رواية غرام العيسي عيسي وغرام كاملة جميع الفصول

رواية غرام العيسي عيسي وغرام للكاتبة اسماء السيد هي حكاية تنبض بالمشاعر وتفيض بالصراعات الداخلية والخارجية، حيث تتقاطع الأقدار وتتشابك المصائر في قصة حب مختلفة لا تخضع للمنطق أو الزمن.في رواية غرام العيسي، يعيش القارئ حالة من الانجذاب العاطفي والتوتر النفسي، وسط أحداث متسارعة تكشف أسرارًا مدفونة وقرارات مصيرية تغير كل شيء. الرواية لا تقدم حبًا مثاليًا، بل واقعيًا، مليئًا بالتحديات والتضحيات.

رواية غرام العيسي عيسي وغرام كاملة جميع الفصول

رواية غرام العيسي من الفصل الاول للاخير بقلم اسماء السيد

في القصر في الصباح بيكون الكل متجمعين علي الفطار 
ونزل عيسي بكل هيبه وهوا لابس بدله سوداء اللون وكان وسيم جدا 
عيسي:صباح الخير
الجميع:صباح النور 
وبيجلس عيسي علي رأس الطاوله قصاد جده والجميع متجمع معاد غرام وساره عينها هتتطلع علي عيسي
عامر:أومال فين غرام لسا مصحيتش ولا ايه 
رحمه:لا يا أبوي فاتها صحيت 
عامر:اومال فينها مشوفتهاش 
فجأه لاقا غرام بتبوسه من خده وكانت لابسه دريس ابيض وخمار اسود ونقاب اسود وكانت جميله حتي في النقاب 
عامر:اتاخرتي ليه يا حبيبتي 
شاورتله غرام انها كانت بتصلي 
عامر بإبتسامه :اللهم تقبل يا حبيبتي اقعدي يلا 
وراحت غرام قعدت جمب مريم ونور 
نور بمرح:صباح الفل والعسل عليكي يا روما
غرام حضنتها 
مريم :انتي هتروحي الجامعه النهارده ياروما
غرام هزت دماغها ب اه 
كامل:صحيح ياغرام يابنتي ابوكي جاي النهارده
غرام كانت بتاكل فجأه شرقت ومريم عطيتها ميه
وبعدين قامت من علي الاكل واخدت شنتطها وشاورت لهم بمعني انها شبعت واتأخرت
روحيه:انتي لسا مأكلتيش حاجه 
شاورتلها غرام بمعني الحمدلله وطلعت جري
عامر:ليه اكده يا كامل لازم تقول علي الاكل 
كامل بندم:معلش يا ابوي حقك عليا بس والله انا فكرتها نسيت مش معقول هتفضل كدا من غير ماتتكلم هيا وابوها
روحيه بحزن:ما انتا عارف انها مبتتكلمش من الصدمه من يوم الي حصلها 
عيسي بستغراب :هوا ايه الي حصلها انا شايف غرام هنا من 10سنين وعمري ماشوفت وشها ولاسمعت صوتها حتي 
(غرام وعيسي عمر ما حصل بينهم اي كلام ولا هوا عمره شاف وشها وغرام بتخاف من عيسي جدا لانه عصبي) 
روحيه:يلا يابني دي كانت حادثه وراحت لحالها بس يارب تنسي يارب
عامر بحزن:ربنا يصبرها ويعوضها عن كل حاجه يارب
عيسي :عن اذنكم انا لازم امشي 
وقام عيسي واتجه للخارج وركب عربيته ووراه عربيات كتير 
فيها حرس  وهوا طالع من باب القصر لاقي غرام بتتمشي وسرحانه وبتعيط فزمرلها بالعربيه وهيا ما اخدتش بالها 
عيسي بغضب:غرام يا غرام 
غرام فاقت وبصت لقته هوا فخافت وشاورتله ب في ايه
عيسي:اركبي اوصلك في طريقي 
غرام هزت راسها بنفي 
عيسي:انا قولت كلمه واحده اركبي يلا 
فخافت غرام من ذاك الغاضب وركبت ورا 
عيسي بغضب:انا مش السواق بتاع حضرتك يا هانم اركبي قدام يالا
بسرعه نزلت غرام وركبت قدام وهيا دموعها مبتقفش
عيسي :انتي مركبتيش العربيه توصلك ليه 
شاورتله غرام بمعني انها كانت مخنوقه ومحتاجه تتمشي 
عيسي:انا مش فاهم حاجه منك ممكن تكتبي 
وطلع قلم ونوت بوك من التبلوه وعطاهم لغرام وهيا كتبت ...كنت مخنوقه شويه ومحتاجه اتمشي حضرتك ... 
عيسي:اه تمام....... 
وغرام بصت علي الطريق وسرحت لحد مامر ربع ساعة ووصلها من غير اي كلام 
عيسي:اتفضلي وصلنا 
غرام فتحت الباب ونزلت وشاورتله بمعني.. شكرا.. 
وعيسي فهم انها بتشكره 
عيسي:العفو عن اذنك... ومشي 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الجامعه 
ميرنا بمرح:صباحك عسل ياغرام قلبي
غرام بإبتسامه وشاورتلها انها وحشتها 
(ميرنا بتفهم لغه غرام لان هيا اتعلمت الاشاره عشانها وبتفهمها حلو اوي) 
ميرنا :وانتي كمان وحشتيني اوي اوي ياروما..وحضنتها
غرام شاورتلها ان باباها جاي النهارده
ميرنا بحزن:انسي بقا يا غرام دا الموضوع عدا عليه 10سنين
غرام بدموع شاورت انها مش قادره تنسا عشان هيا مجروحه
ميرنا بمرح:ياسطا سيبك من كل دا احنا نروح نفطر وبعدين نروح المحاضره لان النهارده علينا دكتور جديد غير دكتور عبد المعز الاقرع دا يا بت ههههه 
غرام ضحكت وشاورت بيلا يا سطا 
ميرنا:تب والله دماغه شبه البطاطسيه الي بخرمها لما اكون بعمل محشي مع امي ههههه
غرام ضحكت جامد وكتمت بوء ميرنا واخدتها ومشيو 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي 
دخل الشركه ووراه حرس كتير وايده في جيبه والتانيه ماسكه الاب وجامبه السكرتيره وكل البنات عينهم هتتخلع عليه وهوا ولا شايفهم والمواظفين كلها واقفه احترام وخوف من عيسي  ومحدش يستجراء يعدي من أمامه وركب الاسانسير الخاص بيه فقط محدش يستجراء يركبه غير عيسي الهواري.... 
ووصل الدور الخاص بيه ودخل مكتبه 
سلمي السكرتيره:تحب اجيب حاجه لحضرتك يا فندم
عيسي :هاتيلي قهوه وهاتيلي ملف الصفقه الجديده 
سلمي بخوف:تمام حضرتك ثواني وهيكونو عندك 
عيسي:دياب وصل ولا لسا
سلمي:دياب بيه هنا من نص ساعه حضرتك
عيسى:ابعتيله يجي حالا
سلمي:تمام يا فندم... وطلعت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام 
كانت فطرت هيا وميرنا ودخلو المحاضره وكان متأخرين خمس دقايق 
ميرنا خبطت علي الباب ودخلت 
مالك بغضب:انتو لسا فاكرين تيجو يا هوانم 
ميرنا بعصبيه:حضرتك يا دكتور اتأخرنا خمس دقايق مش اكتر 
مالك بغضب:ولو دقيقه واحده انا محدش يتأخر في محضرتي فاهمين 
ميرنا بغضب:ماشي يا استاذ عن اذنك... 
ومسكت غرام ودخلت.. ومالك هيطق 
مالك :عرفوني بيكم واحد واحد تمام
الجميع:تمام 
وكل واحد بداء يعرف نفسه لحد ماجيه الدور علي ميرنا وغرام
ميرنا:انا ميرنا محمد 
ومالك فضل منتظر غرام تتكلم ومتكلمتش 
ميرنا : اسمهاغرام حسن الهواري
مالك بغضب:وهيا خرسه عشان تتكلمي مكانها... 
الكل ضحك وغرام عيطت 
ميرنا وقفت بغضب:حضرتك هيا عندها مشكله في صوتها مش اكتر وبكرا هتتحسن فبلاش تريئه عليها 
مالك بغضب:انتي ازاي تتكلمي معايا كدا تب ناقصه انتي والسنيوره 50درجه افرحي بقا
ميرنا بغضب:والله لو هنسيب الكليه كلها قايم نايم بس متفكرش تجرح صاحبتي.. وعلي ايه انا هسبهالك خالص يلا ياغرام 
وقامت ميرنا ونزلت هيا وغرام من المدرج ومالك مصدوم من جرائتها وحبها لصاحبتها 
مالك :استني.... 
وقفت ميرنا وغرام 
ميرنا:نعم عندك حاجه تاني يا دكتور 
مالك بندم:اتفضلو احضرو المحاضره وانا مكنتش اقصد يا انسه غرام 
ميرنا بصت لغرام وغرام شاورت بمعني .. مكنش يقصد انا مسمحاه.. 
ميرنا:تمام يا دكتور ولا يهمك... 
وطلعت ميرنا وغرام المدرج تاني ومالك بداء يشرح وعينه علي ميرنا 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كانت العيله كلها قاعده في الصالون مستنين حسن الي علي وصول
عامر:انا خايف علي غرام لما تشوفه هتعمل ايه
كامل:ان شاء الله خير يا ابوي 
روحيه:استرها يارب علينا 
فجأه دخل حسن راجل في الاربيعنات 
حسن:السلامه عليكم 
عامر بفرحه:الف حمد الله علي السلامه ياولدي
حسن:الله يسلمك يا ابوي 
وقرب باس ايده وحضنه وراح عند امه
روحيه:اتوحشتك ياولدي
حسن بحب:وانا اتوحشتك اكتر ياغاليه 
وسلم حسن علي الكل وهما فرحانين بيه
حسن :اومال غرام فين يا ابوي
عامر:في الجامعه ياولدي
حسن: تفتكر سامحتني يا ابوي
طبطب كامل علي كتفه
كامل بحزن:مفتكرش يا اخوي بس اكيد بعدين هتسامحك
عامر:غرام قلبها طيب وهتسامحك ياولدي
حسن بحزن:انا بعدت خمس سنين عشان اسيبها تهدا 
روحيه:خير إن شاء الله ياولدي اطلع ارتاح لما الغدا يجهز
حسن :حاضر ياما عن اذنكم.. وطلع 
رحمه:ربنا يستر 
تفيده:عندك حق ويعديها علي خير 
بسمه بخبث:هوا ايه الي كان حصل زمان ياعمي
عامر بجمود:ملكيش صالح انتي يا بسمه.. وقام دخل المكتب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي 
كان قاعد في مكتبه فجأه دخل عليه دياب وقعد 
دياب بإبتسامه:صباح السكر عليك يا سكر
عيسي بقرف:سكر.. تصدق انك هايف ياواد
دياب بمرح:منك نتعلم يا عيسي 
عيسي :ماشي هربيك بس مش دلوقتي المهم عملت ايه في الصفقه الجديده 
دياب بجديه:كله تمام والحديد بتاع المناقصه وصل المخازن 
وكثفت عليه الحراسه  
عيسي:تمام اوي بس خلي بالك عشان سليمان حاطت عينه علينا اليومين دول 
دياب:عيب عليك يا وحش هوا انا قله بردو
عيسي:ربنا يستر يا قله 
دياب :تصدق انك مهزئ لا انا زعلان وسايبلك مكتبك قايم نايم 
عيسي بضحك:وانتي ايه الي مزعلك يا مزه ههههه
دياب بمرح :ما انتا لو مهتم كنت عرفت لوحدك
عيسي بخبث قام وقف ودياب وقف قصاده
وفجأه عيسي شده من وسطه
دياب بخوف :ايه ياشبح هدي اعصابك كدا انا دياب صاحبك مش سعديه الشغاله
عيسي بخبث:ومالو دياب سعديه متفرقش يا مزه 
وفجأه اتفتح الباب ودخل يوسف
يوسف بصدمه وضحك:الله الله انتو بتعملو ايه 
دياب :اوعا تفهمني غلط ياجو 
يوسف بضحك:بتخونني ياواطيه ومع مين ابن عمي 
دياب:والله ما انا دي اختي مني هيهي
عيسي زقه علي يوسف 
عيسي بضحك:برا يا سافله 
دياب :عن اذنكم ياشباب هيهي
يوسف: واطيه بس بحبك ههههه
دياب:هستناك يا جو 
يوسف:حمامه ياقطه 
عيسي:والله انتو عيال فاضيه
يوسف:يا عم اضحك بقا انتا علطول مكشر.
عيسي:طمني دفعت رسوم المزاد ولا لاء
يوسف بجديه :ايو دفعتهم وكمان قدمت في المناقصه الجديده ودا ورقها
ويوسف عطاله ملف 
عيسي:تمام روح انتا
يوسف:تمام عن اذنك 
وخرج يوسف وعيسي قعد يشتغل 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام
كانت طلعت من المحاضره وقاعده هيا وميرنا في الكافتريا
ميرنا:ابوكي جاي النهارده ياروما هتعملي ايه
غرام شاورتلها بمعني مش عارفه
ميرنا:سامحيه يا غرام الموقف كان صعب بردو
غرام شاوت بمعني:وانا مكنش ليا ذنب في حاجه بردو
ميرنا:انا عملت حاجه يا غرام حلوه بس وافقي
غرام شاورت :عملتي ايه
ميرنا: حجزت عند دكتوره كويسه عشان صوتك 
غرام شاورت:لاء انا مش موافقه
ميرنا:عشان خاطري وحياتي عندك يا غرام وحياتي 
غرام بستسلام:تمام يلا بينا
ميرنا بفرحه :يلا بسرعه
وقامت ميرنا وغرام وراحو للدكتوره
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند الدكتوره  والي اسمها نسمه
نسمه:اهلا اهلا يا انسه غرام
ميرنا:اهلا بحضرتك يا دكتور
نسمه:اتفضلي معايا نكشف 
غرام شاورت بمعنى يلا
وبعد كشف دام نص ساعه 
ميرنا :ها طمنينا يادكتوره
نسمه:مفيش اي مشكله عضويه ولا اي مشاكل هيا الحالة نفسيه
ميرنا:تب والحل
نسمة:الحل انها تاخد الادويه ديه وانشاء الله خير 
غرام شاورت بمعني هيجيب نتيجه
نسمه :ان شاء الله خير 
غرام شاورت بمعني يارب
ميرنا:في متابعه تاني 
نسمه:هتجيلي كل أسبوع
ميرنا:تمام يادكتور عن اذنك 
وخرجت غرام وميرنا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر 
كانو الخدم بيحطو الاكل 
روحيه:مصطفي روح صاحي اخوك 
مصطفى:حاضر ياما.. وطلع 
وبعد دقايق الكل اتجمع علي الاكل معاد حسن الي لسا منزلش
وصلت غرام 
عامر:اهلا يابتي تعالي اتغدي 
غرام كانت متجه للسفره بس فجأه وقفت بصدمه لماشافت حسن نازل 
حسن بلهفه:غرام وحشتيني 
غرام فجأه دموعها نزلت وبدأت تفتكر الي حصل وترجع لورا 
وحسن بيقرب بحزن
وفضلت غرام ترجع لحد ماخبطت في عيسي وهوا داخل وكانت هتقع بس لحقها ولأول مره عيونهم تتقابل وعيسي سرح فيها وفجأة
وكانت غرام بترجع بخوف وحسن بيقرب منها بحزن ووهيا بترجع خبطت في عيسي وكانت هتوقع بس هوا لحقها ولأول مره تتقابل عيونهم وعيسي سرح في عيونها الزرقاء
وفجأه غرام اغمي عليها بين ايده فشالها وحطها علي الكنبه 
حسن بحزن:سامحيني يابنتي 
حاولو يفوقو فيها مش بتصحي خالص 
عيسي بضيق:مش وقته حد يطلب دكتوره 
نور بخوف:حالا حالا.. وطلعت تجري علي التليفون 
عامر بحزن:يارب سلم يارب سلم 
كامل:خير يا ابويا ان شاء الله خير 
مريم:تب طلعوها فوق عشان الدكتوره لما تيجي 
سامي بخبث:عدو انا هشيلها اطلعها
عيسي بغضب وغيره مش عارف سببها:لاء انا الي هطلعها 
وبالفعل عيسي شال غرام وطلع ومحدش عارضه لانهم عارفين عيسي وغضبه 
وساره كانت بتشيط من الغيره والغضب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي في اوضه غرام 
دخل وكان دي اول مره يدخل اوضتها وحطها علي السرير 
وانبهر برقة الاوضه هاديه جدرانها من اللون الابيض والوردي والحيطان عليها صور كرتونيه وايات قرائنيه و الشاشه شغاله علي القرأن وفي ركن مخصص للصلاه شكله جميل ومنظم 
والاوضه ريحتها غرام وريحتها جميله جدا والاوضه مريحه لأعصاب والعيله كلها دخلت الاوضه ولاقو عيسي واقف بيتفرج علي الاوضه 
يوسف:الدكتوره وصلت
الدكتوره :لو سمحتو اخرجو كلكم برا عشان اكشف عليها 
وبالفعل خرجو كلهم  والدكتوره بتكشف علي غرام
بعد 15ساعه خرجت الدكتوره
الدكتوره:لأسف عندها صدمه عصبيه ومحتاجه راحه وتبعدعن اي حاجه بتزعلها ولازم تنتظم علي الادويه الي كتبتها دي 
عامر:شكرا يادكتوره وصلها يايوسف
يوسف:حاضر يا جدي اتفضلي معايا.. 
نور بغيره:انا جايه معاكم 
يوسف بضحك:تعالي.. ونزلو
كامل:وانتا هتعمل ايه مع غرام يا حسن 
حسن:همشي تاني مفيش حل تاني 
عيسي:لاء هتمشي وهتيجي ترجع تاني هيحصل اكتر من كدا انتا لازم تواجه المشكله متهربش عشان متكبرش ياعمي
عامر:انا شايف ان عيسي عنده حق يا ولدي
حسن بتنهيده :ان شاء الله هتعدي 
روحيه:علي فكره يا حسن انتا غلطت متنكرش
حسن بحزن:عارف اني كنت غلطان بس اعذورني انا موقفي مكنش سهل بردو 
عامر:عندك حق ياولدي معلش 
حسن:عن اذنكم انا خارج 
عامر:علي فين ياولدي
حسن:علي اي داهيه يا ابويا... وخرج وهوا زعلان
روحيه :ربنا يجمعكم علي خير ياولدي
الجميع:اللهم امين 
عيسي :جدي عاوزك علي المكتب بعد اذنك
عامر:حاضر ياولدي روح وانا جاي وراك.. وراح عيسى 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام 
كانت فاقت لقت جمبها مريم ونور ورحمه وتفيده وروحيه 
روحيه:حمد لله علي السلامه يا حبيبتي 
مريم :انا خوفت عليكي اوي
غرام طبطبت عليها 
رحمه:انتي قويه يا غرام ولازم تواجهي يا حبيبتي
غرام شاورت بمعني. مش هقدر انا مجروحه.. 
تفيده بحب:ولو يا حبيبتي بردو في الاول والاخر دا ابوكي يابتي
غرام شاورت بمعني هفكر يامرات عمي 
تفيده:ربنا يكملك بعقلك يابنتي 
نور:قوم يالا ياوحش عشان نعمل كيكه 
غرام ضحكت 
نور بمرح:ضحكت يعني قلبها مال 
غرام ضحكت اكتر 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي 
كان قاعد علي الكنبه الي في المكتب بيدخن وفجأه دخل عامر فعلطول عيسي طفي السيجارة 
عامر قعد:عاوز ايه يا عيسي
عيسي:انا عاوز اسألك علي حاجه 
عامر:ايه هيا ياولدي
عيسي:هوا ايه الي حصل لغرام عشان تخاف كدا
عامر بتنهيده:انا هحكيلك ياولدي
عيسي:اتفضل ياجدي انا سامعك
عامر بحزن :
Flash back. 
كان حسن راجع من الشغل وغرام لسا مرجعتش من المدرسه
وكانت مونيكا في البيت لوحدها 
دخل حسن اوضه النوم لاقا مونيكا مع صاحب عمره منصور وبيفعلو ماحرمه الله 
حسن بصدمه وغضب:انتو بتعملو ايه 
منصور برعب :انا انا معملتش حاجه يا حسن 
حسن بصدمه:انتا يامنصور انتا تعمل فيا كدا دا انا كنت بقول عنك اكتر من اخوي
وفجأه طلع تليفونه وصورهم بشكل دا من غير ملابس
حسن:انا صورتكم عشان لما اقتلكم يبقا معايا دليل
منصور برعب شديد:سامحني يا حسن والله اخر مره
حسن بغضب:هيا دي فيها سماح يا واطي يا خسيس
مونيكا ببجاحه:ها هل خلصتو هذه المسرحيه 
حسن:انتي جايلك عين تتكلمي يابنت الكلب
مونيكا:تباً لك نحن نفعل علاقه مع من نحب ايها الاحمق
حسن بغضب:دا انا هقتلكو واشرب من دمكو... وفجأه طلع سلاحه ووجه عليهم 
منصور بخوف:لاء ونبي يا حسن مش عاوز اموت لاء
حسن:انتي طالق انا برئ منك ليوم الدين يا فاجره
مونيكا:انتا فعلت ما كنت اريد دعني ارحل 
حسن بشر :لا انتي مش هتمشي من هنا الي جثه
مونيكا برعب: ماذا تقصد يا حسن هل ستقتلني لا انا لما افعل اي شئ انه هوا من اغراني
منصور:كدابه يا حسن كدابه 
حسن:انا هبعتكم تونسو بعض يا ولا ال$$
مونيكا :سامحني يا حسن ودعانا نربي ابنتنا غرام في استقرار
حسن بجنون :اسامحك علي ايه يارخي*صه
منصور:تب سيبني امشي يا حسن واعمل الي انتا عاوزه 
حسن:لاء انا هقتلكم يا ولاد الكل*ب
مونيكا:انني قولت لك ان هذا شيءٍ عادي عندنا في روسيا
وفجأه غرام دخلت 
غرام بخوف:بابا انتا بتعمل ايه
حسن بغضب:ابعدي انتي يا غرام ابعدي 
غرام:انتا عاوز تموت ماما ليه 
حسن :عشان .. قولت ابعدي اطلعي برا
مونيكا:غرام يا حبيبتي انقذني انه يريد التخلص من امك يا ابنتي العزيزه
غرام بدموع:متقلقيش يا ماما انا بحبك وبابا مش هيعملك حاجه 
منصور:قوليلو يا غرام يا حبيبتي
غرام:انتا كمان هنا يا عمو منصور 
حسن بصراخ:اطلعي برا انتي غبيه اطلعي
غرام :لاء مش هطلع انا عاوزه ماما يابابا 
فجأه حسن مسكها وخبي وشها في حضنه وضربهم بنار 
وغرام صرخت برعب :لااا ماما يابابا 
حسن:يالا... وشالها ومشيو وهيا بتصرخ 
فخبطها بسلاحه فإغمي عليها
بعد ماحسن مشي كانت الطلقتين واحد جت في بطن منصور والتانيه جت في كتف مونيكا والجيران جت وطلبتلهم الاسعاف
بعد ساعات صحيت غرام وكانت هيا وهوا في شقه تانيه
غرام بدموع:بابا انا عاوزه ماما
حسن بغضب وجنون:امشي من ادامي انا بكرهك انتي وشك
شبه امك امشي 
غرام ببكاء:لاء انا عاوزه ماما هاتلي ماما 
حسن والغضب عاميه:مفيش ماما سامعه مفيش ماما
انتي غبيه مبتفهميش انا مش طايق ولا صوتك ولا خلقتك ابعدي انتي شبه امك غوري
غرام ببكاء وشهقات :انا عاوزه ماما انا بكرهك عشان ماما ماتت منك يا وحش 
حسن قام وقف وهوا معمي من الغضب  وقرب من غرام ونزل علي وشها بلأقلام: انا بكره وشك وصوتك بكرهك يا خاينه 
وفضل يضرب فيهاوهيا بتصرخ وهوا بيزيد لحد ما اغمي عليها و هوا استوعب 
حسن بخوف:غرام يا حبيبتي غراام فوقي ياغرراام 
وفجأة شالها ونزل تحت اتجه للمستشفي وهوا مرعوب
حسن برعب:بسرعه بنتي بتروح مني
بسرعه جابو ترولي واخد غرام غرفه الطواريء
وبعد ساعه طلع الدكتور
الدكتور بغضب:مين المتخلف الي عمل فيها كدا 
حسن بحزن:انا الي ضربتها
الدكتور:انتا راجل غبي بنتك خسرت صوتها وعندها صدمه عصبيه شديده افقدتها صوتها ودخلت في غيبوبه
حسن بصدمه:يعني ايه 
الدكتور بقرف:يعني بسببك الطفله دي مش هتتكلم 
حسن بحزن:تب ممكن ادخلها
الدكتور: لاء هيا في غيبوبه ويا عالم هتصحي منها امتي
وبيعدي 6شهور وحسن كل يوم عند غرام وعرف ان منصور ومونيكا عايشن وهيا هربت علي روسيا ومنصور هرب برا مصر ولما الشرطه استدعتو ورالهم الصور وطلع براءه 
غرام بتفوق بتلاقي حسن قاعد جمبها وماسك ايدها فأتخضت وحسن اخد باله 
حسن بلهفه:انتي كويسه يا حبيبتي غرام ردي عليا 
غرام حاولت تتكلم معرفتش فعيطت وبدأت تغطي في وشها 
حسن بدموع:سامحيني يا غرام يا نور عيني تب ردي عليا
غرام فضلت تعيط حسن جري بلغ  الدكتور 
ودخل الدكتور عطاها حقنه مهدائه فنامت 
الدكتور:تقدر تاخدها يا استاذ حسن دلوقتي لو حابب بس تخلي بالك منها
حسن:تمام... وبالفعل اخد غرام واتجه للصعيد 
عامر: هيا دي غرام 
حسن:ايوا هيا بس نايمه 
عامر:اطلع دخلها اوضتها 
حسن بحزن:حاضر يا أبوي 
وطلع حسن ودي غرام الاوضه ونزل لعامر 
عامر :هتعمل ايه دلوقتي يا حسن
حسن:هسافر مصر لأن لو غرام شافتني دلوقتي هتنهار
عامر:لازم تيجي تشوفها ياولدي 
حسن:اكيد يا ابوي... ومشي حسن 
ولما غرام صحيت انصدمت من المكان والناس دول
روحيه:متاخفيش 
(ايامها كان عيسي بيدرس برا مصر وراجع من خمس سنين) 
غرام حاولت تتكلم ماعرفتش وكانت بتبكي 
لحدمابيعدي شهور وغرام بتتأقلم ولما بيفكر حسن يرجع يشوفها كان بتترعب منه وتعيط وتستخبي لحد مابيقرر انه يسافر برا مصر 
ومن خمس سنين.مونيكا تواصلت مع غرام وغرام متعرفش ان امها كانت خاينه وهيا بتلعب بمشاعر غرام ومونيكا اصلا بتعايرها كل شويه عشان مبتتكلمش وغرام ساكته مبتقولش حاجه وبتكتم في نفسها 
End back. 
عامر:وهيا دي حكايه غرام 
عيسي بصدمه: يا ابوي كل دا حصل معاها 
عامر بحزن:عرفت انها مش كئيبه زي مابيقولو لإنها زعلانه علي نفسها بس
عيسي:من حقها يا جدي بس بردو عمي معذور الموقف صعب
عامر:ربنا يستر ياولدي 
عيسي:يارب يا جدي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام 
كانت بتعمل هيا ونور ومريم كيكه بشوكولاته
وكانت غرام مبسوطه وعملو الكيكه وغرام بقت تزوق فيها 
وحطتها علي الترابيزه في المطبخ 
وفجأه دخلت ساره 
ساره:الله الله ما انتي فايقه وسليمه اهو
نور بغضب:وانتي عاوزها تكون عامله ازاي يعني
ساره:مش قصدي بس قصدي انها متقعدش تمثل انها زعلانه عشان الكل يهتم بيها
مريم:بقولك ايه ياساره اطلعي برا
ساره:مش طالعه انا واقفه في المطبخ براحتي
نور:انتي انسانه مستفزه
ساره بخبث:ما تخلوها تروح مع ابوها وتريحنا منها الخرسه دي انا عارفه هيا قاعده لسا ليه
نور كانت لسا هتتكلم قاطعها صوت من وراها 
عيسي بغضب :والله هيا مش قاعده في مال الي جابك دا بيتها وقصر الهواري وهيا بنت الهواري انتي مين وكمان علي الاقل مش قاعده هيا وامها بقالها 4سنين علي انهم ضيوف دي اطول فتره ضيافه ولا ايه
ساره بكره وغل :انتا بتقولي كدا عشان دي ياعيسي 
عيسي بحده وغضب جحيمي :اسمي الكبير فاهمه يابت انتي وقسماً عظماً لو اتعرضتي لغرام تاني لهرميكي برا فاههمه
ساره برعب: فاهمه فاهمه
نور بسعاده:ايوا كدا ناس متجيش الا بالعين الحمره الله عليك يا اخوي 
ساره بخبث:تمام عن اذنكم..
 ووهيا طالعه من المطبخ خبطت التربيزه جامد فتورته وقعت واتبهدلت ومريم ونور شهقو بصدمه وعيسي اتعصب جامد
وغرام قعدت وحاولت تلمها معرفتش فعيطت وطلعت تجري علي فوق لانها تعبت فيها جدا
عيسي بعصبيه :ايه الي عملتيه ده يا غبيه
ساره بحزن مزيف:اوبس اسفه مخدتش بالي انا اسفه
نور بغضب:انتي متخلفه اطللعي براا 
ساره:انتي بتزعقي ليه حصل خير
مريم بغضب:حرام عليكي دي بقالها تلت ساعات بتعمل فيها
حراام انتي واحده قلبك اسود
وطلعت هيا ونور
عيسي بغضب جحيمي:انتي بنت سوده وواحده غلويه بس صدقيني ياساره مش هعديها وهعلمك الادب يابنت العميري
ساره برعب:انا مكنش قص.. 
قاطعها عيسى بعصبيه:اخرسي انتي قاصده عشانك سمويه وسوده جتك الهم 
وخرج برا المطبخ وبرا القصر كله
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام
كانت دخلت قلعت النقاب والخمار وقعدت تعيط
فدخل عليها مريم ونور
مريم:متزعليش يا حبيبتي هنشتري غيرها
غرام شاورت بمعني هيا مش عارفه ساره بتكرها ليه
نور:عشان هيا قلبها اسود انما انت قلبك زي الملبن ياعمري
غرام شاورت بمعني بس انا كان نفسي في الكيك
نور بمرح:حالا يا صاحبي نبعت نجيب غيرها 
غرام فرحت زي الاطفال وحضنتهم 
مريم:يا خلثي عليكي لما بتضحكي غمازتك دول بيبهروني يا روما بجد يابخت الي هيتجوزك
نور:هتكون امه دعياله والله انه هياخد السكرره دي
غرام شاورتلها بمعني انها بتحبهم اوي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بليل علي العشا 
كان الكل متجمعين علي السفره ويرأسهم عيسي بكل هيبه
وحسن مكانش موجود وغرام كانت بتاكل ونور طلبت الكيكه من عمها انه يجيبها
عامر:انتي كويسه يا غرام يا حبيبتي
غرام شاورت بمعني انها كويسه 
عامر:غرام عاوز اطلب منك طلب يا حبيبت جدك
غرام بحب شاورت. اتفضل من عيوني. 
عامر:سامحي  ابوكي بيحبك وانتي متعرفيش الحقيقه كامله
غرام فجأه دموعها نزلت لما افتكرت وعيسي كان باصص عليها وحاسس انه عاوز يا خدها في حضنه ومستغرب نفسه
روحيه:متبكيش يابتي اعطيله فرصه واحده بس هوا بيحبك
غرام شاورت . هفكر. 
عامر:براحتك يا غرام
وغرام كملت اكل 
........... بعد مده
دخل حسن وهوا معاه علبتين واحده تورته والتانيه هديه وكيسه كبيره 
حسن:سلام عليكم 
الجميع :عليكم السلام 
وغرام عطياله ضهرها وعاوزه تلف بس خايفه والكل مستني يشوف رد فعلها 
حسن بحزن:غرام.ياروما
فجأه غرام لفتله وهيا بتعيط
حسن بفرحه:شوفي جبتلك ايه معايا
غرام بعفويه شاورت. ايه. والكل فرحه معادا بسمه وبنتها
حسن بفرحه شديده :جبتلك حاجات حلوه وشوكلاتات
غرام جريت عليه بفرحه وكانها نسيت العالم وحسن فرح اوي 
وغرام اخدت الحاجه وبداءت تشوفهم وفرحت اوي 
حسن بدموع وفرحه:ايه رايك بقا 
غرام بعفويه حطت الحاجات علي الارض وحضنته وهوا حضنها بقوه والكل فرح 
حسن بدموع:وحشني حضنك يا عمري وحشتيني اوي 
وعيسي حس بغيره ميعرفش سببها
وفجأه غرام استوعبت وبعدت عن حسن والكل اتصدم
حسن:في ايه
غرام شاورت بمعني. انا بكرههك. وعيطت جامد . وطلعت تجري علي فوق والكل مصدوم 
وفجأه غرام نزلت تاني وشالت الحلويات والكيكه والهديه وطلعت 
يوسف بضحك:والله العظيم البت دي عندها انفصام ههه
نور بمرح:ماشيه بمبدأ اهم حاجه الكرش ياني منك ياغرام 
حسن بحزن:تب وانا اعمل ايه دلوقتي
عيسي:اصبر يا عمي وهيا إنشاء الله هتسامحك
كامل:انا شايف ان عيسي عنده حق 
عيسي بصله بطرف عينه وطلع فوق وكامل بص علي اثره بحزن ورحمه طبطبت عليه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في روسيا 
كانت قاعده مونيكا وبتشرب وفي ادها كاس وجمبها واحد 
مونيكا:انا كتير اشتقت لك يا چون ههيهي
(هنعتبرها ضحكه رقاصه روسيه 🥴) 
چون:وانا اشتقت لكي يا مونيكا ولكن اخبرني عن خطتك
مونيكا بخبث:سأتي بها الي هنا وابيعها الي شهاب انها يريدها
چون بصدمه:انها ابنتك يامونيكا كيف تبيعنها لشهاب 
مونيكا:لا انها ليس بإبنتي  انا اكرهها لأنها خرساء
چون:هل سيدفع لكي شهاب يامونيكا
مونيكا:بالطبع سيدفع انه معه نقود كثيره وهوا ثري ويريد غرام مع انها خرساء
چون بستغراب:ولكن ماذا يحب فيها طالما خرساء 
مونيكابقرف:لا اعرف مع اني اقرف منها كثيرا لانها تشبه
ابيها
چون بخبث:كم سيدفع ذاك الشهاب يا حبيبتي
مونيكا بطمع:سيدفع 5ملايين دولار من اجل غرام 
چون بصدمه:كم سيدفع 5ملاييين انتي تمزحيين
مونيكا :لا لا امزح انه سيدفع خمسة ملايين دولار 
چون بطمع :يا الهي متي ستأتي بإبنتك
مونيكا:سأسافر غداً لعندها وااتي بها 
چون:في اسرع وقت مونيكا انها صفقه جيده
مونيكا:اعلم يا حبيبي انا غرام غبيه وستأتي معي بكل سهوله
چون:ماذا ستفعلين مع حسن انه هناك
مونيكا:سأتصرف ولو اطريت لقتله
چون بشهوه:تب هيا بنا يا مونيكا 
مونيكا بضحكه سافله :هيا بنا يا قلب وعقل مونيكا 
چون اخدها واتجهو للسرير وفعلو ماحرمه الله 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام
كانت دخلت واخدت شاور ولبست بيجامه عباره عن شورت وتيشرت بحملات وعملت شعرها كعكتين وكانت شبه الأطفال اوي وكانت جميله جدا لدرجه كبيره 
وقعدت علي السرير  وفتحت العلبه لقت جواها تورته بشكولاته
والكيسه فيها حلويات كتير وشيبسي وكارتيه وبيبسي وعصاير بشكولاته وكيكات وبسكوتات ومصاصات وحاجات حلوه كتير ففرحت وقعدت تتنطط علي السرير بفرحه 
ففتحت العلبه التانيه لقت جواها موبايل ايفون جديد
(اوعدنا يارب 🤲😂) 
وفرحت بيه جدا ولقت علبه فيها سلسله دهب مكتوب عليها غرام  وكمان ساعه دهب ومرصعه با الالماس وعليها صورتها وكانت جميله جدا  وكمان لاقت شوكلاتات جميع الانواع مصري وايطالي وانواع كتير 
وكمان لقت دبدوب كان عندها زيه وهيا صغيره وكانت بتحبه جدا ومن اللون الابيض وكان جميل جدا وغرام فرحت جدا
 وبتدور كمان لقت علبيتين بلاستيك واحده مليانه كتب روايات الي هيابتحبها والعلبه التانيه مليانه اسطونات كلها الكرتون الي غرام بتحبه وفي الاخر لقت ورقه ففتحتها
وكان مكتوب
(سامحيني ياغرام يا بنتي انتي وحشتيني اوي انا عارف اني غلطت زمان بس والله انتي فهمتي غلط انا هحكيلك لانك  كبرتي ولازم تعرفي انا دخلت لقيت مونيكا ومنصور بيفعلو ماحرمه الله يابنتي وانا زي اي راجل صعيدي دمي حامي كان المفروض اشرب من دمها بس انتي دخلتي وهيا حاولت تستعطفك والله يابنتي انا الي اتظلمت كتير وعشان وانتي صغيره كنتي شبها ف انا جن جنوني سامحيني ياغرام انتي وحشتيني اوي ووحشتني كلمه . بابا. ابوكي الي بيحبك حسن) 
غرام قرأتها ودموعها نزلت وقالت في نفسها
.. يعني انا كنت ظلماه انا ظلمته كل الي فات ده بس انا لازم اصلح غلطي بس مش عارفه افكر تب اعمل ايه دلوقتي يارب ساعدني انا هقوم اصلي استخاره ولو ارتاحت هسامحه غير كدا مش هسامحه... 
وبالفعل  قامت غرام اتوضت وصلت استخاره وهيا بتعيط وبتقول في نفسها... يمكن انا مش عارفه اتكلم بس يارب انتا الي حاسس بيا وعارف انا جوايا ايه يا ررب.. 
.... بعد مده 
بتخلص غرام صلاه وبتدعي بقلبها وارتاحت جدا وبعد كدا شغلت فيلم كرتون وبقت بتاكل من التورته والسناكات وكانت فرحانه جدا 
.... بعد مده دامت 3ساعات 
غرام اتفرجت علي تلت افلام وتعبت فاقمت نضفت السرير وغسلت ايدها وسنانها وراحت نامت من غير ما تطفي النور لانها بتخاف من الضلمه جدا 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح 
كان الجميع قاعد علي السفره معادا غرام 
حسن:هيا غرام لسا نايمه 
روحيه:لاء اكيد فاتها صحيت 
وفجأه نزلت غرام وهيا ماسكه التليفون الجديد ولابسه الساعه والسلسله الي لفتو نظر الجميع وحسن الي فرح لما شافها 
عامر:صباح الخير يا حبيبتي
ميلت عليه غرام وراحت باست ايده وخده 
روحيه :هوا مفيش غير عامر الي علي الحجر ولا ايه
فجأه قربت منها غرام وباستها من خدها 
عامر:اقعدي يا حبيبتي افطري 
واتجهت غرام الناحيه التانيه في الكرسي الي جمب حسن وقعدت عليه والكل اتصدم لان مكانها الناحيه التانيه 
وحسن اتصدم 
غرام باسته من خده وقعدت وحسن مصدوم هوا والعيله 
حسن بصدمه:غرام انتي 
غرام هزت راسها ب ااه
حسن فرح وحضنها جامد والكل فرح جدا معادا بسمه وساره
غرام شاورتله بمعني ان الهديه عجبتها
حسن بفرحه:بجد عجبتك 
غرام هزت راسها ب ااه 
عامر:والله كويس ياغرام انك عاقله يابتي 
غرام عملت حركه قلب لجدها 
حسن بفرحه وعدم تصديق:انتي بجد سامحتيني يا غرام
غرام شاورت بمعني. انابحبك يابابا.. 
حسن بيحاول يفهم بس مش عارف 
وعيسي فهمها :بتقولك انا بحبك يابابا 
والجميع اتصدم من عيسي لانه نادرا لما يركز
حسن:انتي بجد قولتي كدا 
غرام هزت راسها ب ااه  
حسن بفرحه :وانا كمان بحبك يا قلب بابا 
صوت من وراهم 
مونيكا:وانا أيضا احبكم 
حسن بصدمه.. مونيكا 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
حسن بصدمه:مونيكا 
مونيكا :انا جئت لأني اشتقت لكم 
حسن بغضب :براا عشان مقتلكش انتي لسا جايلك عين 
مونيكا :انتا لاتقدر علي لمسي اني معي الشرطه يا حسن
حسن بغضب:ايه الي جابك عاوزه ايه 
مونيكا:انني اريد غرام 
حسن :علي جثتي انك تاخدي بنتي
مونيكا :انا معايا اذن من النيابه اني اشوفها وتقعد معايا 3شهور وهيا لسا متمتش سن الرشد 
عامر بجمود:وانتي مش هتاخديها يا مر*ه انتي ويلا برا قصري
مونيكا بغرور:اهداء ايها العجوز انا اريد ابنتي في هدوء 
عيسي بغضب جحيمي :اسمعي ياوليه انتي غرام مش هتتطلع من هنا 
مونيكا :وانا معايا الشرطه وبلغصب او بالعنف سأخذ ابنتي
عيسي بغضب:انا قولت لااا فاهمه عااد يا ولييه
مونيكا بخبث :عليك بسكوت ان غرام موجوده فسألها ماذا تريد
كل الانظار توجهت عند غرام الي بتعيط 
ومونيكا بدأت تقرب من غرام الي استخبت ورا حسن 
مونيكا:متخافيش مني ياغرام انا مش هذيكي يا ابنتي
حسن:ابعدي متقربيش بالله اقتلك 
مونيكا :ماذا تفعل لا انا سأوريكم 
وفجأه دخل الظابط والقوه والكل مصدوم
الظابط:السلام عليكم 
عيسي بجمود:عليكم السلام في ايه
الظابط :بص يا كبير هوا الست دي جت المركز وعاوزه بنتها وبتقول ان بقالها10سنين ماشفتش بنتها وانتو حارمينها منها
عيسي بغضب:وغرام مش هتخرج من هنا 
الظابط بخوف:والله ياكبير النيابه عطيتها اذن 
ومونيكا بدأت تقرب من غرام 
مونيكا:تعالي يا ابنتي انا اريدك معي 
غرام جريت من ورا حسن ومونيكا راحت وراها وغرام استخبت ورا عيسي الي اتصدم  ومسكت في التيشرت بتاعه وكانت بتعيط جامد 
مونيكا بقرف:بقولك ايه انا اريدك هيا بنا ما هذا انهو لعب اطفال وانا ازهق سريعا 
ولسا هتقرب تشد غرام من ورا عيسي فجأه عيسي مسك ايدها بغضب لدرجه انها حست انها هتتكسر
مونيكا بألم:اااه ايدي اترك يدي 
عيسي بغضب جنون:ابقي فكري تمدي ايدك كدا علي مراتي
والكل اتصدم والظابط اترعب
الظابط برعب:هيا الست غرام مرتك ياكبير
عيسي بجمود :ايوا مرتي والي هيفكر يلمسها هيكون ااخر يوم في عمره
مونيكا:لالا انت تكذب انها ليس متزوجه
عيسي بحده:اسمعي يامرره انتي انا محدش يستجراء يقول اني كذاب فاهمه انا بقولكم غرام مرتي مفهوم 
مونيكا:وانا اريد ابنتي 3اشهر
عيسي:دي مش بنتك وبعدين انا مرتي متبعدش عن حضني ليله واحده فاهمه ولا لاه
حسن:اطلعي براا يلا انتي شيطانه اطلعي 
مونيكا:مش هطلع غير لما تسئلوها هيا عاوزاني ولا لاء
عيسي بعد عن غرام وهيا مسكت في التيشرت بتاعه من عند صدره والكل مصدوم منها
عيسي بجمود:غرام يا حبيبتي انتي عاوزه تروحي مع الست دي
غرام بصت لعيسي وبصت لحسن والكل باصصلها وفجأه غرام حضنت عيسي وعيطت وهوا طبطب عليها 
عيسي:قولتي ايه ياغرام 
طلعت غرام من حضن عيسي وهزت راسها ب لاء
والكل فرح 
عيسي بحده:تقدرو تتفضلو انا مراتي مش هتخرج من هنا فاهمين 
الظابط بخوف :فاهمين ياكبير 
مونيكا :انا همشي بس هرجع بإثبات انك مش جوزها وهاخدها بالعنف او بالرضي 
وطلعت هيا والقوه  وحسن جري علي غرام 
حسن:انتي كويسه ياحبيبتي
غرام هزت رراسها ب ااه
عيسي بجمود :اسمعو انا كتب كتابي علي غرام اليله مفهوم 
الكل اتصدم وغرام اتصدمت دي ببترعب منه
كامل:كيف ياولدي هتتجوز اكده
عيسي بغضب:هوا دا الي عندي انا هتجوز غرام اليله لانه امها مش هتسكت واكيد عاوزها مش محبه اكيد عشان حاجه مش خير.. وانا قولت كلمتي ومش عاوز حديد كتير
وطلع برا القصر كله
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء كان الكل متجمع والمأذون قاعد جمبه حسن وعيسي وحاطين ايدهم في ايد بعض وغرام واقفه بتعيط بين مريم ونور وساره وبسمه بيبصولها بكره شديد
....... بعد مده
انهي الماذون.بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير. 
رحمه وتفيده زغرطو وكانو فرحانين 
عامر بخبث:يلا خد مرتك واطلع علي اوضتك 
غرام بصتله بصدمه ورعب 
وعيسي فهم جده :انا طالع فوق ورايا 
وطلع عيسي... وغرام بصت لجدها 
روحيه:انتي هدومك وحاجاتك وكل حاجه تخصك اتنقلت جناح عيسي
غرام شاورت بمعني. وانا هنام معاه. 
رحمه:اكيد يابنتي مش جوزك 
غرام كانت مصدومه وقالت في نفسها. دا انا بترعب من نظره منه هنام جمبه ليه كدا بس. 
حسن قرب منها وحضنها :سامحيني ياغرام بس صدقيني عيسي راجل وهيحافظ عليكي يابتي 
عامر:يلا ورا جوزك همي
غرام بصتله واتجهت للطلوع وهيا مرعوبه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي 
كان طلع الجناح ودخل الحمام وطلع لابس بنطلون اسود وتيشرت ابيض وكان مبين عضلاته وكان وسيم 
وفجأه دخلت غرام وهيا مرعوبه 
عيسي:تعالي متخافيش مش هكلك يابنت عمي
دخلت غرام وهيا بتترعش وقفلت الباب 
عيسي ببرود:انا عاوزك تهدي كلها كام شهر وهطلقك يا غرام متقلقيش مش عيسي الهواري الي يغصب بنت عليه 
غرام حاطه وشها في الارض ومتحركتش 
عيسي قعد علي الكنبه قصادها :انا عاوزك تهدي وتخشي تاخدي شاور كدا وانا هنام علي الكنبه وانتي علي السرير 
غرام جريت دخلت الدريسنج واخدت اسدال ونقاب وطلعت دخلت الحمام اخدت شاور ولبستهم واتجهت للسرير ونامت 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
الفجر صحيت غرام ودخلت اتوضت وصلت ودعت ربنا 
وبعدين نامت تاني 
في الصباح صحي عيسي لقا غرام نايمه بالنقاب فتنهد ودخل الحمام اخد شاور ولبس جلبيه صعيدي من اللون الازرق الفاتح وكان جذاب جدا وللحظه كان عاوز يشوف وشها بس اتردد وقال هشوفه بس بإرداتها
ونزل تحت وغرام صحيت ملقتش عيسي في الاوضه  
فقامت اخدت شاور ولبست ونزلت تحت 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصاله
نزلت غرام وكانو الكل متجمع وقاعدين ونور ومريم جريو عليها
نور بغمزه :صباحيه مباركه يا عروسه 
غرام بصتلها بخجل شديد
مريم:الف مبروك يا غرام يا حبيبتي
غرام راحت قعدت جمب جدها 
عامر:صباح الخير يا غرام 
غرام بصتله بنظره مخيفه 
عامر بضحك:بتبصيلي كدا ليه
غرام فضلت بصاله بنفس النظره 
عامر:انطقي يابت بتبصلي اكده ليه 
غرام شاورتله بمعني. لي امرت إني انام معاه. 
عامر فهم وضحك:انتي مكشره عشان كده لا ماهوا عادي 
روحيه:مش تسألي جوزك فين 
غرام بعفويه. فين. 
روحيه بضحك:ما انتي مهتمه اهو هههه
غرام اتكسفت 
روحيه:علي العموم في المجلس عند قضيه 
غرام  شاورت.انا رايحه الجامعه . 
عامر:تب قولي لجوزك 
غرام شاورت. انها اتأخرت وانهم يقولو هما . 
ومشيت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ميرنا في الجامعه وكان يوم خميس كانت مستنيه غرام 
وكانت قاعده في الكافتريا وفجأه قعد قدامها مالك 
ميرنا بتوتر :في  حاجه يادكتور
مالك:لاء انا بس جيت اتأسف عن الموقف البايخ بتاع امبارح 
ميرنا :اه ولا يهمك بس مكنش ينفع تستهزاء بصحبتي
مالك:ممكن اسألك سؤال 
ميرنا:اتفضل
مالك:انتي ازاي بتحبيها اوي كدا دانتي كنتي مستعده تسيبي الجامعه عشانها
ميرنا:عشان انا بعشق غرام دي اكتر من اختي انا الي وحيده بترتاح معايا وبتفهمني  وبفهمها وغرام دي من اطيب الخلق
مالك بنبهار:واو انتو عارفين بعض من زمان بقا 
ميرنا:اه من واحنا في الاعدادي
مالك:ربنا يخليكو لبعض 
ميرنا:الله يخليك عن اذنك.. ومشيت 
ودخلت غرام وقابلتها 
ميرنا:كنتي فين ياروما انا قلبت عليكي الجامعه
غرام اخدتها من ايدها وقعدو علي جمب 
ميرنا:في ايه يا حبيبتي انتي كويسه 
غرام بدأت تشاور وتحكي لميرنا  الي حصل
ميرنا بصدمه:يعني دلوقتي مرات عيسي الهواري الكبير
غرام هزت راسها ب ااه
ميرنا بخبث عشان تعرف مشاعر غرام:يابختك ياغرام دا واد مال وجمال وحاجه كدا سكر يارتني كنت انا الي اتجوزته
غرام بغضب وغيره متعرفش جت منين شاورت . اخرسي ومتتكلميش عن عيسي ويلا. وقامت
وميرناضحكت لأنها عرفت ان في حاجه من نحيت غرام لعيسي 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي كان خلص المجلس ودخل القصر 
عيسي:هيا غرام لسا نايمه 
عامر بتوتر:اصل اصل غرام راحت الجامعه
عيسي بغضب :ازاي من غير متقولي 
حسن:معلش يا عيسي لسا صغيره 
عيسي بغضب:ومرات عيسي الهواري متخرجش من غير اذنه 
واتجه لبرا القصر وركب عربيته وطلع عليالجامعه 
روحيه:ربنا يستر عليكي يابنتي
رحمه :يارب دا عيسي لما بيغضب بيتحول 
بسمه وساره كانو فرحانين 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الجامعه
 كانت غرام خلصت المحاضره هيا وميرنا وطلعين فجأه دخل عيسي وهوا لابس نظرته الشمسيه والبنات كلها بصت عليه بإنبهار وهوا متعصب 
غرام كانت ماشيه فجأه لقت عيسي داخل قدامها والبنات عنيهم عليه تنحت بصدمه ورعب وجسمها بقي يترعش جامد وعيطت 
دخل عيسي ومسك ايد غرام ومشي من غير كلام وميرنا والجامعه كلها مصدومه 
وعيسي اخدها لبرا وركبها العربيه ودور العربيه ومشي ومنطقش وغرام كانت بتترعش وبتعيط جامد 
.......... بعد وقت
وصل عيسي القصر ودخل وهوا ساحب غرام وراه وطلع فوق ومحدش استجراء يتكلم 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الغرفه 
دخل عيسي وزقها علي السرير
عيسي بغضب جحيمي :قوليلي بقا ايه الي خرجك من القصر
من غير اذني متردي 
غرام كانت حاطه وشها في الارض وبتعيط بشهقات
عيسي:هوا انا ضربتك او لمستك ردي علي او اعملي اي حاجه حتي
غرام بصتله بدموع وقربت منه وحضنته بقوه وعيطت جامد
وهوا اتصدم وكأن غضبه اتشفط وفضلت حضناه وهوا مرفعش ايده ومصدوم 
.... بعد شويه 
غرام بتهدا وبتبعد ولما بتستوعب بتجري علي الحمام وعيسي لسا مصدوم 
بعد شويه بتخرج غرام وبتلاقي عيسي قاعد علي الكنبه 
بتروح عنده وبتشاورله. انا اسفه. 
وعيسي مش بيبقا فاهم 
عيسي:بتقولي ايه انا مش فاهم 
بتروح غرام تجيب ورقه وقلم وبتكتب. انا اسفه. 
عيسي ببرود:تمام عادي بس متتكررش تاني 
وكتبت تاني.. مسامحني.. 
عيسي بهدوء:اه تمام مسامحك
غرام قامت فتحت التليفزيون وشغلت علي الكرتون وهوا قاعد مصدوم من الطفله دي 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ساره وبسمه
ساره بغضب :انا هتجنن يا ما يعني انا معتش هعرف اتجوز عيسي
بسمه بخبث:متقلقيش بكرا الفرصه  تيجي وبعدين هوا جواز مؤقت بس وهيطلقها
ساره:ولو دا محصلش
بسمه ببرود:هنقتلها 
ساره:نقتلها فكره حلوه 
بسمه:يابت والله دي حته بت خرسه وبعدين هتلاقي شكلها وحش عشان كدا لابسه الشوال دا وعمر عيسي ما هيعجب بيها وانتي قمر ياختي
ساره:اه والله انا حاسه ان شكلها معفن ولا حاجه دي من صغرها وهيا لابسه القرف الي علي وشها دا
بسمه:صدقيني يابت الوحشين دول هما الي بيلبسو النقاب انما الجمال لاء بيورو جمالهم للعالم انما التانين معفنين
(انت الي معفنين دي احسن حاجه الستره يا متخلفه🤨) 
ساره بغرور:عندك حق ياماما وهوا عيسي هيلاقي في جمالي فين 
بسمه:عرفتي عشان كدا بقولك اصبري
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند نور ومريم كانو مستنين غرام الي راحت لهم
نور:ها عملك حاجه
غرام شاورت بمعني. لاء. 
مريم:تب خلي بالك من الواد
نور:هوا شاف وشك
غرام هزت راسها ب.لاء
نور:فوقي ياغرام دا جوزك ومن حقه يشوفك 
غرام بتوتر. انا خايفه. 
مريم انا هقولك وريله وشك عشان ميبصش برا اه
غرام بغيره :يعني ايه. 
نور:يعني ممكن يبص كدا ولا كدا وانتي عارفه ان ساره هتموت عليه 
غرام فضلت تفكر شويه 
وقعدو يرغو و غرام  كانت طول الوقت بتفكر في عيسي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء كان عيسي قاعد علي الكنبه وبيشتغل في الاب توب وغرام اخدت بيجامه سوده بكم وعليها قطط من اللون الابيض وكانت البيجامه جميله ودخلت الحمام اخدت شاور وسابت شعرها الاشقر بعد ماسرحته وطلعت من الحمام 
وعيسي ماكنش واخد باله بس بعدين لما لاحظ شعرها بصلها وهيا كانت عطياله ضهرها 
عيسي بصدمه :غرام 
فلفت ليه وهوا قام وقف بإنبهار من جمالها واقسم ان عمره ماشاف بنت في الجمال دا وفضل متنح فيها وفي جمالها 
وهيا اتكسفت وخدودها بقت حمره لوحدها 
عيسي بتوهان:يا الله انا عمري ماشوفت جمال كدا انتي ملاك 
وغرام ابتسمت غصب عنها وغمزاتها ظهرت الي انبهر بيهم
وقرب منها وغرام اتوترت وفجأه عيسي باسها بحنيه وغرام خافت وحاولت تبعد بس عيسي كان ماسكها وعيطت وبعد عيسي لما حس بدموعها علي ايده 
عيسي بتوتر:انا اسف مخدتش بالي.. ودخل الحمام
وغرام عيطت ونامت علي السرير  وعيسي بيلعن نفسه انه ضعف قدامها ووقف تحت الدش كتير عشان يهدي وبعد كدا طلع وهوا لابس بنطلون بس
 ولاقي غرام نايمه علي السريرعلي بطنها ورافعه رجلها وبتلعب في التليفون وبتضحك لما كسبت وللحظه سرح فيها 
وابتسم وغرام ما اخدتش بالها منه وكانت بتلعب لحد ما لفت ولقيته واقف كدا ف اتصدمت وحطت ايدها علي وشها 
عيسي:اهدي  انا بنام كدا
غرام شاورت ان كدا عيب
عيسي:انا مش فاهم انتي بتقولي اايه بس انا هنام كدا وهنام علي السرير 
غرام بصتله بصدمه 
عيسي:اه انا ضهري وجعني من الكنبه فهنام علي السرير
 وبعدين اتجه للسرير ونام عليه وحط ايده تحت دماغه ونام
وغرام كانت خايفه وعيسي عطالها وشه
عيسي:نامي ياغرام ومتقلقيش انا مش هلمسك غير بإرادتك
وغرام نامت جمبه وعطتله ضهرها وحطت مخده في النص بس فجأه عيسي طفي النور والاوضه بقت ضلمه وغرام فطت من مكانها لحضن عيسي 
عيسي :في ايه اهدي 
غرام عيطت ودفنت وشها في حضنه وهوا مصدوم وملس علي شعرها الناعم وغرام ماسكه فيه جامد
عيسي بعد مافهم :انتي خايفه من الضلمه 
غرام هزت راسها ب اه
عيسي مد ايده فتح النور وغرام بعدت واستوعبت وهوا اتديق من بعدها بس هيا عطته ضهرها ولما اتأكد انها نامت طفي النور واخدها في حضنه ونام 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
بيصحي عيسي وبيحس بحاجه تقيله عليه بيبص وبيلاقي
 غرام نايمه عليه فبيبتسم غصب عنه وبيلاقي شعرها مغطي وشها فيزيح شعرها ووشها بيبان وكانت ملاك حرفيا وبيحط ايده تحت دماغه وبيسرح فيها وبيقرب وبيبوسها بخفه 
(الواد دا استغلالي 🥴) 
وبيعدي 10دقاقيق ولسا عيسي سرحان في غرام وغرام بتصحي بتلاقي عيسي بيبصلها وبتلاقي نفسها فوقه فبتشهق بخضه وبتبعد بسرعه 
غرام بتشاورله بدموع. ايه الي جابني كدا. 
عيسي ببرود:والله انا مش فاهم انتي بتقولي ايه بس عمتاً
انا صحيت لقيتك نايمه فوقي 
غرام بتشاور. انتا كذاب. 
عيسي بغضب لانه فهمها :انا مش كذاب انتي الي غبيه والله اعلم انتي جيتي فوقي وكان غرضك ايه وبعدين هيا كلها شهر وهطلقك تكوني تميتي 21سنه ونخلص من القرف دا انا مش حابب اشوف وشك الي يقرف دا اصلا غوري 
وقام اتجه للحمام وزق غرام وقعت علي السرير وهيا بتعيط جامد وقامت لبست اسدال ونقاب و اخدت هدوم وراحت 
الجناح بتاعها 
......... بعد مده 
عيسي طلع من الحمام ولبس بدله فخمه وكانت عطياله هيبه وملقاش غرام وهوا كان متضايق انه زعلاها ليه مش عارف 
وسرح ولبس ساعته وحط برفيم ونزل تحت 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه غرام 
كانت اخدت شاور وصلت ولبست دريس اسود جميل وخمار ابيض ونقاب اسود وكان بارز عيونها الزرقا ولبست السلسله والساعه الي ابوها جابهم واخدت موبايلها ونزلت تحت بس كانت زعلانه علي نفسها اوي ومن عيسي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصاله 
نزل عيسي بكل هيبه والكل متجمع علي الفطار معادا غرام 
عيسي بجمود:صباح الخير 
الجميع:صباح النور
رحمه:اومال فين غرام 
عيسي:معرفش هيا منزلتش ولا ايه 
عامر:يعني انتا متعرفش مرتك فين 
عيسي بغضب :لاء معرفش بس هيا نزلت 
تفيده :اهي نزلت اهي 
عيسي بغضب: كنتي فين
غرام بصتله ومردتش وراحت قعدت جمب ابوها 
حسن:كنتي فين يا حبيبتي 
غرام شاورتله. كنت بصلي في اوضتي. 
حسن:اللهم تقبل يا حبيبتي 
وعيسي غضب جدا انها مردتش وقام 
عيسي بعصبيه:عن اذنكم 
وقام بغضب جحيمي وغرام بصت علي اثره بحزن 
رحمه بغضب:هوا في ايه ياغرام مالو عيسي انتي زعلتيه 
غرام شاورتلها . لا والله مازعلته. 
رحمه بعصبيه:اومال ابني يقوم من علي الاكل زعلان كدا ليه 
عامر بغضب:رحمه اهدي في ايه 
رحمه بعصبيه:اصل مش يتجوزها عشان يحميها من امها وهيا خرسه كمان وتزعله 
بسمه بغل:اه والله عندك حق انا ساكته ومردتش اتكلم 
حسن بغضب:رحمه عيب عليكي انتي واختك انا بنتي مش خرسه اتحشمو 
قامت غرام بحزن ودموع وطلعت برا القصر كله ورحمه استوعبت الي قالته وزعلت 
عامر:استني يابنتي راحه فين 
مريم بحزن:ليه كدا ياما 
رحمه بحزن:انا مخدتش بالي انا بس اتعصبت لما عيسي مشي زعلان 
روحيه:بس مكنش ينفع تعملي كدا يا رحمه دا انتي الي مربيها وعارفه ظروفها دي بتحبك زي امها وانتي تجرحيها اكده 
رحمه بحزن:انا اتعصبت وغلطت انا اسفه بس هيا هتروح فين
يوسف:اكيد هتروح الجامعه.. عن اذنكم انا رايح الشركه
ومشي يوسف ووراه ابوه وعمه علي شركاتهم 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي 
كان دخل الشركه بغضب وطلع في الاسانسير وهوا متعصب 
ودخل مكتبه
سلمي برعب:مواعيد حضرتك النهارده عندك مقابله مع الفوج الايطالي وعندك اجتماع مهم بخصوص توريد صفقه الحديد وفي مناقصه جديده 
عيسي بغضب:هاتيلي قهوه حالا وامشي من وشي يالا 
سلمي جريت بسرعه وقفلت الباب
..... بعد مده
دياب دخل ولاقي عيسي متعصب جدا 
دياب :مالك ياصاحبي 
عيسي بغضب:مفيش 
دياب بمرح :لاء فيه العروسه مزعلاك ولا ايه 
عيسي:اخرج برا يا زفت وسبني
دياب:زفت ماشي مقبوله منك قولي بقا ايه الي مزعلك 
عيسي:مفيش يا دياب انا مخنوق بس شويه 
فجأه دخل يوسف 
يوسف :هوا ايه الي حصل يا عيسي 
عيسي:مافيش يايوسف اتفضلو يالا 
يوسف :لاء اصل بعد ما انتا مشيت.......... وحكاله
(الواد يوسف دا فتان 🙃) 
عيسي بغضب:اايه وهيا راحت فين 
يوسف:انا عرفت انها راحت الجامعه 
دياب:بس هتلاقيها مكنتش تقصد بردو 
عيسي:انا عارف ان امي لما بتتعصب مبتعرفش بتقول ايه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام 
كانت دخلت الجامعه وملقتش ميرنا فراحت قعدت علي الكافتريا وكانت بتعيط جامد كل ما تفتكر الكلام 
....... بعد مده 
جت ميرنا وقربت من غرام وحضنتها 
ميرنا:جاي بدري ليه يا صاحبي
غرام بصتلها بدموع
ميرنا بخوف:غرام انتي بتعيطي ليه يا حبيبتي مين الي زعلك
غرام حضنتها وعيطت اكتر 
ميرنا حضنتها:احكيلي مين الي زعلك ياروما وانا اموته
غرام بعدت وبداءت تحكيلها 
ميرنا بحزن:معلش ياروما دي بردو زي امك معلش هتلاقيها مكنتش تقصد
وقعدو يحكو وبعد كدا راحو المحاضره
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي
كان خلص الاجتماع ومواعيده 
دياب:هتروح دلوقتي ولا ايه 
عيسي:لا اصلي رايح لواحد صاحبي في الجامعه بتاعت غرام وهاجيبها وانا مروح 
دياب :ايوا ياعم الله يسهلوو
عيسي :اخرس يا حيوان واعمل حسابك رايحين بكرا القاهره
دياب:ليه؟ 
عيسي:عندنا مناقصه يا غبي 
دياب:اه تصدق نسيت تمام هعدي عليك الصبح 
عيسي :ماشي سلام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام
كانو خلصو المحاضره وطالعين وبتضحك هيا وميرنا 
سها :انتا بتبص علي ايه يا ساهر 
ساهر بخبث:ببص علي البت المزه دي هموت واشوف وشها
سها بغل:انا مش عارفه انتا هتموت عليها كدا ليه 
ساهر برغبه:البت دي فرس وهموت واشوفها
سها بخبث:خلاص هقولك علي فكره
ساهر: قولي 
سها بخبث:................ هنعرف بعدين 
ساهر:يابنت اللعيبه عندك حق 
سها:يلا
واتجه ساهر وغرام طالعه وقف قدامها 
ساهر مسك ايد غرام وغرام اتصدمت 
ساهر بخبث :بقولك يا قمر ماتيجي معايا 
غرام بغضب بعدت ايده وضربته بالقلم 
ساهر بغضب:انتي بتمدي ايدك عليا يا حيوانه والله لاوريكي
ميرنا بغضب:انتا ازاي تتجراء وتمد ايدك عليها 
ساهر:والله ماهسيبك عاملالي شريفه وانتي شم*ال
غرام شدت ميرنا وكانو ماشيين جري ساهر ووقف قدامها 
غرام عيطت وميرنا اتعصبت والجامعه كلها اتلمت 
ساهر :وريني وشك وانا اسيبك اصل بصراحه انا عاوزك
غرام بصتله بغضب وضربته بالقلم تاني وهوا اتجنن 
وشد النقاب من علي وشها وبسرعه غرام حطت ايدها علي وشها ومحدش لحق يشوفهاوكانت منهاره
عيسي بغضب :انتا ازاي تتجراء يا ابن الكل*ب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
وغرام اول ماسمعت صوته جريت علي مصدر الصوت 
وعيسي قرب منها وهيا دفنت وشها فصدره وحضنته جامد 
ساهر بسخريه:ما انتي مدوراها اهو اومال عامللي شريفه ليه
وعيسي عروقه برزت وانفجر من الغضب 
عيسي بغضب للرجاله :امسكوه 
والرجاله جريت مسكته وساهر اترعب 
وميرنا جابت النقاب وعيسي شال غرام وهيا لسا دافنه وشها في صدره واتجه لمكتب صاحبه وميرنا راحت وراهم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب مالك 
مالك:اهلا اهلا ياعيسي في ايه 
عيسي بغضب :اطلع برا حالا يامالك 
مالك بتوتر:حاضر حاضر 
عيسي:اطلعي انتي كمان معاه يالا 
ميرنا بخوف:حاضر... وطلعت هيا ومالك
وعيسي نزل غرام ومسك وشها بين ايديه وكانت لسا بتعيط
عيسي بحنيه مفرطه:اهدي يا غرام اهدي انتي كويسه 
غرام ببكاء هزت راسها ب لاء 
عيسي:ليه يا غرام انا معاكي وطول ما انا موجود اوعك تخافي من حاجه ولا تقلقي 
غرام عيطت اكتر وحضنته جامد وعيسي كمان حضنها وكانت دي أول مرا عيسي يحضنها وشدد من حضنه 
عيسي:اهدي يا غرام ويلا البسي النقاب عشان نروح نجيب حقك يا مرات عيسي الهواري يالا 
وغرام بعدت ولبست النقاب وعيسي ساعدها 
وعيسي جابلها مايه وشربها بإيده 
عيسي:بقيتي احسن 
غرام هزت راسها ب ااه
وبعدين خرجت هيا وعيسي من مكتب مالك 
مالك:اهدا يا عيسي الواد لسا صغير
(مالك عرف لان ميرنا حكتله) 
عيسي بغضب جحيمي :انا معنديش صغير ولا كبير الي غلط يتعاقب 
واتجه للمكان الي فيه ساهر والرجاله مسكاه والجامعه كلها واقفه 
ساهر بغضب:سيبوني بقلكو انا مش هسكت انتو متعرفوش انا ابن مين 
احد الرجال:ميهمناش ياروح امك انتا لعبت مع الي مبيرحمش 
ساهر :هيكون مين يعني سيبوني انا ابن احمد الصياد ابعدو عندي 
عيسي :انا عيسي الهواري ياروح امك 
ساهر بصدمه وخوف واضح :انتا عيسي الهواري 
عيسي بغضب وهوا بيقرب:ايوا انا الي مش هرحمك
ساهر برعب:انا اسف والله سامحني هيا الي بنت شمال وكل شويه ترمي نفسها عليا صدقني
عيسي فجأه ضربه بالبوكس في وشه ونزل فيه ضرب 
عيسي بغضب وجنون :دي مراتي يا ابن الكلب
وساهر اتصدم والجامعه كلها اتصدمت وغرام حست بالامان
............ بعد مده 
عيسي قام من علي ساهر بعد ماخلاص معتش فيه حته سليمه ومحدش استجراء يتدخل 
 وجه العميد 
العميد بخوف:اهلا اهلا عيسي بيه 
عيسي بصوت جوهري :اسمع الواد دا يتفصل من الجامعه فاهم ومفيش جامعه في الصعيد كلها تقبله فااهم
العميد:تحت امرك ياكبير 
وعيسي قرب من غرام وشالها وهيا اتصدمت ودفنت وشها في صدره بخجل وعيسي مهتمش وطلع برا الجامعه 
وصل عيسي العربيه وحط غرام في العربيه 
ولف ركب  ودور العربيه وانطلق وقال للحرس يرجعو القصر
عيسي:غرام 
غرام بصتله بنتباه وشاولته. ب نعم. 
عيسي:تحبي تروحي فين 
غرام مدت ايدها وجابت النوت بوك والقلم.وكتبت.اروح فين يعني ايه. 
عيسي:قصدي عاوزه تخرجي فين 
غرام كتبت. مليش نفس اروح في حته. 
عيسي:متبقيش نكديه بقا عاوزه تروحي فين  
غرام كتبت:انا جعانه
عيسي:اوكي نروح ناكل حالا 
........ بعد مده 
وصل عيسي عند مطعم فخم جدا بيطل علي النيل في دور عالي ونزل هوا وغرام 
في المطعم دخل عيسي وغرام 
الويتر:اهلا اهلا يا عيسي بيه نورتنا
عيسي ببرود وهوا حاطط ايده في جيبه:عاوز تربيزه لاتنين
الويتر بخوف:اتفضل يا بيه اتفضل 
ومشي الويتر ووراه عيسي وغرام 
وقعدو علي تربيزه جمب الزجاج وبتطل علي النيل وكان الفيو جميل جدا ومريح لاعصاب 
عيسي بجمود :مش عاوز حد في الدور خالص تمام
الويتر :تمام يا بيه تطلب ايه 
عيسي وجه نظره لغرام:تطلبي ايه 
غرام بتفكير. كتبت.. فراخ مشويه وكفته وحمام وطحينه كتير.. 
عيسي :هات فراخ مشويه وكفته وحمام وطحينه كتير لفردين حالا
الويتر :ثواني يا فندم والاكل يكون عند حضرتك
ونزل الويتر 
عيسي:لما الاكل يوصل ابقي ارفعي النقاب عادي 
غرام بصتله وسكتت وبصت علي النيل 
عيسي :غرام انتي زعلانه مني 
غرام فجأه دموعها نزلت 
عيسي بضيق :انا عارف اني غلطت الصبح بس انتي عصبتيني لما قولتيلي اني كذاب 
غرام بصتله وكتبت. حصل خير 
عيسي:تب انتي زعلانه من امي 
غرام كتبت. لاء انا عمري ما ازعل من ماما رحمه اكيد مكنش قصدها انا عارفه انها بتحبني. 
عيسي بصدمه من طيبتها: انتي طيبه اوي كدا ازاي يا غرام 
غرام ابتسمت من تحت النقاب ورجعت بصت للنيل 
.......... بعد مده 
الويتر دخل ومعاه واحد بعربيه جرار ونزلو الاكل 
عيسي بجمود:اقفل الدور مش عاوز مخلوق هنا فاهم ولا اي حد يدخل 
الويتر بخوف:تحت امرك يابيه هنقفل الابواب عليكم 
عيسي:تمام 
الويتر نزل وهوا معاه الراجل وبالفعل قفلو الابواب 
عيسي:ممكن تقلعي النقاب دلوقتي 
غرام مدت ايدها وقلعت ورفعت النقاب وعيسي سرح فيها ومنزلش عينه 
عيسي بتوهان: تبارك الرحمن علي هذا الجمال 
غرام اتكسفت وبعدين ابتسمت وغمزاتها ظهرت وهوا اتجنن اكتر 
عيسي اخد باله وحط وشه في طبقه 
عيسي بتوتر:اتفضلي كلي كلي 
غرام بدأت تاكل وهوا كمان 
.............. بعد نص ساعه كانو خلصو اكل 
عيسي:شبعتي 
غرام هزت راسها ب ااه
عيسي تب يالا نمشي 
غرام شاورت ب. يالا. 
عيسي قام واخد مفاتيحه وتليفونه  وغرام قامت ونزلت النقاب 
غرام خبطتت علي كتف عيسي وهوا لف 
عيسي:في حاجه 
غرام شاورت ب. النقاب كويس 
عيسى فهمها:كويس يالا 
غرام وعيسي اتحركو ونزلو من المطعم  
عيسي عدا الشارع وغرام ماشيه وراه ووهيا معديه كان في عربيه هتخبطها فعيسي شدها عليه بسرعه وهيا مسكت فيه وكان شبه حاضنها و فضلو باصيين لبعض فتره 
بعد شويه عيسي أخد باله ووقفها 
عيسي:انتي كويسه 
غرام هزت راسها ب. اه 
عيسي :تب يالا 
وركبو العربيه وعيسي دور واتحرك 
عيسي :عاوزه تروحي في حته تانيه 
غرام هزت راسها .بلاء.
عيسي:تب عاوزه حاجه
هزت راسها بكسوف.. اه. 
عيسي بسرعه:عاوزه ايه 
غرام كتبت. حاجات حلوه 
عيسي :حاضر هوقفك عند اي سوبر ماركت وانزلي هاتي الي انتي عاوزه
غرام بعفويه سقفت بفرحه 
عيسي ابتسم غصب عنه وهيا استوعبت واتكسفت وبصت للشباك 
............... بعد مده 
وقف عيسي قدام سوبر ماركت كبير  ونزل هوا وغرام 
دخلو السوبر ماركت 
عيسي:عايزك تجيبي الي نفسك فيه تمام
غرام فرحت جدا واخدت عربيه وجريت وعيسي وراها وبيضحك ومستغرب نفسه لانه في العادي مبيضحكش كدا
بعد شويه غرام بتجيب حاجات كتيير  وعيسي بيحاسب وبيخرجو  وبيركبو العربيه 
عيسي:مبسوطه 
غرام هزت راسها ب ااه 
عيسي:عاوزه تروحي في حته تانيه 
غرام هزت راسها ب لاء 
عيسي:نروح
غرام هزت راسها ب ااه
عيسي:يالا نروح 
وبالفعل اتجه عيسي للبيت الي كان بيبعد عن المكان  بساعتين 
بعد شويه عيسي وهوا سايق لاقا راس غرام نزلت علي كتفه 
فبص عليها لاقيها نامت فتنهد وكمل طريقه 
.......... بعد مده
كان عيسي وصل القصر  
حاول عيسي يصحي غرام بهدوء
عيسي بهدوء:غرام غرام 
فجأه غرام مسكت دراعه ونامت عليه تاني وعيسي ابتسم 
وبعد راسها ونزل لف ليها وشالها وهيا مسكت رقبته تلقائيا ودفنت وشها في صدره 
عيسي دخل وهوا شايل غرام وهيا حاضنه واول ماساره شافته ولعت وكرهت غرام اكتر 
حسن جري عليه:مالها غرام 
عيسي :مفيش هيا بس نايمه 
ساره بغل :وهي اتشلت ما تنزلها 
عيسي بغضب:احترمي نفسك دي مراتي وانا اشتالها علي راسي مش علي دراعي 
ساره بخوف:مش القصد بس يعني ممكن تكون تقيله عليك
عيسي بقرف:لاء هيا مش تقيله ولا حاجه بس ابقي خليكي في حالك بعد كدا فاهمه
ساره برعب وكره:فاهمه فاهمه 
حسن فرح جدا ان بنته بقا ليها راجل يحميها بجد 
رحمه: احطلك الوكل ياولدي
عيسي :لاء احنا اتغدينا برا يا ما بس لو سمحتي اندهي اي حد من الخدم يجيب الشنط الي في العربيه علي فوق
رحمه:حاضر ياولدي 
وانطلق عيسي علي فوق وساره هتولع 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح عيسي
دخل وحط غرام علي السرير وقلعها الشراب والكوتشي وكمان الخمار والنقاب وفكلها شعرها وكان عاوز يقلعها الدريس بس اتردد واخد هدوم ودخل الحمام 
........... بعدمده
طلع عيسي وهوا عاري الصدر  وراح قعد علي الكنبه وفتح الاب توب وبداء يشتغل وكل شويه يبص علي غرام ويضحك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول 
مونيكا بخوف: انا اقول لك الحقيقه يا بيه 
شهاب بغضب:يعني ايه 
(شهاب يبلغ من العمر25سنه بيعشق غرام بسبب حاجه حصلت زمان وعاوزها باي طريقه هوا مصري وتاجر كو*كين) 
مونيكا:يعني غرام طلعت متزوجه عيسي الهواري 
شهاب بخوف واضح وجنون:ازاي اتجوزته امتي وفين 
مونيكا:انا لا اعرف 
شهاب بغضب :اكيد قال كدا عشان تمشي اسمعي يا مونيكا لو غرام مبقتش عندي في خلال شهر هكون قتلك ورامي جثتك للكلاب  فاهمه يامرر*ه
مونيكا برعب:فاهمه فاهمه 
شهاب:غوري من وشي غووري 
وطلعت مونيكا تجري وشهاب بدأ يكسر في كل حاجه في المكتب 
شهاب بجنون :غرام دي ملكي انا وبس 
ورجع علي الكرسي وبدأ يفتكر 
Flash back. 
كان شهاب عنده 15سنه وكان قاعد علي الرصييف لان امه اتجوزت وسابته في الشارع وكانت غرام راجعه من المدرسه 
فشافته قاعد بيعيط جامد 
غرام وهي بتطبطب عليه:انتا زعلان ليه 
شهاب ببكاء:امشي ملكيش دعوه انتي وحشه زيهم
غرام:اهدا بس انا مش وحشه انا عاوزه اساعدك 
شهاب :بجد هتسعديني ازاي 
غرام:اسمك ايه 
شهاب:انا اسمي شهاب وانتي 
غرام ببراءه:وانا اسمي غرام 
شهاب:اسمك جميل 
غرام: شكرا ياشهاب انتا جعان 
شهاب:ايوا هموت من الجوع مأكلتش بقالي تلت ايام 
غرام :تب استني انا معايا سندوتشات وفلوس 
ومدت ايدها طلعت الانش بوكس وفتحته وشهاب مد ايده بسرعه وبدأ يأكل بجوع شديد 
غرام بإبتسامه ظهرت غمازتها وشهاب سرح فيها 
شهاب:الله انتي عندك غمزات يا غرام 
غرام:اه بابا علي طول يقولي هما الي محلينك
شهاب:فعلا هما الي محلينك 
غرام:تب استني هنا هروح اجيب حاجه من السوبر ماركت وراجعه
شهاب:هتتأخري
غرام:لاء بس اوعي تتحرك غير لما ارجع 
شهاب بإبتسامه:لا انا هأكل لحد ماترجعي 
غرام:اوكي سلام مؤقتاً 
وبالفعل مشيت غرام وبعد شويه رجعت وهيا في ايدها كيسه
شهاب:ايه دا بقا
غرام:دا شيبسي وشيكولاته وميه وعصير 
شهاب بفرحه:بجد دول ليا
غرام :ااه ليك اتفضل 
ومدتله الكيسه وهوا اخدها وفرح جداً  وقعدو يضحكو كتير وشهاب حبها جداً
غرام:عاوز حاجه انا همشي بقا 
شهاب بحزن:تب خليكي معايا كمان شويه 
غرام:مش هينفع كدا ماما هتقلق عليا روح انتا كمان لامك 
شهاب عيط تاني 
غرام بحزن:انتا بتعيط ليه خلاص متزعلش 
شهاب بدموع :عشان ماما رمتني في الشارع
غرام بدموع :بجد دي مامتك وحشه
شهاب:ايوا وحشه عشان ضربتني ورمتني 
غرام بتفكير:انا عندي فكره 
شهاب:ايه هيا 
غرام : ايه رايك تيجي معايا 
شهاب:بجد يا غرام
غرام :ااه تعالا معايا وانا هخلي بابا يساعدك
شهاب:طيب يالا
وبالفعل راحو شهاب وغرام البيت 
حسن:اتأخرتي ليه ياروما ومين دا
غرام:دا شهاب صاحبي اتعرفت عليه من الطريق اصل الباص نزلني علي اول الشارع مش هنا عشان عطل
حسن:تب الحمد لله انك جيتي بسلامه دا صاحبك ازاي بقا 
غرام:هوا عنده ماما وحشه ضربته ورمته بس هوا طيب وجميل 
حسن:وانا اعمل ايه بقا 
مونيكا:لماذا تأخرتي يا غرام 
غرام:الباص عطل يا مامي 
مونيكابقرف:مين دا يا غرام 
غرام:دا شهاب صديقي 
مونيكا:انتي ازاي تصاحبي الاشكال دي
غرام بغضب طفولي:مامي ارجوكي متتكلميش كدا عن شهاب دا جميل وطيب
حسن:خلاص يا روما انتي عاوزه ايه دلوقتي
غرام :عاوزك تساعده دا مش عنده بيت ومش عنده اكل 
حسن:حاضر يا ستي تحت امرك 
غرام:بجد انتا احلي بابي في الدنيا 
حسن بإبتسامه:وانتي احلي روما 
مونيكا بغضب:انتا بجد هتساعده يا حسن
حسن :اه هساعده 
غرام:هتساعده ازاي بقا 
حسن:هاخدله الاوضه الي علي السطح الي فوق وهنطلعله اكل وشرب ولو هيدرس هوديه مدرسه ولو مش عاوز هشغله 
شهاب بفرحه: بجد 
حسن:بجد يا حبيبي يالا تعالي معايا 
شهاب:شكرا يا عموو شكرا ياغرام
حسن:يالا 
وودع شهاب غرام 
وبالفعل راح حسن اجر الاوضه الي فوق لشهاب وجابله. اكل ومايه 
وبيعدي ست شهور وحسن متكفل بدراسه وكل حاجه شهاب ومونيكا مش طايقه وغرام كل يوم تتطلع تلعب مع شهاب او هوا ينزل يلعب معاها وهوا حبها جدا
لحد الي حصل مع غرام وابوها وهما اتفرقو ومشافوش بعض وشهاب عمره منساها وكبر واشتغل في الممنوعات وسافر روسيا لمونيكا وبقا تاجر وغني
back. 
شهاب بتنهيده:صدقيني انتي ليا انا بس يا غرام حتي لو هحارب الكل عشانك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضه ساره وبسمه
ساره وهي رايحه جايه بغضب:انا يشتمني عشان دي ياما 
بسمه:والله انا ماعارفه البت دي عملتله ايه مع ان شكلها معفن
ساره:انتي شوفتيها قبل كدا
بسمه:قولتلك عمري ماشوفتها قبل كدا
ساره:انا هتجنن انا كدا خلاص عيسي راح مني 
بسمه بخبث:انا عندي حتت خطه هتخليها تبعد لأبد
ساره بلهفه جريت قعدت جمبها:قولي بسرعه ياما بسرعه 
بسمه:هنعمل.............. 
ساره بصدمه:لاء بس ممكن عيسي يتأذي 
بسمه:متقلقيش انا هظبط كل حاجه 
ساره:لو كدا يبقا يالا بينا 
بسمه:يالا بينا ننزل بقا عشان نجهز يالا
ساره:يالا 
وبالفعل خرجو من الاوضه ومن القصر كله 
في غرفه عيسي وغرام 
صحيت غرام ولقت عيسي نايم وهوا قاعد علي الكنبه فقامت اخدت بيجامه ودخلت الحمام 
.......... بعد مده 
طلعت غرام وكانت عملت شعرها كحكتين وكانت شبه الاطفال اوي قربت من عيسي النايم وهوا عاري الصدر 
واخدت الاب توب وقفلته ورفعت رجله علي الكنبه بصعوبه وهوا حس واتعدل بنوم وراحت جابت غطا وغطته 
وقعدت علي ركبتها قدامه وابتسمت عليه وكانت مستغربه نفسها اوي وقربت باسته من خده بخفه وبعدين مشت ايدها علي شعره بحنان  وقامت وهيا حاسه بشعور غريب 
اخدت الاب توب وفتحت كرتون عليه وجابت الحاجات الي اشتريتها وفضلت تاكل وكانت مبسوطه جدا 
لحد مانامت علي نفسها .... 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند نور كانت واقفه في البلكونه 
فجأه طلع يوسف من جمبها لان البلكونتين جمب بعض
يوسف:بتعملي ايه 
نور بتوهان :عادي واقفه مع نفسي شويه 
يوسف:سرحانه في ايه بقا 
نور بمرح:وانتا مالك يا يارخم.. وطلعتله لسانها 
يوسف بضحك: انا عاوز أعرف انتي سرحانه في ايه 
نور:سرحانه في القمر والنجوم اصل شكلهم عاجبني اوي
يوسف بحب وتوهان:قمر وانتي موجوده يانوري دانتي السما كلها يا نور
نور بدهشه وخجل:شكرا ياجو
يوسف بعد ما استوعب:انا مش بجامل انا بقول الحقيقه
نور :وانتا كمان عسول ياجوو 
يوسف في نفسه: وانتي قمر في قلب الجو يا نووري
نور :انتا بقا كنت طالع ليه
يوسف بخبث:عادي صحيح عايزك في حوار 
نور بإستغراب:قول ياجو
يوسف:هيا نسمه صحبتك مرتبطه 
نور بغيره:ودا ليه إنشاء الله
يوسف بخبث:اصل صراحه شفتها من فتره وعجبتني فحبيت اسأل 
نور بغيره شديده: لاء هيا هتتجوز الشهر الجاي وكمان هيا مش حلوه يعني وكمان هيا مش صحبتي 
يوسف:بجد يا خساره بس شهر لسا ليا فرصه اتجوزها بردو
نور فجأه ضربته بالبوكس في وشه 
نور بعصبيه:دا عشان تتلم يا متخلف وتبعد عن بنات الناس 
وسابته ودخلت بغضب وهوا كان مبسوط اوي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح في غرفه عيسي وغرام 
صحي عيسي ولقا نفسه متغطي فستغراب وقام اتجه للسرير ولاقا الاب توب شغال علي كرتون وغرام نايمه علي بطنها وعلي بوقها شوكولاته فبتسم علي منظرها الطفولي جدا  
ومد ايده قفل الاب توب وعدلها علي السرير وجاب منديل وبدأ يمسحلها بوقها وفجأه غرام فتحت عيونها واتصدمت وعيسي سرح في العيون الي شبه البحر والسما الزرقا
وفجأه عيسي قرب من غرام وباسها بحنيه وفجأه اتحولت لرغبه عنيفه وغرام كانت بتعيط وخايفه وحاولت تبعده وهوا مش قادر يبعد عنها لحد ماعيسي استوعب لما دموعها جت علي ايده 
عيسي بحده: معلش مكنش قصدي بس مقدرتش اتحكم في نفسي بس 
واخد هدوم ودخل الحمام وغرام منهاره من العياط
......... بعد مده 
بيطلع عيسي وهوا لابس بدله رمادي فخمه ولاقا غرام لسا بتعيط واتجه لعندها وحط ايده علي شعرها 
عيسي :غرام اهدي انا مش واحد غريب انا جوزك يا غرام لو تاخدي بالك 
غرام بصتله بعيون دامعه وفجأه حضنته جامد وهوا حضنها 
وقعد عيسي يهدي فيها لحد ما هديت ونامت في حضنه
فحطها علي السرير بلطف وغطاها وباس دماغه وطفي النور 
واتجه للتحت........ 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصاله علي الفطار 
كانت العيله كلها متجمعه علي الفطار 
فجأه دخل دياب
دياب بمرح:صباح الخير عليكم 
الكل:صباح النور 
دياب بإبتسامه:بتفطرو لاء انا حماتي بتحبني بقا 
وقعد علي الكرسي جمب يوسف
يوسف بمرح:ايه الي جابك عندنا يا بارد انتا وكمان هتتطفح
دياب :متتطفح انتا وبعدين خليك في نفسك يا زفت 
يوسف:انا زفت ماشي يا دياب الكلب اما وريتك 
دياب بضحكه مستفزه : اعلي ما فخيلك اركبه يا جوو
تفيده:اسكتو بقا واطفحو انتو الي اتنين 
دياب:اهي حبيبه قلبي بتقولك اطفح ههههه
يوسف:لاء وبتقولك انتا كمان اطفح ههههه
عامر:واد يا دياب انتا مش ناوي تتجوز بقا
دياب وهوا باصص علي مريم :عندك عروسه يا جدي
عامر بخبث:الا عندي كتيير 
مريم بصتله بصدمه وغيره 
دياب بخبث:مين بقا يا جدي يا حبيبي 
عامر :عندك بنات البلد اختار انتا بس 
دياب :لاء يا جدي انا بحب وعندي الي مكفياني 
وبص علي مريم وهيا اتكسفت 
روحيه:ومين دي بقا يا ولا 
دياب :بعدين يارورو يا حبيبتي 
روحيه:والله بعدين اه دا انتا مسلمتش عليا حتي 
عيسي :ويسلم عليكي ليه بقا دا كل يوم هنا دا عامل اقامه في القصر اكتر مني 
واتجه للكرسي بتاعه وقعد
دياب بغيظ:انا دا انا مبجيش الا كل سنه مره 
رحمه:يا كداب دا انتا كل يوم هنا اومال مين الي واكل البشاميل امبارح ها 
دياب:اه والله يا رحومه البشاميل كان تحفه 
عيسي:مش بقولكم عامل اقامه 
حسن:اومال غرام فين يا عيسي 
عيسي:لسا نايمه يا عمي 
رحمه بحزن:خليها تسامحني ياولدي 
عيسي بإبتسامه :هيا مسماحكي ياما بس ياريت الي حصل امبارح ميتكررش تاني 
رحمه:والله انا مش عارفه انا قولت كدا ازاي اصلا 
عيسي :حصل خير ياما 
رحمه:بس انتا عرفت ازاي يا ولدي 
دياب بضحك:الرواتر وصله ههههه 
عيسي:فعلا الرواتر بتاع القصر قلي 
رحمه بتوعد وقامت اتجهت ليوسف 
يوسف وقف ورجع بخوف:اي يارحومه اهدي مالك كدا 
رحمه مسكته من ودانه وهوا صرخ بألم
رحمه: لحقت توصل يارواتر ها ماشي يا يوسف الكلب اما ربيتك 
يوسف:خلاص والله ماشي يا كلاب 
والكل ميت من الضحك
دياب:البس يا معلم ههههه 
رحمه:هتتعلم الادب ولا لاء 
يوسف:هتعلم يا حبيبتي خلاص بس سيبي وداني 
ورحمه سابت ودانه وهوا مسكها 
يوسف:ماشي يا دياب الكلب اما وريتك 
دياب:الله وانا مالي يالمبي ههههه 
عيسي بجمود:يالا يا كلب انتا وهوا ورايا 
رحمه:هتتأخر يا ولدي 
عيسي:الله اعلم اصلي رايح القاهره 
رحمه:ربنا يوفقك مع السلامه 
وبالفعل خرجو الشباب وركبو العربيات ومشيو 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام صحيت وملقتش عيسي اخدت هدوم ودخلت الحمام 
......... بعد مده
طلعت غرام وهيا لابسه دريس بينك فاتح وخمار ابيض ونقاب ابيض وفيه ورود صغيره من اللون الوردي 
وكانت جميله 
واتجهت لتحت 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصاله كان قاعد روحيه ورحمه وتفيده وبسمه وساره ومريم ونور والباقيين في الشغل عامر في مكتبه 
نزلت غرام 
روحيه:صباح الخير يا حبيبتي 
غرام شاورت .بصباح النور . 
وراحت قعدت جمب رحمه
رحمه بحزن:غرام انتي زعلانه مني 
غرام هزت راسها بلاء
رحمه:انا عارفه اني زعلتك بكلامي سامحيني 
غرام باست ايديها وشاورت. انتي امي. 
رحمه حضنتها بحب 
غرام شاورت. فين جدو وبابا. 
نور فهمتها:جدو في مكتبه وعمي في الشركه اصل عملولو مكتب جديد
غرام فرحت 
بسمه بخبث:الله صحيح يا غرام اومال فين المنديل 
غرام بصت لرحمه بعدم فهم 
رحمه بغضب:دي حاجه متخصكش يا بسمه واتحشمي
بسمه بغيظ:لاء تخصني وتخص اسم العيله مش يمكن متكونشي بنت 
روحيه:بسمه لمي خشمك 
ساره:علي فكره ماما مغلطتش يا تيتا 
بسمه:ايوا انا عشان عاوزه اطمن ابقا غلطانه 
وغرام بصلها بعدم فهم وبعدين استوعبت وبصتلها بغضب 
ووقفت وشاورت. انتي مالك انتي . 
بسمه بشماته:لاء اقعدي كدا واهدي اصلي متكلمتش مع ناس خرسه قبل كدا 
ساره:فعلا هتقعد تهوهوي كتير احنا دماغنا وجعانا
رحمه بغضب:بسمه اتحشمي انتي وبنتك بدل قسما عظما اخلي ولدي يرميكو برا القصر 
بسمه بكره وشر:انتي هتطرديني عشان البت دي يارحمه
ساره:فعلا انا مش عارفه في ايه ومين دي أصلا 
نور بغضب:والله دي مش غريبه دي بنت حسن الهواري ومرات الكبير عيسى الهواري انما انتم لازقين بقالكم فتره مش راضين تمشو مع انهم كانو اسبوع لما ندبر مكان مش4سنين 
بسمه:انتي بتكلمي خالتك كدا يانور 
غرام قامت واتجهت لمكتب جدها بغضب 
نور:استني راحا فين 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول 
كان قاعد سليمان في مكتبه
( سليمان اكبر عدو لعيسي يبلغ من العمر35سنه بيكره عيسي جدا لانه واكل السوق كله) 
دخل عليه مدير اعماله وهوا منصور 
منصور:الحق يا كبير
سليمان:ايه في ايه
منصور بخوف:خسرنا المناقصه 
سليمان :مين الي اخدها
منصور برعب:عيسي الهواري.
سليمان بخوف وغضب :والله ما هسكتلك يا عيسي 
منصور:هنعمل ايه يا كبير 
سليمان:هنتقم منه 
منصور بتوتر:بس.بس.عيسي الهواري مبيرحمش يا كبير دا ممكن يقتلنا دا وحش 
سليمان :اي كان هنتقم منه هيعمل ايه يعني 
منصور:ربنا يستر يا باشا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الجامعه 
كانت ميرنا خارجه من المحاضره فجأه عاكسها واحد 
سمير :متيجي نشرب حاجه يا قمر 
ميرنا:متحترم نفسك يا جدع انتا 
سمير:صدقيني انا جدع اوي تب نتعرف حتي
ميرنا بغضب:والله لو مالميت نفسك لطلبلك البوليس
سمير بوقاحه:لاء اهدي كدا وتعالي معايا صدقيني هعجبك
ميرنا:تصدق انك حيوان و..... 
قاطعها بوكس في وش سمير وهيا اتصدمت وكان مالك 
ونزل فيه ضرب 
جه العميد جري
العميد:في ايه يا دكتور مالك 
مالك قام من علي سمير وقال بغضب:الاستاذ كان بيعاكس زميلته الاصغر منه 
سمير بتعب:محصلش دي هيا الي شم... قاطعه مالك بوبكس تاني 
وميرنا منهاره من العياط 
العميد:كلكم ورايا علي مكتبي 
ميرنا بصت لمالك ومالك طمنها بعيونها ومشيت معاه 
............. 
في مكتب العميد
العميد :في ايه يا دكتور
مالك بغضب:حضرتك هوا كان بيعاكسها وانا اتدخلت لما لقيته تمادي
العميد:الكلام دا حصل يا انسه 
ميرنا هزت راسها ب ااه 
العميد:الكلام دا حصل ياسمير
سمير بكذب:محصلش حضرتك دي هيا الي بتحاول تقرب مني بأي طريقه
ميرنا:انتا انسان كذاب ووقح وانا معملتش كدا والله 
مالك بغضب:حضرتك الحكايه سهله جدا احنا نرجع الكاميرات ونخلص
العميد:عندك حق انا هرجع الكاميرات حالا
سمير بتوتر:لاء خلاص انا. انا الي عاكستها
العميد:يعني انتا عملت كدا 
سمير:اه
العميد:انتي ساقط السنادي وهتعيد السنه ومفصول لحد السنه الجايه تحضر
ميرنا اتصدمت
سمير بصدمه:بس كدا حرام لما اعيد السنه
العميد:هوا دا الي عندي 
ميرنا بتوتر:ممكن اتكلم حضرتك
العميد:اتفضلي ياميرنا
ميرنا:خلاص حصل خير وهوا غلط بس انا مسمحاه
العميد:انتي شايفه كدا 
ميرنا:اه شايفه كدا لانه حرام يعيد السنه بسببي 
مالك بضيق:بس يا انسه ميرنا دا
ميرنا:معلش يا دكتور مينفعش نضيع مستقبله حرام
سمير بندم:انا اسف يا انس ميرنا حقك علي راسي
ميرنا:عادي ولا يهمك عن اذنكم... وخرجت ومالك طلع وراها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر 
كانت غرام قاعده مع جدها فجأه سمعو صوت عالي وكان لوحده ست والحرس والغفير مش راضيين يدخلوها 
عامر:ايه في ايه 
الغفير:في واحده ست عاوزه عيسي بيه يا كبير
غرام بصت لجدها وهوا بصلها 
عامر :دخلوها 
دخلت الست والي كانت لابسه فستان احمر ضيق وقصير وكان شكلها مش من الصعيد وقربت منهم 
عامر :عاوزه ايه ياست
الست:عاوزه عيسي 
عامر:اسمه عيسي بيه عاوزه ليه انطقي
الست:عاوزه عيسي جوزي .وووووووو...... 
عيسي ببرود:كنت مستنيكي 
مي بتوتر:انتا كنت عارف اني جايه يا عيسي
عيسي بحده:اكيد دا انت عيسي الهواري يعرف كل كبيره وصغيره 
عامر:انتا عارفها يا عيسي
عيسي بحده وبرود:اكيد مي الشامي 27سنه قضيتين أداب واتجوزت 9مرات من رجاله قد أبوها وكلبه فلوس 
مي برعب:انتا عرفت الكلام دا منين يا عي
قاطعها عيسي بغضب:متنطقيش اسمي علي لسانك فاهمه 
مي بتوتر وخبث وبصت لغرام :بس انتا جوزي وانا حامل في ابنك 
عيسي بضحكه خبيثه وقرب من غرام ومسكها من وسطها وهيا اتصدمت:انا متجوزتش غير غرام عيسي الهواري مراتي 
ساره بصت عليهم بحقد 
مي:يعني ايه انتا مش هتتجوزني تب وابني 
عيسي بعد عنها وبصلها بغضب جحيمي وبنظره كفيله تقتلها وهيا اترعبت
عيسي بحده:يوسف دياب هاتوها وورايا 
دياب ويوسف :حالا..... وقربو من مي ومسكوها وهيا صرخت
مي بصراخ:سيبوني انا مش هاجي معاكم 
وطلع عيسي ركب عربيته وانطلق ووراه يوسف ودياب والحرس 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الجامعه 
كانت قاعده ميرنا مستنيه غرام 
فجأه قرب منها اتنين شباب  وشكلهم مخيف وكان شكلهم شاربين حاجه
احد الشباب :بقولك ايه يامز'ه انتي حلوه كدا ليه 
ميرنا بعصبيه:تصدق انك مش محترم ومش متربي كمان 
الشاب التاني:في ايه يا مز'ه ماتهدي كدا اعتبرينا عيالك 
الشاب الاول بسخريه:او زي جوزك مثلا 
ميرنا بغضب قامت وقفت وكانت ماشيه بس وقفو في وشها 
ميرنا:يستحسن تبعد انتا وهوا 
التاني:تؤتؤ ولو ما بعدناش هتعملي ايه ها
ميرنا بتوتر:هلم عليكم الجامعه كلها وهطلبلكم البوليس
الاول بسخريه:تصدقي خوفت ههههه لاء انا عاوزك تيجي معانا وهنديكي حسابك 
ميرنا بخوف:ابعد عني يا سافل انتا وهوا 
التاني :هديكي الي تطلبيه يالا بقا تعالي 
ولسا هيمد ايده يمسك ايدها وقفته ايد بكل قوه وكانت ايد مالك 
الشاب بوجع:ااه سيب ايدي 
مالك بغضب:انتا ازاي تتجراء وتكلمها كدا 
الاول:هيا تخصك ولا ايه ياشبح 
مالك:اه تخصني دي خطيبتي يا ابن ال"*
وميرنا اتصدمت وعيطت في صمت
الاول بعصبيه:ماتحترم نفسك يا جدع انتا 
مالك بغضب جحيمي:ااه ما انا هحترم نفسي 
ونزل في الاتنين ضرب 
بعد شويه كان مالك طحنهم ضرب قام من عليهم وقرب من ميرنا
مالك بحنيه :انتي كويسه
ميرنا بصتله بدموع:ااه كويسه
مالك:انتي واقفه هنا لوحدك ليه 
ميرنا:اصلي مستنيه غرام 
مالك:ما تستنيها جوا في الكافتريه
ميرنا:معلش يادكتور تعبتك معايا انا مش عارفه اشكرك ازاي لولاك مكنتش عارفه كان هيحصل ايه
مالك بإبتسامه :ولا يهمك دا واجبي 
ميرنا بإبتسامه ومالك سرح فيها:بجد متشكره عن اذنك 
ومشيت ومالك بص علي اثرها بحب
..... بعد مده وصلت غرام 
ميرنا:اتأخرتي ليه ياكلبه 
شاورتلها غرام.. معلش.. 
ميرنا:اسكتي شوفتي حصل معايا ايه 
غرام بخوف. اايه. 
ميرنا:حصل.............. 
غرام بصتلها بصدمه 
ميرنا:مش عارفه لولا مالك كان حصل ايه قصدي الدكتور مالك
غرام بصتلها بخبث وشاورت ب. ماللك قولتيلي. وغمزت
ميرنا بكسوف:اتلمي ويالا عندنا محاضره 
وقامو اتجهو للمحاضره
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي في المخزن 
كان واقف عيسي والرجاله مترشقه في كل مكان جوا وبرا وجمبه يوسف ودياب 
عيسي بحده:مين الي بعتك 
مي برعب :محدش بعتني 
عيسي ببرود وحط ايده في جيبه :قولت مين الي بعتك عشان مقتلكش هنا فاهمه
مي بكذب :مافيش بس انتا كنت عاجبني وكنت مستخسراك في مراتك الخرسه 
عيسي قرب منها وضربها بالقلم لدرجه انها وقعت علي الارض من قوته 
عيسي بغضب:انا مراتي مش خرسه واوعك تفكري تنطقي اسمها علي لسانك مين الي باعتك انطقي
مي برعب :محدش بعتني محدش 
نزل عيسي لمستواها ومسكها من شعرها جامد وهيا صرخت
عيسي بنظره مخيفه وصوت كا فحيح الافعي:مين الي باعتك اخر مره هقولها
مي بتوتر ووجع:هقولك بس سيبني شعري وسيبني امشي
عيسي بغضب وشدد على شعرها اكتر:انا محدش يساومني فاهمه اخر مره مين الي باعتك 
مي برعب:ش.شهاب ومونيكا
عيسي ساب شعرها ووقف
عيسي بحده: مونيكا كنت متأكد ان جايتها مش محبه وباعتينكك ليه 
مي:والله ما اعرف هو امروني بكدا وانا نفذت وخدت فلوس 
عيسي بغضب:يوسف 
قرب منه يوسف 
يوسف:اؤمرني يا عيسي 
عيسي: النهارده يكون عندي كل معلومه كبيره وصغيره عن شهاب دا تمام 
يوسف:حالا يا عيسي عن اذنك... وخرج 
مي بتوتر:تب سيبني امشي بقا
عيسي بضحكه خبيثه:انا هعرفك ازاي اللعب مع عيسي الهواري
مي برعب وانهيار:هتعمل ايه انا مش عاوزه اموت
عيسي للرجاله :ظبطوها... وخرج ووراه دياب ورجاله 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر 
في غرفه بسمه
كانت ساره راحا جايه بغضب وغل وبسمه بتلعب في الموبايل وبتشرب عصير
بسمه بملل:اقعدي بقا خيلتيني 
ساره:انتي بتشربي عصير ورايقه وانا مش طايقه نفسي
بسمه:وليه مش طايقه نفسك 
ساره:عشان عيسي هيروح مني
بسمه:متقلقيش يابت خير انشاء الله وخطتي هتنجح 
ساره:ياما انا معتش قادره 
بسمه:بقولك ايه كله خير وغرام اعتبريها في ذمه الله
ساره بخبث:اكيد ياما لازم اخلص منها دي بومه انتي مشوفتيش  بصتلي ازاي
بسمه:متقلقيش مش هتعيش كتير بس لو تسيبيني اعمل لعيسي كمان
ساره:لاء قولت لاء عيسي لو جراله حاجه قبل مايتجوزني مش هورث
بسمه بضحكه خبيثه:تربيتي
ساره:اومال ايه لازم اطلع كسبانه ههههه
بسمه:جدعه يابت بس انا هنفذ خطتي زي ما هيا عشان مايتشكش فينا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام 
في اخر اليوم كانو خلصو محاضرات وطلعو 
ميرنا:يالا نتغدا عشان شويه وممكن أموت
غرام بضحك شاورت. لاء كوليني احسن ههههه. 
ميرنا بمرح:وايه المانع بس انا عاوزه اكل مش احدق 
بصتلها غرام بغضب طفولي وضربتها في كتفها
ميرنا بضحك:خلاص ياستي احلي ههههه
غرام شاورت ب. تعالي نروح للدكتوره. 
ميرنا بصدمه:انتي قررتي تتعالجي بجد 
غرام اتنهدت وهزت راسها ب ااه
ميرنا:اكيد عيسي في الموضوع مش كدا. وغمزت
غرام بصتلها بكسوف وابتسمت
ميرنا بضحك:الله الله ولع بقا بتحبيه صح
غرام بصتلها شويه وبعدين هزت راسها ب ااه
ميرنا :مبروك يا ابو نواف يا اخوي 
غرام بصتلها وشاورت. تب ومالك. 
ميرنا بخجل:يعني مش اوي اعجاب بس 
غرام سقفت بفرحه وشاورت. الصناره غمزت
ميرنا بخجل:بس بقا يالا عشان نلحق الدكتوره وبعدين نروح نتغدا 
ومشيت هيا وغرام 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سليمان 
كان قاعد في مكتبه ودخل عليه منصور
منصور بخبث:وصل ياباشا
سليمان:خليه يدخل
وفجأه دخل سامي 
سليمان:اهلا اهلا يا سامي 
سامي بضيق: انا جبتلك شويه معلومات
سليمان بخبث:قول بسرعه وانجدني
سامي بخبث:انا سمعت يوسف اخويا بيتكلم في التليفون ان في شحنه جديده وصلت المخازن بس عليها حرس كتير وجامدين 
سليمان:تب كويس دا ما عرفتش في انهي مخزن
سامي بتفكير:كان في. في. المخزن الصحراوي
سليمان :تمام ياسامي 
سامي بخوف:بس لو عيسي عرف مش هيرحمني 
سليمان بقلق:ان شاء الله خير هوا الي بدأ معانا العداوه انا بس عاوز اعرف عيسي بيحب مراته
سامي بستغراب:ليه
سليمان:لو كدا نضرب عصفورين في حجر واحد ونهدده بيها اونقتلها ونحرق قلبه
سامي بصدمه:غرام بس دا . دا ممكن عيسي يهد الدنيا 
سليمان :يبقا غاليه عليه
سامي:معرفش لسا هتأكد 
سليمان :تجبلي الرد قريب 
سامي:تمام.... وقام واتجه للخارج
سليمان بخبث:والله لهدمرك يا عيسي وبعد كدا اخلص علي الواد العبيط دا ههههه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي في الشركه 
كان في مكتبه وبيشتغل  دخلت السكرتيرة
سلمي:عندك اجتماعات كتير النهارده حضرتك وكمان في عشاء عمل النهارده بليل و بكرا الصبح هيوصل الوفد الايطالي في القاهره 
عيسي ببرود:تمام 
سلمي بخبث:حضرتك هتحتجني معاك هناك 
عيسي برفعه حاجب:اشمعنا
سلمي بتوتر: عادي حضرتك
عيسي بحده وبرود:عاوز قهوه وانا مش محتاجك 
سلمي بإحراج:تمام يا بيه.. عن اذنك وطلعت
عيسي رجع بضهره علي الكرسي وغمض عينه وافتكر غرام ببراءتها وطيبتها وطفولتها وابتسم غصب عنه
عيسي وفتح عينه:معقوله اكون حبيتها بس ازاي مستحيل دا انا عمري ما حبيت وهي ما بتحبنيش لاء لاء انا مبعرفش احب اصلا ااه انا عيسي الهواري قلبي من حجر معقوله يوم الي تخطف قلبي تبقا غرام وليه ما احبهاش دي جميله وشاطره وطيبه وكمان شقيه ايه الي بقوله دا 
وغمض عيونه وقعد يفكر فيها 
فجأه دخل يوسف
يوسف:عرفتلك تاريخه كله 
عيسي بحده:وبعدين 
يوسف مدله ملف:كل كبيره وصغيره عنه في الملف دا
عيسي اخد الملف وبص فيه
يوسف بتوتر: بس بس في حاجه 
عيسي وهوا باصص في الملف:خير
يوسف بتوتر:اصل اصل غرام تعرفه
عيسي بصله بغضب:يعني ايه تعرفو انتا اتجننت
يوسف:لالا انا الي عرفته ان شهاب وغرام عارفين بعض 
عيسي بتفكير وغضب:تب روح انتا 
وخرج يوسف وعيسي كان هيتجنن 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام 
كانت في عياده الدكتوره هيا وميرنا 
ميرنا :انا مبسوطه اوي يا غرام انك عاوزه تتعالجي
غرام شاورت. عاوزه اتكلم عشان عيسي. 
ميرنا:ياسيدي علي الحب بتحبيه يا غرام 
غرام شاورت. ااه بحبه اوي لانه طيب معايا واحن شخص عليا وكمان حسيت معاه بالأمان. 
ميرنا:ربنا يشفيكي يارب نفسي اسمع صوتك بقا
الممرضه:غرام الهواري دورك 
ميرنا:يالا يا روما دورك
دخلت غرام وميرنا عند الدكتوره 
نسمه بإبتسامه:اهلا اهلا يا غرام اتفضلي اقعدي 
قعدت غرام هيا وميرنا 
ميرنا بفرحه :بصي يادكتوره غرام اقتنعت وبقت عاوزه تتعالج بسرعه
نسمه:بجد مشاء الله قوليلي بقا اخدي الادويه الي كتبتها 
غرام هزت راسها ب ااه
نسمه:تب اتفضلي معايا 
وقامت غرام وميرنا عند السرير وغرام طلعت عليه 
نسمه:ارفعي النقاب
غرام بدأت ترفع النقاب ونسمه انبهرت من جمالها
نسمه:بسم الله مشاء الله تبارك الرحمن 
غرام ابتسمت وغمزاتها ظهرت 
نسمه:ربنا يحميكي بجد والله 
وبدأت تكشف عليها 
نسمه:حاولي تنطقي كدا 
غرام حاولت بس معرفتش في حاجه مش قادره 
نسمه بإبتسامه:حاولي تنطقي اسم حد انتي بجد نفسك تنطقيه من قلبك 
غرام ابتسمت وبدأت تحاول تاني
غرام :... اا. ع. ع. ع. ي. ع. ي. ي. 
نسمه بفرحه: برافو عليكي يالا حاولي كمان 
غرام بفرحه:ع.ع.ي.ي. س.. ي. 
ميرنا بسعاده:كمان يا غرام كمان يارب
نسمه:غرام انتي مفيش عندك حاجه انتي تمام واحبالك الصوتيه كلها كويسه انتي بس عاوزاكي تفضلي تتكلمي وهيحصل... يالا حاولي كمان
غرام:ع.ي.ع.ع.ي.س.س.ي.عي.س
............ بعد مده من المحاولات الكتير 
نسمه:هوا في حاجه بتوجعك طيب
غرام هزت راسها ب لاء
ميرنا:يالا ياغرام انتي قدها لو بتحبيه كملي
غرام بحب:ع.ع.ع.يس.ي.. عي. سي. عيسي
ميرنا:برافو يا غرام برافو 
غرام بسعاده:عيسي عيسي 
نسمه:الله عليكي
ميرنا:قولي اسمي
غرام بفرحه:ميرنا 
ميرنا حضنتها بفرحه وكمان نسمه حضنتها
نسمه:حمد الله علي السلامه تب قولي اسمي
غرام بإبتسامه:نسمه بجد شكرا شكرا 
ميرنا:انا مش مصدقه نفسي انتي بتتكلمي 
غرام :ميرنا ههههه 
ميرنا بسعاده:والله صوتك تحفه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر 
كان الكل متجمع علي الغدا 
حسن:هيا غرام لسا مجتش 
عامر:لا لسا ماجتش من الجامعه
روحيه:وعيسي كمان لسا مجاش ليه مش عوايده
رحمه:عيسي كلمني وقلي انه هيتأخر النهارده عنده شغل كتير
تفيده:الله يوفقهم يارب
فجأه دخلت غرام 
غرام شاورت. سلام عليكم. 
الكل:عليكم السلام
حسن:تعالي يا حبيبتي كولي
غرام شاورت بلاء 
ووجهت نظرها لكرسي عيسي 
رحمه:لسا مجاش يا غرام
غرام بصتلهاوطلعت 
عامر بصدمه:دي حتي مسلمتش عليا دي اول مره وتعملها
روحيه:اه والله تصدق دي علطول بتسلم علينا اشمعنا مسألتش غير علي عيسي
تفيده:الله مش جوزها يا اما 
حسن:ربنا يفرحهم 
الجميع معادا بسمه وساره :اللهم أمين
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه عيسي وغرام
دخلت غرام وقلعت النقاب والخمار واخدت هدوم واتجهت لحمام 
..... بعد شويه طلعت وهيا لابسه شورت وتيشرت بحملات 
واتجهت لصوره عيسي الكبيره الموجوده في الغرفه ووقفت قصادها
غرام بحب:انا مرضتش اتكلم قدام حد غيرك كان لازم اقولك انتا الاول
واتجهت للسرير واستلقت عليه وراحت في النوم 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
الست:عاوزه عيسي جوزي
عامر بغضب:جوزك مين يا ولييه انتي 
الست والي اسمها مي 
مي:بقولك انا عاوزه جوزي هاتولي عيسي يااعيسي
كل دا وغرام بتعيط والعيله كلها مصدومه
عامر:قولتلك اطلعي برا عيسي متجوز وعمره ما هيبصلك حتي 
مي:لاء انا متجوزه عيسي وحامل في ابنه كمان 
عامر بغضب :اطلعي برا انقلعي ياامره جتك الهم برا يا بنت المركوب 
مي بغضب:مش همشي من غير جوزي حبيبي 
عامر بصراخ:يا غفيررر 
الغفير :ايوا يا كبير 
عامر:خد الم"ره دي وارميها برا القصر 
الغفير:حاضر يا كبير يلا يا ست 
مي بصراخ:ابعد عني سيبني يا حي"وان ابعد 
وبالفعل خرجها الغفير برا 
عامر:غرام انتي كويسه
غرام بصتله بدموع وجريت علي فوق 
رحمه:انا مش مصدقه ان ابني يعمل اكدا
عامر:ولا انا مصدق والله 
بسمه بصدمه:يعني عيسي متجوز قبل غرام 
تفيده :عيسي اكيد ميعملش اكده 
عامر:احنا نشوف عيسي لما يجي وخلاص
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام 
كانت طلعت اوضتها وكانت منهاره من العياط وقفلت الباب بالمفتاح ودخلت قلعت النقاب والخمار ودفنت وشها وفي المخده وانهارت خالص
غرام في نفسها. وانتي كنتي متخيله ايه ما انتي خرسه ووحشه ومحدش عاوزك حتي هوا باعك وطلع متجوز وانتي الي كنتي معجبه بيه انا غبيه وعبيطه. 
وفضلت تعيط لحد ما جه نور ومريم وفضلو يخبطو علي الباب وهيا مفتحتش فسابوها 
لحد ماغرام نامت علي نفسها من كتر العياط 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي 
كان قاعد في الاجتماع في شركته وكان مشغول جدا وقافل تليفونه 
........ بعد مده دامت 3ساعات
خرج عيسي واتجه لمكتبه وفتح تليفونه 
وفجأه سرح في غرام وفتح الصوره الي صورها وهيا نايمه الصبح وابتسم 
عيسي في نفسه :والله انا مش عارف انا مالي اليومين دول انتي اول ست تعرف تلفت نظري يا تري انا وانتي هنفضل مع بعض ولا الدنيا هتفرقنا 
وفضل فتره سرحان فيها وبيبتسم 
فجأه دخل عليه دياب ويوسف 
دياب:هنرجع الصعيد النهارده ولا ايه
عيسي:ان شاء الله 
يوسف بستغراب:مش قولت اننا هنقعد 3ايام
عيسي بضيق:اصلي عاوز اروح 
دياب بمرح:ااه معتش يقدر يبعد عن البيت اصله بيوحشه اوي 
يوسف بإبتسامه:ااه مش تقول كده يا عيسي ان البيت بيوحشك ولا غرام 
عيسي بصله بصه مش مفهومه وفجأه تليفونه رن وكان عامر
عيسي:ايوا يا جدي
عامر:انت هترجع امتا يا عيسي
عيسي بخضه:ليه في ايه غرام كويسه جرالها حاجه
عامر:غرام منهاره وقافله علي نفسها من الصبح يا عيسي
عيسي بغضب:ليه يا جدي مين زعلها 
عامر:في واحده جت هنا وبتقول انك جوزها وانها حامل بس انا مشيتها وغرام من ساعتها وهيا حابسه روحها 
عيسي بغضب جحيمي:واحده مين دي ومراتي انا 
عامر:انتا عملت اكده يا عيسي
عيسي :انا لومتجوز هخبي ليه او هخاف من مين يا جدي
عامر بإطمنان :انا قولت كدا برضو بس انا صعبان عليا غرام قوي  دي من الصبح مش راضيه تاكل ولا تشرب وقافله علي نفسها بالمفتاح 
عيسي:انا جاي يا جدي مسافه السكه وهكون عندك سلام.......وقفل الخط
دياب:في ايه يا عيسي
عيسي :هنرجع الصعيد حالا يالا بينا
يوسف:تب في ايه 
عيسي:بعدين هتعرفو
وخرج الشباب من الشركه واتجهو للصعيد 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند شهاب 
شهاب:عملتي ايه يا مونيكا
مونيكا :لقد ارسلت مي وطردوها من القصر يا شهاب
شهاب بغضب :يعني ايه انا مش هعرف اخد غرام انا غرام دي بتعتي انا وحبيبتي انا وبس
مونيكا:هل ممكن سؤال ياشهاب
شهاب بملل:ارغي
مونيكا:لماذا انتا متعلق بغرام هكذا يمكن متكونش فاكراك أساساً وكمان دي حتي خرسه وانا اهو حلوه وممكن انفعك
شهاب بقرف:انتي واحده رخيصه وقذره انما غرام جوهره محطوته في تابوت محدش يشوفها ولا يكلمها انسانه جميله طيبه وحنينه قلبها طيب وابيض زي الحليب 
مونيكا بغل:انها خرساء خرسااء انا كويسه اهو متجربني 
شهاب :انتي شبه الحلاوه الي مش عليها غطا والدبان والنمل ملمومين عليها بتسلمي نفسك لأي حد عشانك قذره 
انما غرام متغطيه ورده وسط الشوك 
مونيكا بكره:المهم دلوقتي مي هتعمل ايه تاني 
شهاب بقلق:اكيد عيسي مش هيسبها وهيجبها فهيا هتفضل سابته علي موقفها وهوا اكيد غرام هتطلب الطلاق.
مونيكا بطمع:وستعطيني الخمسه ملايين دولار 
شهاب بقرف:بس لما اطول غرام هتطولي الفلوس اصلي عارفك كلبه فلوسه 
مونيكا ببجاحه:كلبه كلبه اهم حاجه الفلوس
شهاب:تب غوري من وشي جتك القرف غورري
مونيكا جريت علي برا
شهاب بشر:والله يا غرام لهخدك وهتكوني ليا وبس ياروما
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء وكانت غرام فتحت الباب
كانت الساعه 12بليل كانت غرام قاعده بتصلي قيام الليل وبتدعي ان الكلام دا يكون كذب وكانت بتعيط جامد 
....... بعد مده خلصت غرام صلاه 
قامت دخلت الحمام تاخد شاور
فجأه دخل عيسي وهوا في ايده كيسه فيها حاجات وقلع الجاكت رماه علي الكنبه وحط الكيسه علي التربيزه ودور عليها ملقهاش وسمع صوت ميه فعرف انها جوا 
شويه وغرام طلعت وكانت لافه فوطه علي جسمها وكانت متجه لغرفه اللبس لاقت عيسي جوا وكان عاري الصدر وعيسي بصلها بإنبهار من جمالها وهيا اتصدمت واتسمرت مكانها من الصدمه 
عيسي بدأ يقرب وغرام بترجع بخوف وتوتر لحد ملزقت في الحيطه وعيسي حاصرها 
غرام بصتله بتوتر 
عيسي بتوهان :وحشتيني 
غرام بصتله بصدمه 
عيسي وهو بيدفن وشه في رقبتها:بقولك وحشتيني 
غرام حاولت تزقه بس مقدرتش فستسلمت لانها تعبت 
عيسي بصوت حنين:غرام 
غرام بصتله وهوا بعد وبصلها 
عيسي:عاوزك 
غرام برقت من الصدمه وحاولت تجري بس هوا مسكها 
عيسي:تعالي انتي راحا فين 
غرام عرفت تزقه وبقت ترجع وهو يقرب 
لحد ما وقعت علي السرير وهوا اعتالها 
غرام عيونها دمعت وهوا كان بيبصلها بحب 
عيسي:غرام متعيطيش انتي مراتي
غرام فجأه حضنته وهوا مصدق وحضنها جامد 
وفجأه عيسي باسها وهيا كانت بتحاول تبعده بس بعدين تجاوبت معاه.. ووووووووو
(استغفر الله العظيم🙂) 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند مريم 
كانت نايمه وفجأه تليفونها رن 
مريم بنوم:الوو
المجهول:الو مريم 
مريم:مين معايا 
المجهول:مش مهم انا بس حبيت اقولك اني بحبك اوي
مريم:بتحبني تب انتا مين 
المجهول :انا بس حبيت اسألك انتي بتحبي حد ولا لاء
مريم:ايوا انا بحب حد 
المجهول بغيره:ودا مين بقا
مريم بعفويه:د.. وانتا مالك يا جدع انتا اقفل وغور عشان عاوزه انام... وقفلت 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند دياب 
دياب بغيره:ماشي يا مريم بتحبي كمان ماشي بس هتكون بتحب مين لازم اعرفه واقتله 
وقعد يفكر لحد مانام 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سامي كان بيكلم حد في الموبايل 
سامي بغضب:بقولك ايه يتخلصني منه يا تحل عني 
المجهول :قريب ياسامي قريب بس عاوزك تخش في الشغل معاهم
سامي:انتا عارف ان عيسي مبيأمنش لحد
المجهول:معرفش اتصرف فاهم ولا لاء
سامي بخوف:بس انا مقلق لعيسي يعرف حاجه دا لو عرف هيقتلني دا مبيرحمش 
المجهول بخبث:انا عارف انه ظالم متنساش انه واخد منك حب العيله وكل حاجه يا سامي  
سامي بغل: فعلا هوا اخد كل حاجه وكمان ببيكرهني انا هنتقم منه 
المجهول:حلو اوي كده المهم دلوقتي عاوزين طريقه ننتقم بيها منه ايه اكتر حاجه تزعله
سامي بتفكير:والله ما انا عارف لانه مهما حصل مش بيبين 
المجهول:هوا بيحب مراته 
سامي:لسا معرفش انا هتأكدلك وابلغك سلام
المجهول:في اسرع وقت سلام... وقفل 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه عيسي وغرام 
كان عيسي نايم وحاطط ايده تحت دماغه وغرام قاعده جمبه ولافه الملايه عليها وبتعيط جامد 
عيسي:خلاص يا غرام انتي بتعيطي ليه 
غرام بصتله بدموع
عيسي بضيق :يا غرام في الاول او في الاخر دا كان هيحصل 
غرام شاورتله بمعني. انتا هتطلقني قريب . 
عيسي بعدم فهم:انا مش فاهم حاجه ثواني 
وقام جاب النوت بوك والقلم
عيسي:اكتبي الي عاوزاه
غرام اخدتهم منه وكتبت. مش انتا قولت هتطلقني مكنش ينفع دا يحصل. 
عيسي:لاء يا غرام ما انا غيرت رأي من زمان وقررت اني مش هطلقك 
غرام بصتله بصدمه وكتبت. بس انا مش عاوزه افضل متجوزه انا اصلا مكنتش ناويه اتجوز. 
عيسي بغضب:والله دا الي عندي يا غرام وان كان عجبك طلاق مش هطلق 
وقام اخد هدوم واتجه للحمام وهيا انهارت اكتر علي الي حصل 
.......... بعد مده طلع عيسي ولاقا غرام قاعده بتعيط لسا 
عيسي قرب منها واخد السجاير  الي علي الكومدينو
جمبها 
عيسي بحده:كفايه بقا انا مقتلتكش قولتلك في الاول والاخر كان هيحصل انتي مراتي فاهمه مرااتي وطلاق مش مطلق انتي اتحكم عليكي بسجن العيسي العمر كله والي بيدخل سجني مبيطلعش الا بكيفي فاهمه والي عاوزه هاخده بالغصب او بالرضي
 وطلع البلكونه وهيا قامت اخدت هدوم ودخلت الحمام 
........... بعد مده
طلعت غرام وهيا لابسه بيجامه اوفر سايز من اللون الابيض في بنفسجي وكانت جميله جدا وعملت شعرها ضفيره 
بصت علي عيسي بحزن
غرام في نفسها :انا شكلي غلطت هوا دا حقه وانا معرضتش هوا ملوش ذنب وبعدين متنكريش انك بدأتي تحبيه دا جوزك وبعدين هوا برضو غلطان  انا مش سلعه ياريت كنت بعرف اتكلم 
وعيطت غصب عنها بس بعدين مسحت دموعهاودخلت البلكونه وفجأه حضنته من ضهره وهوا اتصدم ولفلها
عيسي بصدمه:ايه انتي سخنه 
غرام هزت راسها بلاء 
عيسي برفعه حاجب:اومال ايه مش متعود منك علي الحنيه دي 
غرام بصتله بغضب طفولي .. وطلعت من البلكونه 
وعيسي ابتسم ابتسامه شبه معدومه
وغرام طلعت وشافت الكيسه الي جابها عيسي وجريت عليها وقعدت علي الكنبه وفتحتها ولقت فيها حاجات حلوه كتير وفرحت جدا 
قعد عيسي جمبها 
عيسي :ايه رأيك بقا 
بصتله غرام وسابت الحاجه واتجهت للسرير 
وهوا راح وراها 
عيسي:انتي قومتي ليه 
غرام جابت النوت وكتبت. عشان انتا خاين وطلعت متجوز قبلي. 
عيسي بهدوء وغضب خفيف:اولا انا مش خاين ثانيا انا معرفهاش بس هجيبها وهعرف مين الي بعتها وانا متجوزتش غيرك 
غرام كتبت. ازاي دي بتقول انها حامل في ابنك. 
عيسي بخبث:علي فكره انتي اول وحده المسها في حياتي يا غرام وأنا اتعرض عليا كتير بس عمري مافكرت اغضب ربنا
غرام بصتله وابتسمت غصب عنها وبعدين استوعبت وكشرت تاني وعطيته ضهرها وهوا ابتسم وحضنها من ضهرها ودفن وشه في رقبتهاوهيا اتوترت جدا
عيسي:اهدي انتي بتترعشي ليه 
غرام كانت بتترعش فعلا بس فجأه جريت علي الحمام 
وبقت تستفرغ كتير وعيسي راح وراها
عيسي بخوف:انتي كويسه يا غرام 
وغرام فضلت تستفرغ لحد ما خلصت وعيسي مسحلها بوقها وغسلها وشها من غير ما يقرف حتي
وغرام مكنتش قادره تتحرك حتي
عيسي بخوف:مالك يا غرام انتي كويسه 
غرام بصتله وفجأه وقعت في حضنه اغمي عليها 
عيسي شالها وحطها علي السرير وجاب ميه وحاول يفوقها مستجبتش 
بسرعه دخل جاب اسدال ونقاب ولبسها ونزل بيها 
وركبها العربيه وساق بأقصي سرعه للمستشفى وشالها ودخل بسرعه
عيسي:بسرعه يابهايم مراتي تعبانه بسرعه
الدكتور:حالا يا عيسي بيه حالا 
وجابو ترول وعيسي حط غرام عليه 
وكان الدكتور داخل عيسي مسكه من قفاه بغضب
عيسي بغضب:انتا رايح فين
الدكتور برعب:داخل اكشف عليها حضرتك
عيسي:انا عاوز دكتوره حالا يلا 
الدكتور:حالا حالا يا باشا.. وطلع يجري 
وبالفعل جت الدكتوره ودخلت وكشفت علي غرام وعيسي برا رايح جاي ومستغرب نفسه هوا عمره ماخاف علي حد كدا
..... بعد مده
طلعت الدكتوره وعيسي قرب منها
عيسي ببرود:في ايه هيا كويسه
الدكتوره:هيا كويسه الحمدلله بس انتا جوزها صح يا عيسي بيه
عيسي:اه انا جوزها في ايه
الدكتوره:مافيش المدام ضعيفه بس شويه ومحتاجه راحه لانها اتعرضت لعنف وهيا ضعيفه 
عيسي:تب هيا فاقت دلوقتي 
الدكتوره:اه ممكن تدخلها بس ياريت تمنع نفسك عنها فتره لحد ما المدام تخف.و..... 
قاطعها عيسي بدخوله الغرفه وهيا اتنهدت ومشيت 
عند غرام كانت فاقت وبتعيط ....دخل عيسي 
عيسي:غرام انتي كويسه 
غرام بصتله بدموع وحضنته وعيسي حضنها 
شويه وغرام نامت في حضنه بسبب المسكانات والمهدأت
عيسي بصلها بقلق وشالها وخرج من المستشفى واتجه للقصر 
وطلع بيها حطها علي السرير وقلعها الاسدال والنقاب وهوا كمان قلع التيشرت واخدها في حضنه ونام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
كان متجمع الكل علي الفطار معادا غرام وعيسي حتي دياب كان موجود الي كان بيبص لمريم بغضب وهيا مستغربه 
فجأه نزل عيسي وغرام جمبه وساره ولعت لما شافتهم
عيسي:صباح الخير 
الجميع:صباح النور 
رحمه:حمد الله علي السلامه ياولدي 
عيسي:الله يسلمك ياما 
وقعد ووغرام كانت هتقعدجمبه وكانت ساره الي قاعده علي الكرسي دا
غرام بصتلها وبصت لعيسي
عيسي بجمود:قومي من هنا يا ساره 
ساره بغل:ليه ما انا علي طول بقعد هنا 
عيسي:بس هيا مراتي وهيا الي من حقها تقعد جمبي فزي قومي 
قامت ساره بغضب وبصت لغرام بكره وغرام بصتلها بإنتصار
وراحت قعدت جمب امها وغرام قعدت وابتسمت لعيسي
عامر:عملت ايه في مناقصه امبارح
عيسى بثقه:اكيد اخدتها دا انا عيسي الهواري 
والكل فرح معاد ساره وامها وسامي 
كامل:الف مبروك ياعيسي
عيسي بحده:الله يبارك فيك
وفجأه دخلت مي 
مي:عيسي يا حبيبي 
الكل بص لمصدر الصوت
عيسي بصدمه:مي ........... 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
وصل عيسي ويوسف القصر 
رحمه:حمد الله علي السلامه يا ولدي
عيسي:الله يسلمك ياما 
يوسف بمرح:وانا مليش حد يسأل عليا حتي
رحمه:حمد الله علي السلامه يا يوسف يا اخر صبري
الكل ضحك
يوسف:الله يسلمك يارحمومه يا حبيبتي
تفيده :وانا ياكلب حمد الله علي السلامه
يوسف:الله يسلمك يا توفه قلبي من جوا
روحيه:يالا يابكاش
يوسف بمرح:والله ما بحب الا انتي يارورو كلهم فلصو وانتي الاصلي 
عامر:اتلم يالا 
عيسي بضيق :غرام فين 
وساره هتولع مكانها من الغل 
رحمه:فوق يا ولدي منزلتش من ساعه مرجعت 
عيسي:هيا أكلت
رحمه بحب:لا والله يا قلب امها مأ
عيسي:تمام عن اذنكم.... وطلع فوق 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه عيسي وغرام 
دخل عيسي ولقا غرام نايمه فتنهد براحه واتجه للحمام
........... بعد مده 
طلع وهوا لابس بنطلون أسود وتيشرت اسود واتجه عند غرام ومسح علي شعرها بلطف
عيسي بحب :انا مش عارف احدد مشاعري نحيتك ياترا حب اعجاب مش عارف يمكن جوازنا جه بسرعه بس انا حاسس اني بحبك وانا بحبك ياغرام فعلا بس خايف متحبنيش انا متجوزك بقالي شهر ونص وحبيتك ازاي مش عارف
وفجأه لاقا غرام بتتمغط فبتسم عليها وبعدين فتحت عيونها 
عيسي ببتسامه:مساء الخير صحي النوم 
غرام نزلت من علي السرير ووقفت وبصتله بحب 
عيسي برفعه حاجب :مالك في ايه 
غرام فجأه باسته من خده وهوا اتصدم 
عيسي بصدمه خفيفه:ودا من ايه إنشاء الله
غرام اتجهت لحمام غسلت وشها 
عيسي اتجه للكنبه وفتح الاب توب 
طلعت غرام ووقفت قدام عيسي
عيسي ببرود وعينه في الاب توب:مالك ياغرام 
غرام بصتله وابتسمت 
وقعدت جمبه وفتحت الشاشه وكانت عاوزه تتكلم بس كانت متوتره
بعد شويه عيسي قفل الاب توب وقام وكان متجه للسرير
قامت غرام 
غرام بتوتر:عيسي 
عيسي اتصدم ووقف مكانه بصدمه ومكنش قادر يلفلها من الصدمة
غرام بضحك:عيسي
عيسي لف وبصلها وهوا مبرق وقرب منها 
عيسي بعدم تصديق:انتي اتكلمتي دلوقتي 
غرام هزت راسها ب لاء وحطت وشها في الارض
عيسي بصلها شويه ولف تاني واتحرك 
غرام بضحك:يا عيسي 
لف عيسي ليها 
غرام بإبتسامه:عيسي 
عيسي قرب منها 
عيسي بعدم تصديق وصدمه:غرام انتي بتتكلمي 
غرام بضحك:اه بتكلم في ايه مالك
عيسي مسك وشها بين ايده وابتسم:قولي اسمي تاني كدا
غرام بخجل:عيسي 
عيسي بفرحه:دي احلي عيسي سمعتها في حياتي
غرام بكسوف:انا.انا.
عيسي بخوف:انتي ايه مالك تعبانه
غرام بخجل:انا.انا.
عيسي بصلها  وفجأه رفعها من علي الارض و حضنها جاامد وهيا حضنته 
عيسي بحب:انا بحبك ياغرام
غرام بصتله بصدمه وفتحت بوقها
عيسي بضحك:اقفلي بوقك ههههه
غرام:انتا بتحبني انا 
عيسي بضحك:ااه بحبك يا غرام مالك ما انتي لسا خبطاني وحده عيسي جابت اجلي  لازم احبك
غرام حضنته تاني 
عيسي :اديني كمان واحده يا عيسي 
غرام بكسوف: يا عيسي 
عيسي: قلبه وروح عيسي انتي امتلكتي عيسي 
غرام بصتله بكسوف
عيسي شالها:تعالي بقا نجيب عيسي الصغير 
غرام اتكسفت ودفنت وشها في صدره 
قرب حطها علي السرير ووووووووو
(استغفر الله العظيم 🙂) 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح 
بيكون عيسي نايم عاري الصدر وغرام نايمه في حضنه وشعرها مغطي وشها 
بيصحي عيسي علي خبط الباب 
عيسي بغضب:مين
الخادمه:الفطار يا بيه
عيسي:تب انزلي واحنا نازلين 
الخادمه:تحت امرك يابيه .. ونزلت 
وعيسي بص علي غرام وابتسم وبدأ يلعب في وشها 
وغرام اتضايقت وفتحت عيونها
عيسي بإبتسامه :صباح الخير علي احلي غراام في الدنيا
غرام بحب:صباح النور يا عيسي
عيسي:يالا قومي بقا 
غرام بنوم:ليه سيبني انام كمان شويه
عيسي:اصحي بقا ولما امشي ابقي نامي 
غرام بطفوله:ماتخليك معايا النهارده عشان خاطري
عيسي بحب:ما ينفعش انا مسافر القاهره عندي شغل مهم
غرام وقفت علي السرير 
عيسي:مالك وقفت كدا ليه
غرام بغضب طفولي:خودني معاك 
عيسي قام وقف علي الارض :تؤ تؤ مينفعش 
غرام قربت منه وكانت طوله بس اعلي سيكا وحاوطت رقبته بإيدها
غرام بنظره بريئه:عشان خاطري ياعيسي 
عيسي بخبث وشدها من خصرها:لاء برضو مش هاخدك 
غرام زقته ونزلت من علي السرير 
عيسي:انتي قد الزقه دي 
غرام:ااه قدها انا عاوزه اجي معاك عشان خاطري 
وقعدت تدبدب في الارض بعند زي الأطفال
عيسي ابتسم وقعد علي السرير:انا مش هاخدك بطريقه دي
غرام ابتسمت بخبث وقربت منه وقعدت علي رجله وحاوطت رقبته وعيسي كان عاجبو الوضع 
غرام بدلع وهيا بتمشي ايدها علي صدره:يعني يرضيك تزعلني ياعيسي 
عيسي وحاوط خصرها ودفن وشه في رقبتهاوابتسم بخبث:دلعك دا هيوديكي في داهيه ياقلب عيسي 
غرام بتوتر وزعل:خلاص مش عاوزه اجي 
عيسي:لاء هتيجي يالا البسي 
قامت غرام واتنطت من الفرحه
غرام بفرحه:شكرا شكرا يا احلي عيسي في الدنيا 
وباسته من خده وجريت علي الحمام وعيسي ابتسم عليها
عيسي بهيام:جننتيني ياغرام 
........ بعد مده طلعت غرام وكانت لبست 
عيسي:خلصتي بسرعه دي 
غرام:اومال ايه 
عيسي:هوا انتي هتقولي للعيله ازاي 
غرام:مش عارفه 
عيسي:انا معاكي يا غرام وانا امانك ولو واجهتي مشكله اندهي عليا هتلقيني 
غرام:انتا عارف ايه اكتر حاجه خلتني احبك 
عيسي برفعه حاجب:اممم ايه
غرام:الامان بجد يا عيسى شكرا ... وقربت حضنته 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصاله علي الفطار
كان الكل متجمع  معادا حسن
فجأه نزل عيسي وغرام ماسكه ايده 
عيسي:صباح الخير
الجميع :صباح النور
عيسي بص لغرام وهيا مسكته ايده جامد
غرام بتوتر:صباح الخير 
الجميع: صباح النو... الكل استوعب وبصلها بصدمه 
عامر وقف بصدمه:صباح ايه 
رحمه بصدمه:انتي بتتكلمي
غرام بضحك :ااه بتكلم يا ماما
رحمه بسعاده:لولولولوي الف مبروك ياقلب امك 
و حضنتها وبسمه وساره اتصدمو و ولعو وكرهوها اكتر 
عامر بفرحه:انتي بتتحددي جد
غرام بإبتسامه:ايوا يا جدي بتكلم جد يا عموره
فجأه عامر حضنها وعيسي حس بغيره شديده
عيسي بغيره:خلاص يا جدي كفايه
عامر بعد:مالك ياواد دي حفيدتي
عيسي:بس دي مراتي 
وقرب مريم ونور
نور بسعاده:الف مبروك أخيرا هتلكي معايا
مريم بفرحه: الف مبروك يا احلي روما في الدنيا 
وحضنوها 
يوسف :بمناسبه الفرحه دي انا عندي طلب يا عيسي انتا وعمي كامل
عيسي:قول عاوز ايه
يوسف:انا طالب منك ايد نور اختك 
نور اتصدمت واتكسفت
عيسي:قولتي اي يا نور
نور بخجل:الي تشوفه يا اخوي 
عيسي بفرحه:علي بركه الله 
رحمه:لولولولولولوي الف مبروك يا نور
نور:الله يبارك فيكي ياما
وبارك ليهم الجميع والكل بارك لغرام ونور وكانو فرحننين جدا 
غرام:بابا فين
عامر:لسا منزلش... وفجأه نزل حسن 
حسن :صباح الخير 
الكل سكت وبصو لغرام
غرام:صباح النور 
حسن بصلها بصدمه 
غرام بغضب طفولي :هوا كلكم بتبلمو كدا ليه
حسن:انتي.انتي . بتتكلمي 
غرام:اه بتكلم والله بتكلم 
حسن بفرحه ودموع:اخيرا سمعت صوتك 
وحضنها وعيسي غار جدا 
عيسي بغضب وغيره:خلاص ياعمي كفايه 
حسن بعد:دي بنتي 
عيسي شد غرام ورا ضهره:مالكم نازلين احضان كدا ايه
حسن بضحك:يا ابني دي بنتي والله
عامر:والله لو حتي امها الي في دماغه بردو
عيسي:عن اذنكم اتأخرنا 
عامر:علي فين يا ولدي
عيسي:القاهره انشاء الله 
عامر:وغرام جايه معاك 
عيسي بضحك:ااه جايه معايا شبطت فيا 
غرام بصتله بغضب طفولي
 ‏
حسن:ايواا انتا هتقولي غرام اما بتشبط مبتسكتش
عيسي:اوامر بقا يالا عن اذنكم 
وخرج هوا وغرام وركبو العربيه ووراهم حرس كتير 
في العربيه 
عيسي بغيره :بتحضنيهم اوي ها
غرام بضحك:الله وانا مالي يالمبي ماهما الي حضنوني وبعدين دا جدي وابويا وجدتي وامك واخواتك وكدا يعني
عيسي:اضحكي اضحكي اما وريتك
غرام بإبتسامه:خلاص بقا ميبقاش قلبك اسود 
عيسي بغيظ :لاء وابوكي بيحضن اوي 
غرام بعفويه:خلاص متزعلش نفسك معدتش هحضن غيرك انتا وبس.... استوعبت واتكسفت
عيسي بإبتسامه:حلو دا تب بقولك ايه مفيش تصبيره كدا
غرام بغباء:تصبيره ايه انتا جعان
عيسي بصلها شويه وبعدين انفجر في الضحك
غرام بغيظ:انتا بتضحك علي ايه 
عيسي بضحك: انا فعلا جعان ههههه
غرام:بس احنا في صحرا هنجيب اكل منين
عيسي :غرام يا حبيبتي يتحسن تسكتي خالص
غرام:انا هسكت اهوا 
عيسي بضيق :عاوز اسألك علي حاجه
غرام بستغراب:اممم ايه
عيسي:انتي تعرفي واحد اسمه شهاب قبل كدا
غرام بتفكير :شهاب.شهاب.ااه 
عيسي بغضب:وتعرفيه منين بقا 
غرام بتلقائية:كان صاحبي
عيسي بغضب جحيمي:نعم ياروح امك كان ايه 
غرام بخوف:ايه في ايه هوا كان صاحبي وانا صغيره والله
عيسي بصراخ وغيره:عرفتيه ازاي وفين
غرام بتوتر:وانا صغيره.................. 
عيسي بغضب:وانتي اي حد كدا تتكلمي معاه يابت
غرام بزعل:الله ما هو صعب عليا وبعدين انا مكنش عندي صحاب عادي يعني 
عيسي:تب اسكتي خالص بقا
غرام بتوتر:بس انتا بتسأل ليه وعرفت منين
عيسي بغضب:انا عيسي الهواري مبيخفاش عليا حاجه فاهمه يا مراتي ومتسأليش عن حاجه تاني فاهمه ولا ايه
غرام بزعل:انا معتش عاوزه اتكلم معاك تاني
عيسي بحده وصراخ:بقولك ايه اسكتي خالص فاهمه 
غرام بإنفعال ودموع:علي فكره يا عيسي انا اكتشفت أنك مش بتعاملني حلو غير وقت رغبتك وبس غير كدا بتزعق وانتا كذاب انتا مش بتحبني انتا اناني انا بكرهك
ولفت للشباك وهوا الكلام وجع قلبه قوي لدرجه انه فرمل العربيه من الصدمه 
عيسي بصلها بصدمه وغضب وبعدين مشي بالعربيه تاني 
وهيا ما اتكلمتش 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند شهاب 
كان قاعد في مكتبه فجأه دخلت مونيكا 
مونيكا برعب:ان هناك كارثه 
شهاب بغضب:ايه انطقي غرام كويسه
مونيكا:لا بس مي اختفت وعيسي كشفها
شهاب بخوف واضح :يعني ايه انا لازم افكر في فكره جديده
مونيكا بخوف:لا يكفي لهذا الحد انا خائفه من عيسى الهواري انه لا يرحم أحد 
شهاب:بقولك ايه انا الي اقول عليه يتنفذ فاهمه واذا كان علي عيسي هخلص عليه 
صوت من وراه:بس عيسي مش سهل يا كبير دا ممكن يدفنا احياء 
شهاب:عملت ايه 
سعد مساعده:راقبتهم وهما دلوقتي متجهين للقاهره وشكل الهانم مبسوطه 
شهاب بغضب:انتم اغبياء غرام دي ليا انا وبس فاهميين انا وبس دي حبيبتي انا
سعد بتوتر:حضرتك هيا اصلا مش بتحبك يعني فيها ايه لو سيبتها في حالها وشوفت غيرها وبعدين بصراحه انا خايف دي مش مرات أي حد دي بردو مرات. عيسي الهواري. مفيش حد في مصر كلها ميعرفش عيسي وجبروته ياباشا دا اكبر واتقل واحد في السوق يعني ممكن يموتنا في ثواني
فجأه اخد طلقه في دراعه ومونيكا اترعبت 
سعد بألم:اااااه
شهاب بجنون:دي عشان تتعلم تكلمني كويس وتتكلم عن حبيبتي كويس فاهمم
سعد بخوف:فاهم فاهم
شهاب بصراخ وجنون:غرام دي بتاعتي انا فاهم يا عيسي بتاعتي دي حبيبتي انا انا وبسس
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر 
في الجنينه كانت قاعده مريم وبترسم ومشغله عبد الحليم وكان الجو تحفه فجأه دخل عليها دياب
دياب:ياسيدي على الروقان
مريم:لاء عادي انا كدا علي طول 
دياب بمرح:بقولك ايه يا بت يامريم ماترسميني
مريم بضحك :بتهزر صح
دياب:لا والله بتكلم جد 
مريم في نفسها:لو تعرف انا رسمالك كام صوره هتتصدم 
دياب:رحتي فين يا بتت
مريم:ما انا اهو هتدفع كام
دياب بمرح:الي تطلبيه ياستي انا معايا 10جنيه قولتي ايه
مريم بضحك:لاء كتير ههههه
دياب تاه في ضحكتها:متغلاش عليكي يا مريومه يالا
مريم :تب روح اقعد علي الكرسي هناك قدامي ومتتحركش
دياب اتجه للكرسي وقعد عليه وهوا طاير من الفرحه 
ومريم بدأت ترسمه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه نور 
كانت بتلعب في الموبايل وفجأة الباب خبط 
قامت لبست طرحته وفتحت الباب وكان يوسف
نور:نعم في حاجه يا جوو
يوسف برفعه حاجب:جوو في واحده تقول لجوزها المستقبلي جوو
نور بخجل:انتا ايه الي قولته دا 
يوسف :عادي قولتله اني عاوز اتجوزك 
نور بزعل:ازاي وانتا مش بتحبني
يوسف :انا قولت كدا
نور بلهفه:يعني ايه
يوسف بحب:يعني انا بحبك من واحنا صغيرين 
نور بسرعه:بجد يا يوسف
يوسف بصدمه:اول مره تقوليلي يوسف 
نور بتوتر:ها قصدي قصدي
وفجاه دخلت وقفلت الباب في وشه ويوسف اتصدم
يوسف:انتي بتقفلي الباب في وشي ماشي يانور والله لما اتجوزك لوريكي
نور بخبث:ههون عليك يايوسف
يوسف بتوهان:لاء متهونيش ياقلب يوسف
نور بضحك وفرحه:تب يالا بقا هوينا 
يوسف:ماشي ياكلبه.... ومشي وهيا فرحانه جدا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي وغرام
كان وصلو قدام مطعم فخم جدا وكانو طول الطريق ساكتين وعيسي متدايق
عيسي بضيق:انزلي 
نزلت غرام من غير ما تتكلم 
دخل عيسي ووراه غرام 
عيسي بجمود:اقعدي هنا لحد ما اخلص 
غرام قعدت من غير كلام وهوا اتضايق لأنه حب صوتها جدا 
عيسي بضيق:اطلبي الي انتي عاوزه انا معايا شغل هناك 
وسابها واتجه لغرفه اجتماعات بالمطعم وهيا كانت زعلانه
غرام فضلت تلعب في الموبايل لحد ماجالها الويتر
الويتر:تتطلبي حاجه يا فندم 
غرام بزعل:لاء مش عاوزه 
الويتر:حضرتك طالما دخلتي  تتطلبي
غرام :تب ممكن كمان شويه
الويتر:تمام يافندم... ومشي
غرام فجأه  تليفونها رن
غرام:الو السلام عليكم
المجهول:عليكم السلام
غرام:مين
المجهول:حضرتك تعرفي واحده اسمها مونيكا
غرام بتوتر:ااه تبقا امي 
المجهول:انتي غرام
غرام:ااه مالها هيا كويسه
المجهول :تب هيا دلوقتي عامله حادثه علي الطريق وعماله تنده بإسمك
غرام بخضه :ايه مستشفى ايه
المجهول:مستشفي.. .......... 
غرام:حالا هاجي... وقفلت
......... 
غرام بدموع:لازم اروح بس هقول لعيسي ااه
واتجهت لمكان الغرفه 
غرام:لوسمحت عاوزه ادخل لعيسي
الحارس:عيسي بيه امر اننا مندخلش ليه مهما حصل
غرام:صدقني موضوع مهم 
الحارس:قولت لحضرتك اتفضلي
غرام في نفسها:انا امي بتموت انا هروح وخلاص هكتبله ورقه 
وبلفعل كتبته لعيسي وحطت الورقه علي التربيزه
واتجهت للخارج 
طلعت ووقفت تاكسي وركبت واتجهت للمستشفى
وصلت غرام قدام المستشفى جت مره واحده عربيه سودا 
ونزل منها رجاله اخدوها ومشيو وغرام اتصدمت واترعبت
غرام برعب:انتو ميين
احد الرجال:هتعرفي بس مش دلوقتي 
غرام بدموع:تب سيبوني امشي 
احد الرجال:اسكتي بقا
غرام بشجاعه:عيسي مش هيسبكم 
احد الرجال:عيسي مين وبتاع مين انتي عارفه احنا رجاله مين
غرام:انا مرات عيسي الهواري
احد الرجال برعب:مرات ميين 
الرجل التاني بخوف:انتي مرات عيسي ربنا يستر
غرام:تب سيبوني امشي 
الرجل:نيمها وريحنا بقي
فجأه حطو علي وشها حاجه فنامت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ياترا عيسي هيلاقيها ولا لاء وهل مين الي خطفها توقعو 
عند عيسي...... 
بيخلص الاجتماع بعد 6ساعات وبيطلع واتصدم عيسي لما ملقاش غرام وحس بديق مش طبيعي وانه معتش قادر يتنفس 
عيسي بغضب وديق:هيا فين 
الحارس :والله ياباشا كانت هنا بس اختفت
عيسي بخوف:يعني ايه
الحارس التاني برعب:اصل.اصل
عيسي بحده:اصل ايه 
الحارس :اصل هيا كانت عاوزه تدخلك وانا منعتها 
عيسي قرب منه وضربه بالبوكس ومسكه من ياقه قميصه
عيسي بغضب وصراخ:انتا غبي كانت عاوز تدخلي مدخلتهاش ليه 
الحارس بألم ورعب:انتا الي امرت ان محدش يدخلك
الويتر بخوف:حضرتك فيه ورقه هنا 
عيسي ساب الحارس وجري عند الويتر واخد الورقه الي مكتوب فيها
(عيسي انا اسفه اني هعمل كدا وامشي من غير اذنك بس والله انا اصريت علي الحارس كتير ومنعني انا في رقم اتصل عليا وقالي ان امي مونيكا عامله حادثه علي الطريق وبتنده بإسمي فإطريت اروح انا في مستشفى............. 
لما تخلص تعالي عندي انا مستنيك انا خايفه ياعيسي) 
عيسي قرأ الورقه وطبقها بغضب ومسك تليفونه ورن علي مجهول
عيسي بغضب:تقلبلي الدنيا فاهم غرام هتبات في حضني
المجهول بخوف:اليله ياكبير قول ياارب 
عيسي بحده:غرام تعرفلي مكانها...... وقفل
وطلع اتجه للمستشفي
@@@@@@@@@@@١@@@@@@@@@@
عند غراام
صحيت لقت نفسها مربوطه في كرسي ونقابها متشال وفي اوضه فخافت وعيطت بشهقات وصوت 
غرام بدموع:في حد هنا
صوت من وراها وكان شهاب
شهاب بصدمه:ايه دا انتي بتتكلمي
غرام برعشه ودموع:ا.ان.انتا.ميين
شهاب بحنان:اهدي ياغرام يا حبيبتي اهدي 
غرام:فين نقابي
شهاب بتوهان:انا الي قلعتهولك متقلقيش انا بس الي شوفتك انتي جميلة اوي كدا ازاي....
 ولمس خدها وغرام اتنفضت وعيطت أكتر
غرام بنهيار ورعب:وديني لعيسي انا عاوزه عيسي 
شهاب بغضب:مفيش عيسي خلاص مفيش معتش عيسي انا وبس انا الي هتحبيني وانا الي هتجوزك 
غرام بدموع:لاء انا عاوزه عيسي انتا وحش انا خايف انتا مين
شهاب بهدوء :انا شهاب ياغرام فكراني
غرام بصدمه:شهاب... 
شهاب بفرحه:ااه شهاب انتي فكراني مش كدا 
غرام برعب:بس انتا وحش شهاب صاحبي كان طيب 
شهاب قرب وحط ايده علي خدها وهيا عيطت وكانت بتترعش 
شهاب:انا لسا طيب وبحبك ياغرام 
غرام بدموع:لو سمحت شيل ايدك
شهاب شال ايده بسرعة لأنه محبش يديقها 
غرام برعب ورعشه :وديني لعيسي انا عاوزه عيسي ونبي
شهاب بصلها واتنهد وبدأ يفكها وهيا بتترعش ومرعوبه 
غرام بدموع:ها هتسيبني امشي
شهاب بضيق:لاء انتي مش هتمشي لوحدك احنا هنمشي سوا انا وانتي
غرام بصراخ وانهيار:لاء لاء انا مش همشي معاك انا عاوزه عيسي سيبني اروح لعيسي
شهاب مسكها من دقنها بغضب وقوه:اسمعي ياغرام انا بعشقك اه انما تجيبي سيره واحد علي لسانك هقتلك 
غرام بعدته بعصبيه وخوف:لاء وعيسي مش حد دا جوزي وحبيبي واماني وانا واثقه انه مش هيسبني ليك 
شهاب بجنون وغيره:ازاي دا انتو متجوزك غصب
غرام:فعلا بس بعد كدا حبينا بعض
شهاب بحده:هوا لمسك 
غرام بتوتر:ااه دا جوزي فاهم انما انتا مين 
شهاب بجنون:انا الي بعشقك انا الي عندي استعداد اضحي بعمر عشانك غرام ارجوكي حبيبني انا بعشقك 
غرام بدموع وشجاعه :لا.لاء انا بحب عيسي 
شهاب بعصبيه:لاء هتحبيني فاهمه هتحبيني غصب... وبدأ يكسر في كل حاجه في الاوضه وهيا انكمشت علي نفسها وكانت منهاره
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي... 
كان وصل المستشفى ودخل جري عند الاستقبال
عيسي:لوسمحتي في واحده جت النهارده اسمها مونيكا في حادث الييم
الموظفه :ثواني هشوفلك.... واتجهت للكومبيوتر
فجأه موبايل عيسي رن وكان دياب
دياب : ايه يا عيسي انتا فين
عيسي بحده:لييه
دياب:اصلي في القاهره  
عيسي:بتعمل ايه
دياب:اصلي رنيت عليك كتير ومرضتش فقلقت وبعدين في حاجه مهمه ولازم تعرفها
عيسي:اييه 
دياب:مينفعش في التليفون انتا فين
عيسي:انا... قاطعته الموظفه وعيسي قرب منها
الموظفه :لا يافندم مفيش حد جه النهارده في حادثات بلإسم دا وكمان كلهم رجاله 
عيسي بقلق:يعني ايه
دياب بقلق:في ايه 
عيسي:غرام مش لاقيها 
دياب:ازاي هيا مش كانت معاك 
عيسي بغضب:مش وقته اقلبلي الدنيا تعرفلي غرام فين 
دياب:حالا يا عيسي حالا... وقفل
طلع عيسي برا
عيسي:تعرفولي هيا فين حالا فاهمين يلا
الحرس:حالا ياكبير... وركبو العربيات
وعيسي ركب عربيته ورجع بدماغه وضهره وقعد يفكر 
عيسي بحزن:وحشيني وحشني جنانك ولعبك وزعلك وغضبك وفرحتك كل حاجه فيكي وحشتني انتي فين ياغرام انتي وحشتيني اوي يا قلب وروح عيسي ارجعيلي بقا انا معتش قادر انا نفسي احضنك نفسي اشوفك نفسي احس بريحتك حواليا ياغرام وحشتييني اوي
وخانته دمعته ونزلت بس مسحها بسرعه 
(ودا يعلمنا اننا مبنعرفش قيمه النعمه الي بين ايدنا غير الا ماتروح مننا وبعدين نندم ..حافظو علي الي في ايديكم من نعم..😢) 
فجأه رن تليفونه وكان المجهول 
المجهول:عيسي بيه انا راجعت كاميرات المستشفي وعرفت انها اتخطفت ومراتك دلوقتي مع واحد اسمه شهاب اكبر تاجر مخدرات في روسيا وحاليا هياخده ويسافر روسيا بس حاليا هما في القاهره في........... 
عيسي بغضب جحيمي:عماار حالا توقفلي الطيران كله الخاص والعام غرام متتطلعش برا مصر وانا هتجه لهناك حالا 
عماار برعب:اوامرك ياكبي..قاطعه عيسي لما قفل
عيسي دور العربيه واتجه للمكان
عيسي بعضب:مش هتروحي مني هجيبك لو من تحت الارض ياغرام هتباتي في حضني
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام 
شهاب بحده:يلا عشان ماشيين 
غرام برعب:انا.انا مش هاجي معاك انا عاوزه عيسي 
شهاب :قولت يلا عشان مستخدمش العنف معاكي يا حبيبتي 
غرام بخوف لاء انا قولت لاء انا عاوزه عيسي 
شهاب قرب وهيا بترجع في الحيطه لحد ما لزقت فيها 
غرام:انتا بتقرب ليه أبعد عني
شهاب بجنون:يلا عشان ماشيين لأبد ياغرام قلبي 
فجأه غرام شدت السلاح من جنبه وصوبته علي نفسها
شهاب بعصبيه:بتعملي ايه يا مجنونه
غرام كانت مرعوبه بس بينت الشجاعه :ابعد عني بدل ما اموت نفسي 
شهاب بقلق:حاضر.. وبدأ يرجع 
غرام:طلعني من هنا حالا
شهاب بخبث:ماشي افتحي الباب واطلعي 
غرام بفرحه:بجد يعني هروح لعيسي...
شهاب:ااه اطلعي ورحيله
 واتجهت للباب
وفجأة قرب شهاب بس هيا اخدت بالها ورجعت حطت المسدس علي دماغها تاني 
شهاب رجع تاني:خلاص خلاص 
غرام برعشه لاء مش خلاص انا هموت نفسي وارتاح 
وفجأه ضربت رصاصه وشهاب اتصدم ووووووووو.......... 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فجأه غرام ضربت رصاصه بس جت في دراع شهاب وهوا اتصدم وغرام اترعبت وكانت بتترعش وشهاب كان بينزف جامد 
شهاب بغضب:يا سععد 
دخل سعد بسرعه وهوا حاطط وشه في الارض 
سعد:ايوا ياباشا.هه ايه دا مين الي عمل فيك كدا
شهاب بضيق:اوعا تفكر تبص عليها هنهيك لو فكرت
سعد بخوف:تحت امرك ياباشا 
شهاب:اطلع جهز العربيات بسرعه هنطلع علي المطار 
سعد:اوامر... وطلع من غير مايبص عليها 
شهاب بص علي غرام لاقها قاعده في زاويه الغرفه ولبست نقابهاومنكمشه علي نفسها وبتترعش ومنهاره خالص 
قرب منها بهدوء 
شهاب بحنيه:غرام ياحبيبتي انتي بتعيطي لييه
غرام بنهيار:انا.ان.انا . عاوز. عاوزه عيسي. عيسي
شهاب بغضب:قولتلك مفيش عيسي في شهاب انا وبس فاهمه
غرام بدموع ورعب:لاء انا متأكده انه هيجي وهياخدني من هنا عشان هوا اماني وانا عمري ماهخاف منك وانا معايا عيسي هوا قالي لو احتجتيني اندهي عليا 
شهاب بعصبيه:غرررام متختبريش صبري 
غرام بنهيار:يااعيسي ياعيسي ياعيسيي... وفجأه اغمي عليها وشهاب اتخض وجري عليها 
شهاب برعب:غرام غرام ..
 مستجابتش معاه خالص 
شهاب بصراخ:بسرعه دكتوره حالا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي
كان سايق لحد المكان الي فيه غرام بسرعه جنونيه بس فجأه وقف لما حس  بنغزه في قلبه مش طبيعيه
عيسي :ياارب متأذيهاش انا بعشقها انا بحبها اوي ياارب متعاقبنيش بيها ساعدني واقف جمبي ياارب 
ودور تاني ومشي 
............ بعد مده 
وصل عيسي قدام فيلا كبيره ولاقا حرس قدام الباب
نزل من العربيه ومعاه رجالته 
عيسي بحده:ورب العزه لو مراتي اتخدشت لأكون قاتلكم يلا.. 
واتجه هوا ورجالته وبدأ ضرب الناار 
دخل عيسي الفيلا زي المجنون وقعد يدور فكل الغرف والرجاله تحت شغاله في رجاله شهاب 
عيسي بصراخ:غراام يا غراام 
لحد موصل الغرفه الي كان فيها غرام واتصدم 
لقا كرسي وعليه احبال وكمان الاوضه كلها متكسره وفي دم علي الارض حس انه روحه راحت  واتسمر مكانه مكنش قادر يتحرك 
وبعدين استوعب لما موبايله رن وكان دياب
دياب:عملت ايه
عيسي:عرفت مكانها 
دياب :ااه هيا حاليا ماشيه في عربيه علي الطريق الصحراوي 
عيسي بخضه:يبقا راحا المطار دياب مفيش طياره تطلع فاهم 
دياب:فاهم فاهم انا في المطار اصلا مع عمار
عيسي بغضب:وانا هكون عندك في دقايق.. وقفل
وكان خارج بس لاحظ الساعه والسلسله بتوع غرام علي الارض قرب منهم واخدهم 
عيسي بحزن وهوا باصص لصورتها في الساعه: وحشتيني يا نور عيني صدقيني هجيبك يااعمري 
دخل عليه احد الرجاله 
الحارس:عيسي بيه لقينا التليفون دا تحت علي السلم ومفيش حد في الفيلا غيرنا
عيسي بحده:وريني التليفون
قرب الحارس وعطاه التليفون 
عيسي:دا تليفون غرام يلا نتحرك بسرعه لم الرجاله 
وطلع عيسي واخد الموبايل والسلسله والساعه ونزل جري
و اتحرك هوا والرجاله 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام 
صحيت لقت نفسها في عربيه وجمبها شهاب 
غرام :انا فين 
شهاب بهدوء:احنا في طريقنا للمطار ياروحى
غرام برعب:شهاب ارجوك سيبني امشي انا مش عاوزاك ولا بحبك افهم انتا كنت مجرد صديق مش اكتر
شهاب بغضب:بس بقا انتي هتحبيني برضاكي غصب عند هتحبيني وهتجوزك وهتم*تع بيكي فاهمه
غرام بعصبيه:لا مش فاهمه وانتا مش هتلمس مني شعره انا بحب عيسي جوزي ومش هسيبه وانا متأكده وواثقه فيه انه هينقذني منك فاهم انتا
شهاب فجأه ضربها بالقلم وهيا اتصدمت ودموعها نزلت 
غرام بصراخ:يا عيسي ياا عيسي يارب انا عاوزه عيسي يارب
شهاب زعل من نفسه وفجأه باس ايدها
شهاب بجنون وقلت كرامه:ابوس ايدك متزعليش مني انا بعشقك عشان خاطري ونبيي اعطيني فرصه واحده بس وانا هثبتلك اني بعشقك 
(لاء الواد دا سايكوو وش 😂) 
غرام شدت ايدها بسرعه بصعوبه وكانت مرعوبه 
فجأه قاطعم موبايل شهاب وكان سعد
شهاب بحده:ها جهزت الطياره 
سعد بتوتر:اه اه جنزتها تعالي بسرعه يلا يا باشا 
شهاب: تمام كلها خمس دقايق وهكون عندك 
سعد :ماشي.. وقفل  
شهاب:خلاص كلها ساعات وهتكوني ملكي ياروما 
غرام بصتله بقرف وكانت بتدعي من قلبها ربها 
غرام في نفسها :ياارب انا خايفه يارب طول عمري بتكلم معاك في سري  يارب ساعدني واقف جمبي يارب وفق عيسي فإنه يلاقيني يارب انا بحبه وعاوزه اروحله انا مرعوبه وهوا مش معايا يارب رجعني لعيسي ياارب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المطار
وصل عربيه شهاب 
ونزل وشد غرام ووراه رجال وكان المطار فاضي حرفيا مش موجود غير كام واحد غير الموظفين
غرام بدموع:سيبني امشي ارجوك 
شهاب:اسكتي خالص 
فجأه غرام لمحت دياب وفرحت 
غرام :دياب يادياب الحقني 
دياب لمحها 
دياب بسرعه:غرااام
غرام بدموع:الحقني يا ديااب 
شهاب بغضب:اخرسيي
جري عليها دياب وعمار بس رجاله شهاب وقفو قصادهم ونزلو فيهم ضرب وهما انشغلو في ضرب الرجاله وشهاب استغل الفرصه وامر واحد من الرجاله يشيل غرام فشالها علي كتفه وجري علي الطياره وهيا بتصرخ 
وصل عيسي ولاقا الاشتباك شغال
فضرب معاهم لحد ما انهي عليهم 
عيسي بسرعه:فين غراام
دياب:اخدها الكلب وهرب
عمار:تب يلا ياباشا فاتهم مااتحركوش 
جري عيسي عند الطياره 
ووصل فعلا ولحق الطياره  وشاف شهاب وهوا بيجري واحد الرجال الضخمين شايل غرام علي كتفه وهيا بتنده بأسم عيسي
 ‏
عيسي بغضب جحيمي:غراام 
غرام فرحه:عيسي ياعيسي 
جري عيسي اسرع وشهاب دخلو الطياره وهيا كانت هتقلع 
وعيسي لحقها واتشعلق فيها من تحت وكانت ارتفعت مسافه قريبه
غرام بنهيار:عيسي يا عيسي 
عيسي بحب:مش هسيبك يا عمري انا معاكي 
شهاب شد غرام ورا ضهره وقال بخبث
شهاب بخبث:دا بعدك دي ملكي انا وبس فاههم.. وفجأه ضرب عيسي طلقه في بطنه وعيسي بصله بغضب وكان بيقاوم
غرام بصراخ وانهيار:عيسي ياعيسي 
عيسي بألم:انا امانك ياغرام اوعك تخافي يا عمري بحبك
فجأه شهاب اتعصب وخبطه كمان طلقه في كتفه 
وعيسي مكنش قادر وغرام منهاره عليه 
وفجأه عيسي استسلم ووقع علي الارض فاقد للوعي ولحسن الحظ المسافه كانت تبعد ب3متر بس 
غرام بصدمه وصراخ :عيسي عيسي يا حبيبي عيسي 
شهاب شدها لجوا 
شهاب بعصبيه:خلاص معتش عيسي انا وبس الي موجود عيسي مات فاهمه ماات
غرام انهارت خالص :عيسي يا عمري انا عاوزه عيسي ياارب خدني عندك انا عاوزه اجي معاه عيسيي 
وفجأه اغمي عليها وشهاب بصلها برعب وجري عليها 
شهاب بخضه:غرام يا غرام 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر 
كان الكل متجمع علي العشاء 
عامر:هوا غرام وعيسي مش راجعين النهارده ولا ايه 
حسن بقلق:مش عارف والله يا ابوي برن علي عيسي مش بيرد وبرن علي غرام مقفول انا قلقان اوي 
روحيه:خير انشاء الله ياولدي خير 
فجأه رحمه حست بغصه في قلبها شديده
رحمه بألم:ااه 
كامل بخضه:مالك يا رحمه فيكي ايه 
رحمه:قلبي بيوجعني وانا مبيجليش الغصه دي غير لما يكون عيسي فيه حاجه 
مصطفى:انتي هتقلقينا ليه يا مرت اخوي
تفيده بقلق:واد.يايوسف رن علي عيسي كدا وشوف حصل ايه 
يوسف:حالا ياما... وفتح تليفونه ورن علي عيسي مكنش بيرد 
يوسف بقلق:مش بيرد 
مريم بتوتر:تب رن علي دياب هوا راح القاهره لعيسي 
يوسف:بجد تمام... وفتح ورن علي دياب 
رد دياب وهوا منهار
يوسف بقلق:دياب متعرفش عيسي فيين 
دياب بنهيار:عيسي مات يا يوسف مات 
يوسف وقف بصدمه والتليفون وقع من ايده 
حسن. برعب:في ايه يا يوسف يوسف 
يوسف من الصدمه متكلمش 
جري حسن واخد الموبايل 
حسن بقلق:الوو دياب فين عيسي وغرام
دياب بنهيار:غرام اتخطفت وعيسي ماات 
حسن بصدمه:اايه غرام بنتي فيين 
دياب بدموع:مش عارف هيا اتخطفت وعيسي اتقتل . والخط قطع
رحمه بصراخ:في ايه انطق ياحسسن
حسن بحزن:البقاء لله عيسي مات 
رحمه بصدمه وانهيار:ياولددددي كنت حاسه ياقلب امك 
كامل بعصبيه:انتا اتجننت ايه الكلام الفاضي دا انا ابني كويس 
ساره بصدمه:يعني عيسي مات... وعيطت 
يوسف بدموع:يعني عيسي رااح 
نور ومريم انهارو خالص
عامر بعدم تصديق:عيسي مين الي مات عيسي متسبنيش لوحدي ابدا لالا دا سندي هوا عيسي دا روحي 
روحيه اغمي عليها من الصدمه وجري عليها تفيده ومصطفى 
حسن بقلق:انا بنتي اتخطفت بنتي راحت هيا كمان اجيبها ازاي
الجميع اتصدم ورحمه اغمي عليها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في روسيا عند غرام 
كانت غرام نايمه علي السرير في قصر شهاب والدكتوره بتكشف عليها 
 ........ بعد مده طلعت الدكتوره
شهاب بقلق:مالها هيا كويسه طمنيني
الدكتوره:ان حالتها صعبه جدا عندها انهيار عصبي حاد وكمان دا غلط علي الجنين 
شهاب بصدمه:جنين 
الدكتوره:ااه جنين المدام حامل في الشهر الاول 
شهاب بغضب:تمام روحي انتي.. والدكتوره مشيت 
دخل شهاب لغرام لاقها نايمه زي الملاك بس دموعها بتنزل ووشها شاحب 
شهاب بعصبيه:ليه متحبنيش اانا ها ليه هوا انا الي بحبك وانا خلصت عليه وانتي بقيتي ملكي والي في بطنك هينزل بس تفوقي بس
وسابها وخرج 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سليمان
سليمان كان قاعد في مكتبه فجأه دخل عليه منصور 
منصور بتوتر:الحق يابوص
سليمان بقلق:ايه في ايه
منصور :عيسي اتقتل وقابل وجه كريم
سليمان بصدمه:ماات عيسي ماات
منصور:ااه مات ومراته اتخطفت 
سليمان بإبتسامه:واخير خلصت منك يا عيسي ههههه
منصور بقلق:بس دا الصعيد مقلوبه والجثه علي وصول 
سليمان بخبث:لاء ازاي لازم نروح نعمل الواجب هه
وفجأه تليفونه رن وكان سامي 
سامي:انتا الي عملتها مش كدا
سليمان بسعادة:انا معملتش حاجه واالله هوا في ايه
سامي:عيسي اتقتل واكيد انتا الي قتلته 
سليمان بقرف:قولتلك انا معملتش كدا فاهم 
سامي بصدمه:تب انتا الي خطفت غرام
سليمان بفرحه:لاء برضو هيا مراته اتخطفت 
سامي بغضب:صدقني لو عرفت انك الي عملتها هقتلك
سليمان بضيق:الله الله وايه الحب دا كله من امتا يا سي سامي
سامي بحزن:اناطلعت بحب عيسي بس انتا الي كنت شيطان وضحكت عليا وعموما انا هاخد حقه وهشرب من دم الي عمل كدا.. وقفل الخط وسليمان اتصدم
سليمان بصدمه:االله
منصور بخبث:نخلص 
سليمان بضحك خبيثه :لاء اصبر شويه كدا الجو خلي لينا والسوق بقا بتاعي مكفأه ليك علي الخبر دا يامنص ههه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح عند غرام 
بتصحي وبتفتكر فبتقعد علي السرير وبتضم رجليه ليها وبتترعش ودموعها بتنزل بشكل هستيري
غرام بنهيار:يعني ايه عيسي مات لاء عيسي مش هيسبني لوحدي انا متأكده عيسي حبيب قلبي وروحي مش هيسبني دا انا اموت فيها لاء عيسي لاء مش هيسبني لاء
دخل عليها شهاب وجري عليها بخضه 
شهاب بخوف:مالك في ايه يا غرام انتي كويسه 
غرام بتبعده بقرف:ابعد عني انتا ازاي تتجراء وتلمسني ياحيوان انتا
شهاب بيبعد بغضب:حيواان ماشي يا غرام كلها ساعات وهتكوني ملكي وهعرفك انا حيواان ولا انسان 
غرام بتقوم تقف وبتبصله بكره وقرف 
غرام بحده :اسمع بقا الي بقولك عليه انا مش هحبك ولا بحبك ولا عاوزاك فااهم انا مبحبش ولا هحب عيسيي فاهم يا واد انتا ويلا اتفضل براا 
شهاب بخبث:تؤتؤ تؤ يعيني صعبتي عليا انتي بتحبي واحد ماات خلاص وطلع فوق عند الي خلقه
غرام بعصبيه ودموع مخنوقه:عيسي مامتش فاهم عيسي هيجي وهياخدني معاه فاهم ولا لاء عيسي وعدني انه مش هيسبني وانا متأكده من داا
شهاب بغضب:انتي ازاي واثقه فيه كدا حتي بعد مامات ازاي هوا فيه ايه احسن مني انا قاتله بإيدي قدام عينك 
فجأه دخلت مونيكا وغرام اتصدمت
مونيكا ببجاحه:غرام اخيرا جيتي هيا اعطيني النقوود هياا
غرام بصدمه:انتي عايشه ومش في المستشفى
مونيكا:اه عايشه لاء دي كانت خطتتي عشان اجيبك لشهاب واقبض تمنك مش اكتر
شهاب بحده :مونيكا اتكلمي مع غرام كويس فاهمه
مونيكا بملل:اوكي هيا اعطيني 5ملايين دولار لأرحل من هنا مش اخدت الي عاوزه اشبع بيها
غرام بدهشه:انتو ازاي كدا ازاي لاء انتو مش بشر انتو شيطايين 
مونيكا:اووف هل انتهيتي من الكلام الفارغ بتاعك يا غرام 
غرام بكره:انا بكرهك انتي مستحيل تكوني امي انتي شيطانه عابده للفلوس وبس 
مونيكا بشماته:اووه صحيح نسيت اقولك البقاء لله في عيسي الهواري يلا انه كلب وراح 
فجأه غرام مسكت المزهريه ولقتها فيها بس مونيكا لحقت نفسها 
مونيكا:انتي مجنونه ستضربين امك
غرام بصراخ:انتي مش امي فاهمه انا عيلتي كلها كانت عيسي وانتي الي كلبه يالا امشي برااا 
شهاب بحده:مونيكا مشوفش رجلك هنا تاني ومفيش فلوس فاهمه غير كدا هقتلك 
مونيكا بعصبيه:يعني ايه ماشي انتا الي جنيت علي نفسك
شهاب ببرود:خدوها.... وغمز لسعد وهوا فهم واخدوها وطلعو
غرام:اطلع برا انتا كمان يلا برااا 
شهاب بحده:اعملي حسابك انتي جبتي اخرك معايا شويه كمان ومعرفش هعمل ايه 
غرام بحزن وتوهان:ياريت تقتلني عشان اروح عند حبيبي الي راح عيسي نور عيني وحشني اوي يا عيسي
شهاب بغضب:مش قولتلك معتش تنطقي اسمه تاني 
غرام بنهيار:اطلع براا ولو عاوزني ما اموتش نفسي متخشش عندي تاني براا
شهاب بخوف:خلاص خلاص طالع... وخرج بسرعه
و غرام وقعت على الارض وانهارت وكانت حالاتها لاحول ولا قوه 
غرام بنهيار: يااعيسي ياعيسي ارجعلي يا حبيبي عيسي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصعيد وتحديدا في العزا في القصر
كان عيسي وصل واتغسل واتكف"ن واتد*فن والعزا اتعمل وكان فخم وكبير جدا وكل الصعيد حاضره 
في القصر في الصالون كان قاعد نسوان كتير لابسه اسود وبيبكو 
رحمه بحزن وهيا ماسكه صورته:وحشني ياضنايا رحت وسبتني لمين ياعيسي دا انتا كنت ضهري وسندي وروحي ارجعلي ياولدي اتوحشتك اوي
تفيده بحزن:معلش يارحمه ادعيله عيسي في مكان احسن دلوقتي 
رحمه بدموع:مش قادره قلبي محروق علي ولدي ياولدددي رحت وسبتني ياعيسي ارجعلي ياولدي اتوحشتك ياعيسي
نور بعياط :راح الحنين والطيب راح نور عين البلد كلها راح عيسي اخويي 
مريم بدموع:اسكتو بقا عيسي مامتش عيسي عايش انامش مصدقه انه راح ازاي دا كان ضهرنا وسندنا يعني انا مش هشوفه تاني خلااص
بسمه بحزن مصطنع:معلش يا رحمه ربنا يعوض عليكي يا حبيبتي 
روحيه بحزن:ربنا يرحمك ياعيسي يا حبيبي ونتجمع علي خير ياولدي اتوحشتك ياعيسي 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
برا في عزاء الرجال 
دخل سليمان وسلم علي عامر الي كان تايه وسلم علي كامل الي كان نفس الوضع وسلم علي دياب الي بصله بقرف والدموع في عينه ولحد ماوصل عند سامي وفضل باصص له شويه وسامي بصله بكره وسحب ايده 
وسليمان راح قعد ببرود
.......... بعد ساعات بيخلص العزاء 
عامر بحزن:انا مش مصدق ان عيسي مات وسابني دا كان ضهري وسندي وروحي
كامل بدموع :انا الي قلبي هيتقطع اني ولدي ميت زعلان مني ولدي راح وسابني وهوا زعلان منيي
مصطفى بحزن:معلش ياكامل ادعيله برحمه هوا مش محتاج غير الدعوه دلوقتى 
يوسف بدموع:عيسي اخويا مات وسابني ياريت كانت جت فيا ياعيسي يا حبيب قلبي 
دياب بنهيار:عيسي كان اخويا وصاحب عمري وايامي وكان عيلتي وكان اعز الناس على قلبي عيسي سابني وراح انا ضعيف عشان مقدرتش احمي صاحب عمري زي ماكان بيحميني علطول ياعيسي.. 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بيمر شهرين بحالهم وغرام لسا مع شهاب وكل مايفكر يقرب ليها تهدده انها هتموت نفسها وغرام خست ووشها بقا شاحب ومبتتكلمش وحالتها بقت سيئه جدا وحسن طول الفتره الي فاتت قالب عليها الدنيا ومش عارف يوصلها والقصر بقاكئيب جدا ومحدش بيتكلم تقريبا 
في القصر
دخل حسن وكان الجميع في الصالون 
عامر بأمل :ها عملت ايه يا حسن 
حسن بحزن :زي كل يوم موصلتش لحاجه انا قلقانه عليها اوي انا مش متخيل ان كل دا حصل
رحمه بحزن:االله يرحمك ياعيسي ياقلب امك لو كان زمانه اهنه كان فاته مرجعها 
ساره بحقد وتصنع البكاء:ماهوا راح بسببها هيا السبب في ان عيسي يروح فوق
حسن بغضب:بقولك ايه انا مش ناقص علي الاقل عيسي الله يرحمه عارفيين انه في المقا'بر انما بنتي معرفش ياترا فيين 
...... واكمل بوجع:ياعالم بنتي عايشه ولا ميته ولا حصلها ايه 
روحيه بدموع:معلش ياولدي انشاء الله ترجع بسلامه يا حبيبي
مصطفى:تب تفتكر مين الي ممكن يعمل كدا 
حسن بإستغراب:والله ما عارف بس صحيح فين دياب ملمحتوش من يوم العزا 
يوسف بحزن:دياب مظهرش فعلا من يوم عزا عيسي الله يرحمه
مريم بعفويه:اومال دياب فين انا فعلاً مشفتوش من شهرين وبتصل عليه مبيردش 
كامل بصلها بصه مش مفهومه:وانتي بتتصلي عليه ليه 
مريم بتوتر:اصل اصل كنت عاوزه اعرف حاجه بخصوص حادثة عيسي ممكن اوصل لحاجه مثلا مش دياب الي كان معاه 
حسن:عندك حق دياب اكيد هوا الي عارف مين الي خاطف غرام 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام 
 الساعه 1بليل 
 ‏
كانت بتعمل اكل فجأه جه عيسي حضنها من ضهرها 
عيسي بحب:بتعملي اايه بقا يا حبيبتي
غرام بحب:بطبخ يا حبيبي 
عيسي:بتطبخي ايه بقا يا عمري
غرام :بعمل كفته وفراخ 
عيسي:الله انتي شاطره اوي يا روما 
غرام لفت ليه :انا بحبك اوي ياعيسي انا بعشقك 
عيسي :وانا بدمنك ياغرام انتي كنتي وحشاني اوي 
غرام بخجل:وانا بحبك اكتر... وباسته من خده 
عيسي بخبث :البوسه مش كدا.
غرام بغباء:اومال ازاي 
عيسي بحب:البوسه كدا ..وميل عليها وباسها وهيا اتصدمت 
وفجأه طلع شهاب من وراهم 
شهاب بغضب:مش هسبهالك ياعيسي دي ملكي
عيسي بعد عن غرام ولفله وغرام مسكت فيه من ورا وهوا كان بيحميها
عيسي برفعه حاجب:ولا تعرف تعمل حاجه اخرك فاضي
شهاب بجنون:لاء هعمل ياعيسي 
عيسي ببرود:هات اخرك وانا مستنيك 
شهاب:هاخدها منك ياعيسي دي بتاعتي وانا بحبها
عيسي بغضب :غرام مراتي وحبيبتي كمان ولو راجل فكر بس تقربلها 
شهاب بضحكه خبيثه:كدا طيب 
وطلع سلاحه وضربه طلقه في كتفه وغرام اتصدمت 
عيسي فضل واقف ولا اتحرك 
غرام بدموع:عيسي انتا كويس عيسي
عيسي بألم :انا تمام متقلقيش 
غرام بنهيار:لاء انتا مش تمام انتا هتسبني لوحدي 
عيسي:دا اخرك ياشهاب 
شهاب:لاء مش دا أخري
وخبطه طلقه في جنبه وعيسي وقع علي الارض 
غرام ببكاء شديد:عيسي قوم يا عمري متسبنيش 
عيسي بألم:متقلقيش انا مش هسيبك انا هفضل معاكي يا قلب عيسي..... واغمي عليه 
فجأه صحيت بخضه
غرام بخضه:عيسييي 
وانهارت زي كل يوم 
دخل شهاب
شهاب بخوف :مالك ياغرام في ايه
غرام بصتله بكره ومتكلمتش 
شهاب بغضب:ااه تاني عيسي هوا عيسي الي واخد قلبك وعقلك  كل حاجه عيسي عيسي انا قرفت عيسي واخد كل حاجه حتي بعد مامت كفايه بقا اعملي حسابك انا صبرت عليكي كتير انا بكرا كتب كتابي عليكي انتي عدتك خلصت وانا معتش قادر اصبر فاهمه.... 
وخرج بغضب وغرام انهارت اكتر 
غرام بنهيار:وحشتني اوي ياعيسي وحشني ضحكتك وقربك مني وعصبيتك وخوفك عليا وحنانك ليه رحت مني ياعيسي وحشتني اوي ياعيسي انا السبب ايوا انتا مت بسببي 
وقعدت تعيطت لغايه مانامت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر 
في اوضه سارة
ساره :تب هنعمل ايه دلوقتي في المصيبه دي
بسمه:والله ما عارفه يابت 
ساره:عيسي مات خلاص مش فارقه بس الي فارق ان كدا مفيش فلوس
بسمه بطمع:ايوا فعلاً يبقا هنعمل ايه بقا
ساره بحقد:لاء وكمان كله شاغل باله بلي اسمها غرام حتي وهيا مش هنا انا بجد بكره البنت دي مووت يارب تكون ماتت
بسمه:انتي عارفه لو لقو البت دي هتورث كل حاجه ملك عيسي وغير كدا كل حاجه ملك ابوها والاتنين عندهم اراضي ومليارات وشركات يعني هتلم كل حاجه 
ساره بصدمه:بجد يعني هيا كانت هتاخد كل حاجه يالهوي الحمد لله انها اتخطفت 
بسمه بخبث:اه لو اعرف مين الي خطفها يخليها عنده وانا اعطيه المبلغ الي يطلبه ااه 
ساره بحقد:انا عندي حتت فكره هنعرف مين الي خطفها
بسمه بسرعه:قولي بسرعه يلا
ساره بتفكير:مين الي جه هنا قبل كدا وكان عاوز غرام 
بسمه:أمها الخواجيه
ساره:بس هيا دي لو وصلنا لامها هنوصل ليها عرفتي
بسمه بخبث:جدعه يابت تربيتي 
ساره بضحك:تربيه وس*خه ههه
وقعدو يضحكو بشماته
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تاني يوم عند غرام 
كانت غرام قاعده في الغرفه 
دخلت عليها الخادمه
الخادمه:الفطور يا سيدتي
غرام بضيق:امشي مش عاوزه
الخادمه بخوف:لاياسيدتي هذه اوامر 
غرام بصراخ:قلتلك غوري مش هطفح انا حره
دخل شهاب
شهاب:ولحد امتا هتفضلي كدا يا غرام 
غرام:انا حره لحد ما اموت واروح عند عيسي حبيبي
شهاب بغضب:كلي ياغرام عشان مزعلكيش علي الي في بطنك كللي
غرام اتجهت للطعام بسرعه وقلق علي صغيرها 
شهاب بإبتسامه:ايوا كدا شطوره 
وبدأت غرام تاكل بدموع 
.......... بعد مده كانت غرام اكلت 
وفجأه بطنها وجعتها اوي 
غراام بوجع:اااه بطني اااه الحقوني
دخلت الخادمه:ايه ماذا بك
غراام بدموع:بطني مش قادره بطني
جريت الخادمه علي برا 
وفجأه جه شهاب جري بذعر وخضه 
شهاب برعب:مالك غرام انتي كويسه 
غراام ببكاء ووجع:ااه بطني بتتقطع اااه 
شهاب بصراخ:دكتوره بسررعه يللا
غرام بوجع ودموع:عيسى بطني يا عيسييي 
شهاب بضيق:حتي وانتي تعبانه بتفكري فيه 
غراام ببكاء:بطني مش قادره عيسييي
وفجأه اغمي عليها ونزل من بوقها ماده بيضه 
شهاب:غرام ياغراام
قرب منها شهاب وشاله وجري علي تحت متجه المستشفي
-------/////////
في المستشفى
دخل شهاب وهوا شايل غرام
شهاب بخوف:هيا هيا اسرعو 
الدكتور:ما بها يا سيدي
شهاب بتوتر:انا لا اعرف مابها عليك بلكشف عليها
الدكتور :حالا يا سيدي 
واخدو غرام وطلعو 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند دياب 
كان في القاهره
في المستشفي وكان واقف قدام اوضه معينه 
الدكتور:حضرتك ممكن تدخل دلوقتي بس من غير ازعاج
دياب:تمام متشكر 
ودخل الاوضه الي كانت مليانه اجهزه وفي شخص نايم فيها 
دياب بدموع:وحشتني وحشتني اوي يا عيسي وحشتني مش هتصحي بقا يا صاحبي انا مرجعتش الصعيد من شهرين مش عارف اقول لأهلك ايه خايف افضح السر الي وصتني عليه قبل ماتدخل الغيبوبه وكمان غرام قدام عيني وعارف مكانها بس مش عارف هجيبها ازااي من غيرك يا عيسي اصحي بقا يا اخويا انا معتش عارف اعمل حاجه في حياتي من غيرك عيسي 
flash back... 
بعد ماعيسي اخد الطلقه والطياره اقلعت كان وصل دياب لعيسي
دياب بخضه:عيسي فوق يا عيسي 
عيسي بألم :د.دياب غراام يا دياب
دياب بخوف:متقلقش عليها انا هوصلها بس ارجوك قوم ياعيسي
عيسي بألم :خدني علي المستشفي بسرعه 
دياب:يلا بسرعه ياعماار 
عماار :يلا الاسعاف وصل 
........ في المستشفي بعد كام ساعه 
طلع الدكتور من العمليات 
دياب:ها طمني عليه
الدكتور:الحمد لله لحقناه في الوقت المناسب بس خلي بالك لانه معرض للغيبوبه لانه اتخبط علي دماغه بس حاليا فايق
دياب بفرحه:تب الحمد لله ربنا يستر
الدكتور :تقدر تدخله هوا طلبك 
دياب:حاضر... ودخل
جري دياب على عيسي
دياب بسعاده:الف حمد لله علي سلامتك ياعيسي 
عيسي بوجع:غراام يا دياب اعرفلي مكانها
دياب:حاضر ياعيسي هعرف وهنجيبها سوا
عيسي بألم:انا مش عاوز حد يعرف اني عايش 
دياب بإستغراب:ازاي يعني مش فاهم
عيسي:يعني لو شهاب عرف اني عايش هياخد غرام وهيروح مكان تاني انما لو عرف اني مت هيتطمن فاهم
دياب:فاهم ياعيسي بس امك واخواتك والعيله
عيسي بحزن:معلش يادياب اسمع كلامي انا مش هضحي بمراتي
دياب:الي تشوفه ياصاحبي
فجأه عيسي بدأ يغمض عينه
دياب بخوف:عيسي ياعيسي مالك ياصاحبي ياعيسي 
وفجأه دخل الدكتور 
الدكتور:في ايه الي حصل 
دياب بحزن:كان بيكلمني بس فجأه نام كدا
الدكتور قعد يكشف عليه ويفحصه 
الدكتور بزعل:لأسف دخل في غيبوبه 
دياب بصدمه:اايه
back... 
قاطع تفكيره رنه تليفونه وكانت مريم
دياب بتوتر:الوو
مريم:اخيرا رديت عليا انتا فين
دياب:انا انا في البيت 
مريم بشك:بيت ايه يادياب انتا مش في صعيد
دياب:انا في القاهرة يا مريم
مريم:بتعمل ايه في القاهره انا مشوفتكش من يوم العزا
دياب بعصبيه وتوتر:هو في ايه انا في تحقيق الله
مريم بزعل:خلاص متزعلش براحتك
دياب بحنيه:معلش متزعليش مكنش قصدي
مريم :ولا يهمك
دياب:خلاص هكلمك تاني ... وقفل بسرعه وهيا زعلت
............... 
دياب :معلش بقا يامريم دا سر وانا ذات نفسي مش قادر اشوف وجع كم واسكت... واتنهد بحزن
فجأه عيسي حرك ايده 
دياب بفرحه:عيسي يا صاحبي عيسي 
حرك عيسي صوابع رجله 
دياب جري ينده الدكتور بسعاده 
الدكتور دخل بسرعه يفحص عيسي 
دياب بتوتر:هاطمني يا دكتور
الدكتور بسعاده :الف مبروك عيسي بيه فاق من الغيبوبه 
دياب:بجد اللهم لك الحمد والشكر 
فجأه عيسي اتكلم
عيسي:غرام يا غرام
قرب منه دياب 
دياب:هجيبهالك يا صاحبي هجيبها 
عيسي:مراتي فين يا دياب 
دياب بتوتر:لسا مجبتهاش بس والله عارف مكانها 
عيسي بتعب :انا عاوز اخرج من هنا
الدكتور:مش هينفع حضرتك انتا لازم تقعد لحد بكرا
عيسي نزل من علي السرير وشد الاجهزه الي عليه وكان لابس بنطلون بس واتجه لبرا تحت صراخ الدكتور
دياب:عيسي مينفعش كدا انتا لسا تعبان
عيسي:انا عمري مهرتاح من غير ما اشوف روحي قدامي وروحي هيا غرام 
دياب بحزن:تب اهدي وانت هوديك يا عيسي اهدا 
عيسي :يلا عشان طالعين علي روسيا جهز الرجاله والطياره
دياب بتوتر:دلوقتي يا عيسي
عيسي:ااه دلوقتي انا مراتي هتبات في حضني النهارده 
واتجه للخارج هوا ودياب 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام
كانت في العمليات لسا فطلعت الممرضة وشهاب جري عليها
شهاب بخوف:ها هيا كويسه 
الممرضه:لا الحاله ليست علي مايرام لحد الان 
شهاب:يعني ايه 
الممرضه:انتظر وسنعرف ماذا سيكون مصيرها بس عندي اليك سؤال
شهاب بستغراب:ماذا هوا 
الممرضه:انتا عيسي 
شهاب بغضب:لاء لييه 
الممرضه:لانه المريضه طول الوقت بتنده بإسم عيسي وتعالي الي ياعيسي
شهاب في نفسه:حتي وانتي في العمليات بتفكري فيه ليه ياغرام لييه
شهاب :تمام اذهبي الان 
............. بعد مده بتتطلع الدكتوره 
شهاب:ماذا حدث 
الدكتوره بتوتر:البقاء لله 
شهاب بصدمه:اايه وووووو................ 
الدكتوره بتوتر:البقاء لله 
شهاب بصدمه:نعمم ازاي 
الدكتوره:لاسف فقدنا الجنين 
شهاب اتنهد براحه :يغور الجنين اهم حاجه هيا
الدكتوره :هيا كويسه بس حاليا مخدره ومش هتفوق غير بكرا إنشاء الله 
شهاب:ايه سبب الي حصلها 
الدكتوره:اتحطلها ماده مسممه في الاكل او الشرب بس الحمد لله لحقناها وعملنا غسيل معده ولأن هيا كانت ضعيفه جدا والحمل مكنش ثابت فنزل ربنا يعوضكم
شهاب:تمام اتفضلي 
مشيت الدكتوره وشهاب قعد يفكر مين الي حط السم 
شهاب للحراس:تخليكم هنا متتحركوش من قدام الباب وانا بكرا هجيلكم 
واتجه للخارج 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي
كان لبس هدوم وفعلا طلع علي المطار هوا ودياب وعمار الي اتصدم هو والرجاله الي اتصدمو ان عيسي عايش بس راحو معاه 
في الطائره
عمار:حمدلله علي سلامتك يا كبير والله الدنيا ما كان ليها طعم من غيرك
عيسي:تسلم ياعمار 
دياب بخوف:انا كنت هموت لو جرالك حاجه ياصاحبي  
عيسي بإبتسامه:ياراجل كنت زعلان عليا أوي
دياب:انا روحي فيك ياصاحب عمري  
عيسي فتحله دراعه ودياب قام حضنه جامد 
عيسي:انتا اخويا ياض حبيبي ياديبو 
دياب بتوتر:انا كنت هفرح لو مشينا بكرا من المستشفي 
عيسي بضيق:وانا مش هنام ولا هسكت غير لما اطمن علي مراتي دي انا قلبي معاها
دياب:ماشي ياصاحبي اعمل الي شايفه 
فجأة رن تليفون دياب وكان مجهول عبر الإنترنت
المجهول:اتصلت عليك كتير مقفول
دياب:اصلي في الطياره 
المجهول:ماشي
دياب بحده:ها في جديد 
المجهول بخوف:ااه في الهانم جالها تسم"م ودخلت المستشفى وكانت حامل والجنين اتس*مم 
دياب بصدمه:اييه جنين تب وهيا دلوقتي كويسه 
المجهول بتوتر:ادولها مهدأت وهتصحي بكرا وشهاب موقف 25حارس علي الباب اضخم من بعض 
دياب :تب خليك واقف متتحركش وتعرفلي كل خطوه وتجمعلي كل رجالتنا الي هناك فااهم
المجهول :حاضر يا باشا..... وقفل
............. 
عيسي برفعه حاجب:في اايه
دياب بتوتر:اصل أصل
عيسي بنفاذ صبر:انجز وقول في ايه يا دياب
دياب بسرعه:غرام في المستشفى 
عيسي قام من مكانه بصدمه :غرام كويسه مالها
دياب بتوتر:اهدا بس كدا واقعد يا عيسي
قعد عيسي وهوا مصدوم 
عيسي بحده:مالها غراام يا دياب
دياب بحزن:غرام جالها حاله تسمم و كانت حامل والجنين اتسمم ونزل 
عيسي بصدمه:حاامل غرام كانت حاامل وتسمم 
دياب:اهدا هيا حاليا في المستشفى وشهاب موقف رجاله كتير فإحنا أهم حاجه صحتها ووانها تيجي بأمان
عيسي بحزن:يعني انا كنت هبقا اب ورااح 
وخانته دمعه بس مسحها بسرعه ومحدش شافها 
دياب بحزن:معلش ياصاحبي ربنا هيعوضك بألاحسن
عيسي بحده:دياب تقب وتغطس وتعرفلي مين الي عمل كدا في غراام فاهم
دياب:حاضر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سليمان
كان في اجتماع في الشركه 
احدالرجال والي اسمه هاشم:ياسليمان انتا مسبتلناش موارد خالص 
سليمان بحده:الي عاوز يدفع الضعف
رجل اخر توفيق:بس كدا حرام دا ظلم وبعدين انتا لاهف كل حاجه في كرشك 
سليمان:أتكلم معايا عدل عشان مقفلش شركتك يا ننوس 
توفيق:حسبي الله ونعم الوكيل انتا شيطان لو كان عيسي الله يرحمه عايش كان زمانك بتزل لينا عشان نديك بضاعه تاكل بيها عيش
سليمان بضحكه مستفزه: عيسي يااه الله يرحمه كان طيب بس كان واكل السوق كله في كرشه زي كدا
رجل اخر سعيد:لاء عيسي الهواري كان بيعطينا بعدل الله عمره ماكان اناني
هاشم:عندك حق الله يرحمك يا عيسي ويبشبش الطوبه الي تحت راسك 
قام سليمان بغضب ودب علي التربيزه 
سليمان بغضب وغل :عيسي عيسي اييه كل حاجه عيسي خلاص عيسس مات عاجبكم ولا لاء عيسى ماات وانا التسعيره الي هنزلها في السوق هيا الي هتمشي يا كلاب فاهميين وان كان عاجبكم 
قام توفيق ووراه سعيد وهاشم وباقي رجال الاعمال الكبيره 
توفيق بتحدي:اسمع يا سليمان احنا مش عاوزين مواردك احنا عارفين ان ربنا مش هيسبنا انما انتا اخرتك وحشه اوي يا سليمان فاهم والله يرحمك ياعيسي وكل الي نقدر عليه هوا اننا نقولك . حسبي الله ونعم الوكيل فيك. 
يلا يارجاله عشان نلحق صلاة الضهر..... 
واتحرك ووراه الجميع وسليمان كان مغلول منهم جدا ومن عيسي أكتر
ومسك الطفايه الي علي التربيزه ورزعها في الارض 
سليمان بغل:عيسي عيسي حتي بعد مامات الكل بيحبه عيسي انا بكرهك يا عيسي 
(ودا يعلمنا ان اهم حاجه في الدنيا والآخرة هيا السيره الحسنه والكرم فأحسنو عملكم 🥰) 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الجامعه 
كانت وصلت ميرنا الي بقالها شهرين مدخلتش الجامعه لانها حزينه علي غرام والي حصل 
كانت ماشيه بتبص علي كل مكان ليها فيه ذكري هيا وغرام وكانت بتبكي وقعدت علي جمب كانت بتحب تتكلم هيا وغرام هناك وبكت بحرقه علي صاحبه عمرها 
ميرنا بحزن شديد:وحشتيني اوي يا حبيبتي وحشتيني ياغرام ارجعي عشان خاطري ياررب اوصيك ان تنجي غرام من كل شر يارب  ادعوك يارب متحرمنيش منها دي صحبتي الي ليا دي تحويشتي الطيبه 
فجأه لقت حد قعد جمبها وكان مالك 
مالك بقلق:مالك ياميرنا انتي بقالك شهرين مجتيش وسألت عليكي قالولي انك تعبانه شويه 
ميرنا بحزن :مفيش يا دكتور كله تمام انا بس زعلانه شويه
مالك بضيق:متكذبيش مالك انتي زعل
انه ليه
ميرنا بدموع مخنوقه:مفيش حاجه حضرتك كله تمام 
مالك بحنيه:تب لو قلتلك عشان خاطري 
ميرنا بصتله شويه وانهارت خالص من العياط 
مالك بزعل:مالك يا ميرنا ايه الي مزعلك 
ميرنا ببكاء:غراام لسا مرجعتش وانا قلقانه عليها جدا
مالك بحزن:اه ما انا عارف ماهما مش لاقينها لوكان عيسي الله يرحمه موجود كان جابها 
ميرنا:حتي عيسي مات الله يرحمه وغرام ياترا جرالها ايه
مالك:خير إنشاء الله ادعيالها وربك هيكرم 
ميرنا:إنشاء الله ياررب 
مالك:عموماً انا عملتلك اجنده كامله فيه كل الدروس والمواد الي فاتتك عشان الامتحانات كمان شهريين 
ميرنا بصدمه:انتا ببتكلم كدا 
مالك بتوتر:ااه بس كنت عاوزك في حاجه كدا انا عارف انه مش وقته خالص بس انا لازم أتكلم
ميرنا بقلق:اتفضل يا دكتور 
مالك:اولا بلاش دكتور دي انا اسمي مالك ثانيا انا كنت عاوز اقابل والد حضرتك 
ميرنا بخجل وتوتر:لييه في حاجه ولا حاجه يادكتور 
مالك بإبتسامه :لما تكوني جاهزه ابقي خديلي منه معاد عن اذنك..... ومشي 
وهيا اتكسفت 
ميرنا بحزن:ياريتك كنتي معايا ياغرام  
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي 
كان وصل روسيا وتحديداً امام المستشفى 
عمار:ها تأمرنا بأيه هنتحرك ازاي يا باشا 
دياب:عيسي انا جالي معلومات ان في خمسه وعشرين راجل اضخم من بعض فلازم يبقا معانا رجاله كتير 
عيسي:احنا معانا كام راجل
دياب:50راجل 
عيسي:ابعت هات كام راجل من الي هنا تبعنا 
دياب:انا عملت كدا وهما علي وصول 
عيسي:تمام يلا ندخل احنا لحد مايوصلو 
عمار:تب مانستناهم ياباشا احسن 
دياب:انا شايف ان عمار عنده حق ياعيسي 
عيسي بغضب جحيمي:انا قولت الي عندي يلا 
وبلفعل دخل عيسي ودياب وعمار ورجالته 
قرب عيسي من غرفه الي فيها غرام 
احد الحراس :من انت يا هذا
عيسي ببرود:انا الذي سيأخذ روحك انتا وهوا
أحد الحراس بسخريه:هههه انتا تمزح 
عيسي بحده:لا لا امزح..... وفجأه بلكمه قويه في وجهه لدرجه انه وقع علي الارض 
ومن هنا ابتدت المعركه وكل ضرب في كله وعيسي ضرب حوالي 12راجل لوحده والباقيين علي الباقي 
ودخل عيسي  الغرفه جري واول ماشاف غرام نايمه
حس ان روحه رجعتله 
عيسي بدموع:وحشتيني اوي يانور عيني يااه ياغرام 
وحضنها جامد وبعدين لبسها الجاكت بتاعه وحط حاجه علي وشها وشالها وخرج بيه
ولاقا الرجاله ودياب وعمار خلصو علي الرجاله كلها
عيسي بحده:خدو الموبيلات عشان ميلحقوش يبلغو الي مشغلهم 
عمار:امرك ياباشا 
وعيسي خرج من المستشفي ووراه دياب وعدد من الرجال 
واخد غرام واتجه لفيلا ملكه في روسيا ودخل هناك 
طلع ودخلها اوضه النوم ونيمها علي السرير وهيا كانت مغيبه عن الوعي تماماً من كميه المهدأت 
وقعد جمبها علي حرف السرير ومسح علي شعرها بحب
عيسي بحب:وحشتيني اوي ياغرام وحشني صوتك انا كنت خايف مشوفكش تاني يا قلب العيسي 
ودخل اخد شاور  وطلع عاري الصدر وغير لغرام هدومها ولبسها بيجامه واخد موبايله وطلع البلكونه كلم دياب وامره بحاجه ودخل استلقي جمبها علي السرير واخدها في حضنه بتملك وحب 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند شهاب 
كان نايم صحي علي رنه تليفونه 
شهاب بنوم:ها ماذا تريد 
سعد بتوتر:أن هناك مصيبه يا بوص
شهاب :ايه في ايه
سعد :مخازن السلاح بتولع 
شهاب بخضه:اايه ازاي دا حصل 
سعدبخوف: وفي حاجه كمان وهيا انا الهانم طلع علي رجلتنا رجاله وضربوهم واخدو الهانم ومشيو 
شهاب بغضب:نعممم ازاي حصل داا غرام انتا بتستعبط ياروح امك دا انا هنهيكم 
سعد :انا مليش فيه... وقفل 
شهاب بغضب:بتقفل في وشي ياكلب 
وبيرن تاني بيلاقيه اتقفل وبيقوم يلبس وبيتحرك علي المخزن 
............... 
عند سعد في مخزن يخص عيسي وكان مربوط بسلاسل حديد وجسمه كله كدمات
كان واقف جمبه دياب وعمار الي ماسك الموبايل
دياب:جدع ياسعد طالما سمعت الكلام هروق عليك 
سعد:تب سيبني امشي بقا 
عمار بمرح:تمشي دلوقتي تؤ تؤ يا سعده مينفعش تمشي غير لما نعمل معاك الجلاشه 
دياب بضحك:ويسلام لو كان بلحمه بقا ياسلام 
عمار:والسمنه البلدي يااااه
سعد بخوف:يعني ايه انتو كدا مش رجاله ومش قد كلمتكم
دياب بغضب:ولااا امسك لسانك احسن اقطعهولك فاهمم 
سعد برعب:فاهم فاهم 
وووووووووو............ 
في الصباح عند غرام وعيسي 
بيصحي عيسي وبيلاقي غرام لسا نايمه فيبصلها بحب وبيبوسها بخفه وبيقوم ياخد شاور 
.......... بعد مده 
بتصحي غرام بتلاقي نفسها في غرفه غريبه وبتبص علي لبسها وبتنصدم بس بتشم ريحه عيسي الي حافظاها 
غرام بدموع:انا بطني مالها كدا وجعني انا محتاجه عيسي ياعيسي وحشتني ياعمري وحشتني أوي
فجأه نامت واخدت وضع الجنين وانهارت من البكاء 
غرام بنهيار:ياارب انا تعبت اوي يارب خفف عني الابتلاء الي انا فيه يارب انا عيسي وحشني اوي انا كنت بحبه اوي وحشتني يا عيسي ... وعيطتت اكتر
عيسي من وراها وهوا عاري الصدر:نعم ياقلب عيسي 
غرام كانت بتعيط بس استوعبت و سكتت بصدمه ولفت لاقت عيسي واقف ومبتسم 
بتتعدل وبتقعد علي السرير وبتبصله بشوق 
غرام بحب:وحشتني اوي بقالي يومين مشفتكش...... واكملت بحزن شديد... لاسف بتيجي تزرني وتمشي تاني يا عيسي 
عيسي بدهشه :انا عيسي ياغرام انا حقيقي مش خيال  
غرام وقفت بصدمه وبرقت 
غرام بصدمه:حقيقي ازاي يعني 
عيسي فتح دراعه وقال بحب:تعالي واتأكدي بنفسك 
فجأه غرام جريت ودخلت في حضنه واتشعلقت في رقبته  وحضنته جامد وهوا شدد علي حضنه
وغرام انهارت من الدموع بس المرادي من الشوق والفرحه 
غرام بدموع:وحشتني ياعيسي انتا بجد حقيقه ولا هتسبني زي كل يوم 
عيسي بدموع:ووالله حقيقه ياغرام وحشتني اوي يا نور عيني انا كنت هموت من غيرك ياروحي 
غرام وهيا بتبوسه من كل حته في وشه :وحشتني اوي ياعيسي وحشتني اوي يانور عيني انا كنت هموت من غيرك يا عيسي 
عيسي بعشق:وانتي وحشتني اوي ياعشقي وروحي وكل حاجه في عيسي 
فجأه غرام حضنته جامد وهيا مش مصدقه واغمي عليها 
عيسي :غرام غرام 
جري حطها علي السرير برعب 
عيسي برعب:غرام حبيبتي يا غرام 
جاب ميه وبقي يرش علي وشها بلطف لحد مابدأت تفتح عيونها 
غرام بدموع:عيسي انتا عايش بجد 
عيسي بدموع:انا قلقت عليكي اوي
غرام بدهشه:انتا بتعيط ياعيسي 
عيسي:انتي غيرتيتي خالص حتي خلتيني اعيط 
غرام بدموع:انتا وحش ياعيسي
عيسي بصدمه:انا وحش ليه يا حبيبتي
غرام بزعل:انتا كنت فين كل دا وسايبني لوحدي انا كنت كل يوم بشوفك ولما اجي احضنك تختفي وكنت ازعل واقعد اعيط وانام من كتر العياط وغير كدا كنت سايبني لشهاب الوحش كل شويه يزعقلي وكمان كان بيهدنني بإبني وكل شويه يقولي انا قتلته وانتي بقيتي ليا
عيسي عروقه برزت بغضب واتعصب جدا بس حاول يهدي
غرام بتوتر ودموع:وكمان وكمان شاف وشي مره غصب عني وربطني 
عيسي بغضب وجنون:هوا شاف وشك 
غرام بدموع:اه اول ماخطفني لما صحيت لقيتني مربوطه ونقابي مش موجود علي وشي
عيسي بهدوء وتوعد:وغلاوتك يا غرام قلبي لهاخد حقك وحقي...... واكمل بحزن 
......... 
عيسي بحزن:غرام هوا هوا الجنين 
غرام بخضه:مالو ياعيسي 
عيسي بحزن:نزل
غرام بصدمه:ايه نزل ازاي....... وانهارت في البكاء 
عيسي حضنها وهوا كمان دمع بحزن 
عيسي :معلش يا غرام متزعليش احنا هنجيب غيره يابت 
غرام بدموع:ازاي يعني 
عيسي بخبث:عادي انا اقدر اجيب غيره كتيير 
غرام ضحكت من بين دموعها:بس ياعيسي 
عيسي حضنها تاني:وحشتيني يا بت اوي 
غرام بحب:وانتا اكتر يا نور عيني 
عيسي:بس انتي طلعتي بتحبيني اهوا 
غرام مسكت وشه بين ايديها:عيسي انا فعلا بعشق مش بس بحبك انتا بجد احسن حاجه حصلت في حياتي  انا بحبك اوي ياعيسي انا كنت هموت لما اكتشفت ان خلاص 
عيسي بصلها بحب كبير وباسها بشوق وهيا اتجاوبت معاه وووووو....... 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كان الجميع متجمع علي الفطار 
عامر:بقولك ياكامل 
كامل:ايوا يا ابوي 
عامر:كنت عاوزعاوز منك تد*بح 10عجول النهارده 
بسمه بعفويه:عشر عجول مره وحده لييه 
ميرفت بسرعه:خمسه ايه يجعلهم بلخير والبركه علي الي هياكل منهم 
بسمه بإحراج:مش القصد بس مش كتير شويه ياعمي 
روحيه بجمود:بسمه متدخليش في الي ملكيش فيه فاهمه
بسمه سكتت بإحراج 
كامل:ليه يا ابوي 
عامر بحزن:يعني صدقه علي روح المرحوم وكمان يمكن ربنا يلقينا في غرام ياارب ترجع بسلامه 
كامل بحزن:حاضر يا ابوي من عيوني 
روحيه:عملت ايه ياحسن وصلت لحاجه
حسن بحزن شديد :معملتش حاجه ومش قادر اعمل حاجه خلاص انا جبت اخري من كل الي حواليا كل يوم بنام بحلم ببنتي بتتعذب واحلام وحشه انا خلاص معتش قادر اعيش من غير بنتيي 
عامر بحزن علي ابنه:معلش ياولدي اكيد هترجع بسلامه كل شيء بأوانه وإن شاء الله غرام هترجع بسلامه متزعلش بس وهدي حالك كدا وفوق ومتستسلمش 
حسن بدموع مكتومه:انا ضعيف انا إنسان ضعيف مش قادر احمي بنتي ولا قادر احمي نفسي حتي لحد ماراحت مني ياارب ... عن اذنكم انا شبعت 
وقام حسن والكل كان في حاله حزن رهيبه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام وعيسي 
كانت غرام نايمه في حضن عيسي 
عيسي:غرام انا بحبك اوي 
غرام:وانا كمان 
عيسي:وحشتك ياغرام
غرام اتعدلت:اوي ياعيسي اوي انتا متعرفش انا كنت هموت من غيرك. يا عيسي 
عيسي بحب:انا عارف اني اتأخرت عقبال ما انقذتك بس صدقيني غصب عني والله سامحيني
غرام بستغراب:عيسي هوا انتا يعني بعيد الشر عليك مش كنت مت ووقعت قدام عيوني
عيسي بتنهيده:انا هحكيلك كل حاجه 
غرام:احكي انا سامعاك
عيسي:الي حصل................. بس ودا الي حصل في الفتره الي فاتت
غرام بدموع:انتا دخلت في غيبوبه وانا مكنتش جمبك 
عيسي بيمسح دموعها بصابعه وحط وشها بين ايده 
........... 
غرام بدموع:حقك عليا اني مكنتش جمبك بس والله حاولت اهرب كتير بس كل مره كان بيقفشوني ويرجعوني وهوا يربطني عشان مهربش 
عيسي:وديني لهاخدلك حقك ياغرام تالت ومتلت وما هسيب حقك ابدا يا عمرري 
غرام حضنته جامد وهوا كمان حضنها وفي سره كان متعصب وغضبان جدا بس كان ماسك نفسه عشان ميخوفهاش منه 
قاطعه موبايله الي رن وكان دياب 
دياب:ايوا ياعيسي 
عيسي :ها عملت ايه 
دياب:كله تمام ياصاحبي 
عيسي بحده:عملت الي قلتلك عليه يا دياب 
دياب:كله تمام واتنفذ 
عيسي:تمام 
دياب بمرح :يالا يا عم هتيجي ولا غرام وحشتك اوي كدا
عيسي بجمود:دياب 
دياب بخوف:خلاص اتخرست 
عيسي بضحك :تب غور يالا 
دياب:ايوا ياعم المزه واكله عقلك
عيسي بغضب :ياا.... ودياب قفل بسرعه. 
......... 
عيسي بغيظ:اه يادياب الكلب استني عليا بس اما اشوفك 
غرام بضحك:هوا ايه الي حصل 
عيسي:اضحكي كمان اضحكي 
غرام بدهشه:يعني دلوقتي العيله كلها فاكراك ميت تب وأنا
عيسي:عمي حسن قالب عليكي الدنيا من ساعت ما اختفيتي وانا كل العيله عرفت اني خلاص كدا فلسعت 
غرام حضنته بخوف :اوعا تسيبني تاني ياعيسي انتا عارف اني كنت بقول كل يوم عيسي هوا اماني وعمره ما هيسبني لوحدي 
عيسي حضنها بحب:انتي روحي وعمري وانا امانك وعمري ماهسيبك اعملي الي انتي عاوزه وتعالي وانا هحميكي والدكر يقربلك 
غرام:بحبك يا عيسي اووووي 
عيسي:وانا بعشق ياقلب عيسي يلا قومي البسي عشان خارجين 
غرام:رايحين فين
عيسي :نتفسح يلا 
غرام بفرحه:بجد ثواني ..... وقامت جري علي الحمام 
عيسي بضحك:طفله انا متجوز طفله هههههه .....واكمل بغضب جحيمي وتوعد................. وديني ياغرام ماهسيب حقك وحقي وهطلع عليه القديم والجديد 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند شهاب 
صحي لقا نفسه مربوط في كرسي في مخزن ومضلم فخاف. جدا
شهاب بخوف :في حد هنا حد يرد عليا 
فجأه النور اشتغل ولاقا جمبه سعد مربوط ومغمي عليه 
شهاب بتوتر:سعد ياا سعد 
سعد فتح عينه ببطئ ورفع وشه واتصدم لما لقا شهاب 
سعد بصدمه:شهاب بيه ايه الي جابك هنا 
شهاب بضيق:انتا ايه الي جابك هنا مش انتا قولتلي انك في المخزن 
سعد بتوتر:مخزن ااه ما انا كنت هناك بس جابوني علي هنا 
شهاب بشك:وانا كمان كنت رايح المخزن معرفش
سعد:هوا ايه الي حصل 
flas back ... 
نزل شهاب بسرعه من القصر  وركب عربيته وساق بأقصي سرعه واتجه للمستشفي ووراه حراسه 
شهاب بغضب:ماشي ياغراام ياترا مين الي عملها عيسي وقتلته بإيدي مين مين حد من اعدائي مش معقول تب مين حرق المخزن ايه ايه انا معتش فاهم  
وقعد يخبط علي المقبض بعصبيه شديده  
.......... بعد مده وصل المستشفى 
ونزل طلع جري الدور الي كان فيه اوضه غرام والرجاله 
دخل بغضب الدور لاقا كل الرجاله نايمين مش قارين يقفو من امبارح وفيهم الي مات 
وجري علي اوضه غرام لاقها فاضيه غضب جدا وقعد يكسر في كل الاجهزه الي قدامه 
شهاب بغضب ورعب:ياترا مين الي خطفك ياغراام مين انا مش هسيبك حتي لو فيين مش هسيبك ياغرام 
وطلع برا اتجه للمخزن المحروق هوا والرجاله 
....... ....... بعد وقت وصل المخزن 
نزل بفزع واتصدم 
شهاب بتوتر:المخزن مولعش اهو وسليم اومال ايه بس فين الرجاله الي كانت هنا دا البضاعه دي بملياراات 
دخل  ووراه الرجاله واتصدم لان المخزن فاضي مفيش فيه حتي كيس واحد كوك"ين 
شهاب بصراخ وخوف:ازاي البضاعه دي لو راحت انا هتقتل ازااي اعمل ايه اعمل اايه 
فجأه سمع صوت انين فبص نحيه الصوت لاقا رجالته الي كانو برا وملحقش يتصدم عشان باب المخزن اتقفل  
شهاب برعب:انتو ميين اطلعو مين انتوو 
فجاء المكان ضلم وحد شوح قنبله فيها ماده بتنيم والكل شمها من هنا ووقع في الارض من هنا حتي شهاب 
وصحي بقا نفسه هنا
back.... 
شهاب:ودا الي حصل كله
سعد بتوتر وخوف:ربنا يسترها علينا ياباشا 
شهاب بصله بشك وسكت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@في القصر 
في غرفه سامي 
كان قاعد بيلعب بل موبايل فجأه تليفونه رن وكان سليمان
سامي:الوو
سليمان :اذيك ياسامي 
سامي:كويس عاوز ايه 
سليمان بضيق :انتا بتكلمني كدا ليه 
سامي بملل:ارغي عاوز مني ايه انا مش طايق نفسي
سليمان بخبث:عرفتلي مكان المخزن
سامي:مخزن ايه
سليمان :والي كنا بنخططله نسيته
سامي بصدق:اولا انا لاطايقك ولا طايق اشوفك تمام ثانيا الي كان بيني وبينك كلمتين مش حوار 
سليمان بغضب:نعم ياروح امك يعني ايه تب ومكان المخزن 
سامي بضيق وبرود:والله دا الي عندي انا حقيقي كنت غبي وعيسي دا يبقا اخويا فريح راسك كدا واقعد وبعدين انتا قتلته وانا مش هنسهالك وهنهيك 
سليمان بشر:هيا بقت كدا يا ابن الهواري 
سامي:ااه ومعتش تتصل عليا تاني  .... وقفل الخط 
وسليمان كان غضبان جدا وبيفكر في خطط كتير 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء 
عند غرام وعيسي 
كان طول النهار عيسي بيفسح غرام وبيحاول ينسيها الي فات وجبلها اكل ووداها الملاهي ولعبو بتلج واتبسطو جدا 
في العربيه متجهين لقصر عيس
عيسي : خلاص شبعتي لعب دا انتي مرمتيني 
غرام بسعادة:انا بقالي زمان مفرحتش اوي كدا 
عيسي بإبتسامه :اعيش وافرحك يا عمر وقلب عيسي وبس
غرام بفرحه:شكرا شكرا ياعيسي علي كل حاجه وعلي انك رجعتلي انا فعلا كنت هموت من غيرك ياعيسي واذا كان علي البيبي فربنا يعوضنا بإذن الله انا واثقه ان ربنا مش هيسبني ابدا 
عيسي برضا وصبر:ربك يقدم الي فيه الخير اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك... 
غرام:انتا عارف ياعيسي 
عيسي:اممم
غرام:انا خايفه من رد فعل العيله مش عارفه ممكن يحصل ايه او جرالهم ايه وبذات علي بابا 
عيسي :هنرجعلهم قريب جدا هنرجع وهنفرح بس قولي يارب 
غرام :يارب يا حبيبي 
ووجهت نظرها للطريق وبعدشويه ناممت 
 ............. بعد مده وصل عيسي القصر ووراه الحراس 
عيسي:يلا يا حبيبتي وصلنا غرام 
بص عليها بقلق وبعدين عرف انها نامت فبتسم ونزل شالها ودخل بيها وطلع علي السلم ففتحت عيونها
غرام بنوم:عيسي نزلني انا 
عيسي بحب:نامي يا قلبي 
دفنت وشها في صدره ونامت بس كانت صاحيه شويه
عيسي دخل حطها علي السرير وقلعها الكوتش والشراب والنقاب وقرب من ملابسها بس هيا فتحت عيونها فجأه
غرام بجخل:ايه هتعمل ايه
عيسي بعدم فهم:هغيرلك 
غرام بكسوف:تغيرلي ليه انا اتشليت 
عيسي فهم وابتسم بخبث وقرب منها وحاوطها في السرير 
........ 
عيسي بخبث:ومالو مش انتي مراتي يعني اعمل الي انا عاوزه صح ولا ايه يا حبيبتي
غرام بكسوف:عيسي عيب 
فجأه عيسي باسه بحب وهيا تجاوبت معاه وووووو.... 
(استغفر الله العظيم 🙃) 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند نور 
كانت قاعد في غرفته وتحديداً في البلكونه وسرحانه 
يوسف من وراها :القمر سرحان في ايه
نور بإبتسامه حزينه:لا مفيش كله تمام يا جوو
يوسف حط ايده علي كتفها :نور انا عارف انك زعلانه بس هوا .الله.يرحمه ويغفر له وبعدين انا جمبك يانور 
نور:يوسف الموضوع مش كدا بس ممكن تحوش ايدك 
يوسف شال ايده :اه انا اسف اومال الموضوع ازاي 
نور:انا زعلانه علي الاوضاع كلها كل حاجه ضدنا وكل مانيجي نفرح حاجه تيجي تعكنن علي القصر كله
يوسف:قولي اللهم لك الحمد ربنا كبير وهيوقف معانا عشان احنا مبنأذيش حد 
نور'اللهم أمين يارب 
يوسف بمرح :اسكتي مش كنت جايبلك شوكولاتة وحاجات حلوه 
نور بسعاده:بجد هما فين 
يوسف حط ايده علي رقبته بتوتر:سامي اكلهم 
نور بغضب:الطفس والله ماهسيبه الكلب دا
يوسف بتوتر :نور اهدي استني هفهمك
نور :تفهمني ايه انا مش هحله 
وسابته ودخلت واتجهت لغرفه سامي ويوسف  دخل اوضته وطلع وراها 
في اوضه سامي كان بياكل شيبسي ومشغل التليفزيون علي فيلم اكشن ورعب 
نور بغضب:سامي 
سامي اتخض لدرجه ان الكيس وقع منه
سامي بخضه:اايه 
نور قربت :الشيبسي دا بتاع مين 
سامي بتوتر من نظرتها:بتاعي انا الي شاريه
نور بغضب:وحيات امك تفيده انتا الي شاريه 
سامي:اه انا الي شاريه 
فجأه نور مسكت السكينه الي كانت علي طبق الفاكهه ووجهتها علي سامي
سامي بصدمه:بتعملي اسه يامجنونه... وطلع علي السرير 
نور:هوديك لعزرائيل عشان ارتاح منك 
جه يوسف بسرعه :بتعملي ايه 
سامي بخوف:الحقني يايوسف المجنونه عاوزه تقتلني 
نور:متدخلش انتا عشان مقتلكش 
يوسف بضحك ومدلها كيس كبير فيه حلويات :كيسك اهوا يانوري الف هنا 
نور هديت وضحكت واخدت الكيس وطلعت برا 
نور وهيا خارجه:شكرا يا جوو معلش بقا يا سيمو كنت بهزر
سامي بغيظ:بتهزري دا انتي قطعتيلي الخلف 
يوسف بضحك هستيري :انا بحب مجنونه ههههه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي وغرام 
كانت غرام نايمه في حضنه ولابسه قميصه ونعسانه 
عيسي اتسحب واخد هدومه ولبس ونزل بسرعه 
ركب عربيته واخد حراسه واتجه للمكان الي فيه شهاب 
............ بعد مده وصل عيسي 
نزل بكل غضب ودياب مستنيه قدام الباب 
دياب:عيسي اهدي 
عيسي :ورايا 
ودخل عيسي ووراه دياب وعمار والحرس 
عيسي وهوا حاطط ايده في جيبه:ازايك يا شهاب 
شهاب رفع دماغه واتصدم :عيسي ووووووو.............. 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عيسي وهوا حاطط ايده في جيبه ببرود:ازايك ياشهاب 
شهاب رفع راسه واتصدم:عيسي انتا عايش ازاي 
عيسي ببرود:اومال فاكرني هموت واسيبلك روحي 
شهاب بكذب وغل:غرام بتحبني وكانت معايا بمزاجها وكمان شوفت وشها وانا خيرتها واخترتني انا وكمان مزعلتش عليك لحظه عارف ليه عشان انا حب الطفوله 
عيسي عروقه برزت وغضب جدا وقرب ضربه بوكس في وشه بقوه لدرجه ان شهاب نزف من مناخيره
عيسي مسكه من قميصه بغضب:قبل ما تنطق كلمه عليها تفكر هيا مرات مين دي مرات عيسي الهواري يالا انا مراتي اشرف من الشرف وانا عمري ما اصدق فيها كدا
شهاب بكره:بكرهك ياعيسي بكرهك انتا اخدتها وانا بحبها ومش هبطل اقول انا بعشقها فاهم بعشق مراتك 
عيسي بصله بغضب جحيمي ونزل فيه ضرب 
دياب:عيسي كفايه كدا لسا معرفناش الي عاوزينه
عيسي بعد بغضب :جهزو يلا بسرعه 
والرجاله جريت عليه واخدوه لغرفه في المخزن وعلقوه من رجله ودماغه تحت 
عيسي بضيق:كلامك وخطفك لمراتي هاحسبك عليه بس مش وقته انما انا بقا عاوز اعرف انتا و مكرم الزناتي عملتو ايه في المستشفى بتاعتي
شهاب بصدمه ووجع:مكرم الزناتي انتا تعرفه ومستشفي بتاعتك ازاي 
عيسي ببرود  وغضب وحط ايده في جيبه:انا عرفت انكم شارين دكاتره عندي في المستشفي وانتا اتجرأت وفكرت تاخد ماده .البلتنيوم.من دماغ المرضي الغلابه 
شهاب بغباء:دول شويه اغبياء ميستهلوش الحياه وانا لو خدت منهم الماده دي هحطها في مخ الي يستحقها انما هما شويه فقر 
قرب منه عيسي بغضب ونزل فيه ضرب شديده لدرجه انه نزف من كل حته في جسمه
عيسي بغضب جحيمي:انتا هتتحكم مين يعيش ومين يموت ياكل"ب انتا مش معني انهم فقرا يبقا مالهمش في الدنيا بالعكس دول اشرف منك واطهر واحسن مني ومنك كمان دي ناس غاليه وعفيفه انما انتا وس"خ وحقي*ر
شهاب برعب:خلاص ياعيسي انا معتش قادر ارحمني 
عيسي بغضب :انا مبعرفش الرحمه  يانج"س انتا انا الحمد لله لحقت الموقف قبل ماتفكر انتا والكلب مكرم تعملوها 
شهاب ببكاء:مش انا ياعيسي دا مكرم مكرم الي خطط وانا نفذت 
عيسي بحده:دخلوه 
فجأه دخلو الرجاله ماسكين واحد شعره طويل ورابطه بتوكه وشكله غريب 
شهاب بصدمه :مكرم؟!..... 
مكرم بصدمه:شهاب؟ ماذا تفعل هنا 
عيسي وهوا عطيله ضهره:انا الي جبتكو هنا..... ولف
مكرم بتوتر وخوف:عيسي الهواري 
عيسي بحده:حطوه جمب اخوه 
وبالفعل الرجاله علقته جمب شهاب وهوا بيصرخ
دياب بغضب:اخرس ياض مسمعش صوتك
مكرم بتوتر:انا لازم اعرف انا هنا لييه 
عيسي بسخريه:جايبينك نلعب شويه 
مكرم بغضب:انا لم اسكت علي هذا الهراء يا بيه 
عيسي برفعه حاجب قعد قصادهم وحط رجل علي رجل ببرود:هات اخرك والي عندك اعمله يا كل*ب يلا وريني 
مكرم:انا معملتش حاجه فيه ايه 
عيسي بحده وصراخ:تعرف مستشفي الرحمه تعرفهاا
مكرم برعب:اه اه اعرفها 
عيسي بغضب:بتاعتي ياروح امك وانتا اتجرأت انتا وهوا وكنت بتسرقو عقول الناس يا كل"ب انتا وهوا ياابن....... 
مكرم بخوف:عيسي بيه ارجوك ارحمني انا ليس لي دخل بشئ انه شهاب من خطط لكل شيء
عيسي بص لشهاب نظره ارعبته 
شهاب بخوف وتوتر:لاء لاء دا كذاب هوا الي عمل كدا انا معملتش حاجه ياباشا
عيسي بحده:انا كل الي عاوز اعرفه فين البلتنيوم الي اخدتوه فيين 
شهاب ومكرم بصو لبعض بتوتر وخوف 
عيسي ببرود :تمام عن اذنكم انا وهاجي بكرا ولو جيت وملقتش الرد هزعلكم مني اوي ياشباب...... 
وخرج وهما فضلو يندهو عليه ودياب راح وراه جري
دياب:عيسي 
عيسي:اممم 
دياب بضيق:هنرجع الصعيد امتا 
عيسي:قريب يا اخويا قريب
دياب:تب وهنعمل معاهم ايه 
عيسي:سيبها لله المهم دلوقتي نزلهم واتسلو عليهم النهارده تمام
دياب:تمام يا اخويا 
عيسي:سلاام... واتحرك للخارج واتجه للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر 
كان قاعد عامر في مكتبه ومعاه كامل ومصطفي بيشتغلو
عامر:اسمع منك ليه المناقصه دي لازم ناخدها 
مصطفى بتوتر:بس يا ابوي دي معقده جوي واحتمال اننا نكسب يعني 
عامر بجمود:ايه مش رجاله متعرفوش تاخدوها 
كامل بتوتر :نسبه نجاحنا فيها 35%مش اكتر دي صعبه
عامر بحزن وبحده:لو كان عيسي عايش كان اخدها حتي لو النسبه0%كمان الله يرحمك يا ولدي 
كامل:اللهم اميين بس احنا بنفكر ننسحب يا ابوي 
عامر:اشمعنا
مصطفي:يا ابوي دي دي عاوزه مجهود كتير لانها قصاد واحد اسمه سليمان 
عامر بجمود:سليمان عموما المناقصه دي هاتخدوها فاهميين غير كدا لا انتم عيالي ولا اعرفكم اخر كلام 
وقام وقف وعاطلهم ضهره
كامل بعصبيه:يعني ايه يا ابوي انتا حاطط المناقصه قصاداً ليه حرام اكده يا ابووي
فجأه نزل كف قوي علي وشه من عامر 
عامر بحده:دا عشان تفكر مليون مره قبل ماترفع صوتك علي ابووك فاهمم يا كامل 
كامل بخوف وحزن :حقك علي دماغي يا ابوي اوعاك تزعل مني يا ابوي 
وقرب باس ايده ودماغه 
عامر بجمود:يلا اتفضلو برا ورايا كذا حاجه يلا
مصطفى بخوف:امرك يا ابووي 
وكانو طالعين بس عامر نده علي كامل وقف كامل ومصطفي
عامر بحده:كاامل 
كامل:ايوا يا ابوي
عامر:امشي انتا يامصطفي 
وبالفعل مشي مصطفى ودخل كامل وقف قدامه
عامر بحزن:متزعلش مني ياكامل 
كامل بحب:انتا علي راسي يا ابوي انتا تعمل الي انتا عاوزه يا ابوي
عامر:تسلم يا ولدي علي العموم حابب اقولك ان سليمان دا كان اكبر عدو لولدك الله يرحمه
كامل بصدمه:مش فاهم يا ابوي 
عامر بحده:كان سليمان عدو عيسي وعلطول بيحاول يوقعه وهوا عمره ماكسب عيسي في مناقصه فحاول تكسب ياولدي عشان ترفع راس ولدك في تربته
كامل بغضب:حاضر يا ابوي 
وقام كامل وطلع بغضب برا المكتب 
كامل:يا مصطفي 
مصطفى:ايوا يا اخوي في ايه 
كامل:يلا عشان خارجين 
مصطفى:علي فيين يا اخوي دلوك 
كامل:رايحين الشركة يلا ورايا 
وبالفعل طلع كامل ومصطفي واتجهو للشركه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي
وصل القصر ونزل هوا والحرس 
الحارس :عيسي بيه عاوزك في حاجه 
عيسي:قول 
الحارس:لاء على انفراد حضرتك 
عيسي بحده:ورايا علي المكتب 
وبالفعل دخل عيسي مكتبه وولع سيج*اره وبص علي الزجاج المطل علي الجبل التلجي 
دخل الحارس 
عيسي:ها عاوز ايه 
الحارس بتوتر:عيسي بيه الخبر من مصر
عيسي لف ليه وقال بجمود:ايه الي حصل 
الحارس:سليمان ياكبير مش راحم حد وكمان نازل تعذيب في رجاله السوق كلهم وسرق كل بضاعتهم والمعلومات الي وصلتني ان هو بيخطط لحاجه في شغل كامل بيه 
عيسي بغضب جحيمي :سليمان جاب اخره  معاايا 
الحارس بخوف:اعمل ايه ياباشا 
عيسي بحده:شدد الحراسه علي ابويا والقصر ومن غير ماياخدو بالهم 
الحارس بتوتر وخوف: اوامرك بس في حاجه كمان ياباشا 
عيسي بنفاذ صبر :قول ما هو يوم باين 
الحارس:خالت حضرتك بسمه هانم وبنتها 
عيسي برفعه حاجب:مالهم
الحارس بتوتر:بقالهم اسبوع بيدورو علي واحده روسيه اسمها مونيكا وهيدفعو مليون جنيه لليقولهم مكانها 
عيسي بغضب:لييه  بيدورو عليها 
الحارس:الي عرفتو انهم عاوزين يوصلو ليها عشان تدلهم علي الي خاطف مرات حضرتك واساساً مونيكا دي لقو جث*تها مدفونه في التلج من شهريين ياكبير 
عيسي اتصدم بس مبينش 
عيسي بجمود:تعمل الي قولت عليه وتعرفلي مين الي قتلها يلا وكمان تعمل................... 
الحارس بخوف: أوامرك ياكبير
وطلع برا وعيسي قعد علي الكرسي ورجع دماغه لورا وقعد مده يفكر في حاجه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام
صحيت من النوم ملقتش عيسي فخافت ليكون الي فات حلم 
غرام بدموع وخوف:معقول اكون كنت بحلم لاء مستحيل 
وطلعت من الاوضه ونزلت تحت جري زي المجنونه 
غرام ببكاء شديد وخوف :عيسي يا عيسي 
وقعدت علي السلم بنهيار 
فجأه طلع عيسي بخوف بسرعه من المكتب ووقف قدامها بصدمه
عيسي بخوف:مالك يا حبيبتي 
غرام رفعت نظرها ليه وقامت جريت اتشعلقت في رقبته 
وحضنته جامد وهو حضنها بخوف 
عيسي وهوا بيمسح علي شعرها:مالك يا قلب عيسي 
غرام بدموع :كنت خايفه يطلع الي فات حلم وانتا تروح مني
عيسي بتنهيده:متقلقيش يا قلبي انامعاكي ومش هسيبك ابدا انتي روحي وانا عمري ما اقدر اعيش من غير روحي
غرام دفنت وشها في رقبته:انا بحبك اوي ياعيسي اوعاك تسيبني 
عيسي بحب:وانا بعشقك بس شيلي وشك من رقبتي 
غرام بعند وغباء:لاء انا مرتاحه كدا 
عيسي بخبث:غرام ابعدي عشان مش قادر انا حذرتك وانتي براحتك 
غرام بتوتر :تب نزلني 
عيسي بضحكه خيثه:لاء انتي الي اختارتي يبقا تستحملي 
غرام بخجل وتوتر :لاء نزلني انا معتش قادره 
عيسي بضحك:لاء ياحبيبتي يلا 
واخدها وطلعو وهيا هتموت من الكسوف وووووو..... 
(استغفر الله العظيم 🙂) 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ميرنا 
كانت قاعد في اوضتها بتذاكر 
فجأه موبيلها رن وكان مجهول
ميرنا:الوو
المجهول :الوو 
ميرنا:مين
المجهول بتوتر:مش مهم عامله ايه 
ميرنا بستغراب:انا الحمدلله بس مش مهم ازاي يعني 
المجهول:انا انا مالك 
ميرنا بصدمه:مالك اقصد دكتور مالك 
مالك بسعاده :لاء مالك احلي 
ميرنا بخجل:وعاوز ايه بقا حضرتك 
مالك:لاء كنت بطمن بس اصلك مجتيش الجامعه بقالك يومين 
ميرنا:لاء انا كويسه والله بس مجتش عشان معتش بحب الجامعه 
مالك بعفويه:ليه مش عاوزه تشوفيني ياميرنا انتي وحشيني 
ميرنا بخجل وعصبيه:دكتور مالك مينفعش كدا انتا مجرد دكتوري تمام 
مالك استوعب واتحرج:لاء مش القصد المهم انتي كلمتي والدك 
ميرنا بعصبيه:عن اذنك يادكتور ولو علي بابا انا مش موافقه ... وقفلت بغضب 
.......... 
ميرنا بتوتر:مالك ياميرنا انتي حبتيه ولا ايه لاء لاء دا دكتوري وبس اه 
قاطعها رنت الجرس 
لبست اسدال وراحت تفتح لانها كانت في البيت لوحدها 
فتحت ولقت مندوب 
المندوب:حضرتك الانسه ميرنا حمدي
ميرنا بستغراب:اه انا في حاجه ولا ايه 
المندوب:مبعوت لحضرتك البوكيه دا والهديه دي
ميرنا بتردد:لاء انا مطلبتش حاجه
المندوب:لاء دا مبعوت لحضرتك 
ميرنا بستغراب:تمام هات 
واخدت منها البوكيه الي فيه ورد احمر وكارت والبوكس الكبير 
المندوب:امضيلي هنا لوسمحتي 
اخدت منه القلم ومضيت.. والمندوب مشي وهيا قفلت الباب ودخلت غرفتها قلعت الاسدال 
ميرنا بستغراب:ياترا مبعوت من مين 
قعدت علي السرير ومسكت الكارت واتكسفت من الموجود
(مسائك عسل يا قمر عامله ايه بقالك يومين مجتيش الجامعه ليه طمنيني عليكي ياوحشاني ميرنا ارجوكي اعطيني فرصه انا بحبك انتي اول بنت تخطف قلبي) 
ميرنا بخجل:وانا كمان بحبك يامالك قلبي... ايه الي انا بقوله دا 
فتحت البوكس لقت فيه شوكلاتات ومذكره فيها المحضارات الفائته وكمان دبدوب احمر وفرحت جدا 
وحضنت الدبدوب بحب ونامت علي السرير بفرحه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر وتحديدا في غرفه ساره 
ساره:ها عملتي ايه 
بسمه بتوتر:انا متوتره جدا يابت 
ساره بستغراب:اشمعنا مالك
بسمه:الراجل بتاعنا مبيردش بقاله اسبوع 
ساره:اكيد هيرن لما يعرف حاجه 
قاطعه رنت موبايل بسمه
بسمه:دا هوا 
ساره:ردي بسرعه 
بسمه :الووو 
المجهول:ايوا ياست 
بسمه بحده:عملت ايه
المجهول بتوتر:عرفتلك مكانها عاوزاني اعرفلك منها ايه 
بسمه بتوتر:عاوزه اشوفها
المجهول:مش هينفع يا ست هانم 
بسمه بغباء :مش مهم عاوزاك تعرفلي منها مين الي خاطف غرام 
المجهول بتوتر:تمام هكلمك بكرا... وقفل 
بسمه بفرحه:بكرا هيوصلني للخاطف يابت
ساره بسعاده:بجد ياارب اخلص منها بقا 
بسمه بخبث:لازم اخد حقي من عيله الهواريبيتها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح عند عيسي وغرام
بتصحي. غرام وبتلاقي عيسي لسا نايم فبتسمت 
وقربت باسته بخفه وبصتله بحب
غرام بحب:والله يا عيسي انا بعشقك انتا حلو كدا ازاي انا متجوزه قمر ياولاد 
ومسكت خدوده بحب زي االاطفال
عيسي بضحك:سيب خدودي انا مش ابن اختك
غرام بصدمه:انتا صاحي من امتا 
عيسي بضحك:من ساعه انا بعشقك 
غرام اتكسفت واستخبت في صدره العاري 
عيسي بمرح:خلاص متتكسفيش هههه خلاص وانا كمان بعشقك 
غرام بخجل وهيا دافنه وشها في صدره:وانا كمان 
عيسي حضنها جامد ومسح علي شعرها بحنان 
غرام:عيسي 
عيسي بتوهان:اممم 
غرام:انا جعانه اووي 
عيسي بسرعه:ياعمري ومالو يلا ننزل نعمل اكل ولا اطلب ليكي
غرام :يلا بسرعه انا الي هعمل 
عيسي بضحك:تمام يلا استني البس تيشرت 
غرام بسرعه:لاء يلا ننزل بسرعه 
عيسي بغضب :هتنزلي كدا بقميصي 
غرام بخوف :عادي ماهوا مفيش حد تحت
عيسي بحده :ادخلي خدي شاور والبسي حاجه كويسه 
غرام بدموع مكتوبه :بس مش عادي تشوفني كدا مفيش حد تحت عادي لو خدم
عيسي بغيره وحده:غرام محدش يشوفك كدا. غيري فاهمة عيسي وبس الي يشوفك كداا يلا 
غرام بخوف ودموع:حاضر ياعيسي 
واتجهت لحمام بسرعه وخوف وهوا اتنهد بزعل ودخل اخد هدوم وراح حمام تاني 
............ بعد مده 
بتطلع غرام وهيا لابسه عبايه بيتي وطرحه وملقتش عيسي 
فجأه حست بدوخه شديده ولقت دم نازل من مناخيرها 
اتصدمت ووقعت علي الارض وووووو................. 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب 
فجأه غرام حست بدوخه ونزل من مناخيرها دم ووقعت في الارض علي وشها  مغمي عليها 
دخل عيسي وهوا عاري الصدر وحاطه الفوطه علي شعره ورقبته 
واتصدم من غرام الي واقعه علي الارض وجري عليها بسرعه
عيسي برعب:غراام يا غرام يا حبيبتي 
لفها واتصدم لما شاف دم علي وشها 
عيسي بخوف:غراام 
حاول يفوقها لكن مستجبتش خالص 
جري بسرعه لبس تيشرت واتجه ليها ولبسها نقاب
و شالها بسرعه ودفن وشها في صدره ونزل جري لتحت وهوا مرعوب 
نزل ركب عربيته بأقصي سرعه ووراه الحراس
........... بعد دقايق وصل عيسي المستشفي في وقت قياسي  
نزل شال غرام  ودفن وشها في صدره ودخل بيها جري  المستشفي 
عيسي بخوف :GO.GO.GO.GO.
في ثانيه كان متواجد اكتر من دكتوره ودكتور 
عيسي :اريد دكتوره حالا 
دكتوره:انا موجوده هيا هيا الي الغرفه 
وقرب الممرض بترول ياخدها منه
عيسي بغضب ودفن وش غرام في صدره اكتر:NO سأحملها انا وادخلها انها منتقبه اريد ممرضات 
وبالفعل دخلها عيسي جوا ومنع دخول اي راجل 
كان رايح جاي في الطرقه هيتجنن ومرعوب لتروح منه 
عيسي بخوف:يارب يارب سلم 
كل دا وما اخدش باله من كميه الممرضات والنساء الي عينهم هتتخلع عليه من حلاوته 
.......... بعد مده طلعت الدكتوره
قرب منها عيسي:ما بها 
الدكتوره :هيا كويسه بس ضعيفه جدا وكمان ياريت حضرتك يستحسن متقربش منها يومين كدا
عيسي برفعه حاجب:اشمعنا
الدكتوره:لان هيا ضعيفه ومتستحملش حاليا هيا بس محتاجه رعايه شويه 
عيسي:تمام . روحي انتي
وبالفعل مشيت الدكتوره وهوا دخل لغرام  
عيسي بخوف:انتي كويسه
غرام هزت راسها ب ااه 
عيسي بضيق:انتي مبترديش ليه 
غرام لفت وشها الجنب التاني بزعل وضيق
عيسي بغضب:مش بكلمك مبترديش ليه
غرام بدموع:نعم ياعيسي في ايه 
عيسي بحده:انا مش بكلمك ايه اتخرستي تاني ولا ايه 
غرام نزلت من علي السرير وبصتله بكسره 
غرام بزعل:على فكره انا عمري ماكنت خرسه 
عيسي بغضب وعدم استيعاب:والله دا الي عندي ويلا عشان نغورر 
غرام بصتله بصه فيها كلام كتير وهوا بعد وشه عنها بضيق
عيسي بحده:ورايا
وبالفعل طلع عيسي ووغرام وراه ودموعها مانشفتش 
............ خارج المستشفى 
طلع عيسي ركب عربيته وغرام ركبت جمبه وعيسي طول الطريق سااكت ومبيتكلمش وهيا دموعها موقفتش 
........... بعد مده وصل القصر 
نزل ودخل وهيا وراه طلع عيسي بغضب للغرفه وغرام وراه ودموعها مانشفتش
.......في الغرفه
دخل عيسي قعد علي الكنبه بضيق وغرام دخلت قلعت النقاب وبصت عليه بحزن واتجهت للدريسنج اخدت بيجامه ودخلت الحمام 
وعيسي دخل الدريسنج ولبس بنطلون جينز  وسوتيشرت ابيض وكوتش ابيض واتجه لتحت وهيا لسا مطلعتش
طلعت غرام وملقتش عيسي فزعلت اكتر واتجهت للسرير ونامت عليه بتعب 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر 
كان الكل متجمع علي الغدا 
عامر:حسن منزلش بردك
روحيه بحزن:لاء بقالو سبوع منزلش 
كامل بحزن:معزور ياجماعه دي بنته بردك وهوا قلبه واجعه عليها 
رحمه بحزن:انا عيسي وحشني اوي 
تفيده:ربنا يرحمه ويغفر له البلد كلها بتحلف بحياته وسيرتها الطيبه يا خيتي 
مصطفى :انا شايف ان تفيده عندها حق
فجأه رن تليفون كامل 
كامل:الوو
الموظف بسعاده:مبروك يا كامل بيه
كامل:علي اييه
الموظف: اخدنا المناقصه من سليماان يابيه
كامل بفرحه:بتتكلم جد 
الموظف:والله كسبنا ياباشا
كامل بفرحه:زياده علي المرتب الشهر دا... وقفل
عامر بقلق:في ايه
كامل:اخدنا المناقصه من سليمان
عامر بفرحه:بتتكلم جد
مصطفى:بجد ياكامل
كامل بفرحه:والله بجد 
عامر براحه:نام وارتاح في تربتك يا ولدي وراك رجاله 
سامي بسعاده:الف مبروك ياعمي 
كامل:الله يبارك فيك ياولدي 
يوسف:مبروك ياعمي
كامل بفرحه:الله يبارك فيك ياحبيبي 
بسمه بغل:مبروك ياكامل 
كامل بضيق:الله يبارك فيكي 
نور ومريم مع بعض:احنا عاوزين حقنا
كامل بستغراب:حق حق ايه 
نور:عيسي الله يرحمه لما كان بيدخل مناقصه صعبه كان بيجبلنا هدية وبيدينا فلوس وكان بيكسب 
كامل بضحك حاضر ياستي انتي وهيا 
فجأه نزل حسن ووشه باين عليه الحزن 
روحيه بسعاده:كويس انك نزلت ياولدي
حسن بتعب:اشمعنا 
عامر:اخواتك كسبو المناقصه 
حسن :ااه الف مبروك عن اذنكم 
عامر :علي فين يا حسن
حسن بحزن:في اي حته عن اذنك.... وخرج 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي
كان وصل المخزن لقا شهاب ومكرم قاعدين علي كراسي ومتربطين 
عيسي بحده:ها فكرتو
شهاب بتوتر:انا هقولك كل حاجه بس بس بشرط 
عيسي بغضب:انا مفيش حد يتشرط عليا ياروح امك
شهاب بخوف:انا هقولك بمقابل 
عيسي :قول
شهاب برعب وتوتر :اول حاجه تسيبني امشي وتاني حاجه تديني غراام 
عيسي عروقه برزت وعيونه احمرت وقرب منه بغضب
ومسكه من ياقه قميصه 
عيسي بغضب جحيمي:نعمم ياروح امك دا انا هوريك الي عمرك ماشوفته 
ونزل فيه ضر*ب وفي وشه لحد ما شهاب كان هيم*وت
دياب:خلاص ياعيسي هيموت في ايدك 
ودياب وعمار بعدو عيسي بصعوبه
عمار بخوف:خلاص ياباشا احنا محتاجينه 
اتجه عيسي للكرسي الي قدامهم وقعد عليه وحط رجل على رجل وطلع سيجا*ره وولعها بضيق وبقي ينفث دخانه بغضب
عيسي بغضب:قسماً عظماً انتا وهوا لو قولتولي فين البلتني"وم لهكون دافنكو هنا وهجيبو بردو 
مكرم برعب:هقولك هقولك بس ارحمني ياعيسي بيه
عيسي بحده:فيين انطق
مكرم بتوتر وخوف:في في جبل الثلج العالي اسمه.......الي من النحيه الغربيه هتلاقي هناك كوخ حواليه رجاله كتير هناك الشنطه الي فيها انابيب البلتني*وم 
عيسي بحده:دياب..عمار  
دياب وعمار:نعم 
عيسي بغضب:تروحو مكان ماقال وتجيبو الشنطه دي يلا
وبالفعل طلعو والاتنين من المخزن ومعاهم حاشيه من الرجال واتجهو للجبل .... 
عيسي للرجاله :روقو عليهم لحد ما اجيلهم 
وطلع هوا كمان واخد عربيته ووراه رجالته 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سليمان 
كان قاعد في مكتبه ومعاه السكرتيره
بس فجأه دخل منصور بتوتر
منصور بتوتر:الحق ياباشا
سليمان:اممم 
منصور بخوف:في كان في
سليمان بحده:ماتنطق في ايه
منصور:كامل الهواري اخد المناقصه 
سليمان بشر وغضب:هوا انا اخلص من ابنه يطلعلي هوا دا ايه العيله دي ياربي
منصور بتوتر:هنعمل ايه دا خسرنا ملايين 
سليمان بخبث وشر:نفذ يا منصور
منصور:متأكد ياكبير
سليمان:متأكد يلا
وطلع منصور  والسكرتيره حطت ايدها على صدره بوقاحه
السكرتيره بدلع:متزعلش يابيبي
سليمان بوقاحه:هوا الي يشوفك يزعل يا جميل انتا.. 
(استغفرالله) 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام
كانت نايمه علي بطنها و بتلعب في الموبايل ومندمجه اوي 
فجأه دخل عيسي وهيا محستش بيه خالص وهوا كان معاه بوكيه ورد احمر  وبوكس فيه سلسله ودبلتين وحلويات 
حط الحاجه علي التربيزه وقلع الجاكت وحطه علي الكنبه
وقلع الكوتش والشراب وقرب عندها 
عيسي دفن وشه في رقبتها وهيا اتخضت
غرام بخوف:عاااا
عيسي:اهدي دا انا
غرام بعدت بخوف وعيسي اتعصب بس حاول يهدي عشان متخفش منه
عيسي وقف وفتح دراعته بحب وغرام بصتله وقامت وقفت على السرير
غرام عطيته ضهرها بزعل طفولي 
عيسي اتنهد ولف الناحيه التانيه وغرام فرحت من جواها انه عاوز يصالحها 
عيسي فتح دراعته تاني :هاا هفضل كدا كتير تعالي في حضني وحشتيني 
غرام بخبث طفولي:تؤ تؤ مفيش احضان وانتا هتنام علي الكنبه النهارده 
عيسي نزل ايده:نعمم مين دا الي ينام علي الكنبه 
غرام عقدت زراعيها وببرود:انتا يا عيسي 
عيسي بحده:وانا مش هنام علي الكنبه 
غرام بعند:يبقا انا الي هنام علي الكنبه انهارده 
عيسي بنفاذ صبر ورفعه حاجب:عاوزه توصلي لأيه ها
غرام بتوتر:انا انا عاديه اهوا ويلا عشان عاوزه انام 
عيسي بخبث :متأكده انك هتنامي من غير حضني 
غرام بتوتر وخوف:اه ومالو يعني عيله صغيره مثلا 
عيسي بحزن:تمام .... واتجه للحمام 
غرام:لازم اعلمك الادب اصبر عليا ... ولقت علبه فستغربت وقربت منها وفرحت جدا انه افتكرها 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند دياب 
كانو اتجهو للمكان ونزلو بحزر وفعلا لقو كوخ وحواليه رجاله كتير 
وفجأه اضرب عليهم نا*ر وبدأو يطلقو هما كمان 
بعد دقايق بيخلص ضرب النا*ر وبخلصو علي الرجاله كلهم 
بس في واحد كان هيضرب عمار بنا"ر بس لحقه دياب وضربه طلق*ه في دماغه 
وبيدخلو وبيتصدمو من الي شافووه 
شافو اسلح*ه كتير ومخد"رات بكميات وشنطه علي جمب مقفوله بسلسه حديد كبيره 
فبيقرب دياب وبيشلها وبيتجه للخارج
عمار:تب والحاجه الي جوا دي
دياب:ملناش دعوه احنا ملناش في الحرام يلا 
عمار:ايه رايك نكلم الشرطه وهيا تتصرف 
دياب :عندك حق اتصل بيهم 
وبالفعل رن عمار ب الشرطه يجيو ومشي هوا الرجاله ودياب بسرعه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي 
طلع من الحمام ببنطلون بس وبص علي السرير ملقاش غرام فتوتر فبص علي الكنبه ولقاها مشغله كرتون وبتعيط
قرب قعد جمبها 
عيسي بخوف:بتعيطي ليه يا حبيبتي
غرام ببكاء:عشان البطله حبيبها خانها
عيسي اتنهد :غرام انتي عبيطه
غرام :انا لييه
عيسي:بتعيطي عشان كرتون 
غرام وقفت بغضب طفولي وعقدت زراعيه:تفهم انتا ايه في الكرتون يابيه ها
عيسي ضحك وشدها قعدها علي رجله ودفن وشه في رقبتها
غرام بتوتر:عيسي
عيسي بتوهان:قلبو
غرام:ممكن انام انا تعبانه
عيسي اتنهد:من عيوني... وشالها واتجه للسرير وغطاها ونام جمبها وهيا متكلمتش 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند كامل 
كان سايق العربيه وبيكلم حد 
كامل :اسمع الي بقولك عليه ياسعيد 
سعيد:ربنا يجبر خاطرك
كامل:البضاعه بتاعت الثفقه هتتوزع عليكم زي ما عيسي كان بيعمل وبسعر اقل كمان
سعيد بفرحه:ربنا يخليك ياكامل بييه ياارب 
كامل:كتر خيرك ياسعيد
وفجأه اخد طلقه وجت في كتفه وقابلته عربيه نقل  ووووووو........ 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب 
فجأه بتجي عربيه نقل ضخمه وبتخبط فيه بس بيلحق ينط من العربيه بسرعه والعربيه النقل بتف*رم عربيته 
وهوا بيتصدم من الموقف وبيتسند والناس بتتلم عليه وعرفوه علي طول 
احد المزارعيين:كامل بيه اييه الي جرالك انتا كويس 
فجأه كامل وقع مغمي عليه علي الارض 
احد المزارعين:اطلبو الحكيم بسرعه  
وبالفعل احدهم رن علي الاسعاف 
ووصلو في وقت قياسي واخدو كامل واتحركو للمستشفي 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح عند عيسي
بتصحي غراام وبتلاقي عيسي واخدها في حضنه وصاحي وبيمشي ايده علي شعرها بحنان 
غرام:صباح الخير
عيسي:صباح النور
غرام:الساعه كام 
عيسي بخبث:واحنا مالنا بساعه دلوقتي
غرام بتوتر:يعني ايه 
عيسي بضحك:اهدي اهدي مفيش حاجه هههه الساعه 11
غرام:11يااه دا احنا نمنا كتير اوي 
عيسي بإبتسامه:لاء انا صاحي 10
غرام بستغراب:ومقومتش لييه 
عيسي حضنها بحب:عشان بتفرج علي الملاك وهي نايمه
غرام بصدمه:بتتفرج عليا انا 
عيسي بضحك:اومال علي امي 
غرام بتوتر:عيسي 
عيسي دفن وشه في رقبته:اممم
غرام:انا.انا زعلانه 
عيسي بعد بتوتر:ليه ياقلب عيسي انا زعلتك في حاجه
غرام بسرعه:لاء والله مش كدا بس انا بابا والعيله وحشوني اوي يا عيسي 
عيسي بتنهيده:ان شاء الله خير وهنروح بيتنا قريب ياحبيبتي...... ودفن راسه في رقبتها تاني وشدد من حضنه
غرام بخجل:تب ممكن تبعد شويه
عيسي:ودا ليه
غرام بتلعثم :اص.اصل . انا عندي البريووو"د
عيسي بضيق:يعني ايه بقا
غرام بخجل:دا مش بإيدي ياعيسي
عيسي بعد عنها ومشي ايده علي شعرها بحب وباس راسها 
عيسي بحنيه:ولا يهمك يا قلب عيسي اهم حاجه تكوني كويسه 
غرام بدموع:انا بحبك اوي ياعيسي... وحضنته بحب
عيسي بتنهيده:اهدي بقا ومتعيطيش صحيح
غرام:ايه في ايه
عيسي :انتي اكلتي امبارح 
غرام بخوف وتلعثم:انا.اه.لاء قصدي اه. لاء لاء
عيسي بحده:لييه مش قولتلك كلي لما اجي
غرام بتوتر:ما انا مش بعرف اكل وانتا مش موجود معايا 
عيسي بغضب وخوف:يعني عندك الزفته دي ومأكلتيش حاجه خالص ليييه كدا ليييه 
غرام قعدت علي السرير وعيطت وعيسي اتنهد وقرب اخدها في حضنه
عيسي:يلا قومي البسي عشان ننزل نعمل اكل ياستي
غرام بفرحه:حاضر حالا 
ونزلت جري واتجهت للحمام وعيسي ابتسم بخفه عليها
فجأه تليفونه رن وكان دياب 
دياب بخوف:اللحق ياعيسي
عيسي بحده :ايه في ايه
دياب بتوتر:عمي كامل
عيسي وقف بخوف:مالو ابويا 
دياب:عمل حادث*ه علي الطريق واخد طلق*ه في كتفه وعربيه دخلت فيه بس هوا لحق نفسه ونط والعربيه اطبقت 
عيسي بغضب:تب هوا كويس 
دياب:ااه كويس هوا الجرح بس وشويه جروح بسيطه من النطه 
عيسي بحده:قدامك 10دقايق تعرفلي مين الي عمل كدا
دياب بتوتر:حاضر شويه وهكلمك... وعيسي قفل الخط
قعد عيسي بغضب وقلق علي ابوه وفكر في حاجه وقام لبس وخرج برا الغرفه والقصر كله 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المستشفى 
دخلت العيله بخوف علي كامل ورحمه ونور ومريم راحو عند الشباك الصغير الي بيطل علي العمليات ودموعهم نزلت بشده
مريم بدموع:انا خايفه علي بابا اوي
نور بدموع:وانا كمان خايف يجراله حاجه ويسبنا 
رحمه بترجي ودموع:يارب يارب انا مليش غيره يارب خليه ليا ولبناته عيسي جالك وسابني والله ماليا غير كامل يارب دا حبيب عمري وايامي ياارب 
تفيده بحزن:اهدي يارحمه خير ان شاء الله ياحبيبتي 
رحمه ببكاء شديد:انا خايفه اوي عليه انا مليش غيره
تفيده بحب اخدتها فحضنها ورحمه انهارت 
عامر بخوف:يارب سلم يارب 
فجأه طلع الدكتور بسرعه والعيله جريت عليه بخوف
عامر:طمنا يادكتور 
الدكتور بسرعه:محتجين دم في اسرع وقت لازم حالا 
نور:انا بنته ينفع اتبرع 
الدكتور :تعالو والي هيطابق هيتبرع 
راح معاه نور ويوسف ومريم وسامي ومصطفي وساره 
........... بعد مده بيطلعو من الغرفه 
الدكتور:الانسه نور ومريم نفس الدم انما مش مطابق معاه كتير والي مناسب الانسه ساره بنسبه كبيره
رحمه بسرعه:اكيد هتتبرع 
ساره بخوف وعفويه:لاء انا مش هتبرعله انا مالي مايموت
اتصدم الجميع ورحمه قربت منها وضربتها بلقلم 
ساره بغضب:انتي بتضربيني 
رحمه بكره:ااه بضربك عشانك واطيه وحقيره غوري من قدامي 
الدكتور قدامكم 8ساعات بس هو الحاله مستقره شويه بس محتاج دم حالا..... ومشي
............... بعد كذا ساعه 
راح عندهم الدكتور وقال:ها يا جماعه اتصرفتو في التبرع ولا ايه 
عامر بأسف:لاوالله سألنا في اكبر بنوك الدم مش لاقيين يكفي 
فجأه جت ممرضه وهمست للدكتور وهوا راح معاها وهما استغربو وخافو اكتر 
مصطفي:هوا في حاجه ولا ايه
عامر:والله ما انا عارف 
بعد ساعه والدكتور مطلعش من الطواريء
يوسف:لا دا في حاجه بقا 
طلع الدكتور قربو منه بخوف 
عامر:ما تطمنا يا بني في ايه
الدكتور:خير ياحاج عامر كله تمام كامل بيه اتنقل لغرفه عاديه 
مصطفي:تب والد*م
الدكتور:لاء في شخص عرف حالته واتبرع لكامل بيه بدم 
رحمه بسعاده:اللهم لك الحمد ياررب
عامر بستغراب:بس مين الراجل دا عشان أشكره
الدكتور بتوتر:لاء دا دا واحد كان هنا ومشي 
مصطفي:تمام يادكتور اتفضل
ومشي الدكتور وكلهم فرحو جدا وبكو من الفرحه....... 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المخزن 
شهاب بغضب:انتا بتقوله المكان ليه ياغبيي 
مكرم بخوف:ليه هوا انا عبيط عشان اكذب علي عيسي الهواري انتا مش شايف مشلفطك ازاي
شهاب بغيظ:ياغبي طلما عرف البلتني"وم فين هيقتلنا ومش هيسمي علينا
مكرم بتوتر:ياعم الي يحصل يحصل بقا انا معتش عارف اخرتها ايه 
شهاب بتوتر:انا الي مضيقني ان احنا دافعين ملايين عشان الشنطه دي وغير كدا البضاعه 
مكرم بصدمه:بضاعه بضاعه أييه
شهاب بخوف:اصل انا مخزن البضاعه في المخزن الي علي الجبل
مكرم بغضب :ياغبييي 
شهاب:وانا مالي انا.... قاطعه عيسي من وراه 
عيسي:متقلقوش البضاعه طاررت 
شهاب بصدمه:يعني ايه 
عيسي ببرود:يعني ايه يعني البضاعه بححح 
مكرم بخوف:مش انتا اخدت الشنطه سيبنا تمشي بقا
عيسي بحده وبرود:هنلعب لعبه والي هيكسب هيخرج 
شهاب بتوتر:وايه هيا العبه دي 
عيسي بحده:جهزهم يارجاله.... وقام طلع برا  المخزن 
دياب بتوتر:انا عرفت مين الي عمل كدا
عيسي ولع سيجارته بغضب:ميين 
دياب:سليمان
عيسي بصله بصه غريبة وسكت
دياب بخوف:بخاف من سكوتك ياعيسي 
عيسي ابتسم بخبث ومتكلمش بردو 
دياب بفضول ش:بس هو انتا ليه خلتنا نجيب البضاعه هنا واسحب البلاغ بتاع الكوخ
عيسى بحده:هتفهم كل حاجه دلوقتي ... وسابه ودخل جوا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سامي كان بيتكلم في الموبايل 
سليمان:اممم عاوز ايه
سامي بغضب:انتا إلي عملتها مش كدا 
سليمان ببرود:انا اعمل كدا مستحيل
سامي:ورب العرش لو عرفت ان انتا ليك يد لهكون ناهيك
سليمان بعصبية:اسمع يا ولا انتا انا مبتهددش 
سامي:وانا مش اي حد.... وقفل الخط 
واتجه لعندهم بس فجأه خبط في بنت وكانت هتقع فشدها من وسطها وسرح في عيونها
البنت بعدت بعصبيه :مش تاخد بالك ياحيوان
سامي قبض ايده بغضب:لمي لسانك
البنت:لاء مش هلمه انت حيوان واحول كمان
سامي:بت انتي اتلمي احسنلك 
البنت كانت لسا هتتكلم بس لمحت كذا راجل فمشيت بسرعه وسامي استغرب بس مشي ورا الرجاله عشان يرضي فضوله
........... عند البنت والي كان اسمها موده
فضلت ماشيه لحد ماوصلت لشارع مسدود جمب المستشفي فجأه لحقها الرجاله الي كانو اربعه  ووصلو ليها
احد الرجال:كنتي فاكره انك هتهربي يابت
موده بتوتر:وانا كنت عملتلكم ايه يعني 
الراجل الثاني:لا ولا حاجه ياروح امك كسرتي عربيتنا وضربتينا بس ودخلتينا وراكي المستشفي
موده:امشو وسبوني انا هديكم تعويض حق العربيه 
الراجل الثالث:تؤتؤ احنا عاوزينك انتي ياقمر 
موده بخوف:لاء انا ممكن اصوت والم عليكم الناس امشو 
الراجل الرابع:صوتي براحتك يا مز*ه... وبدأ يقرب منها
موده برعب:ارجع انا مستحيل اخليك تلمس شعره مني 
الراجل الرابع:انا الي هبدأ.... 
وقرب اكتر ولسا هيمسك ايدها مسك ايده قبضه قويه وكان سامي وموده فرحت لما شافته.
الراجل الرابع بألم:سيب ايدي انتا ميين
سامي بغضب:انا الي هوريكو الي عمركو ماشوفتوه 
احد الرجال:والله انتا بقا الشبح والبطل وكدا وعاوز تتمتع*ع بالبت لوحدك لا البت دي تخصنا
سامي فجأه ببوكس في وش الي قدامه ونزل ضرب فيه والتلاته اتلمو عليه وموده خافت وقعدت في زاويه تعيط وبتترعش وسامي نزل فيهم ضرب بس احدهم ضربو بسكي*نه في كتفه بس كان جرح سطحي وموده اتصدمت وعيطت اكتر وسامي ضربهم كلهم وقامو جريوو 
وهوا قرب من موده 
سامي:انتي كويسه 
موده برعشه :اه كوي. كويسه
سامي مد ايده قومها:اهدي خلاص محصلش حاجه اهدي خالص 
موده هديت فعلا :انا اسفه انك اتجرحت بسببي 
سامي بإبتسامه:لا ولا يهمك. اتفضلي أمشي بقا 
موده:اه تمام شكراً 
ومشيت وعينها علي سامي وهوا اطمن انها ركبت تاكسي واتجه للمستشفي وعقموله الجر*ح وكان بسيط 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي 
كان شهاب ومكرم دخلو غرفه كبيره وكان فيها صناديق بس متغطيه بغطاء اسود كبيرر 
شهاب بخوف:ايه الي جابنا هنا 
عيسي ببرود:جايين نلعب 
مكرم بستغراب:بس هنلعب ايه 
عيسي :انا هدي لكل واحد سلاح فيه رصا*صه واحده بس وهتضربو علي بعض لغايه ماواحد يقتل التاني والي هيعيش هيخرج من هنا 
شهاب برعب:بس بس كدا حرام 
عيسي بسخريه:ههههه ضحكتني دا حرام وانتو الي بتعملوه دا مش حراام يا ولاد ال$$$$$
مكرم بخبث ورعب:وانا موافق يالا 
قرب واحد الرجال ومد لكل واحد سلاح وعيسي ودياب خرجو وبصو عليهم من الزجاج المضاد للرصا*ص وشايفين وسامعين كل حاجه 
شهاب :انا هنشن عليك وموت وخلصنا 
مكرم:ما انا اعمل كدا وخلاص 
ورفع السلاح وضرب علي شهاب وطلعت فاضيه 
مكرم: حظك بقا ياشوشو 
شهاب بصله بشر وضرب عليه وطلعت فاضيه بردو 
وبقو يضربو علي بعض لحد مافجأه خرجت طلق"ه في دما*غ مكرم وشهاب ضحك بشر 
(ياصاحبي في كوز ذره انتا لسا مطيره😂) 
عيسي دخله :مضتحكش اوي يا حبيبي 
شهاب بدهشه: يعني ايه
عيسي:يعني بص وراك كدا 
بص لاقا الشرطه فرمي سلاحه واخد السلاح الي كان في ايد مكرم ورفع عليهم سلاح وضرب جه في كتف عسكري روسي فظابط ضربه طلقه في قلبه وشهاب مات علطول اتجه الشرطه للصناديق وفتحوها ولقو السلا*ح والمخد"رات 
دياب:انك تري الحقيقه كانو يتممو صفقة 
الشرطي:فعلا 
دياب بتوتر:تقدر تاخد الجثتين واحنا نمشي 
الشرطي:اوكي نحن نحتاج افاده عيسي بيه 
عيسي ببرود:يلا انا جاهز 
وبالفعل اخدو الجث"ث وطلعو علي مركز الشىرطه الروسية واخدو افاده عيسي وشمعو المخزن وادو لعيسي تعويض لانه قال انهم كانو بيعملو كدا من غير علمه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام 
بتكون قاعده في الغرفه بتتفرج علي التلفزيون وبتفكر في عيسي وقلقانه علييه 
غرام بقلق:تب ياترا راح فيين تب هوا متكلمش خالص اعمل ايه ومبيردش علي الموبايل يارب طمني عليه 
فجأه دخل عيسي وفإيده شنط وقفل الباب برجله
عيسي بسعاده:مساء العسل والفل والياسمين والغرام والحب علي احلي غرام 
غرام بدهشه:دا كله ليا انا 
عيسي بحب:اه يا قلبي وروحي ودنيتي كلها
غرام بمرح:لاء شكلك رايق ياعم 
عيسي قرب حط الشنط علي التربيزه وقلع الجاكيت ورماه علي الكنبه وقرب من غرام حضنها بحب وهيا حضنته وحست بلأمان 
عيسي:تعالي بقا ناكل عشان عارف انك مش هتاكلي صح
غرام ببراءه:صح انا مأكلتش من يومين
عيسي بحده خفيفة :متتكررش تاني فاهمه
غرام بتوتر:فاهمه 
وقعدو اكلو وغرام كانت فرحانه جدا وعيسي كان مبسوط اوي انه يقدر يرجع حق مراته وحق الناس الغلابه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بيعدي اسبوعيين كامليين  وعيسي فسح غرام فروسيا كلها وكامل طلع من المستشفي وبقا كويس وبيخرج وظلم سليمان زي ما هوا وزادد كمان ويوسف ونور قربو من بعض اكتر وساره وبسمه بيخططو لحاجه مش خير ابدا ودياب كلم مريم وصالحها وبقو يتكلمو علي طول... 
في القصر ،، بيكون العيله كلها متجمعين في الصالون حوالين كامل 
عامر بسعاده:حمدالله علي سلامتك يا ولدي
كامل:الله يسلمك يا ابوي 
حسن:حمد الله علي سلامتك يا اخوي
كامل:الله يسلمك يا حبيبي
مصطفي:انتا عارف ياكامل يا اخويا ان الي اتبرعلك بدم محدش يعرفو
يوسف:انا هتجنن وأعرف هوا مين الي اتبرعلك 
عيسي من وراه :انا الي اتبرعتلو وووووو............ 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عيسي من وراهم :انا الي اتبرعتلو 
فجأه بصت العيله كلها عليه بصدمه وعدم تصديق 
يوسف بصدمه:عييسي 
عيسي بضحك:اه عيسي مالكو 
قامت رحمه جريت عليه بعدم تصديق وحضنته جامد وهوا حضنها وجري عليه كامل ومريم ونور وحضنوه كلهم وهما مش مصدقين 
رحمه بدموع:انا قلبي كان بيتقطع عليك يا ضنايا اتوحشتك ياقلب امك 
عيسي:وانتي كمان ياما 
قرب يوسف وحضنه وسامي الي عيط والعيله كلها عيطت 
فجأه دخلت غرام من الباب:وانا موحشتش حد هنا 
حسن بدهشه :غررام بنتي...... جري عليها وحضنها وهيا حضنته جامد لدرجه انه شالها من علي الارض 
عامر بحب:عيسي اتوحشتك ياولدي.... وقرب وحضنه 
كل دا وساره وبسمه مصدومين وخايفين لان عيسي بصلهم نظره غريبه ارعبتهم 
بعد ما الكل سلم عليه
ساره جريت حضنت عيسي فجأه 
ساره:وحشتني اوي انا قلت جرالك حاجه كنت خاييفه عليك مووت 
كان لسا هيزقها بعيد بس غرام فجأه مسكتها جامد وبعدتها عن عيسي الي فرح انها غيرانه بس اتصدم لما غرام ضربت ساره بقلم قوي 
ساره:انتي ازاي تمدي ايدك عليا يا حيوانه 
غرام بغيره:وانتي ازاي تتجراءي وتحضني جوزي وتقوليله وحشتني 
ساره بتوتر:انا مكنش قصدي حاجه 
غرام بغضب:انتي واحده مش محترمه وانسانه حقيره 
ساره بغل وحقد:انتي ظلماني علي فكره دا ابن خالتي
غرام:ولو مين اجنبي عنك ومحرم عليكي انا بس الي ليا الحق في كدا  فاهمه.. 
وبصتلها بقرف وعيسي كان فرحان عشان غرام بقت قويه وبتدافع عن نفسها وساره بصتلها بكره وراحت جمب امها
كامل:بس مقولتليش انتا عايش ازاي ياولدي
عيسي بضحك:لاء دي حكايه طويله هحكيهالك بعدين 
كامل:انا مش مصدق نفسي انك عايش يا عيسي 
عيسي:لاء متخفوش انا عايش والله مش بتحلمو 
رحمه حضنته تاني:اللهم لك الحمد الف حمد وشكر ليك يارب 
عيسي بص علي غرام بحب وغمزلها وهيا اتكسفت 
حسن حضن غرام تاني:انا كنت مرعوب عليكي 
عيسي بغيظ:كفايه ياعمي مش حضنتها مره 
حسن ضحك من بين دموعه :لسا بتغير مني بردو بس مقولتليش وصلتلها ازاي وايه الي حصل
عيسي :متقلقوش انا معرفش انام واسيب مراتي بعيد عن حضني دي روحي وانا مقدرش اعيش من غيرها 
غرام اتكسفت ودفنت وشها في صدره وعيسي ضحك 
عيسي بخبث:مالك ياخالتي مش فرحانه برجوعي ولا ايه
بسمه بتوتر ورعب:حمد الله علي سلامتك ياولدي 
عيسي بنظره مرعبه:الله يسلمك متخافيش عليا انا مبموتش بساهل كدا 
بسمه سكتت والعيله فرحت جدا برجوعه
عامر بسعادة: تتعمل اكبر ليله في البلد بمناسبه رجوع الغالي ومراته
روحيه بسعاده:تعالا اقعد ياقلب ستك انتي ومراتك
غرام بمرح:لاء انا شايفه أن كل الحب لسي عيسي وانا لاء مفيش حد بيحبني في القصر دا
رحمه كانت لسه هتتكلم قاطعها عيسي بسرعه 
عيسي بحب:كفايه انا احبك يا قلبي ولا انا مش كفايه
غرام اتكسفت جامد ودفنت وشها في صدره أكتر
دياب من وراهم:تب وانا مليش حد يسأل عليا 
عامر:دياب انتا كنت عارف 
دياب حك راسه بتوتر :انا.انا اعرف ايه هوا فيه ايه
يوسف بغيظ:وحيات امك.. وطلع يجري وراه ودياب جري بسرعه واستخبي ورا رحمه 
رحمه مسكت ودانه :يعني انتا عارف ان عيسي عايش مش تقولي لا ازاي نخبي تب مفيش بشاميل لمده شهر 
دياب بص لعيسي بغيظ:عجبك كدا يا عيسي ماشي 
بسمه بتوتر:عن اذنكم 
عيسي بخبث:علي فين يا خالتي
بسمه برعب:لاء معلش بس تعبانه شويه وعاوزه ارتاح... وطلعت وساره وراها وهيا هتطق
راح عيسي والعيله وقعدو في الصالون وعيسي اخد غرام في حضنه 
عامر: احكيلنا بقا حصل ايه 
عيسي:الي حصل............... وبس 
رحمه بدموع:يامري كل دا حصل 
حسن بدهشه:شهاب يطلع منه كل دا
عيسي:ايوا ياعمي دا كان اكبر تاجر مخدر"ات في روسيا
رحمه:معلش ياحبيبتي ربنا يعوضك خير 
غرام بدموع:الحمد لله قدر الله وماشاء فعل 
نور:تب ومتعرفوش مين الي حط السم 
دياب بتوتر:مونيكا 
غرام اتنفضت من حضن عيسي وهوا سكت بس حضنها اكتر عشان تهدي
حسن بغضب:والله انا لازم اقتلها بنت المركوب 
عيسي ببرود:مش هتعرف ياعمي
مصطفي:ليه مش هيعرف
عيسي :عشان هيا ميته أصلا 
غرام بصدمه:ايه ماتت 
حسن:ماتت ازاي ياعيسي 
عيسي:شهاب بعت سعد المساعد بتاعه وراها وبعدين قتل"ها في شقتها وبعد كدا حرق الشقه ومشي 
غرام بدموع:وانتا عارف ومخبي عليا كل دا
عيسي بحنيه:اهدي ياحبيبتي كل حاجه هتكون كويسه
غرام سكتت ونامت في حضنه وهوا طبطب عليها بهدوء
دياب بتوتر:عيسي 
عيسي:اممم 
دياب:بلمناسبه الحلوه دي انا عاوز هديه على تعب الشهور الي فاتت 
الكل بصله بدهشه 
عيسي ببرود:اشمعنا 
دياب بتوتر:ما هوا انا مش هشتغل ببلاش ياصاحبي اه
عيسي:عاوز كام يا دياب
دياب بسرعه:انا مش عاوز فلوس 
عيسي برفعه حاجب:اومال عاوز ايه
دياب بتوتر:بصراحه عاوز اتجوز 
عامر:اخيرا يا واد قررت عينك علي واحده 
دياب بص لمريم بطرف عينه:انا عاوز اتجوز مريم اختك 
عيسي :نعم تتجوز مين 
دياب بضيق:اي ياعيسي انا عاوز مكفأتي مريم
عيسي بصلها وهيا حطت وشها في الارض 
دياب:ها ياعم كامل ايه رايك انتا وعيسي 
كامل:والله عندك اخوها اهو ان كان عليا موافق شوف اخوها
عيسي بخبث:بس مريم في حد متقدملها
دياب بعصبيه:مين دا الي متقدملها وانا هكلو بسناني 
عيسي ببرود:مش نسألها عاوزاك ولا عاوزاه 
دياب بسرعة:نسألها 
عيسي بصلها:ها يامريم عاوزه دياب ولا العريس التاني 
مريم بعفويه:لاء انا عاوزه دياب.... استوعبت واتكسفت 
دياب بصلها بحب وبصلهم بنتصار
عيسي فجأه انفجر في الضحك والعيله كلها ضحكت علي دياب
دياب بغيظ:بتضحكو على ايه هيا ووافقت وانا موافق وعاوز كتب كتاب علطول 
يوسف بعفويه:وانا كمان يعيسي عاوز اتجوز 
عيسي:هو في ايه كدا كلكم عاوزين تتجوزو
يوسف:علي فكره انا مكلمك علي نور من زمان
عيسي بخبث:خلاص يوسف يتجوز الاول 
دياب:لاء انا الي هتجوز الاول 
يوسف:لاء انا الاول انا الي طالب الاول 
عيسي بزهق:بس ايه شغل ابتدائي دا انتا وهوا انتو الي اتنين في يوم واحد ومعاكو اناوغرام كمان عشان متعملش فرح لغرام
غرام بصت لعيسي بعدم تصديق :بجد هنعمل فرح
عيسي بإبتسامه:عاوزه فرح نعمل فرح منعملش ليه ياست البنات 
تفيده بهزار:ايوا ياسيدي الحب ولع في الدره يعم عيسي اه بقا عيسي الي كان كشري ومبيبتسمش حتي بقا يعرف يضحك 
غرام بضحك: ادعولي بقا عرفت اثر فيه 
الكل ضحك وكانت اجواء جميله جدا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه بسمه 
كانو قاعدين مش طايقين نفسهم من الغل والسواد
ساره:يعني عيسي رجع وكمان راجع بيحب الزفته الي اسمها غرام
بسمه بغضب:اخرسي هيا مش ناقصه انا كان لسا خطوه واحده وخطتي هتمشي زي ماكنت رسمها 
ساره بغباء:ماتكمليها عادي ومحدش واخد باله
بسمه:انتي غبيه دا عيسي لو عرف مش هيرحمني 
ساره بغل:انا لازم اخلص من غرام بأي تمن واي طريقه 
بسمه بخبث :لسا عاوزه تتجوزي عيسي
ساره بسرعه:اكيد دا انت هموت عليه 
بسمه كانت بتفكر :اطلعي برا دلوقتي 
ساره بزهق:زي ماتريدي .... وخرجت من الغرفه وبسمه قعدت تفكر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالون 
عيسي:خلاص ياجماعه الفرح الجمعه الجايه يعني بعد اربع أيام
دياب بفرحه:تسلملي يااحلي عيسي في الدنيا 
عيسي بضحك:والله انتا عبيط 
يوسف بمرح:ياحبيب قلبي انا مش عارف لو كنت مت كنت هتجوز ازاي الحمد لله انك مموتش دلوقتي 
عيسي بدهشه:يعني أموت بعد متتجوزو 
دياب ويوسف في نفس واحد:ااه 
عيسي بغيظ :كدا ياكل*ب منك ليه ماشي تب معنديش بنات للجواز 
يوسف بخوف:لاء ياعيسي دا انتا حبيبي دا انا مكنتش عارف اعيش من غيرك ابدا انما لو عاوز تلغي جوازه دياب انا معنديش مشاكل 
دياب بصدمه تشرشح*ه:نعمم ياروح امك مين دا الي يأجل انا هتجوز البت دي يعني هتجوزها فاهميين 
رحمه :بس يا كل"ب انتا وهوا اتهدو واترزعو في جمب البنات ميتين من الضحك بدل الكسوف يامنيل انت وهوا 
يوسف ودياب بصو علي مريم ونور لقوهم ميتين من الضحك 
دياب بغيظ:انتي بتضحكي علي ايه 
مريم بتوتر :انا لاء مفيش حاجه بضحك علي نور 
يوسف:وانتي يا اختي بتضحكي علي ايه 
نور بضحك:هههه بضحك علي خيبتي هتجوز واحد مجنون هههه 
الجميع ضحك حتي دياب معاد يوسف الي بصلها بغيظ 
تفيده :ياحبيبتي يابنتي 
عيسي برفعه حاجب:في ايه 
روحيه بخبث:غرام نامت 
عيسي :بجد نامت.... وبص عليها لاقها نعسانه في حضنه وابتسم بخفه 
مصطفي:اكيد محستش بلأمان وعرفت تنام غير وسطينا 
عيسي بإبتسامه :عن اذنكم انا هطلع انيمها وهنبقا ننزل علي العشا...... وشالها وطلع 
عامر بضحك:عرفت توقعه بنت اللذينه هههه 
الجميع ضحك وعيسي طلع فوق 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سليمان
كان في مكتبه هوا ومنصور وبيتكلمو في حاجه عن السوق وبيعدو فلوسهم
منصور بسعاده:كدا احنا طالعلنا مكاسب الشهر دا 12مليون 
سليمان بضحك:مش قولتلك بكرا تروق وتحلي الحمد لله ان الزف"ت عيسي بعد عن طريقي وودع 
منصور:فعلا دا كان واكل السوق كله في كرشه لوحده ومكنش سايبلنا غير الفتافيت بس عيسي كان بيكسب دول في يومين ياباشا 
سليمان بغيظ:اهدا عليا واحده واحده هجيب اكتر واكتر وهبقا اكبر من عيسي وعيله الهواري كلها 
منصور:ماهوا كامل الهواري فلت منها المره الي فاتت عامل زي القط بسبع أرواح
سليمان بضحكه خبيثه:وسامي راح فين لازم نخلص النهاره او بكرا 
منصور بخبث:عيب عليك يا باشا كله تمام 
وخبط كاسه في كاس سليمان وضحكو بشر
قاطعه رنه تليفون منصور وكان احد الرجال الي بيرقبو قصر الهواري 
منصور :اممم في جديد 
احد الرجال:الحق يامنصور بيه 
منصور بقلق:ايه في ايه 
الراجل برعب:عيسي الهواري رجع 
منصور بصدمه:ااايه مين الي رجع 
الراجل بتوتر:والله زي مابقولك كدا عيسي الهواري عايش ماماتش 
منصور بتوتر:رجع ازاي وامتا
الراجل برعب:معرفش بس هوا لسا راجع من حوالي تلت ساعات انا خايف انا والرجاله وهمشيي 
منصور:اياك تمشي فاهم 
الراجل:بقولك عيسي الهواري رجع تقولي اقعد دا ممكن يقتلني في لحظه دا مبيرحمش ولو عرف اننا ناوين علي...... هيقتلني 
منصور بخوف:تب اقفل ومتمشي خليك بس بعيد وهكلمك تاني دلوقتي.... وقفل الخط
............ 
سليمان بقلق:في ايه مين الي رجع يامنصور
منصور برعب:عيسي الهواري
سليمان بصدمه:مييين عيسي..... الكاس وقع من ايده واتكسر
منصور بخوف:ااه عيسي طلع عاييش 
سليمان بخوف:ازاي عايش ازاي 
منصور بتوتر:عيسي لو عرف الي حصل في ابوه بسببنا والي حصل في السوق والمخازن مش هيسمي علينا 
سليمان برعب:عندك حق دا عيسي هي. هي. هيقتلني لا لا انا لازم اتصرف 
منصور بعصبيه:نتصرف في ايه بقا يا باشا كل شويه كنت بحزرك وانتا متسمعليش... وسابه وخرج 
سليمان اترعب لدرجه انه عيط من الخوف لانه عمل حاجات كتير محدش يعرفها 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح عيسي وغرام
دخل عيسي وحط غرام علي السرير ودخل جاب بيجامه وغيرلها هدومها وهيا نايمه في العسل ابتسم عليها وباس راسها ودخل الحمام
......... بعد مده بيطلع عيسي من الحمام لابس بنطلون بس واتجه لسرير ونام جمب غرام واخدها في حضنه وحس انه مرتاح البال ونام بطمأنان 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول 
كان ساره وبسمه قاعدين قصاد دجا*ل كبير
الدجا*ل:جايه في ايه
بسمه بحقد:عاوزه أكره واحد في مراته واحببه في بنتي 
الدجا"ل:اممم وبعدين بس دا هيكلفك كتير دا مش ليا دا لأسياد 
بسمه بغل:هعطيك الي انتا عاوزه بس عاوزه اشوف النتيجه في اسرع وقت
الدجا*ل :اسررع حاجه بعد اسبووع 
بسمه:مش كتير
الدجا"ل:دي اسرع حاجه معاكي حاجه من أطرهم.. 
بسمه بتوتر:ااه معايا اتفضل...... وطلعت ملابس داخليه من ملابس غرام ومن ملابس عيسي 
الدجا"ل:تمام انتي عاوزاه يحب بنتك دي 
بسمه:ايوا دي عاوزه يعشقها ويكره مراته 
الدجا*ل :اسمه مراته ايه 
بسمه بغل:غرام حسن عامر الهواري 
الدجا"ل:امممم تب روحي انتي وتعاليلي بعد ست ايام 
بسمه:من عيوني هتحتاج كام اجيبه معايا وانا جايه 
الدجا*ل بطمع:100الف بس
بسمه بدهشه:بس ااه تمام لو جابت مفعول هعطيلك اكتر 
وخرجت هيا وساره 
ساره بخبث:تفتكري هيجيب مفعول 
بسمه :اكيد دا أحسن دجا"ل في بر الصعيد كله 
ساره:يارب ينجح 
بسمه بضحكه خبيثه :كل حاجه هتمشي بكيفي انا ههه 
وضحكو بشر ومشيو متجهيين للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء 
في جناح عيسي 
صحيت غرام ولقت عيسي حضنها جامد لدرجه انها مكنتش عارفه تتحرك 
غرام:عيسي ياعيسي 
عيسي بنوم:اممم 
غرام:عاوزه اقوم 
عيسي فك ايده وهيا اتحررت وقامت ولسا هتمشي عيسي مسكها من ايدها وشدها لعنده وقعت في حضنه 
غرام بخجل:عيسي 
عيسي بحب:عيون عيسي وقلب وروح عيسي 
غرام:ممكن تسيبني اقوم 
عيسي:تؤتؤ عاوز مقابل عشان تقومي 
غرام بعدم فهم:مقابل؟! مقابل ايه
عيسي بضحك:بوسيني مثلا! 
غرام بدهشه:لاء عيب مستحيل 
عيسي:يابنتي هوا ايه الي عيب انا جوزك 
غرام بكسوف: بردو عيب 
عيسي بعند:خلاص مش هتقومي غير لما تبوسي*ني
غرام باسته من خده  بسرعه ولسا هتقوم مسكها اكتر 
غرام:ايه تاني 
عيسي برفعه حاجب :وانتي كدا بوستيني 
غرام:ااه في ايه 
عيسي بتوهان: البوسه مش كدا كدا.... وباس"ها بحنيه 
بعد شويه بعد عنها وهيا خدودها احمرت وهوا ابتسم
غرام بكسوف:ياقليل الادب.... وضربته في صدره بخفه وجريت علي الحمام وهوا  انفجر في الضحك علي كسوفها 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت علي العشاء 
كان الجميع متجمع علي العشاء 
نزل غرام وعيسي 
عيسي:مساء الخير 
رحمه:مساء العسل عليك ياقلب امك 
عيسي قرب منها وباس راسها واتجه للكرسي 
تفيده:عملتلك احلي بشاميل يا حبيبي 
عيسي بإبتسامه :تسلمي يامرت عمي 
بسمه :معرفتش انتا لسا عايش ازاي ياعيسي يا ولدي
عيسي بخبث:لاء عادي ياخالتي مكنتيش عاوزاني ارجع ولا ايه 
بسمه بسرعه وخوف:لاء يا ولدي انا كنت هموت علي فراقك ياحبيبي 
عيسي:ااه معلش.... سكتت بتوتر
............ بعد مده خلصو العشا وعيسي قام اتجه لمكتبه وغرام بقت تلم السفره معاهم 
في المكتب كان قاعد عيسي بيشرب سيجار*ه وبيفكر في حاجه قطع تفكيره خبط الباب 
عيسي:ادخل 
اتفتح الباب ودخل كامل وعيسي طفي السيجاره احتراماً لابوه 
عيسي بقلق:في حاجه يا أبوي
كامل بتوتر :لاء عادي كنت عاوز اتكلم معاك شويه
عيسي:افضل اقعد 
قرب كامل وقعد علي الكنبه المقابله لعيسي 
عيسي:في حاجه ولا ايه انتا كويس 
كامل:اه كويس ياولدي الحمد لله بس كنت عاوزك في حاجه
عيسي:اتفضل ياابوي 
كامل بتوتر:كنت عاوزك تسامحني عن الي حصل زمان
عيسي بضيق:والله هوا انا 
كامل بسرعه :انا مش عاوز ردك دلوقتي انا عاوزك تفكر وترد عليا العمر معتش فيه كتير ياولدي والموضوع مش مستاهل انا عارف اني غلطت بس عارف كمان ان قلبك هيكون حنين علي ابوك.. عن اذنك ياولدي
وقام خرج بهدوء
عيسي رجع براسه لورا ولع سيجاره وقعد يفكر يعمل ايه
وووو........ 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
قعد عيسي يفكر هيعمل ايه وافتكر الي حصل زمان 
Flash back.... 
من 20سنه كان عيسي عنده 9سنه وكان اليوم دا يوم عيد ميلاده وكان عيسي فرحان اوي والعيله كلها 
عامر:كل سنه وانت طيب ياعيسي 
عيسي:وانتا طيب ياجدي 
يوسف:كل سنه وانت طيب ياعيسي 
عيسي حضنه:وانت طيب 
رحمه بسعادة :انا جهزت كل حاجه 
روحيه:الرجاله اكلت 
رحمه:كل البلد اخدت لحمه واكلو كمان 
عامر:تب الحمدلله 
مصطفي:اومال فين كامل 
رحمه:والله ما عارفه بس مشفتوش من الصبح حتي موقفش مع الرجاله 
تفيده:الغايب حجه معاه زمانه جاي 
عيسي بطفوله:انا فرحان اوي 
دياب:عيسي كل سنه وانتا طيب 
عيسي قرب حضنه :وانتا طيب يا صاحبي 
فجأه دخل كامل وهوا متعصب 
عامر:فينك ياكامل من الصبح 
كامل بضيق :كان عندي شغل
روحيه بقلق:مالك ياولدي 
كامل بضيق:هوا انتو عملتولو زفت بردو
رحمه:في ايه ياكامل حبيت افرح ولدي 
كامل قرب منها:وعشان تفرحي ابنك تعملي كل دا
عامر:انا الي عملت كدا ايه يا كامل مالك 
كامل بصوت عالي :انا كويس بس حرام ما هوا مش فلوس علي الفاضي هيا والهانم بتلكك اصلها نسيت انها كانت فقيره في يوم وانا الي نضفتها في يوم واتجوزتها غصب عني 
قرب عامر وضربه قلم هز القصر كله والاطفال خافو 
عامر بتحذير:فوق لنفسك دي مرتك وانتا اتجوزتها وعندك عيال ومرتك مش من الشارع ولا فقيره دي بنت الشيخ أحمد شيخ البلد فاههم ولو علي ده مش عيد ميلاد دي زي عقيقه فاهم وانتا مش دافع حاجه من جيبك 
كامل بغضب:وانا مش عاوزها وانتا بتمد ايدك عليا عشانها ليه بس اقولك انا هعرفكو 
قرب من عيسي بكل غضب وهوا بيصرخ 
كامل بغضب معمي:انت السبب انه يمد ايده عليا تعالا يا ابن الكل*ب 
واخده وطلع علي فوق وحاولو يوقفوه مسمعش لحد طلع كامل ودخل اوضه في الطابق العلوي مظلمه وحط فيها عيسي وقلع الحزام ونزل فيه ضرب وهوا بيصرخ والعيله عماله ترزع علي الباب وجسمه بقا يجيب دم لحد ما عيسي اغمي عليه وكامل استوعب وقرب منه برعب
كامل بخوف:عيسي ولدي ياعيسي.... وشاله وفتح الباب وهما اتصدمو من المنظر ونزل جري وحط عيسي في عربيته واتحرك للمستشفي والعيله وراه بالعربيات 
........... في المستشفى 
دخل كامل وهوا بيعيط من الرعب علي عيسي 
كامل بصراخ:الحقو ابني بسرععععه 
جابو الترولي واخدوه علي جوا وعامر ورحمه ومصطفي وصلو المستشفى 
رحمه مسكته من ياقه قميصه ببكاء :عملت في ابني ايه انا بكرهك بكرهك وبكره اليوم الي شوفتك فيه 
كامل غايب عن الوعي وبيبص علي ايده الي مليانه بدم ابنه الي قلبه هيتخلع عليه 
بعدت عنه رحمه وقعدت وانهارت من البكاء 
عامر قرب منه ونزل علي وشه قلم ورا التاني وكامل مغيب مش حاسس 
عامر بغضب:ايه مش حاسس لاء فوق ابنك هيفضل يكرهك عمره كله انت ضيعت ابنك وثقته فيك راحت... وضربه اقوي لحد ما قرب منه مصطفى وبعدو عنه بصعوبه 
.. بعد شويه طلع الدكتور وجريو عليه 
عامر بقلق:اي الي حصل 
الدكتور بغضب:مين الحي*وان الي عمل فيه كدا انا لازم ابلغ الشرطه حالا الولد متبهدل 
رحمه عيطت اكتر 
عامر بحده:مفيش بلاغات انا جده وانا الي ض*ربته عشان عمل حاجه غلط 
الدكتور خاف :عموما هوا فاق بس محتاجه راحه لانه متع'ور جامد 
من ساعتها وعيسي بقا بيكره كامل ومش قادر يسامحه ولما كبر بقا شبه مبيتكلمش معاه 
back.... 
طلع عيسي من ذكرياته علي خبط الباب 
عيسي: ادخل 
اتفتح الباب ودخلت غرام وقفلت الباب وكانت شايله صينيه وعليها عصير برتقان قربت وحطتها علي التربيزه
غرام بمرح:بص بقي يا عيسي انا عملتلك عصير احسن من القهوه ااه علي الاقل فيه فيتامين سي 
عيسي بإبتسامه:انتي تعملي الي انتي عاوزاه ياست البنات 
غرام :اسيبك انا بقا تشتغل واطلع اعمل الحاجه مع مريم ونور سلام 
ولسا هتلف عيسي مسك ايدها وشدها وقعدها علي رجله 
غرام:الله في ايه مش وقته خالص 
عيسي مد ايده وشال النقاب والطرحه من عليها وهيا اتصدمت 
غرام بتوتر:عيسي احنا في المكتب مش في الاوضه 
عيسي متكلمش ومد ايده فكلها شعرها الي نزل علي ضهرها زي الدهب 
غرام:عيسي في ايه 
عيسي حضنها ونام علي صدرها واخد نفس باين عليه مخنوق وهيا مستغربه 
غرام بقلق :عيسي 
عيسي:قلبه 
غرام بخوف:مالك ياحبيبي انت كويس 
عيسي:انا محتاجك معايا ياغرام متبعديش عني 
غرام حضنته بحب وبقت تمشي ايدها علي شعره وضهره لحد ماعيسي نام في حضنها غرام كانت هتصحيه بس مرضيتش وصعب عليها وسابته ينام لدرجه ان جسمها وجعها بس متكلمتش لما حست انه مرتاح 
......... بيعدي وقت كبير وغرام علي نفس الحال ولسا بتتأمل عيسي وهوا حاضنها بردو 
فجأة بيصحي عيسي من النوم 
عيسي بدهشه:ايه دا انا نمت 
غرام هزت راسها ب ااه 
عيسي بخوف:انتي كويسه وانتي مصحتنيش ليه بدل مافضلت مذنبك كل دا يا غرام
غرام بكذب:انا تمام جسمي ولا وجعني ولا اي حاجه 
عيسي :بجدد ولا بتكذبي 
غرام بحب:وهكذب ليه يا حبيبي وبعدين ازاي اتوجع وانا في حضنك يا عيسي دا انتا دوايه ياقلبي 
عيسي بحب: ياسيدي علي الحب انتي بتحبيني ياغرام
غرام بصدق:انا بعشقك ياعيسي انت حبي اول والاخيرر 
عيسي حضنها اكتر وهيا اتوجعت وهوا حس 
عيسي:متأكده انك مش تعبانه 
غرام:تؤ تؤ انا تمام ياحبيبي 
عيسي:تب البسي طرحتك يلا عشان نطلع اوضتنا 
غرام: حاضر 
وقامت من علي رجله وضهرها طرقع لما قامت ووجعها جدا وهيا خافت عيسي ياخد باله ويحس بذنب 
عيسي:ايه الي طرقع دا 
غرام بتوتر : دا ضهري عادي 
عيسي بصلها شويه واضايق من نفسه وهيا بدأت تلبس 
غرام:استني اشرب البرتقان الاول وبعدين اخرج 
عيسى:لاء مش عاوز 
غرام:والله ياعيسي لو ماشربت انتا حر
عيسي بضيق:مش عاوز يا غرام والله ما عاوز اشربه 
غرام بخبث:تب والله لو ماشربت العصير حالا ماهخليك تلمسني حتي لمده يومين 
مد ايده اخد كوبايه العصير وشربها مره واحده من غير تفكير 
غرام انفجرت في الضحك :هههه مش قادره هموووت 
عيسي بغيظ:متضحكيش ويلا بينا عشان اخد جايزه اني شربت العصير 
غرام بتوتر:جايزه لاء وانا مالي... وطلعت جري برا المكتب 
وعيسي ضحك
........ في الخارج طلعت غرام ولقت الصالون فضي ومفيش حد وبتبص في الساعه لقتها 1بليل
عيسي برفعه حاجب:اومال فين العيله 
غرام بصدمه:الحق دي الساعه واحده دول نامو 
عيسي: بتهزري انا نمت اربع ساعات كاملين 
غرام :ااه انتا نمت اربع ساعات
عيسي بغضب:وانتي كنت قاعده علي رجلي اربع ساعات ومصحتنيش
غرام بتوتر:والله انا مرضتش اقلقك 
عيسي بحده خفيفه:كنتي زفتيني ولا انك تتعبي كدا 
غرام بصتله بضيق واتجهت للغرفه وهوا نفخ بضيق وطلع من القصر وهيا شافته طالع من القصر وساق بسرعه عاليه فخافت عليه جدا ورنت عليه لقت الموبايل علي الشاحن في الغرفه فتنهدت بتعب وقلق ودخلت الحمام 
............ بعد ساعه بيرجع عيسي وبيكون جايب معاه بوكس وبوكيه ورد احمر وتورته شوكولاته
دخل عيسي لاقا غرام قاعده بتذاكر علي السريرفحط الحاجات علي الكنبه وهيا ما اخدتش بالها منهم
عيسي:احم احم 
غرام بصتله وقلبها ارتاح بس متكلمتش 
عيسي:احم احم احم احم 
غرام كانت كاتمه ضحكتها بالعافيه 
عيسي:احم احم احم احمممم احم احمممم ماخلاص بقا انا احبالي الصوتيه ماتت قلبك طيب يا صاحبي
غرام مردتش برضو 
عيسي بمرح:عاملي فيها عم التقيل وكدا ها 
غرام مبصتلوش وعطيته ضهرها وهيا قاعده وعيسي شال الكتب الي وراها ونام بعرض السرير وراها مكان الكتب وهيا كانت هتموت وتضحك بس بتتقل عليه هيا مش زعلانه اصلا
عيسي:احم احم احم احمممممممم
غرام مقدرتش وانفجرت في الضحك بصوت عالي لدرجه انه قام قعد وكتم فمها بإيده 
عيسي بضحك:اسكتي الله يخرب بيتك هتفضحينا يقولو ايه دلوقتي احسن يفهمونا غلط هههه 
غرام ضحكت اكتر ورجعت بضهرها فرجعت علي رجل عيسي وما اخدتش بالها 
عيسي مسك وشها بين ايده :ضحكت يعني قلبها مال وهنجيب دسته عيال 
غرام ضحكت اكتر وهوا كان مبسوط انه ضحكها 
عيسي:شوفي جبتلك ايه 
غرام بلهفه:ايه جبت ايه 
قام عيسي وراح جاب الحاجات وهيا فرحت جدا 
عيسي :ايه رايك افتحي البوكس 
مدت ايدها وفتحت البوكس ولقت فيه  سلسله الماس وخاتم الماس وشوكولاتات كتير 
غرام بعدت السلسله والخاتم وما اهتمتش بيهم ولا شافتهم اصلاا واهتمت بل شوكلاته كانها الماس 
عيسي بدهشه:يعني انتي شلتي الالماس ومسكتي الشوكولاته 
غرام بطفوله:انا مبحبش لا الدهب ولا الالماس انا بحب الشيكولاتات وانتا وبس 
عيسي ابتسم علي طفولتها وفرح انها مش بتاعت مال وفرح انه اختار الام والزوجه الصح 
عيسي:تب شوفيهم اكيد هيعجبوكي 
غرام:ماشي 
عيسي فتح السلسلة الي كان محفور عليها اسمه وكانت سلسله مرصعه بلالماس والدهب الخالص والخاتم كان الماس وشكله رقيق وجميل جدا 
غرام:واو شكلهم حلو اوي 
عيسي طلع السلسله ولبسهالها وكانت تجنن عليها ولبسها الخاتم الي كان تحفه عليها وهيا فرحت جدا 
غرام حضنته علي اهتمامه بيها وحبه ليها وعيسي حضنها بحب وباسها بشوق وحب وهيا تجاوبت معاه وووووو.. 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بيمر تلت ايام وبيجي يوم الفرح والبلد كلها والناس كلها بتعرف ان عيسي الهواري عايش وكان عيسي راح الشركه
والموظفيين عرفو والسوق كله فرح ان عيسي رجع تاني وسليمان كان اختفي بس عيسي كان عارف هوا فين بس سايبه بمزاجه وميرنا كلمت غرام وفرحت جدا واتخطبت لمالك والكل كان فرحان معادا بسمه وبنتها........ 
في الفرح 
بيكون الرجاله كلهم براا والحريم جوا في القصر وبيكونو كتبو كتب الكتاب... 
عند الحريم كانو بيغنو اغاني صعيديه بتاعت الافراح ومريم ونور بيرقصو وسايبين شعرهم والنساء كلها كانت قالعه حجابها وغرام مغطي وشها وبتسقف بس 
احد الحريم:ماتقومي ياامرت الكبير ارقصي معانا
غرام بكسوف :لاء مش بعرف 
رحمه:قومي ياغرام واقلعي النقاب احنا كلنا حريم في بعض
تفيده:ايوا صح يلا....
احد الحريم:ورينا وشك يامرت الكبير 
بسمه بخبث:ممكن تكوني متلقيش بلكبير مثلا 
رحمه بعصبيه:بسمه اتحشمي 
ساره بغل:وامي قالت ايه غلط ماتخليها تورينا وشها 
غرام بصتلهم بتحدي وطلعت علي فوق والناس صدقت ان شكلها وحش 
............ بعد مده نزلت غرام وكانت قالعه النقاب وسايبه شعرها الذهبي الطويل وكانت من غير ميكب خالص ولابسه فستان ابيض طويل بكم وكان شكلها كانها حووريه
احد الحريم:مين دي يا ام عيسي دي اجنبيه 
روحيه بفخر:لاء دي مرت الكبير عيسي الهواري 
الحريم اتصدمو وبسمه وساره اتصدمو من جمال غرام الي حست انها رفعت راس جوزها 
غرام بقوه:ها ياخالت جوزي اليق بالكبير ولا لاء 
بسمه بتوتر:تليقي يامرت الكبير 
غرام بغضب:بس عموما حبيت اقولك ان مش كل حاجه جمال الوش في ناس وشهم جميل بس قلوبهم سوده والانسان مش لازم يكون ولا جميل ولا غني ممكن يكون فقير وشكل مش احسن حاجه ويكون طيب وقلبه نضيف 
ياشيخه دا .ربنا. خلق الإنسان في احسن تقويم.. يعني مفيش حد وحش وحد حلو الوحش وحش بقلبه وسواده والحلو حلو بنقاء قلبه وطيبته واهم حاجه الرضا عندك مثلا انتي وبنتك شكلكم جميل بس قلوبكم سوده اسود من جلاليب الحريم دي متبقيش عنصريه ياخالت جووزي 
بسمه بكره:تقصدي ايه بحديدك ده
غرام ببرود:مقصدش حاجه اقصد انك تصفي النيه وتفرحي اكده زي الحريم 
الحريم سقفتلها بحراره وغرام فرحت انهم مااديقوش من كلامها... 
رحمه بإبتسامه:كفايه اكده شغلو الاغاني يا بنات
وبالفعل الاغاني اشتغلت ووغرام رقصت معاهم وبسمه وبنتها اتغاظو اكتر وكرهوها اضعاف وكانت غرام فرحانه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الخارج عند للرجال
بيكون عيسي ودياب ويوسف وكل واحد راكب حصانه وبيرقص بيه وكان فرحانين اوي 
عامر:ياعيسي 
عيسي:ايوا ياجدي 
عامر رماله النبوت في ايده وعيسي اخده من الهوا ومصطفى رما واحد ليوسف وكامل رما واحد لدياب الي فرح وحس انه وسط عيلته واهله وناسه 
ودخل دياب ويوسف علي عيسي 
عيسي بتحدي :انسوو.... وبداءت المعركه في اقل من دقيقتين كان عيسي موقع النبوت بتاع يوسف الي طلع بحصانه وهوا بيضحك وبقا هوا ودياب 
دياب بضحك:سامحني ياصاحبي 
عيسي بإبتسامه:ياريت تسامحني انتا 
وبحركه وحده وقع النبوت من ايد دياب الي اندهش والجميع هتف بإسم عيسي والجميع كان فرحان بالكبير 
سامي:وانا عاوز العب كمان 
عيسي بخبث:ومالو تعالي 
طلع سامي علي حصان واخد نبوت وبداء يعارك عيسي بكل هدوء وفجأة بقا بيضرب بغباء والجميع لاحظ وعيسي سابه ومرضاش يخسره عشان يطلع الي جواه ويرتاح 
عيسي بضحك:خلصت ياواد عمي 
سامي:مش خايف اكسبك 
عيسي بتحدي:انسي ياواد عمي...
.. وبحركه بسيطه كان موقع النبوت من ايده وسامي زعل بس عيسي رمي نبوته علي الارض والجميع اتصدم وعيسي قرب منه وحضنه وسامي فرح جدا وعيسي عارف بالي عمله مع سليمان وواثق انه نضيف من جوا
..... بعد مده من الغني والرقص والعيله والبلد كلها فرحت 
بيخلص الفرح وبيروح كل عريس عند عروسته 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه يوسف
دخل ولاقا نور قاعده ولابسه قميص طويل وعليه روب طويل وكانت جميله وقاعده علي السرير 
يوسف:نوور
نور بخجل:نعم 
يوسف:عامله ايه 
نور بضحك:كويسه ياعم 
يوسف بدهشه:عم؟! 
نور بإستفزاز:خلاص يا اخ
يوسف:أخ؟! 
نور حضنته من غير كلام وهوا ابتسم بحب عليها
يوسف:يااه متعرفيش انا كنت مستني اليوم دا بقالي اد ايه يا نوري 
نور بدموع:يوسف 
يوسف مسك وشها بين ايده :بتعيطي ليه ياحبيبتي 
نور:عشان بحبك اوي
يوسف بحب:وانا كمان بحبك اوي.... وقرب وباسها وهيا اتكسفت وووو... 
(استغفر الله العظيم🙂) 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه دياب الي عيسي اثر انهم هيعيشو في القصر 
دخل دياب ولاقا مريم قاعده ولابسه فستان الفرح لسا وقاعده علي طرف السرير وبتفرك في ايدها بتوتر 
دياب:احمم 
مريم اتوتر اكتر ودياب قرب قعد جمبها 
دياب:مرييم 
مريم بخجل:نعم 
دياب حط ايده علي خدها وابتسم:مبسوطه 
مريم هزت راسها ب ااه
دياب :انا اتمرمطت عقبال موصلت لليله دي كنت خايف لتكوني مش بتحبيني
مريم بعفويه:لا والله انا بحبك اوي..... استوعبت و اتكسفت اكتر وهوا ابتسم 
دياب بتوتر:انا عاوز اصارحك بحاجه كدا 
مريم بغباء:اييه متجوز عليا 
دياب بصلها وانفجر في الضحك وهيا ابتسمت 
دياب بضحك:هوا انا لسا اتجوزتك عشان الحق اتجوز عليكي 
مريم :اومال ايه
دياب:هوا انتي في حد كلمك قبل كدا وسألك اذا بتحبي حد 
مريم بتوتر:ااه والله كنت هقولك 
دياب:اهدي ياحبيبتي دا انا الي كنت بتكلم 
مريم:بجد انا بردو كنت بشبه علي الصوت بس ليه
دياب بضيق:انتي قولتيلي انك بتحبي حد مين بقا
مريم بخجل:دا دا انتا والله العظيم 
دياب بفرحه:مصدقك تب ايه مش يلا 
مريم بخجل وتوتر:ها يلا ايه 
دياب قرب منها اكتر وووووو......... 
(استغفر الله العظيم🙂 ) 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح عيسي وغرام
بيدخل عيسي وبيتصدم من الي شافه بيلاقي غرام لابسه بيجامه هوت شورت وتيشرت بحمالات بيضه وفيها بينك وعامله شعرها قطتتين وقاعده ببتفرج علي الكرتون وبتاكل شوكولاته 
عيسي:انتي بتعملي ايه 
غرام بطفوله:عيسي تعالا اقعد تعالا الكرتون دا هيعجبك اوي يا حبيبي
عيسي بضحك:انا متجوز طفله وربنا انا متجوز عيله 
غرام بغيظ طفولي:متقولش طفله دي انا كبيره اهووو 
عيسي خبط كف علي كف:الناس خيبتها سبت وحد وانا خيبتي مشفهاش حد يابنتي انهارده كان فرحك
غرام قربت منه وبصتله ببراءه :عيسي 
عيسي بتوهان:قلبه وروحه 
غرام :انا بحبك اوي 
عيسي بهيام:وانا بعشقك ياروحي 
غرام بتوتر:ممكن تسامحني علي اي حاجه 
عيسي برفعه حاجب:عملتي ايه
غرام لفت ايدها حوالين رقبته وهوا بلع ريقه :انا معملتش حاجه بس بس مسحت الملفات الي علي الاب توب بالغلط 
عيسي بدهشه:نعم؟! 
غرام خافت وكانت هتجري بس عيسي مسك ايدها وغرام غمضت عيونها بخوف وعيسي حضنها
عيسي بخبث:انتي فاكره ان دخول حضن عيسي زي خروجه ..... قرب منها وووو..... 
(استغفر الله العظيم🙂) 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تاني يوم الصبح صحي عيسي وكانت دماغه وجعاه بشكل غريب قام قعد علي السرير وولع سيجارته غرام صحيت وقعدت وكانت بتتمغط 
غرام بحب:صباح الخير يا حبيبي
عيسي بضيق:صباح النور
غرام بقلق:مالك ياحبيبي .... 
 وحطت ايدها علي صدره العاري بس عيسي حس انه مضايق ومش طايقها وهيا استغربت فقام من جمبها ومتكلمش ودخل الحمام وهيا زعلت بس سكتت
.......... بعد مدة طلع عيسي من الحمام وهوا لابس بنطلون رمادي وتيشرت بنص كم رمادي 
غرام:عيسي انتا كويس
عيسي بضيق:كويس كويس ياغرام ايه 
غرام بدموع:انا بسألك بس ياحبيبي انا قلقانه عليك مش اكتر 
عيسي نفخ بضيق وطلع من الغرفه وغرام وقعت في الارض وعيطت وووووووو............ 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووووب
وبتقع غرام علي الارض وبتعيط 
غرام بدموع:انا معملتش حاجه والله مااذيتهوش يمكن تعبان ولا حاجه وانا ضايقته وانا مش واخده بالي 
وقامت ومسحت دموعها ودخلت الحمام 
........ بعد مده بتطلع وبتكون لابسه هدوم خروج وبتاخد حاجتها وشنتطها وبتنزل 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت علي السفره 
بيكون الكل علي الفطار معادا غرام وبسمه وساره بيبصو لعيسي بغرابه
سامي بمرح:صباحيه مباركه يا عرسان
دياب:الله يبارك فيك يااخوي 
يوسف:الله صحيح ياواد ياسامي انتا مش ناوي تتجوز بقا وتريحنا منك 
سامي :والله يايوسف يااخوي لاء انا مش بتاع جواز ومسئوليات انا عاوز اعيش حر اكده
دياب:طيب ياعم الحر متتكلمش معانا تاني بقا اصلك بايظ وممكن تبوظنا واحنا بقينا مربوطين مش احرار زيك 
عامر:والله انتو شويه عياال فاضيه 
سامي:انا بقول كدا برضو ياجدو صح ياعيسي 
عيسي :ااه صح 
حسن:اومال غرام فين يا ولدي
عيسي اضايق اول ماسمع اسمها وبحده:فوق 
رحمه:معقول لسا نايمه 
عيسي بضيق :اكيد هتنزل دلوقتي 
نزلت غرام وعيسي حط وشه في طبقه بضيق
غرام:صباح الخير 
الجميع:صباح النور
عامر:يلا عشان تفطري ياحبيبتي 
غرام بصت علي عيسي بحزن :لاء يا جدو مش هقدر انا راحه الجامعه 
عامر:تب افطري الاول 
غرام بصت عليه لقيته بياكل ببرود ومبصش عليها حتي وكتمت دموعها بالعافيه 
غرام :لاء ياجدي مش عاوزه عن اذنكم عن اذنك ياعيسي 
وخرجت جري وهوا متكلمش وكان مضايق جدا بس ارتاح لما مشيت من قدامه واستغرب نفسه اوي
عامر بجمود:هوا في ايه ياعيسي 
عيسي:مفيش حاجه يا جدي
حسن:غريبه ياولدي ان غرام تمشي كدا 
عيسي بزهق:يوووه ماقولنا خلاص 
عامر:رايح الشركه النهارده
عيسي:لاء هشتغل من البيت النهارده ... وقام وقف
ساره بخبث:اعملك قهوه
عيسي:اه تمام اعمليها وهاتيها...... واتجه للمكتب والعيله استغربت وساره وامها فرحو جدا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@عند غرام 
كانت وصلت الجامعة بعد ماركبت تاكسي لانها رفضت تركب مع السواق
دخلت غرام وكل العيون اتسلطت عليها بس مهتمتش وكملت في طريقها لحد ماقربت من ميرنا الي حضنتها
ميرنا:صباح الخير يا روما
غرام:صباح النور
ميرنا:مالك كدا 
غرام:مفيش حاجه 
ميرنا:غراام في ايه هتخبي عليا
غرام:مفيش ياميرنا انا كويسه 
ميرنا بمرح:مش عيب عليك يا صاحبي لما تخبي عليا بردو
غرام اتنهدت ومقدرتش تمسك دموعها وانهارت في البكاء وميرنا حضنتها 
ميرنا بقلق:مالك ياغرام
غرام بدموع:مش عارفه انا عملت ايه انا مزعلتوش في حاجه والله 
ميرنا:تب اهدي كدا ياحبيبتي وتعالي نتكلم 
غرام مسحت دموعها:لا مفيش حاجه ياميرنا مش مستاهله كلام يلا عشان عندنا محاضرات كتير 
ومشيت وميرنا اتنهدت وراحت وراها 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@عند عيسي في المكتب 
كان مولع سيجا*ره وبيشربها ومرجع راسه للخلف وبيفكر في حاجات كتير 
قطع تفكيره خبط الباب
عيسي:ادخل 
دخلت ساره الي كانت لابسه عبايه بيتي ضيقه جدا ومبينه مفاتن جسمها ولابسه طرحه ومش ربطاها بدبابيس
ساره بإبتسامه:انا جبتلك قهوه.... وقربت جمب الكرسي بتاعه وحطتها علي التربيزه جمبه 
عيسي بإبتسامه جانبيه خفيفه: شكراً
ساره بدلع:مش محتاج حاجه تانيه ياسي عيسي 
عيسي :لاء لما اعوز هطلب
ساره بدلع:خلاص لما تعوز حاجه متطلبش الا مني ماشي 
عيسي :ماشي 
ساره:عن اذنك...... وخرجت وهيا ماشيه بدلع وعيسي كان مرتاح وهوا شايفها بس مش حاسس نحيتها بمشاعر ولا حاسس برغبه ليها خالص 
وكمل عيسي شغله عشان يبطل تفكير 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام في اخر اليوم 
كانت طالعه من اخر محاضره فطلعت موبايلها علي امل يكون عيسي افتكرها ورن عليها بس ملقتوش رن خالص فزعلت اكتر 
غرام بقهر:يعني كل دا كان كذب ياعيسي شكراً ياعيسي
وطلعت من الجامعه لوحدها لان ميرنا راحت مع مالك 
...... خارج الجامعه كان واقف السواق مستنيها 
السواق:يا هانم ياست هانم 
غرام:معلش ياعم احمد ارجع انتا انا عاوزه امشي 
السواق:مينفعش ياست هانم انا عامر بيه امرني اجيبك 
غرام:لوسمحت يا عم احمد خد دول وسيبني اروح لحالي 
السواق:بس.. 
غرام:معلش..... ومدتله شنطتها بتلفونها بكل حاجه حتي قلعت ساعتها وهوا اخدهم واتجه للعربيه ومشي
غرام اتنهدت بحزن وفضلت ماشيه لوحدها لحد ما الدنيا مطرت جامد والناس كانت بتجري تستخبي وهيا ماشيه في المطر ودموعها مختلطه مع المطر 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر 
كان الجميع متجمع في الصالون بعد الغدا حتي عيسي كان قاعد وبيلعب في تليفونه 
عامر بقلق:انا مش عارف السواق اتأخر كدا ليه وبعدين الدنيا بتمطر جامد اوي انا قلقت 
كامل:اهدا ياابوي خير ان شاء الله 
دياب:عيسي 
عيسي:اممم 
دياب:مالك كدا غريب النهارده 
عيسي بضحك:مالي ياابني ما انا كويس اهو شايفني بشد في شعري 
دياب بضحك:مش القصد بس تصرفاتك كلها غريبه حتي مع مراتك 
عيسي بضيق:مفيش حاجه 
فجأة دخل السواق 
عامر:ها غرام فيين 
السواق مدله شنطتها والموبايل وكمان الساعه الي عليها صورتها 
عامر :دي حاجتها هيا فين 
السواق بتوتر:والله يا عامر بيه انا قعدت احتال عليها مرضيتش تركب وقالتلي خد الحاجات دي وروح وانا هاجي وراك 
عيسي بحده:وانتا ازاي تسيبها تمشي لوحدها كدا في الشتا دا 
(صباح الفل يا عم عيسي انتا لسا فااكر) 
السواق:والله هيا الي طلبت وانا مقدرش اجبرها علي حاجه 
عامر:تب روح انت 
عيسي:انا هروح ادور عليها 
بسمه غمزت لساره 
ساره:خليك يا سي عيسي اكيد زمانها جايه هيا هتوه يعني
عيسي حس انه اتشل وقعد مكانه ومقدرش يتحرك والعيله اتصدمت 
عيسي:عندك حق اكيد زمانها جايه.... العيله بصتله بصدمه وساره بصتلهم بإنتصار 
حسن بسخرية:يخص بجد يخص عليك انا رايح ادور علي بنتي عن اذنكم....... وقام واتجه للخارج 
عامر بحده:مالك ياعيسي غريب امرك انهارده 
عيسي بضيق:هوا في ايه ما انا كويس اهو كلكم بتسئلوني النهارده مالك اييه 
كامل:خلاص ياابوي يمكن مضايق من حاجه... سكت عامر والعيله كانت قلقانه معادا ساره وبسمه وعيسي الي حاسس بضيق مش طبيعي
........... بعد مده رجع حسن 
عامر:ها لقيتها 
حسن:لاء قلبت عليها الدنيا ملقتهاش 
روحيه:كيف يعني ملقتهاش ياولدي دا احنا داخليين علي المغرب والبت مرجعتش 
عامر بغضب:عيسي مرتك برا وأنت قاعد 
فجأة دخلت غرام الي كانت غرقانه وجسمها بيترعش جري حسن عليها 
حسن بقلق:انتي كويسه ياحبيبتي جرالك ايه 
غرام برعشه:انا.تم.تمام.... وبصت علي عيسي واتصدمت انه مقربش منها و عينه كانت هتتخلع عليها 
عامر:كنتي فين ياغرام ومرجعتيش مع السواق ليه 
غرام:معلش ياجدي كنت عاوزه امشي شويه 
رحمه:ايه الي مغرقك اكده يا حبيبتي 
غرام:عادي من الشتا بس..... والعيله بصت علي عيسي الي مقمش من مكانه حتي 
حسن حط ايده علي ايدها:يا ابوي دا انتي بتترعشي 
غرام بدموع:لاء مفيش حاجه عن اذنكم...... واتجهت لفوق 
وعيسي قام وطلع وراها وساره وبسمه اتغاظو 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه غرام وعيسي 
طلعت غرام واخدت بيجامه ولسا هتدخل الحمام لقت عيسي بيمسكها من ايدها وشدها لعنده وهيا اتوترت
عيسي بحده:كنتي فين ياهانم 
غرام: كنت في الجامعه 
عيسي بضيق:ومرضتيش ترجعي مع السواق لييه 
غرام :كنت حابه اتمشي لوحدي هوا حراام 
عيسي بغضب:صوتك يوطي وانا بكلمك فاهمه وبعدين انتي هترضي عليا كلمه بكلمه 
غرام شدت ايدها الي كانت بتترعش من البرد من ايده وبصتله بعتاب ودخلت الحمام وهوا اتعصب اكتر
.......... بعد مده طلعت غرام وكانت لابسه البيجامه وعامله شعرها ديل حصان 
دورت عليه ملقتهوش بس اخدت بالها انه في البلكونه 
فتجهت للسرير وقعدت عليه وشغلت التكييف علي الدافئ
عشان كانت بتترعش ومسكت موبايلها وقعدت تلعب فيه
طلع عيسي من البلكونه ولاقها قاعده بصلها بضيق وحس انه بيكرها مش عارف ليه فتجه للسرير وقعد جمبها 
عيسى بضيق:غرام
غرام بعدم اهتمام:نعم 
عيسي اتعصب واخد منها الموبايل وقفله وحطه علي الكومدينو جمبو وهيا اتضايقت 
غرام:لوسمحت اعطيني الموبايل
عيسي وهوا بيجز علي سنانه بغضب:انتي كنتي فين النهارده
غرام :والله كنت في الجامعه والله 
عيسي:وبعد الجامعه روحتي فين 
غرام بضيق:عيسي لاحظ كلامك انا خلصت الجامعه واتمشيت لحد هنا مش اكتر عاوز تصدق براحتك ومش عاوز برضو براحتك يا جوزي العزيز 
عيسي بغضب:اتكلمي عدل معايا يا ست هانم 
غرام اتنهدت ومسكت ايده :عيسي ياحبيبي انتا كويس فيك ايه احكيلي انا معاك يا قلبي وهسمعك صدقني احكيلي فيك ايه انتا النهارده مش طبيعي انتا عمرك ما عاملتني كدا ارجوك أتكلم
عيسي حس انه هدا لما لمسته بس حاسس بردو بكره نحيتها مش طبيعي
عيسي بغضب:اوعي تكوني فكراني عبيط وهتضحكي عليا بكلمتين دول بردو كنتي مع مين 
غرام بقوه:عيسي مالك كدا لاحظ اني مراتك ومسمحش ابدا انك تقولي كدا فاهممم 
عيسي مسكها من شعرها وبحده:لاء مش فاهم يامراتي واقولك كمان انا معتش بطيقك كرهتك خلاص وانتي هتكوني زيك زي الخدامه عندي 
غرام بوجع:عيسي سيب شعري مش قادره انتا بتوجعني 
انا عمري ماهسامحك علي الي انتا بتعمله 
عيسى سابها بغضب وكره 
غرام بدموع:انا بكرهك مش قولتلك هتاخد رغبتك مني وهتسيبني بس صدقني مش هسمحلك تقربلي تاني ابدا
عيسي اتعصب اكتر :انا الي عاوزه هاخده حتي لو بالغصب فاهمه 
غرام:مستحيل دا يحصل مستحيل 
عيسي عيونه احمرت:هيا كدا ماشي...... وقلع التيشرت وقرب منها وهيا بقت ترجع بضهرها لورا لحد مالزقت في اخر السرير 
غرام بخوف:عيسي ارجوك متعملش كدا ارجوك انا بحبك ماتخلنييش اكرهك 
عيسي بخبث:ههه معدتش تفرق يا روما..... وانقض عليها زي الاسد مابينقض علي فيرسته وهيا بتصرخ ومحدش سمعها لان الباب مانع للصوت 
غرام بنهيار:ارجوك سيبني ياعيسي 
عيسي قطع هدومها واعتد*ي عليها بكل قوته وبكل وحشيه وهيا بتحاول تصرخ ومعدتش قادره تتنفس وهوا كان مغيب مش حاسس بجسمه 
.......... بعد مده بعد عنها ولبس هدومه وهيا كانت نايمه مش قادره تتحرك وهوا اخد حاجته وطلع البلكونه وهوا حاسس بإنتصار انه اخدها 
انما غرام كانت لا حول ولا قوة مكنتش قادره تتحرك حتي وجسمه كان متكسر مليون حته 
قامت بصعوبه واتجهت لحمام وبصت عليه من البلكونه بكره شديد ودخلت الحمام وهيا بتتسند علي الحيطه لحد ما وصلت لجوا وقفلت الباب وفتحت البانيو علي ميه سخنه وبعد شويه امتلاء فقعدت فييه بتعب شديد 
......... عند عيسي
طلع من البلكونه وبص علي السرير لاقه فاضي بس عليه دم قلق عليها وخبط علي الحمام 
عيسي بقلق:غرام 
غرام مرضتش عليه  
عيسي بقلق اكبر:غراام يا غرام...وخبط أقوي
غرام بضيق:لو سمحت اطلع برا 
عيسي اتنهد براحه واتجه للكنبه وقعد عليها وكان طلب من الخدم  يحضرو اكل ولبن ونضفو السرير ونزلو وهوا كمان خرج 
........ بعد مده بتتطلع غرام وبتكون لابسه بيجامه تانيه وطلعت وملقتوش واتجهت للسرير وهيا بتسند علي الحيطه لحد ماوصلت للسرير ونامت عليه واتغطت ونامت علطول  من تعبها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه ساره
بسمه بشماته:بس شوفتي لما مهتمش بيها وسمع كلامك وقعد 
ساره بضحك:لو كنت اعرف ان الس*حر بيعمل  كدا كنت سحرتله من زمان اوي ههههه
بسمه:كدا كل حاجه بقت بتاعتنا احنا وبس وعيسي بقا بتاعك يابت 
ساره بفرحه:فرحت اوي لما طلب مني قهوه والعيله كلها اتصدمت 
بسمه بخبث:انتي عارفه لما عيسي يتجوزك المال كله هيبقا ليكي انتي 
ساره:يارب يارب يعرض عليا الجواز 
بسمه:بقولك ايه يابت انا عاوزاكي كدا تلبسي عبايه اضيق شويه عن الي كنتي لابسها اه ما هو لازم كدا عشان تغريه 
(استغفر الله العظيم) 
ساره بضحك:لو علي الاغراء ماشي 
بسمه:بس بقولك ايه احنا نسينا ال..... 
ساره بخوف:ااه هنعمل ايه دا لو عرف ممكن يقتلني
بسمه بتفكير:خليه بس يعرض عليكي الجواز وأنا هتصرف 
ساره:هتعملي ايه في الخطه اياها
بسمه بخبث:هنفذ اليله طبعا وداعاً ياغرام هههه 
وقعدو يتكلموو وما اخدوش بالهم من الشخص الي سمع كل حاجه من علي الباب 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول في اعلي الجبل
كان واقف عيسي وحاطط ايده في جيبه ومعاه دياب ويوسف جمبه وهوا في وسطهم ووراه حرس كتير وقدامه راجل في الاربيعنات وحواليه رجال كتير 
عيسي بحده:دا الي عندي ياجابر 
جابر بتوتر:ياعيسي مينفعش كدا هيا اول مره يعني نشتغل مع بعض 
عيسي بغضب:اسمع ياجابر بلاش اوريك الوش القديم الي انا مخبيه وانتا عارفه وحافظه كويس 
جابر بخوف وتوتر:تب فكر في الموضوع يعيسي يمكن تفكر وترجع في كلامك
عيسي بحده:عيسي الهواري عمره مايرجع في كلامه ياجابر ياشهاوي فاهمم 
جابر بخوف اكبر:مش القصد ياكبير بس ال السوق وقف من بعدك والرجاله حالها وقف 
عيسي بغضب جحيمي:خلصنا يا جابر فين فلوسك 
جابر بخوف:هاتو الفلوس يلا 
ااتجه الرجال وجابو اربع شنط سوداء كبيره جداوفتحوها 
وكانت عباره عن دولاراات كتير 
عيسي بحده:كام دول
جابر بتوتر:20مليون دولار 
عيسي بص ليوسف ودياب الي اتحركو عشان يفحصو الفلوس 
عيسي:ها مظبوط 
قال كل من دياب ويوسف :مظبوط يا رئيس 
عيسي بأمر:البضاعه تحضر 
اتجهت رجاله عيسي للعربيات وجابو صناديق كتيير خشبيه وفتحوها وكانت عباره عن أسلا*حه حديثه جدا وقويه كتير 
جابر:بس مش كتير 20مليون ياكبير
عيسي برفعه حاجب:عاوزك تلف السوق كله ولو لقيت من الصنف دا بس لو رجعتلي بعديين مش هتشم ريحته حتي
جابر بخوف:خلاص حلال عليك هوا في .. في السوق كله زي شغل عيسي الهواري 
عيسي بصله ومتكلمش 
جابر:يعني مش ناوي ترجع بردو 
عيسي بصوت رجولي خشن وقوي:اسمع ياجابرر كلمه زياده هدفنك مكانك فاهمم 
جابر بخوف:فاهم فاهمم والله يلا  يارجاله بسرعه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر 
بيرجع الشباب القصر بليل متأخر وكل واحد بيتجه لغرفته 
........ في غرفه عيسي 
بيدخل وبيتصدم من الي بيشوفه ووووووو........... 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@استووووووب
بيدخل عيسي وبيتصدم لما بيلاقي الغرفه كلها متكسره ومقلوبه وغرام مش موجوده 
عيسي بلهفه :غرام غرام 
بيسمع صوت انين وجع من الحمام بيدخل وبيتصدم لما بيلاقي غرام واقعه في الارض وفي ج*رح في بطنها 
بيقف عيسي بصدمه ومكنش قادر يتحرك حتي 
غرام بوجع:عي.. سي. 
عيسي فاق علي صوتها وقرب منها بلهفه وخوف :غرام انتي كويسه ياحبيبتي غرام 
غرام حطت ايدها علي خده:عاوزه .حقي .ياعيسي
عيسي نزلت دمعه من عنيه وبجمود:مين الي عمل فيكي كدا 
غرام بتعب:الي عمل كدا ............. وفجأه اغمي عليها 
عيسي اترعب وقام شاله وشد الملايه حطها فيها ولفها ونزل جري لتحت وحطها في العربيه.واتجه للمستشفي بسرعه البرق 
........... في المستشفى 
بيوصل عيسي وبينزل جري وهما بيلحقوه بترولي وبيحطها فيه وبتدخل العمليات وكان هيدخل وراها بس وقفته الممرضه
المرضه:عيسي بيه ارجوك مينفعش تدخل 
وقف عيسي بخوف عليها وإحساس جواه عاوزه يمشي وقلبه محروق عليها وعاوز يكسر الدنيا عشانها عيسي كان بين صراع فظيع في جسمه ودماغه  ورأسه وجعته جامد ومسكها بوجع وحس ان في حد بيسيطر علي افعاله وان في حد بيحركه لان الي عمله مع غرام كان غصب عنه كان بيحاول يبعد بس مكنش عارف وفضل عيسي ماسك راسه بوجع شديد لحد ما اغمي عليه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول 
كان متجمع رجال كتير ومن ضمنهم جابر الشناوي 
احد الرجال:تب وهنعمل ايه في المصيبه دي 
جابر:مش عارف والله بس عيسي مش سهل عموماً ومش هيسيب حقه من الي عملناه معاه 
الرجل الاخر :والله الي اعرفه ان محدش هيقدر يوردلنا كميه السلا*ح دي غير عيسي الهواري دا الرئيس
جابر:الرئيس مش راضي وبعدين انتو عارفين ان عيسي مبطل من اربع سنين ودي اول عمليه ليه من اربع سنين 
أحد الرجال:بس انا متأكد ان عيسي معملش العمليه دي كدا عيسي بيخطط لحاجه اكبر وصدقوني انه عاوز يعمل حاجه ازاي وهوا اصلا ماكنش ليه في السلاح بس لولا انس مكنش وافق بس ومتأكد انه هياخد حقه وحق انس 
جابر بتوتر:واحنا الي عملناه مكنش قليل وكان لازم نعرف ان عيسي الهواري مش اي حد وهينهينا انتو تعرفو ان إمبراطورية عيسي الهواري  مكمله لسا في جميع الدول دا لو عرف الي عملناه زمان ممكن يقتلنا 
احد الرجال:لاء ياروح امك الفكره كانت فكرتك احنا ميخصناش انتا التاجر وانتا البايع احنا كل الي عملناه اتفرجنا من بعيد ولا ايه يارجاله 
الرجال:كلامك صح 
جابر بعصبيه:هيا كدا ماشي اما وريتكم بس اصبرو عليا 
رجل اخر:اومال لو عرف انك ماشي مع خالته بنتها ههههه
جابر:مش هتتوقعو ايه الي حصل 
الرجال:اممم 
جابر:............ 
الرجال اتصدمو وخافو وجابر اتوتر اكتر 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح في المستشفى 
بيفتح عيسي عيونه وبيلاقي نفسه محطوط علي اجهزه ومتركبله كلجوز 
عيسي:انا بعمل ايه هنا غرااام........ وفجأه افتكر غرام 
وقام بسرعه وهوا حاسس بتعب في جميع جسده بسرعه شال كل الاجهزه الي عليه وشد الابرا*ه من ايده فجأبت د"م واتحرك لبراا بسرعه 
الممرضه بخوف:ايه الي طلعك انتي لازم ترتاح 
عيسي بتعب:غرام فين 
الممرضه بتوتر:غرام هانم 
يعيسي بغضب :انجزي 
الممرضه بخوف:هيا حالتها مستقره بس دخلت في غيبوبه وياعالم هتصحي امتي 
عيسي بدهشه:اايه غيبوبه لاء غرام هتصحي انا هصحيها ابعدي....... وزق الممرضه واتجه للغرفه الي موجود فيها غرام ولاقا العيله كلها قدام الباب 
كامل بلهفه:عيسي انت فوقت 
عيسي:غرام فين 
حسن بدموع:دخلت في غيبوبه 
عيسي بعدم تصديق:لاء غرام مش هتبعد عني..... 
ودخل الغرفه مع محاولات منعه كتير بس دا عيسي الهواري يدخل في اي مكان يحبه
دخل عيسي وقفل الباب ولاقا غرام نايمه ومحطوط ليها جهاز تنفس واجهزه كتير قرب عليها عيسي  وقعد علي الكرسي الي جمبها مباشرةً ومسك ايده وسند راسه عليها 
عيسي بحزن:غرام يا حبيبتي اصحي ياغرام انا اسف غرام انا مش عارف مالي حاسس اني مش مظبوط من امبارح وانا قسيت عليكي اتمني تسامحيني غرام صدقيني انا بعشقك انا معرفتش طعم الحب والحنان والطيبه والموده غير معاكي اصحي ياغرام واضربيني واشتميني وكسري الدنيا علي دماغي والله موافق بس اصحي عشان خاطري 
واكمل بغضب جحيمي وتوعد
عيسي بغضب:ورب العزه لما اعرف مين الي عمل كدا ماهرحمه ولو طلع الي في بالي ماهسيبه وصدقيني ياغرام حقك هيرجع ياغرام عيسي وقلب وروح عيسي انا عارف اني غلطت بس صدقيني كان غصب عني كنت حاسس ان جسمي بيتحرك لا ارداياً 
وباس ايدها بحب وقام وباس راسها وحضنها بخفه 
عيسي بصدق:انا رايح اعرف مين الي عمل كدا واجبلك حقك ياعمري استنيني بس بحبك يا قلب عيسي 
وخرج واترسم علي وشه ملامح الجمود
عيسي بجمود:دياب ورايا 
وخرج عيسي ووراه دياب وطلعو وركبو عربيه عيسي 
عيسي :سوق انتا 
لف دياب وركب وعيسي جمبه 
دياب بتوتر:عيسي عاوز احكيلك علي حاجه
عيسي:اممم 
دياب:انا عرفت................. ،،، 
عيسي بدهشه:ايه
دياب:والله زي مابحكيلك كدا 
عيسي عيونه احمرت وغضب جدا :والله العظيم ماهسيبهم 
دياب:هتعمل ايه ياصاحبي 
عيسي:اطلع علي جابر الشناوي 
دياب بتوتر:ليه بس 
عيسي بحده:اطلع علي جابر الشناوي 
اتنهد دياب واتحرك لهناك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 عند جابر الشناوي 
بيكون في مكتبه في الشركه فبيدخل عليه مساعده 
المساعد بخوف:ياباشا ياباشا الحق ياباشا 
جابر:في ايه انطق 
المساعد بتوتر ورعشه:عيسي.عيسي الهواري براا
جابر قام وقف بصدمه وخوف:عيسي الهواري
المساعد:ااه واقف برا وعاوزك
جابر :لاء خليه برا شويه ولا اقولك دخله بسرعه دا ممكن يدغدغ الشركه علي دماغنا 
المساعد:حاضر.حاضر ..... وخرج 
دخل عيسي وهوا حاطط ايده في جيبه ووراه دياب
جابر قرب منه ومدله ايده بس عيسي بصلها بقرف ودخل قعد علي الكنبه وجابر خاف أكتر
عيسي اتجه لللجنبه ورجع بضهره فرد ايديه علي الكنبه وحط رجل علي رجل ببرود 
دخل دياب وقعد علي الكنبه الي قصاده 
عيسي ببرود:ماتترزع ياجابر
جابر بتوتر :حاضر حاضر... وقعد جمب دياب
عيسي:قولي بقا ايه علاقتك بخالتيي
جابر بخوف:انا معرفهاش خالتك ميين دي 
عيسي بحده:جاابر انت عارف اني مبحبش الف والدوران 
جابر بعصبيه وتوتر:الله وانا مالي بخالتك ولا اعرفها
عيسي بحده:جابر لاخر مره هقولك وبلاش تعصبني عشان انتا عارف لو اتعصبت مبشوفش قدامي 
جابر بخوف:قولتلك معرفش 
حط عيسي ايده علي رجليه ووطي راسه وطلع علبه السجا*ير وطلع وحده وبدأ يدخن بغضب 
عيسي بصوت رجولي خشن ومرعب :جاببر انا قولتلك اخر مره هسألك انتا تعرف خالتي منين انطقق عشان مش اوريك الوحش القديم الي مخبيه جوايا من زمان
جابر اترعب وبدأ يترعش لانه عارف الوحش الي جوا عيسي لو طلع مش هيسمي عليه 
جابر بخوف ورعشه :هقولك يا كبير هقولك كل حاجه 
عيسي ببرود:ااه انا عاوز اعرف كلل حاجه 
جابر بص علي دياب الي كان بيتابع بهدوء 
عيسي بحده:دياب اخويا احكي مش ناقصاك 
جابر بتوتر:هحكيلك بس تديني الامان 
عيسي:ارغي ياجابر 
بدأ جابر يحكي كل حاجه فاتت يعرفها وبسمه عملتها 
دياب بدهشه:عمل 
جابر هز راسه ب ااه
عيسي بغضب جحيمي :وانس يا جابر 
جابر برعب :هيا هيا الي كانت عاوزه تخلص منه عشان تخلي طريقها
عيسي بحده: وديني وما اعبد ياجابر ياشناوي لو نطفت بكلمه لبسمه او بنتها لهنهيك وهوريك الوش التاني
جابر برعب:والله مش هنطق ولاهتكلم
عيسي قام وقف وطلع ودياب وراه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء وتحديدا في المستشفي 
بيوصل عيسي ودياب وبيلاقي حسن وعامر ومصطفى هناك 
عامر:كنت فين كل دا ياعيسي
عيسي ببرود:كنت بخلص كام حاجه كدا
مصطفي:تب هنعمل ايه في الي احنا فيه دا
عيسي:ولا حاجه غرام في غيبوبه بسبب جر*ح اخدته وانا وربي ماهسيب الي عملها 
حسن بغل:قسماً بالله اعرف بس مين الي عملها وانا هنهيه 
عيسي بحده:عمي اهدي كدا وكل حاجه هتنكشف قريب
عامر:عيسي احنا راجعنا الكاميرات وعرفنا ان مفيش حد دخل القصر 
عيسي بنظره غريبه :بعدين ياجدي بعدين اتفضلو انتو دلوقتي روحو
حسن:ازاي يعني انا مش هسيب بنتي و... 
قاطعه الدكتور الي قرب من عيسي 
الدكتور:عيسي بيه احنا عملنا كل الي حضرتك امرتنا بيه 
عيسي بحده:تمام روح انت ....... الدكتور جري من قدامه
حسن:انت امرت ب أيه
عيسي ببرود:عمي لو سمحت اتفضلو ارجعو القصر انتو ملكوش لازمه هنا
عامر:بس يابني غرام 
عيسي :انتو عمركو ما هتخافو علي مراتي قدي اتفضلو دياب روح انتا كمان 
دياب:لاء ياعيسي انا هفضل معاك 
عيسي ببرود:لاء انا هفضل لوحدي انا امرت بنقل سرير ليا في غرفه غرام اتفضلو 
دياب:يلا يا جدي يالا ياعمي اتفضلو معايا 
اتنهد حسن :خلي بالك منها..... 
واتحركو الجميع وعيسي بص علي الغرفه واتنهد ودخل جوا قرب علي السرير الي جمب غرام بظبط وقلع الجاكيت ورماه علي الكنبه وفك ازرار قميصه وقعد علي السرير ومسك ايد غرام 
عيسي بحزن:اصحي بقا وحشتيني سامحيني ياغرام يارب تسامحيني انا اسف غرام انا محتاجاك معايا اوي ياحياتي كلها انا عرفت حاجات النهارده صدمتني حرفيا انا عاوزك جمبي يا غرام ارجوكي اصحي انا معتش قادر 
ونام علي السرير وقعد يفكر لحد ما راح في النوم 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح 
بيصحي عيسي وبيقرب من غرام وبيبوس راسها 
عيسي بحزن:صباح الخير يا روما وحشتيني اوي اصحي بقا ارجوكي 
اتنهد بحزن وقام اتجه للحمام الي في الغرفه 
..... بعد مده طلع وكان لابس بدله رمادي 
قرب من غرام وباسه بخفه وقعد علي طرف السرير 
عيسي بشوق:وحشتيني اوي يا غرام اصحي بقا انا محتاجك اوي والله محتاجك اوي انا اسف انا عاوزك تصحي حتي لو هتموتيني وحشني جنانك وبرائتك وحنانك وحضنك وضحكك وكل حاجه فيكي يا قلب عيسي انا اسف يا احلي حاجه في حياة عيسي بس صدقيني لازم لما تصحي احكيلك عن حاجات كتير 
وقام وطلع برا الغرفه والمستشفي كلها ومأخدش باله من ايد غرام الي اتحركت 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سليمان 
بيكون قاعد علي الفطار مع مراته وبنته 
إبتسام :هوا احنا هنرجع الصعيد امتي يابابا
سليمان بتوتر:الله اعلم احل مشاكلي بس وهنرجع 
حكمت:لاء بقا دا احنا بقالنا سبوعين بعيد عن بلدنا 
سليمان بغضب:اعمل ايه يعني يا حكمت ما انتي شايفه الي انا فيه والي حاصل 
حكمت بعوجه بوق:وانا مش مجبوره انا وبتي نستحمل الي بيحصل ده 
سليمان بهدوء:حكمت انتي عارفه احنا هنا ليه 
إبتسام:ليه يا ابوي 
سليمان بخوف:يا جماعه عيسي الهواري لو عرف مكاني هيقت"لني  ويرميني لكلاب السكك
حكمت:ومالو نروحله ونستسمحو كمان هوا انت اي حد ما انت كبير وغني وعندك فلوس وحراسه زيه واكيد هيسامحك
سليمان بسخرية:يسامحني هه عيسي الهواري ميعرفش يعني ايه رحمه ولا يعني سماح يعرف الق"تل والد*م 
وكمان الفلوس والحراسه والملايين الي معايا ميجوش 1%من ثروه عيسي الهواري ولا رجالته ولا هيبته 
حكمت بخوف:يامري هوا وحش للدرجه دي 
إبتسام:وانت عملتله ايه عشان يعمل حاجه فيك اصلا 
سليمان بتوتر:انا معملتش حاجه 
فجأة دخل منصور 
منصور:ياباشا 
سليمان:ها في ايه 
منصور:مرات عيسي الهواري اتصابت واتنقلت للمستشفي وفي غيبوبه 
سليمان بتوتر:يا ابوي ومين الي عمل اكده 
منصور بخوف:معرفش بس الي عرفته انه بيدور في حادثه انس 
سليمان بخوف:أنس؟! 
منصور بتوتر:هنعمل ايه 
سليمان بتوتر:تب روح انت وهنتكلم بعديين 
وخرج منصور وسليمان تعرق من التوتر والخوف وحكمت وإبتسام بيبصوله بشك وخوف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر 
بيكون الجميع متجمع  علي الفطار 
روحيه:وغرام كويسه يا ولدي
حسن بحزن:مش عارف انا معتش عارف حاجه كل ما اطلع من مصيبه ارجع اقع في الاكبر منها وبنتي الي مبتقعدش في سلام اسبوع علي بعضه انا معتش عارف 
عامر بمواسه:معلش ياولدي غرام طيبه وربنا بيحبها وهتقوم منها ان شاء الله 
يوسف:بس ازاي يعني معرفناش مين الي اتجراء ودخل قصر الهواري واحنا نايمين 
دياب بص علي بسمه وساره بشك:عموماً الي عمل. كدا مش هيفلت وهنجيبه ولو فاكر نفسه ذكي فإحنا هنوريه 
رحمه:تب وعيسي ياحبيبي بات في المستشفى 
مصطفى:حلف انه ما هيسيبها ولا هيرجع من غيرها 
سامي:انا عاوز اقابل عيسي متعرفش هوا فيين 
يوسف:لا والله معرفش 
دياب:خليك وكدا كدا احنا راحيين ليه تعالي معانا بس في حاجه ولا ايه
سامي بتوتر:لاء مفيش حاجه بس عاوزه في موضوع كدا
فجأه دخل عيسي من الباب 
عيسي:صباح الخير 
الجميع:صباح النور
عامر:عامل ايه ياولدي 
عيسي بتعب:الحمدلله 
رحمه:تعالا افطر ياحبيبي
عيسي:لاء مش قادر 
حسن:غرام لسا زي ماهيا 
عيسي بحزن:الحمدلله 
بسمه نغزت ساره في جمبها من تحت السفره
ساره :تب وهيا كويسه ياسي عيسي 
عيسي بإبتسامه خبيثه:اه كويسه ياساره 
الكل بصله بصدمه وهيا فرحت هيا وامها 
سامي بسرعه:عيسي عاوزك في حاجه كدا
عيسي بملل:مش فاضي بعديين ياسامي 
سامي بيأس:بس؟ ....... وطلع عيسي علي فوق 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء وتحديدا في المستشفي 
بيوصل عيسي ومعاه دياب ويوسف ولقا المستشفى مقلوبه والممرضين والدكاتره بتجري بزعر
عيسي بخضه :في ايه؟! 
الدكتورة برعب:عيسي بيه!!!!!! 
عيسي بحده:في ايه انطقي؟
وقف كل الممرضين والدكاتره لحد ماجه مدير المستشفي
المدير بتوتر:عيسي بيه هوا
عيسي بغضب:في ايه الي بيحصل هنا
المدير بخوف:هوا هوا مدام حضرتك.. 
عيسي بسرعه وقلق:مالها مراتي انطق .... ومسكه من ياقه قميصه بغضب وقلق
المدير برعب:مش لاقينها يابيه وراجعنا الكاميرات لقينها وعرفنا ان في ممرضه ساعدتها تهرب
عيسي سابه بدهشه:هربت؟ يعني غرام فاقت
دياب:اهدي هنلقيها 
يوسف:فعلا عيسي اهدي و هنلقيها ممكن تكون رجعت القصر 
عيسي فضل يكسر في كل الاجهزه بغضب والكل بعد عنه برعب واتحول لوحش بيكسر في كل حاجه 
عيسي بغضب جحيمي:غراام لاءء غرام هترجع انا هجيبها ومش هسيبها ابدااا
وطلع جري من المستشفي وركب عربيته وساقها بسرعه جنونيه لدرجه ان يوسف ودياب ملحقهوش 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام 
كانت ماشيه في الشارع وتايهه ودموعها مبتقفش ومش معاها تليفون حتي ولا فلوس
غرام بدموع:انا مستحيل ارجع هيقتلون"ي  وانا بقيت اخاف من عيسي اووي دا وحش وكمان اعتدي عليا انا بكره....... 
مقدرتش تكمل الكلمه وحست بغصه فظيعه في قلبها وعيطت اكتر 
غرام وهيا بتبص علي ايدها:مش معايا غير دبلت عيسي انا هبيعها واخد فلوسها واهرب بعيد عن هنا....... اكملت بحزن شديد وحب:لاء انا مستحيل ابيعها دي اخر حاجه من ريحته معايا لاء انا ربنا مش هيسبني توكلت عليك يارب وفوضت امري اليك يا الله..... 
وكملت مشي علي الرصيف لحد ماتعبتت وقعدت علي احد المقاعد ترتاح 
قرب منها راجل كبير في السن وشكله تعبان 
الراجل:لو سمحتي يابتي 
غرام:اتفضل 
الراجل:انا عاوز اروح ومش عارف وشكلي تايه متعرفيش اروح ازاي 
غرام ضحكت بدموع:والله وانا كمان مش عارفه اروح ياحاج 
الراجل بنظره غريبه:لاء انا فاكر بيتي بس مش قادر امشي ممكن توديني ينوبك ثواب يابتي 
غرام ببراءه:من عيوني يا جدو اتفضل 
وقربت وهوا سند علي العصايه الي في ايده 
الرجل:تب تعالي اهو اتنين تايهين احسن من واحد تايهه 
وغرام كملت معاه ببراءه وهوا كان بيبصلها بطيبه 
لحد ما وصلو منطقه مخيفه شويه وقدام عماره من تلت طوابق وعليه بوابه كبيره 
غرام بتوتر:هوا انت ساكن هنا ياجدو 
الراجل:ايوا ساكن هنا لو استسمحك تتدخليني البوابه بس وربنا يسترك يابتي
غرام بطيبه:حاضر اتفضل 
وسندته لحد ماوصلته داخل البوابه ولسا هتخرج الباب اترزع بعنف 
غرام بخوف:اي دا الباب اتقفل لوحده كدا ازاي 
الراجل ضحك بشر ورما العصايه وقف كويس وكان راجل اربعيني وشكله مخيف 
غرام برعب:انت مين وو في ايه افتح الباب دا حالا هصوت والم عليك الناس 
الراجل بسخريه:صوتي براحتك ياحلوه الي عندك اعمليه
غرام اتوترت ودموعها نزلت:ارجوك مشيني من هنا انا عاوزه اروح 
الراجل بصلها برغبه:وانتي فاكره ان دخول الحمام زي خروجه ..... وبدأ يقرب وهيا ترجع لحد ماوقفه صوت من وراه ووووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
صوت من وراه:مسعود
مسعود اتوتر ولف:انا اسف ياست الناس بس البت عيونها حلوين اوي هيكون جسمها ووشها ازاي بقا 
السيده والي كانت في سن الخمسين واسمها رابحه 
رابحه بشر:تب كويس انك. جبتلنا واحده جديده اصل الي موجودين قدمو هههه 
غرام برعب:ارجوكي.سيبيني امشي ووالله ماهتشوفي وشي تاني ابدا 
رابحه:تؤتؤ متقوليش اكده ياحلوه احنا هنبسطوكي قوي يلا يا واد. هاتها علي فوق 
غرام بدموع وصراخ:لاء لاء ارجوكي سبيني الحقونيي 
قرب مسعود وشدها جامد وهيا بتصرخ 
طلعها فوق بالعافيه وغرام اتصدمت. من الي. شافته
لقت. بنات كتير ولابسه لبس خليع ورجال لابسين بدل وشباب وبيشربو الخمر وبيدخنو المخدر"ات 
احد الرجال بشهوه:يا ابوي دي عيونها حلويين قوي انا عاوزها 
رجل آخر:لاء انا الي هاخدها 
رابحه:مايهمش يابهوات كل واحد ياخدها شويه والي يدفع اكتر 
غرام بدموع:ارجوكي سيبيني امشي ونبي انتي متعرفيش انا مرات ميين 
رابحه بعصبيه:لاء ويلا عشان تتدخلي جوا يلا يابنات 
غرام بقوه ودموع:انا ابقا مرات عيسي الهواري 
الرجال الي لابسين بدل اترعبو وحطو وشهم في الارض 
رابحه بعصبيه:يلا.يابت بلا جوزك بلا بتاع خدوها جهزوها يلا 
قربت بنتين واخدوها معاهم بلقوه وغرام بتصرخ
رابحه بستغراب:وانتو كمان اتخرستو كدا ليه
أحد الرجال برعب:انتي لازم تسبيها
رابحه:ودا ليه ان شاء الله
رجل اخر:انتي متعرفيش عيسي الهواري 
رابحه بعصبيه:لاء ومش عاوزه اعرف 
وقامت دخلت غرفتها تجيب حاجه  
 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي 
كان بيلف في الشوارع زي المجنون مش عارف يروح فيين وقف العربيه فجأه ورجع راسه لورا 
عيسي بغضب وجنون:هتكون راحت فيين لامعاها فلوس ولا معاها تليفون هتكون راحت فين لييه ياغرام لييه انا مصدقت صحيتي تقومي تمشي انا عارف انك خايفه مني بس ليه تهربي لييه 
قاطع تفكيره وكلامه رنه موبايله وكان مجهول مردش وفضل الرقم يرن كتير لحد مازهق ورد 
عيسي بحده:الوووو 
مجهول بتوتر:......... 
عيسي بستغراب:اه اشمعنا 
مجهول برعب:................... 
عيسي بجنون:ايييه..... وقفل بسرعه ورن علي دياب 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام 
كانت خايفه في الاوضه والبنات بيحاولو يشيلو النقاب من عليها وهيا رافضه 
احد البنات:مايلا يابت انتي هتعملي فيها شريفه 
البنت التانيه ضحكت ضحكه خليعه :كلنا كدا ياحبيبتي
غرام بدموع:ارجوكو سيبوني امشي بقا واطلعو برا حرام الي انتو بتعملوه دا 
البنت:بقولك ايه ياروح امك هتعمليلنا فيها شريفه وست الشيخة
غرام بقوه:لاء انا مش شيخه انا بوعيكم الي انتو بتعملوه دا اسمه ز*ناا وحرام اتقو الله وارجعو لربنا 
البنت التانيه:تب خلصتي يلا اقلعي والبسي دا بذوق بدل مانلبسهولك احنا...... ورمتلها قميص نو*م يشبه الي هما لابسينه وطلعو برا الغرفه 
وغرام انهارت وقعدت في الزاويه وبقت تترعش
غرام بدموع:يارب اقف معايا يارب انا مليش غيرك انا خايفه يارب ياعيسي انا خايفه ياعيسي تعالا وقعدت تبكي بحرقه 
......... في الخارج
خرج البنتين وقعدو جمب الرجاله 
رابحه ببجاحه:ها لبست ولا لسه 
البنت:لاء دي محترمه وهتقرفنا بس علي ميين 
رابحه:يعني خلصت الزبون مستعجل 
البنت:عيب عليكي يامعلمه هيهيهي 
...عند غرام كانت قاعده بتعيط بس فجأه دخل راجل 
الراجل:الله انتي بتعيطي ليه 
غرام اترعبت اكتر وعيطت 
الراجل:متقلقيش دانا هبسطك وهكون حنين معاكي
غرام برعب:سيبوني امشي ونبي 
الراجل بعصبيه:يلا يابت بقا انا مش فاضي لشغل العيال دا 
غرام بقرف وخوف:وانت عاوز مني ايه ابعد عني واطلع برا ماهما كتير برا 
الراجل بشهوه:تؤتؤ اصلك عجبتيني وانا الي بيعجبني باخده وانا مبحبش جوزك وعاوز انتقم منه فيكي 
غرام برعب:عيسي لو عرف هيقتل"ك
الراجل بسخرية:هه مش لما يلاقيكي يا حلوه وبصراحه انتي بطل و عجبتيني يلا متطيريش النفسين 
 وبدأ يقرب لعندها وغرام وقفت وبقت تبعد 
الراجل بعصبيه:احنا هنلعب ما يلا  بقا انتي كمان 
غرام جريت بعيد بخوف ولمحت سكي.نه علي طبق فاكهه 
مسكتها بسرعه ورفعتها عليه وهوا اتوتر 
غرام برعب وجع لان الجرح بدأ يوجعها:لو قربتلي هقتل.قك
الراجل بتوتر:تب نزليها ونتكلم 
غرام بصراخ:مافيش كلام اطلع براا يلا ياعيسي 
الراجل بسخريه:عيسي ههه هيجيلك فين عيسي انتي في اخر البلد هه
غرام بثقه:انا واثقه ان عيسي مش هيسبني ابدا وهيجي ياخدني من هنا 
الراجل ببروود:دا في احلامك يا مرات عيسي الهواري .... واخد منها السك.ينه وغرام رجعت لورا بخوف وغمضت عيونها بخوف والراجل ابتسم بخبث علي منظرها 
غرام برعب وصراخ:ياعيسي انا خايفه ياعيسي ارجوك تعالا ياعيسيييي 
الراجل بسخريه:انسي يا حلوه 
غرام بوجع وصراخ:ياعيسي .. ياعيسسسيييي 
عيسي من وارها:قلب وروح عيسي 
غرام فتحت عيونها والراجل اترعب وبدأ يترعش وغرام جريت عليه وحضنته وعيطت بحرقه 
عيسي بيمسح علي ضهرها وبيهديها :انتي كويسه حد عملك حاجه 
غرام عيطت اكتر وحضنته اقوي وهوا شدد من حضنها 
عيسي بص للراجل بنظره قتلته وبدأ يترعش وبعد عن غرام وقرب منه 
عيسي بغضب:بقا عاوز تعتدي علي مراتي ياكلب 
الراجل رفع السكينه وهوا بيترعش بس عيسي ضربها برجلها وقرب منه ونزل فيه ضرب 
غرام بدموع:كفايه ياعيسي انا خايفه 
عيسي وقف تلقائي وقرب منها وشالها وهيا دفنت وشها في صدره ونامت علي قلبه بظبط وهوا كان غضبان 
وكانت الشرطه موجوده ورجاله عيسي ودياب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كان حسن رايح جاي بقلق 
كامل:تب متعرفش عيسي راح فيين 
يوسف:لاء هوا مكنش مهتم اصلا وقال هيدور عليها عشان 
حسن:عشان ايه
يوسف بتوتر:عشان عشان
مصطفى:ماتنطق قلقتنا
يوسف:عشان يطلقها ؟! 
العيله كلها اتصدمت وبسمه وساره بصو لبعض بفرحه
حسن بغضب:هوا عيسي فاكر نفسه ايه عشان يطلقها براحته ويتجوزها براحته لما يلقيها بس 
عامر:اهدا ياحسن اهدا 
حسن بعصبيه:لاء مش ههدي انا بنتي مش لعبه وانا الغلطان اني وافقت من الاول علي الجوازه دي 
كامل بضيق:ماتهدي ياحسن كدا مش لما نعرف راحت فين 
رحمه:مريم اتصلي علي جوزك. كدا لما نعرف لاقوها ولا لاء
مريم:ماانا بتصل ومش بيرد 
فجأه دخل عيسي وهوا شايل غرام الي دافنه وشها في صدره ودياب وراهم وساره اتغاظت
حسن وهوا بيجري عليه :غرام حبيبتي انتي كويسه 
عيسي :هيا كويسه 
حسن بضيق:تب نزلها اطمن عليها
عيسي كان هينزلها بس هيا مسكت فيه اكتر فسابها 
عيسي بحده:لاء هيا عاوزه ترتاح..... واتجه لفوق وحسن اتعصب 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند ميرنا 
كانت قاعده هيا وابوها وامها واختها الصغيره قدام التلفزيون وبياكلو فشار 
ام ميرنا:انا مش مصدقه ان فرحك كمان اسبوع 
ميرنا بخجل:متزعليش هبقا اجيلكم كل يوم 
ام ميرنا بضحك:لاء ماشوفش وشك هنا انا ماهصدق اخلص منك 
ميرنا بغيظ:عجبك كدا يابابا 
ابوها بضحك:ما فعلا انتي قاعده في وشنا بقالك 20سنه اهو كفاييه 
ميرنا بغيظ اكبر:كدا تب انا معتش جايه عندكم تاني 
ريتاج اختها:ياختي خفينا وامشي عشان اخد اوضتك  
ميرنا بذهول:يااه انتو وعاوزين تخلصو مني بسرعه دي 
فجأه الباب خبط جريت ريتاج وفتحت الباب وميرنا جريت جوا
ريتاج:دا مالك 
مالك بإبتسامه:عامله ايه ياقطه 
ريتاج:كويسه تعالا 
ابو ميرنا:اهلا يا مالك ياابني تعالا اتفضل 
دخل مالك وسلم عليهم وقعد 
مالك:عاملين اييه اومال ميرنا فيين 
امها:جوا يابني 
مالك:تب بعد اذنك ياحاج هاخدها عشان نختار الفستان وكدا 
ابو ميرنا:ماشي ياابني بس متتأخروش وخدو ريتاج معاكو
ريتاج بفرحه : بجد
مالك بإبتسامه:ماشي ياستي يلا البسي 
جريت ريتاج تلبس وميرنا خرجت وكانت جميله 
مالك تااه فيها :خلصتي
ميرنا بخجل:ااه انت اتأخرت لييه 
مالك:معلش كان عندي شغل 
وقعدو يتكلمو وبعد كدا ريتاج خلصت ونزلو كلهم 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه عيسي وغرام
دخل عيسي وحط غرام علي السرير برفق وبصلها بضيق 
وكان متجه للحمام بس مسكت ايده
غرام بخوف:خليك جمبي 
عيسي بحده:سيبي ايدي 
غرام بدموع:انت معندكش قلب ووحش..... وسابت ايده ودفنت وشها في المخده وقعدت تعيطت 
عيسي بصلها وقرب منها وقعد على طرف السرير ومسكها 
من دراعها بس هيا زقت ايده بعصبيه وهوا اتضايق 
عيسي بحده خفيفه:غرام 
غرام مردتش عليه وعيطت اكتر 
عيسي شد المخده من علي وشها ولاقها منهاره 
عيسي بهدوء:اهدي يا غرام اهدي 
قامت حضنته بقوه وهوا حضنها ومشي ايده علي ضهرها بحنان وابتسم لانه عارف انه ميقدرش يعيش من غيرها 
عيسي:اهدي خلاص
غرام هديت وزقتها وهوا اتصدم 
عيسي بذهول:انتي مجنونه يابت 
غرام بغضب طفولي:ابعد عني خالص انا مش بطيقك 
عيسي برفعه حاجب:ودا.من ايه ان شاء الله 
غرام بكسره:عشان اعتديت عليا بكل وحشيه ومفكرتش فيا حتي 
عيسي بحزن:انا اسف والله بس صدقيني مش هتحصل تاني غصب عني متزعليش
غرام بدموع:لاء انا زعلانه وبقيت بخاف منك اوي ياعيسي وانت كنت بتعاملني وحش اوي كمان 
عيسي قرب وباس راسها وبعدين شال النقاب من علي وشها وابتسم لان شكلها وحشه وهيا وحشته 
عيسي بعشق:وحشتيني اوي ياقلب عيسي 
غرام:وحشتك ااه وانت فاكر اني عبيطه وهنسي 
عيسي افتكر وبحده:انتي ايه الي وداكي المكان دا وهربتي ليه اصلا 
غرام اتوترت:اصل اصل
عيسي بغضب:اصل ايه احكي يلا 
غرام بدموع:......................،،،،،،،الخ...... 
عيسي بغضب وجنون:وانتي اي حد تروحي معاه كدا ماشكتيش للحظه انه مش عجوز وبيضحك عليكي 
غرام:لاء الصراحه بس والله كنت حابه اساعده مش اكتر 
عيسي بدأ يهدي لما حس انها خافت بس كان بيتوعد للراجل المنافس بس افتكر جرحها
عيسي بلهفه:تب وجرحك كويس دلوقتي 
غرام هز راسها ب ااه 
عيسي بضيق:مين الي عمل كدا ياغرام 
غرام:مش عارفه 
عيسي بذهول:يعني ايه مش عارفه 
غرام بتفتكر:انا ما شوفتش وش الي عملها انا كنت نايمه وفجأه حسيت بحد دخل الاوضه في الاول فكرته انت لاكن ببص لقيت حد ولافف شال علي وشه ودخل وقرب من السرير وانا قمت جرييت وخبطت فيه الفازه بس مجتش فيه وحاولت اصرخ بس محدش سمعني خالص لحد ما استخبيت في الحمام وهوا حاول يزق الباب عليا وانا مكنتش قادره وتعبانه من الي حصل فقدر يزق الباب وانا اترعبت وكنت هجري بس مسكني وفجأة ضربني بسكينه في بطني وانت اتصدمت وشد السكي.نه ورماني علي الارض وخرج وانا وقعت علي الارض وبس ...... 
عيسي كان بيسمعها وغضب جدا ولعن نفسه الف مره انه مكنش موجود وعرف يحميها وتوعد لعمل كدا
عيسي بهدوء حط ايده علي خدها:انا عاوزك تنسي كل الدنيا وتدخلي تاخدي شاور عشان في حاجات كتير عاوزيين نتكلم فيها ياغرام 
غرام قامت ودخلت الحمام وهوا عمل مكالمه وبعدها قام واخد هدوم وراح الحمام التاني في الجناح 
........ بعد مده طلعت غرام وكانت لابسه بيجامه بيضه وفيها ورود حمرا وعملت شعرها بشكل فوضوي ونزلت خصلتين علي وشها وكانت جميله جدا وملقتش عيسي 
فقربت وقعدت قدام التلفزيون وبعد شويه 
بعدشويه بيطلع عيسي من الحمام التاني وهوا لابس بيجامه سوده حرير وشعره مبلول وكان عسول اوي 
وبيقرب يقعد جمب غرام وبيمد ايده ياخد الريمود ويقفل الشاشه 
غرام بزعل طفولي:ليه قفلتها كنت عاوزه اعرف هيحصل ايه مع الوحش 
عيسي بإبتسامه:ياستي اسكتي انا متجوز بنت اختي 
غرام:امم سكتت اهو 
عيسي:انا في حاجات كتير اوي في حياتي انتي لازم تعرفيها
غرام بإهتمام:اتفضل احكي 
عيسي مسك ايدها وبترجي:توعديني انك مش هتسيبيني وهتفضلي معايا مهما حصل 
غرام بحب:اوعدك ياعيسي انا اصلا اموت لو بعدت عنك بس. بردو زعلانه 
عيسي :معلش انا عارف اني غلطت بس صدقيني لما هتعرفي هتعذريني
غرام:تمام ياعيسي 
عيسي بإبتسامه:صافي يالبن يا قطه 
غرام بإبتسامه ظهرت غمازتها:حليب ياقشطه ياقلب القطه يخربيت قلبي الحنين 
عيسي انفجر في الضحك علي القطه الصغيره الي سحرته 
عيسي بضحك:ماشي يا حنينه 
غرام:احكي بقا 
عيسي بتوتر:غرام انا تاجر سلاح 
غرام اتصدمت ووووووو........... 
غرام بصدمه:اييه 
عيسي :اه ياغرام انا تاجر سلاح 
غرام بذهول:تاجر سلاح ازاي؟! 
عيسى اتنهد:انا هحكيلك كل حاجه 
FIas back........ 
من 10سنين بظبط كان عيسي بيدرس في أمريكا في اكبر الجامعات هناك وفي. يوم. كان خلص محاضراته وطالع قدام الجامعه لاقا شويه رجاله لابسين بدل ونازلين ضرب في شاب علي الارض والناس واقفه ومحدش قادر يتدخل 
جري عيسي عليهم ورما حاجته علي الارض 
عيسي بغضب:ماهذا ما الذي يجري هنا ايها الرجال
احد الرجال:لاتتدخل ايها الشاب والا سنئوذيك 
عيسي:حرام.عليك ماذا فعل لكل هذا 
الرجل زقه جامد :ابتعد من هنا ابتعد 
وبعد عيسي بلفعل بس. رجع وفي ايده مضرب حديد ونزل فيهم ضرب ومقدروش عليه وجرو بعيد عنه بس واحد منهم. طلع سكي"نه وضربه بيها في بطنه بس عيسي لحق نفسه واتعور بسيط والراجل طلع يجري وركبو عربيات سوده ومشيو وهما بيتوعدو لعيسي ... 
اما عيسي مد ايده لشاب الي كان مرمي علي الارض وهوا قام وكان كويس بس خد كام. ضربه بسيطه في وشه 
والناس كلها سقفت لعيسي علي شجاعته 
احد الناس:حقا انك رجل الله يحميك.. 
والجميع كان بيتكلم وعيسي كان بطنه بدأت توجعه 
عيسي:ما اسمك؟! 
الشاب:انا انس وأنت
عيسي:انا اسمي عيسي 
انس:انت منين 
عيسي:انا من مصر 
انس بفرحه:وانا كمان مصري صعيدي 
عيسي بسعادة:بجد وانا كمان صعيدي 
انس:انت من عيله ميين 
عيسي بإبتسامه:انا من عيله الهواري 
انس بدهشه:انت عيسي الهواري الحفيد. الكبير ابن كامل الهواري 
عيسي بإبتسامه:ااه انا وانت من عيله ميين 
انس بإحراج:انا من. عيله بسيطه ياعم مش قد عيلتكم 
عيسي:متقولش كدا احنا كلنا ناس واحده ومش بلفلوس والعز يا انس ايه رايك نبقي صحاب 
انس بسعاده:بجد .. 
عيسي:بجد ياصاحبي..... 
وبالفعل من بعدها بقا انس وعيسي اعز صحاب واتعلقو ببعض جدا لدرجة انهم اخدو شقه سوا
...... في ليله كان عيسي عامل العشا ومستني انس
عيسي بقلق:هوا اتأخر كدا ليه 
فجأه الباب اتفتح ودخل انس بس كان باين عليه انه مش في وعيه وعيسي جري عليه
عيسي:مالك يالا  
انس بدموع:ادوني حقنه مخدر*ات ياعيسي 
عيسي بصدمه:مخدر'*ات مين الي عمل كدا 
انس:الي ضربوني قبل كدا وانا راجع اخدوني وعطوني حقنه وبعدين جابوني ورموني قدام باب العماره 
عيسي بقلق:تب اهدا وهنلاقي حل 
انس بحزن:حل ايه انا بقيت مدم"ن 
عيسي بقوه:متقولش على نفسك كدا انت قوي وهتفوق 
....... وبيعدي يومين علي اليوم. دا وعيسي حاول يعرف مين الناس دي لحد ماقرر يضغط علي انس 
عيسي:انس 
انس بتعب:نعم 
عيسي:عاوز اعرف مين الناس دي وليه عملو فيك كدا 
انس:مش قادر اتكلم... وقرب من عيسي ومسك ايده وباسها وعيسي شد ايده بدهشه
انس بترجي:أرجوك يا عيسي ونبي هاتلي حقنه واحده بس انا مش قادر وجسمي وجعني اوي ونبي ياعيسي 
عيسي:مستحيل اعمل كدا ابقا بضيعك من ايدي مستحيل ياانس 
انس بغضب:وانا صاحب الامر وبقولك انا عاوز 
عيسي بغضب:قولت لاء ولو علي موتي مش هتاخد القرف دا تاني 
انس:انا هنزل وهجيب.... وكان متجه للباب قرب منه عيسي ومسكه 
انس بصراخ وتعب:سيبني ياعيسي بقولك سيبني 
عيسي بغضب:مستحيل اسيبك تضيع نفسك 
ومسكه ودخله الحمام وشغل عليه الميه السقعه وانس بيصرخ وعيسي قلبه بيتقطع بس لازم يعمل كدا 
انس بصراخ:طلعني ياعيسي انا مش قادر بكرهك ياعيسي طلعني ياعم هقتلك طلعني ياخسيس 
عيسي عارف انه مش في وعيه فمتكلمش وقفل الحمام بالمفتاح 
..... بعد مده بيفتح عيسي الباب لانس وبيلاقيه نام تحت الميه وجسمه ازرق كان الدم نشف
عيسي بخوف:انس انس 
وشاله واتجه لتحت وراح للمستشفى 
في المستشفى دخل عيسي وهوا بيجري وشايل انس والدكاتره اتلمت عليه واخدوه. منه 
وبعد مده بيطلع الدكتور وعيسي جري عليه 
عيسي بقلق:هوا كويس
الدكتور:كويس بس وكمان الماده المسممه طلعت من جسمه بس هوا محتاج رعايه وهيفضل هنا يومين 
عيسي براحه:تمام شكرا ممكن ادخله 
الدكتور:ماشي بس مش كتير.... ومشي وعيسي دخل لغرفه انس وجري عليه 
عيسي بخوف:انت كويس 
انس بتعب:كويس ياصاحبي 
عيسي بحده:انا عاوز اعرف علاقتك ايه بناس دي حالا 
انس بتنهيده:انا هحكيلك كل حاجه وانا في الصعيد كنت من عيله فقيره اوي وهما كانو راضيين انما انا كنت عاوز اعيش وابقا زي ولاد الاغنيه المهم واحد من صحبتي السوء عرفني علي واحد اسمه جابر الشناوي ودا كان تاجر
سلا*ح كبير وانا كنت فكره وحش الكون المهم ايه شغلني معاه في السلا*ح ومسكت فلوس ملهاش اخر واعتبرني دراعه اليمين ودخلني جوا مافيا كبيره والي بيرأسها عزام ودا واحد كبير اوي واشتغلت معاهم خمس سنين بحالهم وكنت مبسوط اوي لحد ماقابلت شروق حب حياتي غيرتني وخلتني اعشق الحياه وان مش كل حاجه الفلوس واعترفتلها بكل حاجه ومسبتنيش بالعكس قالتلي انا معاك لحد ماتسيب الطريق دا وانا اقتنعت ولما رحت لجابر وقولتله اتعصب وقالي الي بيخرج من وسطنا بيموت ويلا عشان عندك مهمه في امريكا ولما جيت هنا مش راضي انفذ المهمه وهوا بيجري ورايا وعاوزين يقتلوني وبس ... 
عيسي بذهول:يااه تب والمفروض تعمل ايه دلوقتي وايه المهمه دي
انس:انا راجع مصر بكرا تيجي معايا ارجوك انا محتاجلك 
عيسي:تمام بكرا اخر يوم. امتحانات في السنه دي هنزل معاك تلت شهور وارجع تاني
انس:تمام... 
وبالفعل تاني يوم خلص عيسي الامتحان وسافرو مصر سوا وعيسي عرف العيله علي انس وكانت غرام لسا مجتش عندهم والعيله حبته معادا بسمه الي كانت مش بتطيقه 
...... اليوم الي كانو رايحين فيه لجابر
انس:سيبني في حالي يا كبير من غير شوشره 
جابر:انت فاكر دخول الحمام زي خروجه يا انس ومين دا كمان 
انس:ميخصكش يبقا خلاص الالماس الي معايا مش هتاخده 
جابر بغضب :الالماس هوا انت مسلمتوش 
انس:لاء مسلمتوش وانت مش هتاخده غير لما تديني الورق والعقود بتاعتي 
جابر بخبث:الي انت عاوزه ياانس 
انس بفرحه:بجد 
جابر بشر:بجد
عيسي اخد باله من نظراته وبحده:واحنا نضمنك منين 
جابر:الله وانت مين بقا يانوغا 
عيسي بغضب:انت تحترم نفسك معايا فاهم انا عيسي الهواري 
جابر بتوتر:انت من عيله الهواري 
عيسي بغضب جحيمي:اه وخلي بالك لو فكرت تضحك عليه انا هخليك تحلم بيا يا جابر يلا ياانس... وخرج وانس وراه وجابر اتعصب واتوعد ليه 
...... وبيعدي اسبوع وانس كان مبسوط وفرح قرب لانه هيتجوز البنت الي بيحبها وعيسي كان فرحان بيه 
انس برعب:الحقني ياعيسي.
عيسي بقلق:في ايه مالك 
انس:جابر خطف شروق وطالب مني مهمه وبيهدنني لو مرجعتش هيقتلها 
عيسي:تب اهدي وتعالي معايا ودياب يوسف تعالو
....... عند جابر كان وصل عيسي وكان معاه دياب ويوسف وانس 
عيسي بصراخ وغضب:ياجابر ياشناوي ياجابر 
جابر بخبث:عاوز ايه 
عيسي بغضب:مش انا حذرتك انك تبعد عنه ولا لاء 
جابر:حصل وانا طالب منه حاجه ياينفذ يا اقتل حبيبت القلب 
عيسي :رجع البت ملهاش ذنب 
جابر بغضب:انت مين انت حتت عيل وجاي تتكلم معايا 
عيسي بغضب:لازم نتكلم انا وانت ياجابر 
جابر بخبث:اهلا انا عاوزك انت من الاول لانك عجبتني 
ودخل عيسي لوحده معاه 
عيسي:عاوز ايه وتسيبه 
جابر بخبث:صاحبك ماضي علي عقود بملايين ومعايا حاجات ليه توديه في داهيه وانا طلبت منه حاجه صغيره وهوا مش راضي 
عيسي:عاوز ايه 
جابر بشر:اقتل عزام واخد مكانه 
عيسي بخبث:اعتبره حصل بس تعرفني مكانه وتسيب صاحبي في حاله
جابر بعدم تصديق:بتتكلم جد وانا موافق بس تنفذ بكرا 
عيسي:اعتبره حصل بس بعد فرح انس ...... 
...... وبيرجع عيسي البنت لأنس وبيتجوز بس يوم الفرح 
كان انس واقف مع عيسي وبيرقصو فجأه اتضرب طلقه في قلب انس وعيسي اتصدم
عيسي بصدمه:انس انس 
انس بوجع:دمي في رقبتك ياعيسي يا اجدع صاحب انا قابلته في حياتي هاتلي حقي ياعيسي..... وايده وقعت علي الارض 
عيسي بصراخ:انسسسس 
.وبيقوم عيسي والغضب عاميه و بيروح عيسي لجابر القصر وبيخلص علي كل الحرس الي برا  بسلاحه وجابر بيشوفه وبيخاف لان هدومه كانت غرقانه د*م
عيسي بغضب جحيمي:هقتلك ياكلب وربي لقتلك 
جابر برعب:انا معملتش حاجه عزام الي قتله لما عرف انه هيسيب المافيا 
عيسي بصوت مخيف:هقتلكم كلكم القيه فين عزام دا انطق 
جابر بخوف:في.............. 
وبيقوم عيسي وبيطلع علي المكان بس بياخد جابر معاه وبينزل وبيكون عباره عن مقر كبير وبيق"تل اي حد يشوفه قدامه وجابر وراه هيموت من الرعب ودخل عند عزام الي كان متجمع حواليه رجال المافيا الي زي جابر 
عزام بعصبيه:انت مين ودخلت هنا ازاي 
عيسي بغضب:انا جاي اخد حق صاحبي انس الي قتلتوه وهوا عريس 
عزام بتوتر:انا مقتلتش حد بس كنت هقتله بس مش النهارده 
عيسي قرب منه والرجاله رفعت اسلحتها عليه وهوا ولا اتهز وضرب عزام بطل*قه في راسه ومات علي طول والرجاله اتصدمت 
جابر بفرحه:هاخد مكانه اخيرا 
عيسي بغضب جحيمي:ارجع يالا انا عيسي الهواري رئيس المافيا الجديد ياكلاب 
جابر بدهشه:اايه بس انت صغير اوي 
عيسي بغضب:ميخصكش قوانينكم بتقول ان لو رئيس المافيا اتقتل القاتل بيكون الرئيس الي بعده فاهمين 
جابر:بس:انا مش هسكت 
عيسي بصله بشر وضربه بطلقه وجت في رجله وباقي الرجال حطو وشهم في الارض وعيسي بصلهم بقرف وقرب من عزام واخد الخاتم الي في ايده لان انس قاله ان دا بيلبسه الرئيس الجديد 
أحد الرجال:اهلا بيك يارئيس 
عيسي سابهم وراح دفن انس وبعد كدا بدأ شغل معاهم عشان هدف في دماغه وبقا احسن رئيس في تاريخ المافيا دي وبعد كدا لما خلص دراسه سابهم من اربع سنين وهيموت عليه ويرجع تاني وهوا خلي جابر مكانه بس لسا معاه الخاتم وبيتاجر في السلاح بس فين وفين 
End back...... 
عيسي بحده:ودي حكايتي الي مخبيها ياغرام محدش يعرف غير دياب ويوسف وجدي
غرام بدموع:ليه ياعيسي اخدت مكانه كان ممكن تاخد حقه وترجع
عيسي بغضب:مكنوش هيسبوني ياغرام دول مش ساهلين لولا اني شديد معاهم هيكلوني وانا بعدت ومستجرءوش يتكلمو بس صدقيني انا هنهيها قريب انا حبيت اعرفك عشان نبدأ مع بعض علي نضيف 
غرام بحب:عيسي لو وحده. مكاني كانت سابتك وخافت انما انا واثقه فيك انك راجل وهتقدر تحميني وتحمي نفسك وعمري ماهلاقي حد زيك في الرجوله والهيبه والحب ياعيسي بس ارجوك توعدني انك هترجعلي ومش هتسيبني لوحدي 
عيسي خانته دمعته غصب عنه 
غرام بدموع:مش عيب انك تعيط ياعيسي احنا بشر والراجل مش حجر وعنده مشاعر عيط ياعيسي وطلع الي جواك الي مدفون من سنين 
عيسي انفجر في العياط وحضن غرام ومكنش قادر لانه بجد مخبي في قلبه كتير وفضل يعيط وغرام بتمسح علي ضهره بحنان لحد ماحس انه مرتاح وهدي 
غرام بحب:مرتاح ياحبيبي انسي ياعيسي انس في مكان احسن والله يرحمه بس توعدني انك هتبطل الشغل دا خالص 
عيسي بهدوء :اوعدك ياغرام بس لازم الاول اعرف خالتي دخلها ايه 
غرام بدهشه:خالتك؟! 
عيسي بغضب:ااه خالتي ليها يد في حاجه في موت انس وانا لازم اعرفها وكمان كانت عملالي عم. ل سفلي اني اكرهك واطلقك واتجوز بنتها ود الي كان مخليني متغير وحصل الي حصل بس متقلقيش انا روحت وخليت الي عمله يفكه وسلمت الدجا*ل للبوليس والحمدلله
غرام بذهول:سح"ر يعني انت كان معمولك سح"ر
عيسي:ااه بس متقلقيش حبي ليكي طلع اقوي من مليون سح*ر يا قلب عيسي 
غرام حضنته جامد وعيسي حضنها ودفن وشه في رقبتها وباسها برقه 
غرام بعدت بتوتر:انا هنام بقا هتنام 
عيسي بخبث:اه هنام... وقرب وشالها وحطه علي السرير ووووووو.... 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح 
بيصحي عيسي ومبيلقيش غرام جمبه فبيستغرب وبيقوم وبيتجه للحمام وبيخبط بقلق 
عيسي:غرام غرام...... بيفتح الباب مبيلقيش حد وبيدخل 
...... بعد مده بيطلع وهوا عاري الصدر وبيلاقي غرام قاعده علي السرير 
عيسي بحده:كنتي فين 
غرام بحب:كنت بعملك فطار ياحبيبي 
عيسي:فطار؟! 
غرام:ااه تعالي.... ومسكته من ايده واخدته معاها لحد الكنبه وقعدته 
عيسي:ايه الي قومك من جمبي ومصحتنيش ليه
غرام بتوتر:انا قولت اعملك فطار بإيدي وبعد كدا متكلش حاجه من ايد حد خالص فاهم انا وبس 
عيسي برفعه حاجب:ودا ليه ان شاء الله ياست غرام
غرام:زي مابقولك كدا وخلاص ويلا كل عشان انت اكلك مش عاجبني يلا..... ومدت ايدها وعملتله لقمه صغيره بقشطه وحطتها في بوقه وهوا ابتسم علي اهتمامها 
...... بعد شويه بيخلصو اكل وعيسي بيتجه للدريسنج وغرام بتروح وراه 
غرام بغيظ:رايح فيين 
عيسي:الشركه 
غرام:لاء مفيش شركه النهارده 
عيسي بحده:اشمعنا ياست غرام
غرام حطت ايدها في وسطها بغضب طفولي :عشان انا عاوزاك معايا النهارده ياعيسي 
عيسي قرب وسحبها من وسطها :مش فاضي يا روما
غرام زقته وطلعت من الدريسنج وقعدت علي السرير بزعل طفولي وهوا اتنهد وراح وقعد جمبها 
عيسي بهدوء:غرام 
غرام بزعل:اممم 
عيسي بحب:القمر بتاعي زعلان لييه 
غرام بصتله ببراءه ومتكلمتش 
عيسي بمرح:انتي زعلانه لييه بقا متبقيش نكديه والا هتجوز عليكي 
غرام بصتله وفجأه مسكته من رقبته:نعممم يا ابن رحمه تتجوز علي مين دا انا كنت قتلتك وقتلت نفسي وراك عشان مش هقدر اعيش من غيرك 
عيسي ضحك جامد:يابت اتهدي حرام عليكي 
غرام ضحكت علي ضحكه وبعدت عنه وهوا وقف وهوا ميت من الضحك
غرام بخبث:انت هتروح الشغل يعني خلاص كدا 
عيسي برفعه حاجب:ااه هروح خلاص كدا 
غرام قامت وشالت طرحتها عنها وقلعت الاسدال وكان تحته بيجامه هوت شورت وتيشرت بحمالات وكانت جميله جدا وقربت من عيسي وقعدت علي رجله وحطت ايدها حوالين رقابته برقه ودلع لدرجه ان جسمه قشعر 
عيسي بلع ريقه بصعوبه:عاوزه ايه ياغرام هتودي نفسك في داهيه 
غرام بدلع وهيا بتمشي ايدها علي صدره العاري:وانا كنت عملت ايه بس ياحبيبي عشان عاوزه احضنك عشان تقوم تروح الشغل بودعك يا عيسي
عيسي بعشق:جننتيني يابنت الهواري عمر ما واحده عرفت تهز مني شعره انتي جبتيني ارض 
غرام بحب:انا بحبك حب يعجز الشعر عن وصفه يا عيسي 
عيسي بص علي شفايفها وهيا بتبصله بحب وبراءه
عيسي بتوتر:تب قومي يلا عشان مرتكبش جنايه
غرام ببراءه:لاء مش هقوم انا حابه كدا 
عيسي بتحذير:غراام انا خلاص
غرام:بس بقا ياعيسي .... ودفنت وشها في رقبته
عيسي بخبث: انتي الي جبتيه لنفسك 
غرام بعدت بستغراب:جبت ايه انا عملت حاجه
عيسي بتوهان وهو بيمشي بإبهامه علي شفتيها ببطيء:انتي عملتي كتيير اوي فيا ياغرام قلبي
غرام لسا هتتكلم قاطعها عيسي لما باسها بشغف وعشق وهيا اتجاوبت معاه وووووو........ 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه بسمه
ساره بغيظ:انا هتجنن تب هما منزلوش ليه علي الفطار وكمان هيا اخدتله الفطار فوق 
بسمه:والله ما انا عارفه ايه الي بيجرا اليومين دول
سارة بترجي:ياما هوا مفعول السحر دا معتش شغال ولا ايه 
بسمه بشر:اكيد طبعا شغال دا احنا دافنينه في حته محدش يقدر يوصلها دا في المقابر هيجيلهم دماغ ازاي 
ساره بغل:امال معتش مهتم بيا ليه والي اسمها غرام دي مالها كدا لا سامعه ضرب ولا صويت 
بسمه بخبث:اكيد حصل بينهم حاجه وهوا بيرفضها وهيا بتحاول تقرب منه بكل الطرق لان امبارح بليل كنت سامعه صريخ من اوضتهم 
ساره بفرحه:بجد تب كويس اكيد ضربها بس المهم دلوقتي احنا هنعمل ايه عشان اتجوزه ونخلص
بسمه:مش لما تعملي العمليه الأول
ساره بتوتر:انا خايفه ياما عيسي لو عرف هيقتلني
بسمه بخبث:متخفيش يابت ماهوا انتي مينفعش تتجوزيه واني مش بنت 
ساره بخوف:ربنا يستر بقا 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سامي 
كان ماشي بعربيته ومتجه للقصر بس فجأه ملقاش فرامل في العربيه 
سامي بتوتر:ايه دا ازاي يعني... وحاول يضغط كتير ملقاش فرامل
مسك تليفونه وسجل رساله صوتيه وبعتها لحد وفجأة العربيه اتقلبت وووووو......... 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه عيسي وغرام 
بتكون غرام نايمه في حضن عيسي الي كان عاري الصدر وهوا ضاممها ليه بحب وهيا كانت لابسه قميصه الابيض
غرام:عيسي 
عيسي بحب:قلبه
غرام:ممكن اسألك سؤال 
عيسي:اسألي ياحبيبتي 
غرام بتوتر:انت هتفضل هتحبني علي طول 
عيسي بعشق:غرام ياحياتي انتي كل حاجه انتي امتلكتي قلبي ياغرام انا مقدرش اعيش دقيقه من غير ما اشوفك فيها انتي عمري كله ياغرامي واوعك تفكري في يوم اني ممكن ازهق منك او ابطل احبك لان مش بإيدي هوا قلبي معاكي وبس ياعمري انتي 
غرام بدموع فرحه:كل دا ليا مش معقول انا بحبك اوي يانن عيوني 
وقربت وطبعت قبله رقيقه علي شفتيه 
عيسي برفعه حاجب:اي دا بقا انتي بتتضحكي عليا
غرام بذهول:انا والله ما حصل انا بحبك اوي والله
عيسي بخبث:اهدي انا عارف انك بتحبيني بس بتكروتيني 
يعني مثلاً البوسه مش كدا 
غرام بغباء:اومال ازاي 
عيسي قرب منها وباسها بحنيه وبعدين اتحولت لشوق 
عيسي:كدا ياستي
غرام:انت قليل الادب وكما... قاطعها لما قامت تجري علي الحمام ترجع 
عيسي بخوف:مالك ياغرام مالك ياحبيبتي 
وقام راح وراها بسرعه وهيا كانت بترجع جامد وهوا بيطبطب علي ضهرها لحد ماخلصت وهوا مسكلها وشها من غير مايقرف حتي وفضل يهدي فيها 
عيسي بقلق:حاسه نفسك احسن ياغرامي 
غرام بتعب:ابعد عني ياعيسي 
عيسي برفعه حاجب:هوا في ايه 
غرام بقرف:ابعد مش طايقه ريحتك ولا طايقه ريحتي 
عيسي بذهول:انتي قرفانه مني ياغرام 
غرام بسرعة:لاء والله مش كدا بس حاسه ان ريحتك وجعالي معدتي
عيسي شم نفسه لاقا ريحته حلوه ومفيش حاجه وغرام رجعت تاني 
عيسي بخوف:لاء انا لازم اكلم الدكتوره حالا 
غرام بتعب:ملوش لزوم ياحبيبي انا هكون كويسه 
عيسي بحده:خلص الكلام دا امر مش اخيار 
وقرب شالها وطلع حطها علي السرير ومسك تليفونه 
عيسي بحده:خمس دقايق والقيكي هنا 
الدكتوره بتوتر:حاضر ياع..... قاطعها لما قفل في وشها 
غرام:مكنش لازم تجيبها ياعيسي انا هكون تمام اكيد اخدت برد من امبارح بليل مش اكتر 
عيسي بخوف:لازم اطمن عليكي ياحبيبتي 
........ بعد مده بتوصل الدكتوره وبتطلع علي جناح عيسي علي طول والعيله بتستغرب فبتطلع وراها بسرعه
عيسي كان قاعد فجأة الباب خبط قرب فتح 
عيسي بجمود:اتأخرتي ليه 
الدكتوره بخوف:اسفه فين المدام 
عيسي بحده:جوا اكشفي عليها كويس وانا مستنيكي اما تخلصي اندهيلي انا 
وخرج وهيا دخلت بخوف عند غرام وبدأت تفحصها 
...... خارج الجناح 
عيسي برفعه حاجب:ايه اللمه دي 
حسن بقلق:بنتي مالها انت عملتلها ايه 
عيسي ببرود:هعمل ايه ماهيا جوا.ولا ناقصه حته ولا حاجه ياعمي
عامر:مالها غرام ياعيسي
عيسي:مفيش انا كنت نايم فجأة قعدت تعيط وتتمسكن لحد. ما اغمي عليها عملت بأصلي وجبتلها دكتوره 
بسمه بخبث:معلش اكيد هتكون كويسه 
عيسي بنظره مش مفهومه:ان شاء الله 
ساره بدلع:حمدالله علي سلامتها ياسي عيسي 
عيسي:الله يسلمك ياساره ممكن تعمليلي قهوه 
ساره بفرحه:من عيوني ياسي عيسي.... ونزلت جري وبسمه بصتلها بصه هيا فهمتها واتوترت وفرحت اكتر والعيله مصدومه معادا دياب
رحمه:لاء ياولدي انت غريب مالك اكده 
عيسي ببرود:انا كويس ياما متخديش في بالك 
...... خرجت الدكتوره وندهت عليه زي ما أمر
الدكتوره:عيسي بيه 
عيسي بحده:جايلك اهو 
ودخل وقفل الباب وجري علي غرام وقعد جمبها 
عيسي بقلق:انتي بخير. ياحبيبتي 
غرام:اناكويسه يا قلبي 
عيسي بحده:عندها ايه 
............. بتخرج الدكتوره برا 
حسن بخوف:طمنينا يادكتوره 
الدكتوره بهدوء:كله تمام ومدام غرام عندها بس شويه ارهاق وهيا مش متوازنه نفسياً وكمان محتاجه شويه غذا لانها ضعيفه 
كامل:تب هيا كويسه 
الدكتوره:كل حاجه تمام.. عن اذنكم... ونزلت تحت 
........... في الغرفه دخلت العيله كلها ولاقو عيسي قاعد علي الكنبه ببرود وبيشرب سجاير وغرام قاعده علي السرير وباين عليها التعب وكانت لابسه نقاب واسدال .... قرب منها رحمه وتفيده ونور ومريم 
مريم:قلقتينا عليكي يا روما
نور:فعلا انتي وقعتي قلبي في رجلي ياوليه 
غرام بضحك:متقلقيش انا عايشه لسا اهو 
حسن بضيق:مين الي زعلك ياغرام انا عارف ان في ناس بتتغير بسرعه... وبص لعيسي 
غرام بحزن:معلش يابابا ربنا يهدي 
عيسي بغضب:شيفاني عفريت قدامك ياست غرام ولا حاجه 
غرام بضيق:ابعد عني لوسمحت ياعيسي انا فيا الي مكفيني
بسمه بخبث:انا عارفه ستات ايه دي الي بترد علي جوزها كلمه بكلمه 
عيسي:خالتي عندها حق والله 
فجأة دخلت ساره وهيا معاها صينيه وعليها القهوه 
ساره بدلع:القهوه ياسي عيسي 
غرام بغيره وغضب:قهوه ايه وبتاع ايه وانتي بتعمليله قهوه انتي ليه 
ساره بخبث:اصل سي عيسي هوا الي طلبها مني 
غرام بصت لعيسي بصدمه وهوا بصلها ببرود 
عيسي بحده:هاتي القهوه ياساره وسيبك منها 
ساره:دوق كدا
عيسي:لاء مش دلوقت كمان شويه بحبها بارده 
قربت ساره وحطتها علي التربيزه وراحت وقفت جمبه وغرام بتبصله بغيره وغضب 
رحمه:سيبك من الهم دا ياحبيتي انتي كويسه
غرام بغيظ:انا الحمد لله ياماما 
عيسي ببرود:اتفضلو يلا عشان عاوز انام 
عامر بصله وعيسي خبي عيونه منه وعامر فهم وبجمود:يلا كلكم سيبوهم يرتاحو 
وبلفعل خرج الجميع من الغرفه وقفلو الباب وراهم 
قامت غرام وقلعت النقاب والاسدال وظهر قميص عيسي الي هيا لابساه وقربت منه بغضب وغيره 
عيسي بتوتر:ايه بتقربي كدا ليه 
غرام بغيره وجنون:انت بتكلمها حلو كدا ليه وكمان طالب منها قهوه لييه انا اتشليت 
وقربت من القهوه ودخلت كبتها في حوض الحمام ورجعت بصتله بتحدي وبعدين اديدته ضهرها
عيسي قرب منها وهوا هيموت من الضحك علي غيرتها وحضنها من ضهرها 
عيسي بحب:بتغيري عليا لدرجادي 
غرام بغيره:عيسي ابعد انا مش طيقاك 
عيسي باسها من رقبتها برقه:تب خلاص اسف 
غرام بغضب:اسفك مرفوض ابعد عني 
عيسي شالها فجأه:انا هصالحك ياجميل انت .... واتجه للسرير وحطها عليه بهدوء وقرب وباسها بحنان وحب وهيا اتجاوبت معاه  بس قاطعهم رنه تليفونه 
غرام حاولت تبعد بس عيسي مسكها ومردش لحد ماكل شويه التليفون يرن 
غرام بعدت بصعوبه:عيسي ياحبيبي رد علي الموبايل 
عيسي بضيق:مش عاوز ارد. عاوز. افضل معاكي وبس ..... ولسا هيقرب يبوسها تاني الموبايل رن تاني وعيسي اتعصب وغرام ضحكت اوي عليه 
عيسي بغيظ:الووو مين 
المجهول:.................. 
عيسي بقلق:ايه انا جاي حالا اقفل 
غرام بخوف:في ايه ياقلبي مالك 
عيسي بسرعه:متقلقيش ياحبيبتي 
ونزل جري علي تحت وغرام قامت لبست ونزلت وراه 
.......... تحت في الصالون 
نزل عيسي وهوا مستعجل 
دياب بقلق:في ايه بتجري كدا ليه 
عيسي:سامي عمل حادثه بالعربيه
تفيده بصراخ:ابني ضنايا هوا فيين 
عيسي:اهدي ياما تفيده هيكون كويس اهدي هو دلوقتي في العمليات يلا يا دياب 
يوسف بخوف:يلا اخويا بيروح مني 
وطلع عيسي ودياب ويوسف ومصطفي وكامل وعامر 
ورحمه وروحيه بيهدو في تفيده 
بسمه بخبث في نفسها:عشان تحرم تلعب مع الاكبر منك 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المستشفى
وصل عيسي والجميع وفضلو واقفين قدام الغرفه لحد ما الدكتور طلع
يوسف بقلق:دكتور اخوي ماله فيه ايه
الدكتور:الحمدلله خير هوا بس عنده كسر في ايده وجرح في جنبه بسيط ودماغه اتجرحت بس 
عيسي بهدوء:تب هوا بخير دلوقتي فايق ولا لسا
الدكتور:هوا الحمدلله حالته مستقره وهيتنقل غرفه عاديه وبعدها ممكن تتدخلو.. 
مصطفي:انا ابني هيروح معايا 
الدكتور:مينفعش لازم يفضل شويه اسبوع او حاجه لحد ماجرحه يلم
عيسي بحده:عمي قال كلمته سامي هيبات في القصر 
الدكتور بقله حيله:تحت امرك ياعيسي بيه بس هبعت معاه ممرضه من اكفئ الممرضين هنا عشان تهتم بيه الاسبوعين دول 
عيسي:ماشي يلا يايوسف انت ودياب هاتوه 
وبالفعل اتحرك يوسف ودياب واخدو سامي علي ترولي لحد العربيه وهوا لسا نايم 
الدكتور:انا هبعتها وراكم علي بليل ولا حاجه عشان المحاليل وكدا
عيسي:تمام عن اذنك 
وخرج الجميع متجهيين للقصر 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء 
وتحديداً في القصر علي العشاء كان الجميع متجمع معادا سامي الي كان وصل القصر بس لسا مافاقش  
تفيده:والممرضه دي هتيجي امتي يا عيسي يا ولدي
عيسي:الدكتور قال الليله هتيجي وهتشرفنا اسبوعيين 
روحيه:تنورنا ياابني بس اهم حاجه الواد يكون بخيير 
عيسي بتنهيده:خير ان شاء الله 
فجأه دخل الغفير 
الغفير:ياكبير في واحده برا وبتقول انها الممرضه الجديده
عيسي بحده:دخلها 
طلع الغفير برا ودخلت الممرضه 
الممرضه:السلام عليكم 
الجميع:عليكم السلام 
غرام:اتفضلي اتعشي معانا
الممرضه بإحراج:لا الحمدلله سبقتكم 
غرام:اسمك ايه ياقمر
الممرضه بتوتر:موده اسمي موده ياهانم 
غرام بمرح:ياستي هانم ايه وبتاع ايه اسمي غرام غرام وبس ماشي يا موده 
موده بإبتسامه:ماشي يا
غرام بضحك:يا ايه 
موده ضحكت:ياغرام 
تفيده:اتفضلي الخدم هيعرفوكي مكان اوضتك يابنتي
موده:تمام بس عاوزه اروح غرفه المريض الاول عشان في علاج لازم ياخده اليله 
تفيده:اتفضلي وهما هيعرفوكي كل حاجه 
وطلعت موده مع الخادمه لغرفتها 
....... دخلت موده الغرفه والخادمه خرجت بعد ماعرفتها مكان غرفه سامي الي كانت جمبها مباشرةً
موده بإنهار: يا ابوي دي قد بيتنا دي شقه مش اوضه 
ونامت علي السرير وكانها نامت علي ريش نعام
موده بفرحه:الله دا ناعم اوي وطري كمان الله الحمدلله علي كل حال 
وقامت اخدت معدتها واتجهت لغرفه سامي ودخلت وقفلت الباب وبدأت في التغيير على الجرح بس بصت في وشه واتصدمت 
موده بصدمه:هوا انت يا ابوي دي الدنيا صغيره اوي كدا
وبعد شويه فاقت من صدمتها وبدأت تغيرله علي الجرح وكمان عطيتله الدواء وسابته وخرجت برا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول 
جابر:تب وهنعمل ايه يارجاله 
احد الرجال:انا من رائي ان الرئيس هوا الوحيد الي هيقدر يحللنا المشكله دي لان هوا هيموت وياخد البضاعه مننا 
رجل اخر:وانا كمان بقول كدا محدش هيقدر علي منتصر غير عيسي الهواري هوا الي هيجيب معاه من الاخر 
جابر بتوتر:واحنا هنستجرئ نتكلم معاه تاني في الموضوع دا دا ممكن يقتلنا لو زنينا اكتر
احد الرجال :انا بقول نكلمه بكرا ونعرض عليه الامر رضا ى
مرضاش نبقا حاولنا لان منتصر داخل علي طمع وفاكر ان عيسي الهواري ساب المافيا
جابر بقله حيله:ربنا يسترها عيسي الهواري دا حكايته حكايه يارب يوافق 
الجميع:يارب دا هوا المنقذ الوحيد 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر وتحديداً في غرفه عيسي 
كان قاعد وبيشتغل في الاب توب وغرام كانت بتاخد شاور طلعت وهيا لابسه قميص لتحت الركبه من اللون الابيض وفيه ورود حمرا ومفتوح من الجنبين لحد الفخدين وعملت شعرها بشكل فوضوي وسابت خصلتين ولبست خلخال دهب رقيق وكانت جميله جدا بطريقه تهبل
غرام طلعت بدلع والخلخال كان بيرن في الغرفه عيسي رفع عينه عن الاب لما سمع صوت الخلخال وبص لغرام وبلع ريقه بصعوبه وحط الاب توب جمبه وقفله وعينه منزلتش من عليها
غرام:مالك ياعيسي بتبصلي كدا ليه
عيسي بتوهان:ها لاء مفيش حاجه بس حقيقي ولا غلطه 
غرام قربت منه وقعدت علي رجله بدلع :مالك ياحبيبي حساك متصايق
عيسي بتوتر وهوا بيشاور علي نفسه:انا مضايق لا دا انا مبهور بحتت الشوكولاتة الي انا متجوزها دي 
غرام بحب وخوف ونامت علي صدره:عيسي انا بحبك اوي بس انا خايفه 
عيسي بذهول:خايف خايفه وانتي معايا يانن عيوني
غرام بسرعه:مش كدا ياعيسي بس خايفه نبعد عن بعض لاي سبب ارجوك ياعيسي متسبنيش انا مليش غيرك 
عيسي مسك وشها بين ايديه وحنان:غرام ياحبيبتي انا عاوزك تكوني متطمنه اوي اني عديت مرحله العشق ليكي وصلت لمرحله الادمان انا عمر ماحبيت ولا هحب غيرك ياغرامي بحبك يانور عيوني 
غرام دمعت وحضنته اوي وعيطت جامد :انا بحبك اوي اوي ياعيسي انت ابويا واخويا وصاحبي وامي وكل حياتي انا بعشقك 
عيسي حضنها بقوه ومسح علي شعرها بحنان وغمض عينه بوجع
عيسي في نفسه:سامحيني ياغرام انا ماشي في طريق يا عالم هخرج منه ولا لاء بس كل الي أعرفه اني بحبك 
قاطعهم خبط الباب 
عيسي بحده:ميين؟ 
حسن:دا انا ياعيسي 
عيسي:ثواني ياعمي...قومي البسي حاجه وتعالي والبسي النقاب فاهمه 
غرام بذهول:هلبس النقاب قدام ابويا 
عيسي بتحذير:محدش يشوفك غيري النقاب يلا 
وقام يفتح بعد ما اتأكد انها دخلت الدريسنج 
عيسي:خير ياعمي 
حسن:كل خير يا ابني كنت عاوز غرام في موضوع كدا بعد اذنك يعني
عيسي:اتفضل ياعمي ادخل
حسن وهوا داخل:ياساتر يارب 
غرام:تعالي يابابا اتفضل
عيسي بصلها ولاقها لبست اسدال اسود في ابيض قطني ولبست نقاب اسود زي ماقالها وفرح انها سمعت كلامه 
قرب حسن وقعد علي الكنبه وغرام قعدت علي الكنبه الي قصاده وعيسي قعد جمبها 
حسن:عامله ايه دلوقتي 
غرام:الحمدلله في أحسن حال
حسن بتنهيده:بصي يابنتي انا عاوزك في موضوع وجيت اخد رايك فيه 
غرام:اتفضل يابابا اتكلم انا سمعاك
حسن بتوتر:غرام انا هتجوز ووووووو.............. 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
غرام وعيسي بصدمه:تتجوز؟!
عيسي وغرام بصو لبعض بصدمه
حسن بتوتر:ااه وجيت اخد رايك
غرام بإبتسامه:هتتجوز ميين بقا
حسن بهيام:حب عمري
غرام بعدم فهم:مش فاهمه
عيسي:تقصد نورا
حسن بذهول:انت عارفها
عيسي بإبتسامه:اكيد بعد ما انت سافرت جت وسألت عليك كتير جدا هنا ولما عرفت انك سافرت زعلت ومشيت معيطه انا شفتها بس اتقابلتو تاني ازاي
حسن بهيام:هحكيلك .....
Flas back....
كان حسن ماشي بعربيته ومتجه للقصر فجأه خبط واحده بس هيا متخبطتش بس كان في ايدها سبت فيه خضار وكدا ووقع منها من الخضه وكل حاجه وقعت علي الارض
حسن نزل بخوف وزعر:انتي كويسه يامدام
نورا بعصبيه:مش تاخد بالك.... حسن
حسن بدهشه:نورا
نورا بسعاده:انا مش مصدقه نفسي انك قدامي
حسن بحب:عامله ايه يانوراة البلد
نورا بهيام:ياااه انت لسا فاكر الاسم دا بعد مرور 20سنه
حسن بتوتر:تعالي اركبي هوصلك
نورا:بس الحاجه وقعت
حسن بإبتسامه:تعالي نلمهم سوا...... ووطي حسن ونورا ولمو الحاجه وحسن حطهم في العربيه ونورا ركبت جمبه
حسن بعشق:وحشتيني يانورا
نورا بخجل:وانت كمان ياحسن
حسن بضيق:اتجوزتي يانورا
نورا بخجل:لاء لسا انا محرمه اي راجل عليا غيرك ياحسن وانت اتجوزت
حسن بحزن:يااااه يانورا
نورا بزعل:يعني اتجوزت
حسن:وبنتي مرات عيسي الهواري كبير البلد كمان
نورا:ليه ياحسن
حسن اتنهد ووقف العربيه وحكالها كل حاجه حصلت معاه
نورا بمواسه :معلش ياحسن ربنا يعوضك
حسن بإبتسامه:ماهوا عوضني اهو بيكي يانواره البلد كليتها
نورا بكسوف:بس احنا كبرنا علي الكلام ده
حسن بحب:انتي حلويتي اكتر ياقلب حسن
نورا بخجل:حسن بتكسف
حسن بهيام:لسا بتتكسفي يانورا ياحبيبت قلبي
back.....
حسن بتوتر:قولتي ايه ياغرام انا جيت اخد رايك يابنتي
غرام بصت لعيسي بتوتر وبعدين بصت لابوها بإبتسامه واسعه: الف مبروك يابابا بس عاوزه اتعرف عليها الأول
حسن بفرحه:طبعا ياحبيبتي
وقام وقف وغرام وقفت وحسن حضنها بقوه وباسها من خدها وراسها وعيسي كان بيغلي من الغيره
حسن بسعادة:تصبحو علي خير ياحبايبي
وخرج حسن وقفل الباب وراه وغرام بتلف لعيسي بإبتسامه لقته قابض ايده بغضب وعيونه حمرا
غرام بخوف:في ايه ياعيسي مالك
عيسي بغيره وجنون:ازاي تسمحيله يحضنك وكمان يبوسك
غرام بتوتر:عيسي دا ابويا
عيسي بحده:ولو امك محدش ليه الحق يعمل كدا غيري وصدقيني لو اتكررت هبلعك سنانك فاهمه
غرام شالت النقاب والاسدال عنها ورجعت بهيأتها الاولي تاني وعيسي لسا متعصب
غرام لفت ايديها حوالين رقبته بدلع:انت زعلان عشان كدا خلاص معدتش هتكرر يانن عين غرام
عيسي حس أن غضبه اتشفط وابتسم غصب عنه
غرام بفرحه:يخربيت ابتسامتك الي بتقتلني دي يا اخي
عيسي مد ايده وشاله من علي الارض وبقت قصاده بظبط
وغرام حطت جبينها علي جبينه
عيسي بعشق:جننتيني يابنت الهواري حرام عليكي انا مش قدك
غرام بزعل وبدلع:يخص عليك ياعيسي انا دا انا نسمه وبعدين انت مبقتش تحبني
عيسي بذهول:ياشيخه اتقي الله دا انا شويه وقلبي هيطلع يقولك بعشقك
غرام باسته من خده وهوا ضمها ليه اكتر وخايف من الي جاي
عيسي:انا عاوزك تبقي قويه لاي موقف هتقابليه ياغرام حتي لو الموقف دا كان خسارتي ارجوكي
غرام بصتله بصدمه:انت بتقول ايه يانور عيوني عيسي انا مقدرش اعيش من غيرك عيسي انا ممكن اموت من غيرك عيسي انا شايله روحي وحطاها فيك ارجوك اوعا تسبني
عيسي اتنهد واتجه للسرير وحطها عليه برفق وباسها بشغف وشوق وخوف وحزن وهيا تجاوبت معاه بخوف عليه ووووووو........
(استغفر الله العظيم واتوب اليه)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
علي الفطار كان متجمع الجميع علي الفطار وسامي كان لسا مافاقش وموده حد بعتولها الفطار في غرفتها
عامر:عيسي يا ولدي رايح الشركه النهارده
عيسي:ان شاء الله كفايه. اكده انا قاعد بقالي يومين ورايا شغل متلتل
نور:بعد اذنك يا اخوي هاخد غرام معايا انا ومريم وننزل نشتري شويه حاجات اكده
عيسي ببرود:عندك اهي هيا حره اسأليها
غرام بتحدي:موافقة يانوري انا كمان ناقصني كام حاجه كدا حتي عاوز اجيب فستان عشان فرح ميرنا ومالك كمان يومين
مريم:خلاص ياجماعه نفطر ونروح قولتو ايه
دياب:وانتي كنتي قولتيلي انك رايحه ياست مريم ولا انا مليش لازمه
مريم بسرعه:لاء والله ياحبيبي دا هيا لسا مفجأني حالا وطبعاً كنت هسألك عادي
دياب بضيق:مفيش خروج
نور بغضب:واد يادياب والله لو عكننت عليها لهدبحك انت فاهم
يوسف:اهدا ياوحش وانتي قولتيلي انا كمان
نور بذهول:نعممم مش انا لسا قايلالك امبارح بليل
يوسف بخبث:وانا كنت فاضي وقتها انتي لغوشتيني في الكلام وانا كنت شغال في الاب
نور سكتت بكسوف:يعني موافق
يوسف بإبتسامه:موافق يا نوري
عيسي بقرف:يخربيتك.علقاتكم الملزقه انا عارفه بتتلزقو في بعض ازاي كدا
دياب بمرح:ايه ياعم عيسي انت كمان مبتتلزقش ... وغمز
عيسي كان هيموت يبتسم وغرام نزلت راسها بخجل وعيسي لسا علي ملامحه البروود
عيسي ببرود:لاء والله اصل لسا ملقتش الي تخطف قلبي عشان اتلزق فيها دا انا حتي بفكر اتجوز
الجميع اتصدم وساره وبنتها بصو لبعض بفرحه وعامر بص لعيسي وكلعاده خبي عيونه منه وعامر فهم وكمل أكل
ساره بدلع:متضايقين ليه هوا حر بس الي جنبك دي مخطفتش قلبك ياسي عيسي
عيسي في نفسه وبص لغرام الي كانت مضايقه:انا قلبي متخطفش انا روحي نفسها معاها انا ادمنتها خلاص بعشقك يا غرامي ونور عيوني
غرام كانها فهمت وابتسمت:والله ياساره ياحبيبتي انتي ميخصكش دي حاجه تخصني انا وجوزي ملكيش فيه وبعدين مإسمهاش الي جبك دي اسمها مراتك يا كبير مش سي عيسي خالص لانه مش جوزك بعيد الشر فتلمي احسن المك فاهمه ولا ايه
ساره بتمثيل الحزن ودلع:يخص عليكي ياغرام انا كنت قولت حاجه بردو يرضيك ياسي عيسي الي بيحصل دا
عيسي بغضب:غرام احترمي نفسك معاها هيا مغلطتش انتي غلطانه
ساره بتمثيل الدموع:خلاص يا سي عيسي مش عاوزها تعتذر
عيسي بحده:تعتذر اه فعلاً متعذرش ليه اعتذري حالا لساره
حسن بغضب:جرا ايه ياعيسي انت عاوز بنتي انا تعتذر لدي لاء وكمان بتزعقلها ليه
روحيه:هوا في ايه ياعيسي مالك ياولدي أكده
عيسي بجمود: محدش يدخل بيني وبين مراتي فاهميين
بسمه بخبث:متعتذري يابنت وخلاص يلا اخلصي وبوسي دماغها
عيسي بأمر:غرام اعتذري حالا لساره وبوسي دماغها كمان مش هكرر كلامي
غرام وقفت وبغضب وقوه:انا مبعتذرش غير لما اكون غلطانه ياعيسي وانا مغلطتش وحتي لو غلطت مع الحيزبونه دي هيا وامها عمري مهعتذر
عيسي بحده:يعني انتي مش هتعتذري
غرام بتحدي وبغضب:ميكش تولع ساره علي امها عليك انت كمان ياعيسي انا مبعتذرش لحد انا مش غلطانه فيه وانا لو عليا اقوم اجيبهم من شعرهم انا بقيت اكرهك ياعيسي ولوسمحت طلقنيي ياعيسي فاهممم الراجل الي ميكبرنيش ميلزمنيش
عيسي بغضب جحيمي:المأذون الي هيجوزني بكرا لساره هيطلقنا ياغرام
الجميع:اايه؟!
عيسي بحده:انا بكرا كتب كتابي علي ساره وطلاقي علي غرام
غرام ببرود وقوه:هقول ايه جزمه ولقت فردتها ياعيسي وفعلا انتو مناسبين لبعض جدا
وطلعت علي فوق جري وهوا اتعصب ورما الكوبايه علي الارض فإتكسرت وساره وبسمه كانو في قمه سعادتهم
ساره بدلع:حقك عليا ياسي عيسي لو حصل دا بسببي
رحمه بغضب:انتي تخرسي خالص انتي وامك كان يوم اسود يوم مادخلتو بيتنا وانتو خربتوه
عيسي بحده:يما خلاص هما ماعملوش حاجه تستاهل انا الي مراتي معرفتش اربيها
بسمه بخبث:متقلش كدا يابني غرام طيبه بس سوده شويه زي امها
عيسي بنفاذ صبر:خالتي انا مسمحلكش تغلطي فيها تمام
حسن بغضب:لو سمحتو ياجماعه انا بكرا بعد الطلاق هاخد بنتي وهنسافر برا مصر كلها
عيسى بصلهم بنظره غريبه مفهمهاش غير دياب وعامر وطلع علي فوق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه غرام وعيسي
كانت غرام طلعت وقلعت نقابها وقعدت علي السرير وكانت مضايقه ودخل عيسي وقفل الباب
عيسي بحده:جزمه ولقت فردتها ياست غرام واولع ها
غرام بعضب:عيسي امشي من وشي انا عاوزه انام
عيسي كان بيفك الحزام وهيا اترعبت
غرام بتوتر:عيسي ايه هتضربني ولا ايه
عيسي بخبث:اصل الجزمه بتعمل كدا .... وقرب عليها وهيا طلعت تجري وضربها ضربتين بالحزام بس براحه وبعد كدا مسكه جامد
عيسي:اقفي بقا ايه خايفه دلوقتي ولا حاجه
غرام بزعل:لاء بس انت بجد هتطلقني ياعيسي وتتجوزها
عيسي دفن وشه في رقبتها وبعشق:انا اطلقك دا كان يتقطع لساني قبل ما انطقها يا غرامي اصبري بس دا انا هبهرك
غرام بحب :بجد ياعيسي انا بحبك اوي اوي قد الدنيا كلها
عيسي خلاص مكنش عنده كلام تاني يوصف حبه ليها فقرب منها وباسها بحب وشوق وهيا اتجاوبت معاه
لحد ماقاطعه رنه تليفونه وهوا ما اهتمش وكان في عالم تاني وبعدين الموبايل رن تاني فبعد عن غرام لما حس انها محتاجه للهواء وحط جبينه علي جبينها بحب
(استغفر الله العظيم)
عيسي بهيام وابتسامه ابهرت غرام:ايه رايك بحبك ولا لاء ياست البنات
غرام حضنته جامد وهوا حضنها بقوه وخايف من الي جاي
بس الموبايل رن تاني فبعد عيسي وقرب ورد وكان جابر
عيسي:امممم
جابر:لو سمحت يارئيس عاوزينك خمس دقايق بس
عيسي ببرود:اشمعنا
جابر بتوتر:لاء احنا عاوزينك في المقر بس عشان الرجاله عاوزاك في موضوع كدا
عيسي بحده:تقصد موضوع منتصر
جابر بصدمه:انت عرفت ازاي
عيسي ببرود:انا مفيش حاجه بتخفي عني
جابر بخوف:احم هتيجي يعني
عيسي بحده:ساعه وجاي.... وقفل الخط
غرام:رايح فيين يا بابا
عيسي بحب:رايح مشوار ياقلب بابا انتي راحا مع نور ومريم
غرام :بعد اذنك يعني
عيسي:روحي يا حبيبي واشتري الي نفسك فيه
غرام ابتسمت وباسته من خده وعيسي باس جبينها ونزل اخد دياب ويوسف وخرج
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه سامي
فتح عينه ببطئ وكانت موده وقفه بتجهز الجهاز وعطياله ضهرها
سامي :انا انا لسا عايش ااه دي اوضتي
لفت ليه موده وقربت منه بتوتر:اهدي وارتاح تاني
سامي بدهشه:انتي؟!
موده بتوتر:احم ااه انا انت عارفني
سامي حاول يتعدل معرفش فقربت منه وسندته وحطت مخده ورا ضهره لحد ماقعد وهوا مصدوم
سامي:مش انتي البنت الي الشباب كانت بتضايقها
موده بإحراج:ااه انا يابيه
سامي بستغراب :اومال انتي بتعملي هنا ايه وانا عايش ازاي انا فاكر اني عملت حادثه
موده بتنهيده:فعلا وجابوك المستشفي وايدك اتكسرت ودماغك مجروحه هيا وجنبك الشمال وانا الممرضه بتاعتك لحد ما حضرتك تقوم بسلامه وانت بذات اخدمك بعيوني جميلك في رقبتي يابيه
سامي:متقوليش كدا دا واجبي بس بس انا جعان
موده:تمام هركبلك بس الجهاز دا لانه قبل الاكل ومبيخدش وقت هنستني و بعد كدا هنزل اجبلك اكل
سامي بهدوء:تمام بس ممكن ادخل حمام قبل الجهاز
موده:طبعا اتفضل ..... وقربت وشالت الغطا وكان عاري الصدر وحاولت متبصلوش وهوا نزل براحه وهيا سندته لحد باب الحمام وهوا دخل
.......... بعد مده بيطلع سامي من الحمام وموده بتاخده علي طول وبتوصله للسرير وهوا بيقعد براحه
موده بخجل:احم:هنغير علي الجروح معلش
سامي ببرود:اتفضلي
قربت موده وجابت معدتها وقربت من سامي وبدأت تغيرله علي الجرح الي في جمبه وهوا كان بيتألم وبعدين غيرتله علي دماغه وهوا كان كل شويه يبص في عيونها وهيا خدودها بتحمر اكتر
موده:واخيرا بس معلش ممكن اعرف مكان تشيرتات حضرتك احسن تاخد برد
سامي:عندك جوا الدريسنج دا افتحي الباب وادخلي الغرفه الي هناك دي
موده اتجهت مكان ماقال وكانت مبهوره بس الفخامه بس جابت تيشرت بيج وخرجت
موده بتوتر:اتفضل البس
سامي برفعه حاجب:انتي شايفه اني هعرف البس بإيدي دي يا انسه
موده بإحراج: ااه اسفه حضرتك..... وبدأت تلبسه التيشرت وهيا هتموت من الكسوف وبعد كدا عدلته وركبتله الجهاز ولمت حاجتها علي جنب ورتبت كل حاجه ورشت معطر في الغرفه وهوا استغرب
سامي بستغراب:بترشي معطر ليه
موده بتوتر:احم اسفه بس عادي مش عاوزه حضرتك تحس انك في مستشفى وكدا
سامي بصلها بصه غريبه وسكت وهيا قعدت علي السرير قصاده
سامي بفضول:قوليلي بقا مين الشباب الي كانت ماشيه وراكي دول
موده بتوتر:احم انا هنزل اجبلك اكل عن اذنك.... وطلعت تجري علي تحت وهوا اتضايق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مقر الماڤيا
كان جميع الاعضاء متجمعين حوالي تربيزه سوده كبيره معادا الكرسي الرئيسي فاضي وكان النور خافت ومفيش غير إضاءه حمرا خفيفه بس وشوشهم باينه
جابر:هوا اتأخر كدا لييه
احد الرجال:انت متأكد انه جاي
جابر بتوتر:قال ساعه وجاي
احد الرجال توفيق:خلاص ياجماعه نستنا دا مش اي حد برضو
رجل اخر مسعد:واحنا نتدمر وهوا يتأخر
عيسي من وراه بصوت رجولي خشن:بكيفي يامسعد عندك اعتراض ...... وقف الجميع احتراما لعيسي الهواري واقترب عيسي من الكرسي الرئيسي وقعد عليه ببرود وحط رجل علي رجل ورجع بضهره ودياب وقف علي يمينه ويوسف علي شماله
مسعد اترعب واترعش من وجوده:لا.لاء يارئيس دا دا
عيسي بحده:قفل علي الكلام اترزعو
قعد الجميع ومسعد كان مرعوب والباقي ميقلوش عنه حاجه لان هيبه عيسي كفايه انها ترعبهم
عيسي بغضب:ها عاوزين ايه
جابر بتوتر:احم يارئيس احنا عاوزينك معانا تاني
عيسي ببرود:لاء
توفيق بخوف:تب مترجعش بس شوفلنا حل في منتصر
عيسي بهدوء مخيف:منتصر العدلي ماسك الوجهه الغربيه ومعلم عليكم وبقالكو شهرين مش عارفيين تاخدو ثفقه منه واخر حاجه عملها انه ق*تل رجالتكم وسرق المخزن الصحراوي مش كدا
الجميع كان مصدوم ومبهور من عيسي
جابر بصدمه:انت عرفت كل دا ازاي
عيسي بحده:ميخصكش المهم اني عارف
توفيق:تب ممكن تساعدنا يارئيس ارجوك بيوتنا هتتخرب
عيسي وقف وحط ايده في جيبه ببرود:هفكر وارد عليكم
وخرج ووراه دياب ويوسف والباقى لسا مصدومين
عند غرام ومريم ونور 
كانو قاعدين في كافيه في المول وبيضحكو ووراهم الحرس وماسكين الشنط ودي كانت اوامر عيسي 
نور:بس اقولكم حاجه الجواز دا حلو اوي 
مريم:فعلا دا جمييل والحب اجمل
غرام بسخريه:دا تحفه ياختي ولسا اما تحملو هيهي 
مريم:صحيح ياغرام. ايه سبب مشاكلك مع عيسي اليومين دول 
غرام بتنهيده:الحمدلله علي السراء والضراء خير يابنات خير ان شاءالله ربنا مخبي لينا خير كبير بس قولو يارب
مريم ونور:يارب
نور:بس بجد احنا ملحظين انكم متغيرين جدا وكمان معامله عيسي اخوي عمرها ماكانت كدا مع الحيزبونه الي اسمها ساره هيا وامها
غرام بتوتر:يمكن عجبته مثلا وانا بنسبالي اتقفلت من عيسي وانتهت بكرا هنتطلق خلاص وانا مش زعلانه انا هسافر مع بابا وهشوف حياتي بقا 
مريم ونور بصدمه:تسافري؟! 
غرام بهدوء:ااه همشي عشان خلاص انا وهوا جوازنا كان غلط من الاول يبقا ننفصل بهدوء 
مريم بذهول:انتو بتتكلمو جد 
غرام بزهق:خلصنا يابنات يلا نجيب باقي حاجتنا
نور بشك:تغير عيسي والحوارت دي وراها حاجه وانا متأكده ان في حاجات كتير احنا معرفهاش 
مريم:سبيها لله انا متأكده ان عيسي اخوي مش هيسيبها انتي متعرفيش عيسي ولا ايه و يلا غرام مشيت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي..... وتحديدا في الشركه 
كان قاعد في مكتبه وبيقرأ كام ملف قدامه ومركز وقاطعه رنه تليفونه وكانت ساره بص للتليفون بقرف ومردش 
بس لاحظ كميه رسايل علي الواتساب الشخصي بتاعه فقرر يشوف وفتح وكانو كلهم من امريكا وروسيا ودول كتير بس لفت نظره رساله من سامي ففتحها وبدأيسمعها لانها كانت ڤويس..... 
(سامحني ياعيسي لو انا اذيتك في حاجه يا اخويا انا كنت مغفل والله كنت اناني انا ندمت علي كل حاجه والمخزن ااصحراوي انا الي قلت لسليمان علي مكانه عيسي انا رحتله وكنت هموته بعد ما قالو انك مت ومتتخيلش فرحت قد ايه انك عايش وكمان انا في مره كنت معدي وسمعت بسمه وساره بيقولو انهم عاملين ليك عمل وخلي بالك هما الي اجرو واحد ودخلوه عشان يضرب غرام وانا متأكد ان بسمه مش هتسيبني وهتأذيني لاني واجهتها وانا بقولك كدا عشان في عربيه مش مظبوطه ماشيه ورايا انا اسف يا ابن عمي سامحني لو جرالي حاجه امانه عليه سامحني وخلي بالك من امي وابويا واخر حاجه بحبك يا ابن عمي واكتشفت اني كنت غبي.... ااااااه) 
وبعدها سمع عيسي صوت تكسير العربيه والڤويس خلص وعيسي اتنهد بقوه وقام اخد الجاكيت بتاعه وخرج بسرعه 
.... خارج المكتب 
كان متجه لاسانسير جريت وراه سلمي السكرتيره
سلمي:ياباشا ياباشا عيسي بيه 
عيسي بحده:عاوزه ايه 
سلمي بخوف:حضرتك عندك انهارده خمس اجتماعات 
عيسي ببرود:الغيهم 
سلمي بتوتر:ازاي حضرتك دا الوفد الايطالي جاي مخصوص والثفقه دي بنرتب ليها من شهر 
عيسي بغضب:بما ان هما الي جايين يبقا اكيد هما الي محتاجني مش انا يبقا تخلصي كدا ومش عاوز كلام 
سلمي برعب:تب اقولهم ايه يا عيسي بيه
عيسي بغضب جحيمي:قوليلهم اي حاجه هيا مش ناقصه الغي الثفقه سيبيهم متعلقين اعملي اي زفت انا مش ناقصاك .... وسابها ومشي وهيا اترعبت 
اتجه للاسانسير ونزل وقابله يوسف ودياب 
يوسف:علي فين ياعيسي
عيسي ببرود:عملت ايه
يوسف:كله تمام يارئيس عرفت مكانه وعرفت مخبي البضاعه فين واتمركزنا في المكان ومستنين اشارتك 
عيسى:تمام استني مني اشاره وفي ملف في مكتبي عاوزك تاخده وتكمله هوا معدش كتير 
يوسف بمرح:تحت امرك يا كبير ما انت خال العيال بقا 
عيسي:تب يلا ياخفيف..... ويوسف مشي 
دياب:ناوي علي ايه ياصاحبي 
عيسي بخبث:ناوي علي كتير 
دياب:علي فين دلوقتى
عيسي:هطلع القصر عقبال ما انت تجهز الرجاله عشان عندنا مشوار 
دياب بضحك:اوامرك يا عيسي ياخال العيال
عيسي:كان يوم اسود يوم ماجوزتكو اخواتي اه والله 
واتجه عيسي الي الخارج ودياب ضحك عليه ومشي وراه وعيسي ركب عربيته واتجه للقصر 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
كان يجلس رجل في الاربيعنات من عمره وهذا 
هو منتصر العدلي وكان في يمسك بيده كأس من الخمر واليد الاخري حاطتها علي طرف الاريكه وتحت زراعه وجانبه تجلس فتاه وترتدي ملابس شبه عاريه ولا تستر شيء من جسدها وممسكه بكأس هيا الاخري 
منتصر بوقاحه:انتي حلوه اوي كدا ليه 
البنت بدلع:لاء وحياتك دي عيونك الي حلوه هيهي 
وضحكت ضحكه خليعه 
منتصر بضحك:العب دا احنا ليلتنا فل الفل ياقمر 
البنت بجراءه:وانا معاك يا بيبي 
منتصر قبلها بوقاحه وشه*وه ولاكن قاطعه مساعده خليل
خليل بتوتر:لو سمحت يابوص
منتصر :اممم... وابتعد عن البنت
خليل:عندي خبر مش كويس خالص
منتصر بقلق:قول في ايه البضاعه تمام
خليل برعب:كله تمام. بس. بس عي. عيسي الهواري رجع
منتصر جحظت عينه من الصدمه والكأس وقع من ايده اتكسر وجسمه اترعش :عي.عيسي . الهو. اري. عيسي الهواري 
خليل:ااه ياباشا وهوا كان في المقر هناك وانت عارفه مش هناخد في ايده طلقه 
منتصر بعدم وعي وجنون:عقلي طار عيسي مكنش لازم يتدخل مينفعش هيدمر كل مخططي دا ممكن يعمل ايه
خليل بتوتر:اعمل ايه دلوقتي احنا مستحيل نقدر عليه
منتصر بسرعه وخوف:زود حراسه علي المخزن وااه وعلي الفيلا وعاوز سلاح كتير مع الرجاله 
خليل بسخريه:ياباشا دا الراجل من رجاله عيسي بميه من عندنا دا مربيهم علي ايده دول ياكلو الزلط 
منتصر بغضب:تنفذ وانت ساكت ويلا غور من وشيي 
خرج خليل وهوا متأكد انهم مش هيقدو علي عيسي الهواري والبنت قربت وحطت ايدها علي كتف منتصر بوقاحه 
البنت بدلع:مالك يابيبي متشغلش بالك اكيد هتقدر عليه 
منتصر زقها بغضب ورعب:ابعدي انتي كمان لاء انا مقدرش عليه دا وحش دا لو اتحول ورجع زي زمان ممكن ي. ي. يقتلني 
وفضل مرعوب من عيسي ورايح جاي بخوف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر.... وتحديدا في غرفه سامي 
كان قاعد ومستني المحلول يخلص وبيفكر في ياترا مين الي دبرلو الحادث بس قاطع تفكيره دخول موده وهيا شايله صينيه عليها شوربه خضار وفيها قطع فراخ 
موده بهدوء:يلا عشان تاكل يابيه.... وحطت الصينيه علي الكومدينو وقربت وبدأت تشيل من ايده الابر*ه 
سامي بزهق:بقالك سنه تحت ايه كل دا 
موده بسرعه:اسفه والله بس كنت بعمل لحضرتك شوربه الخضار 
سامي بدهشه:هوا انتي الي عملتيها
موده بستغراب:ااه اومال مين يعني 
سامي بإحراج:لاء عادي بس اقصد يعني في خدم 
موده بإبتسامه:لاء ياباشا متشغلش بالك عادي وبألف هنا
وقربت وشالت الصينيه وحطتها قدامه 
موده:اتفضل يابيه الف هنا 
سامي بتوتر:مش هعرف اكل عشان ايدي اليمين مكسوره 
والشمال بتوجعني 
موده بغباء:وانا المفروض اتصرف ازاي بقا
سامي بزهق:يعني تعالي اكليني ياذكيه 
موده:ااه تمام.... وقربت وقعدت علي حافت السرير ومسكت الصينيه حطتها علي رجلها وبدأت تأكل بخجل وتوتر وهوا كمان كان متوتر بس نسي لما داق الاكل 
موده بإبتسامه:ايه رايك
سامي بإعجاب:تحفه والله جميله اوي تسلم ايدك يا.. 
موده:اسمي موده 
سامي:تسلم ايدك ياموده 
وبدأت تاكله لحد ما خلص الطبق وهيا مسكت منديل وقربت وبدأت تمسحله بوقه براحه وهوا سرح في عيونها وهيا بصتله وسرحت معاه 
قاطعهم خبط الباب وموده اتنفضت وبعدت وسامي اتوتر 
سامي:ادخل 
دخل عيسي وهوا حط ايده في جيبه 
عيسي بإبتسامه:حمد الله علي سلامتك يابطل
سامي:الله يسلمك يا اخوي
موده بتوتر :عن اذنكم انا هنزل انا.... وقربت وشالت الصينيه وخرجت وقفلت الباب وعيسي قرب وشد كرسي جمب السرير وقعد 
عيسي:عامل ايه دلوقتي 
سامي بتوتر:الحمد لله 
عيسي:ايه الكلام الي سمعته ده
سامي بخوف:سمعت ايه 
عيسي:الڤويس ياواد عمي 
سامي بتوتر:ااه دا دا يعني 
عيسي بإبتسامه:اهدا اهدا ياواد عمي انا مسامحك وعارف من زمان انك انت الي قلت لسليمان عن مكان المخزن من يوم ما انت رحتله اصلا 
سامي بدهشه:بجد والله انا اسف حقك عليا 
عيسي:ياواد افهم انا عمري ماكرهتك بس مكنتش عاجبني بمشيك مع الحريم وغير اكده كنت عيل خبيث صوح
سامي بغيظ:مش اوي يعني 
عيسي ضحك بصوته الرجولي :خلاص خلاص انا بس عاوز اعرف انت لما واجهت بسمه ايه الي حصل
سامي بقلق:ااه صح دي عملالك عمل وكمان هيا الي دخلت واحد يعمل كدا في غرام وكمان سمعتها بتكلم حد اسمه جابر 
عيسي:عارف كل دا بس لما انت واجهتها حصل ايه 
سامي :الي حصل
Flash back....... 
كانت بسمه وساره قاعدين في غرفه بسمه وبيتكلمو علي عيسي وتغيرو مع غرام 
بسمه بخبث:بس شوفتي لما شتمها وقالك اعمليلي قهوه
ساره بضحك:هههه كلهم اتصدمو بس حوار العمل دا حلو قوي
بسمه بشر:عيب عليكي هيا امك اي حد بردو
ساره:لا ههههه ولما غرام عيطت ياحرام 
فجأه الباب اتفتح ودخل سامي وقفل الباب وهما اتصدمو 
بسمه بصدمه:انت ازاي تدخل كدا
سامي بقرف:اسمعي بقا انتي وبنتك انا عارف الي انتو عملتوه وهقول كل حاجه لعيسي 
بسمه بخوف:تقول لمين عيسي مش هيصدقك 
سامي بغضب:لاء هيصدقني وكمان هحكي للكل عليكم ياشياطين
ساره:اسم الله عليك بتعشق عيسي اوي 
سامي بعصبيه:انتي تخرسي خالص وصلت معاكم انكم تبعتو حد يقتلها يا ظالمه انتي وبنتك
بسمه بخبث:بقولك ايه ياشاطر العب بعيد انت مش قدي وقد دماغي وبلاش اركز معاك 
سامي بقرف:انتي انسانه وسخ*ه اه والله وخساره فيكي قعدتك معانا في قصرنا انتي مين عشان يبقا ليكي الحق هنا انتي مجرد ضيفه ياقذره
بسمه بغضب:ماتتلم يا ابن تفيده احسن بالله هقتلك انت
سامي:ولا هتعرفي تعملي. حاجه عشانك. شيطانه وانا رايح لعيسي وهقولو علي كل حاجه 
بسمه. بشر:هقتلك ياسامي هقتلك صدقني 
سامي بقرف:اتفووووو.... وتف في وشهم وخرج وبسمه وساره مسحو وشهم بغضب وقرف
ساره بقرف:اقتليه ياما اقتليه 
بسمه بتوعد وشر:هيحصل والليله هيحصل 
ENd back.......
عيسي بحده:ياولاد الكل*ب
سامي بحزن:انا اسف يا واد عمي اني. معرفتش اعمل حاجه معاهم 
عيسي بهدوء :انت ملكش ذنب ياسامي وكفايه انك اتغيرت عشان نفسك وصدقني حقك راجع يا واد عمي
سامي بفرحه:بجد ياعيسي يعني صوح انت سامحتني 
عيسي:مسامحك يا اخوي مسامحك طيب اسيبك انا عشان ترتاح 
سامي بإبتسامه:بسلامه يا اخوي 
وخرج عيسي وسامي كان فرحان انه سامحه ودخلت تفيده ورحمه وعامر وروحيه ومصطفي
تفيده قربت وحضنته :حمد لله على سلامتك ياضنايا الف سلامه عليك
سامي:انا كويس ياما متقلقيش 
رحمه بضحك:حمد الله علي سلامتك يا حمار ياصغير 
سامي بضحك :الله يسلمك ياما رحمه ياحبيبت الحمار 
مصطفي :شد حيلك اكده يابطل
سامي:ان شاءالله يا ابوي
عامر بإبتسامه:فوق اكده عشان تشتغل في الشركه يا واد 
سامي بذهول:شركه 
عامر بضحك:ااه انت خلاص بقيت محترم 
سامي ضحك وكان فرحان اوي وعرف ان العيله بتحبه بس هوا شيطانه الي كان عميه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غرام والبنات 
كانو بيتمشو ولسا الحرس وراهم 
غرام :انا زهقت من البتوع الي ورانا دول
مريم:اصل دياب الي امر بكدا عشان يبقا مطمن علينا 
غرام بصتلها وابتسمت لانها عارفه ان عيسي الي عامل كدا
نور بتصفير:شوفو المحل دا 
بصو مكان ما بتشاور ولقو محل ملابس حريمي للنوم
غرام بخجل:انتي قليله ادب والله 
نور بمرح:الله مش هلبس لجوزي 
مريم :تعالي يابت نتفرج 
غرام بصدمه:تتفرجو علي ايه تب والوحوش دول ايه 
نور ببرود:هنخليهم يستنو تعالي بس 
مريم:خليكو هنا وشويه وجايين 
احد الحرس:تحت امرك ياهانم 
ودخلو وشدو غرام معاهم والحرس اتمركز حوالي المحل كله وكان مرقبينهم كويس 
نور:اوبا ايه الحلويات دي انا هشتري حاجات كتير اوي 
مريم:فعلا في حاجات كتير اوي حلوه 
غرام مكنتش مهتمه وهما جريو واختارو حاجات كتير حلوه بس غرام لفت نظرها قميص تحفه من اللون النبيتي بس كان قصير وقربت واخدته وبقت تجيب حاجات حلوه 
........ بعد مده بيخلصو وبيطلعو 
نور:انا كدا استكفيت معتش عاوزه حاجه 
مريم:وانا كمان 
غرام بإبتسامه:وانا كمان بس ناقصني حاجه 
نور:اايه هيا 
غرام بخجل:هديه لعيسي 
مريم :ياسيدي علي الحب انا بقا عندي احسن هديه لجوزي الليله
نور وغرام:اايه هيا 
مريم بتوتر:انتو مالكو ويلا انتي وهيا 
نور :اشمعنا انا والله لهجيب هديه للواد يوسف اليتيم ياقلب امه 
مريم وغرام ضحكو عليها ومشيو وغرام جابت هديه ونور ومريم كمان واتجهو للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سليمان 
كان قاعد في بيته وتحديدا في الصالون وكمان بنته ومراته 
حكمت بعوجه بوء:مالك ياسليمان 
سليمان بسرحان:مفيش بس حاسس بقلق مش عارف لييه 
ابتسام:لو سمحت يا بابا انا عاوزه فلوس 
سليمان بضيق:ابتسام انتي الاسبوع. دا صرفتي فوق 60الف جنيه 
ابتسام:انت مستخسر فيا يابابا دا حتي كلهم راحو علي الشوبيج 
حكمت بحده:ادي البت يا سليمان دي بنتك الوحيده 
سليمان بغضب:سيبوني بهمي انتو الاتنين انا فيا الي مكفيني
حكمت :لاء بقا انا لازم اعرف مالك يا اخويا 
سليمان حط ايده علي راسه بتعب:معرفش من يوم ماعيسي رجع وانا مدخلش في مخزني حتت بضاعه واحده ومكسبتش ثفقه واحده حتي انا مش عارف عيسي دمرني دمرني
عيسي من وراه لان الباب كان مفتوح:ولسا انت شوفت حاجه 
سليمان بصدمه ورعب:عيسي.عيسي 
عيسي قرب وقعد علي الكنبه ببرود ودياب قعد جمبه :ايه ياسليمان متقبلناش من قبل ما اموت مش كدا
سليمان كان قاعد مرعوب وحكمت مستغربه وابتسام مبهوره ومعجبه بهيبه وحلاوه عيسي 
عيسي بحده:ايه اتخرست ولا ايه مش دا نفس الي كنت بتعمله في التجار في غيابي ولا ايه 
سليمان بخوف:هوا هوا 
عيسي بغضب:مفيش هوا انت استجرأت ولعبت مع عيسي الهواري وصدقني مش هرحمك 
حكمت بعصبيه:انت مين ياجدع انت وازاي تدخل كدا وبتتكلم مع جوزي كدا ليه 
عيسي بحده:اتلم يامره واقعدي علي جمب لما انا اتكلم انتو تخرسو 
ابتسام بدلع:هوا في ايه يا استاذ عيسي اهدي كدا شويه 
عيسي بصلها بقرف ودياب قرب وهمس لعيسي
دياب بهمس:دي شكلها دايبه يامعلم بس مش حلوه 
عيسي مردش وحط رجل علي رجل وطلع علبه سجايره وطلع سيجاره وولعها وبدأ ينفث دخانه الي زاده هيبه اكتر
سليمان بتوتر:جاي ليه. ياعيسي 
عيسي ببرود:جيت اشوفك عامل ايه بعد ماوحيت ناس تضرب ابويا طلقه لاء وكمان تخبطه بعربيه وكمان تمنع دخول الدم ليه في المستشفي 
سليمان بدهشه ورعب:انا انا معملتش كد
عيسي بغضب:وديني وما اعبد لهربيك ياسليمان 
ووقف بغضب وحط ايد في جيبه والتانيه فيها السيجاره 
عيسي بحده للرجاله:هاتوه 
سليمان بصراخ:انا معملتش حاجه سيبني ياعيسي 
حكمت:سيب جوزي هتوديه فين 
عيسي بصلهم بقرف وخرج ووراه دياب ووراهم الرجاله وهيا ماسكه سليمان الي بيعيط. من الرعب 
(ودي نهايه كل ظالم بيجي الي اقوي منه ويظلم 👌) 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر في المساء......وتحديدا في جناح عيسي
دخل عيسي بتعب من اليوم وقلع الجاكيت بتاعه ورماه علي الكنبه بإهمال وكانت الغرفه مظلمه ومكنش فيها غير ضوء القمر الي جاي من البلكونه فقعد علي الكنبه بتعب 
بس فجأه لقا باب الدريسنج اتفتح وطلعو غرام الي كانت لابسه قميص نبيتي وقصير جدا وبحملات وعلي الرقبه مطرز كانه الماظ وكانت سايبه شعرها الطويل وحاطه لمسات خفيفه جدا من الميكب وكانت شديده الجمال
غرام بخجل:احم 
بص عيسي مكان ماهيا واقفه وانبهر من جمالها وبلع ريقه بصعوبه وبصلها من تحت لفوق وقام وقف وقرب منها ووقف قصادها بظبط 
عيسي بإنبهار:ايه الحلاوه والقمر دا 
غرام بكسوف:لاء عادي قولت اجرب يعني 
عيسي بخبث:عشان تجربي تتعبيني انا ياغرامي 
غرام قربت وبدأت تفك ازرار قميصه بدلع  وبعد كدا قلعتهوله وبقا عاري الصدر وهوا مقدرش وباسها بشوق وحب وبعد كدا بعد وحاوط خصرها بإيده وحط جبينه. علي جبينها
عيسي بعشق:بحبك 
غرام بخجل:وانا كمان 
عيسي:تؤتؤ عاوز اسمعها 
غرام بحب:بحبك ياعيسي
عيسي بهيام :وانا بعشقك ياغرامي...... وقرب باسها وشالها واتجه للسرير ووووووو......... 
(استغفر الله العظيم واتوب اليه) 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 في غرفه دياب 
دخل الغرفه ولقا النور مطفي وقرب فتحه وكانت مريم قاعده. علي السرير بخجل وكانت لابسه قميص طويل من اللون الابيض وبحملات وعليه الروب الطويل وكانت جميله جدا 
دياب:ايه الحلاوه دي متجوز قمر 
مريم بخجل:احم هوا يعني هوا عاوزه اقولك حاجه 
قرب منها دياب وشدها قعدها علي رجله وهيا لفت ايدها حوالين. رقبته
دياب بحب:قولي  يامريومتي
مريم بتوتر:انا.انا. انا حامل 
دياب :اه ماهوا... اايه حامل 
مريم بإبتسامه:ااه حامل 
دياب بفرحه وعدم تصديق:ونبي حامل لاء متهزريش انا هكون اب ونبي بجد
مريم هزت راسها بفرحه
دياب حضنها بحب كبير وباسها بشغف وبعدين وووووو.... 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح.... وتحديدا علي الفطار كان الكل متجمع معادا سامي 
عيسي ببرود:فين التجهيزات ياجماعه 
عامر:تجهيزات ايه 
عيسي بحده:مش قولت هتجوز النهارده وهطلق 
كامل:انت بتتكلم جد
عيسي:ااه بتكلم جد اومال بهزر 
مصطفي:تب ومراتك يا ابني 
عيسي بص لغرام الي كانت بتعيط :خلصنا طلما مراتي مش محترماني يبقا انتهت 
ساره بفرحه:بجد والله يا سي عيسي هنتجوز الليلة
عيسي ببرود :ااه هتجوزك الليله انتي احسن من الغريب
بسمه:وانا موافقه ياولدي علي بركه الله
رحمه بغضب:وانا مش موافقه يا عيسي كله الا انك تتجوز البت دي لاء دا يوم حادثه ابوك مرضتش تتبرع بعد كل الي عاملينه معاهم
عيسى بدهشه:اايه مرضتش تتبرع
ساره بسرعه:كنت تعبانه والله ياسي عيسي وانت مش خايف علي صحتي
عيسي بإبتسامه خبيثه:خلاص ياما متكبريش الموضوع وابويا كويس اهو
رحمه بذهول:انت مش طبيعي لاء انت مش ابني الي اعرفه وبردو مش موافقه.
حسن بغضب:وانا مش هرضي المهزله لبنتي اكتر من كدا وهاخدها ونمشي
نور بزعل:ليه كدا يا اخوي دي بتحبك
عيسي بغضب:وانا مش بحبها معتش بطيقها
فجأة دخل عليهم الشرطه والجميع وقف بستغراب
عيسي بحده:خير ياحضرت الظابط
الظابط:انت متهم بخطف سليمان المحمدي وو........ 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
الظابط: انت متهم بخطف رجل الاعمال سليمان المحمدي
عيسي برفعه حاجب: محصلش انا معرفش مكان سليمان من اصلو 
الظابط: لاء حكمت مرات سليمان بتقول انك دخلت فيلته  الي برا الصعيد  واخدته منها انت ورجالتك 
عيسي بحده: قولت معرفش هو فيين  مش هكرر كلامي 
الظابط بتوتر: تب لازم نفتش القصر انا معايا  اذن نيابه 
عيسي بغضب: تفتش ايه  ياجدع انت  مش قصر الهواري  والي كبيره عيسي الهواري الي يتفتش فاهم  
الظابط بخوف: بس دي اوامر
عيسي بغضب وحده: قولتلك اتفضل وسليمان انا معرفش عنه  حاجه  
الظابط: تمام ياكبير.... وخرج ووراه  العساكر  وعامر بص لعيسي  وعيسي بصله  وعامر ابتسم  وفهم  
كامل: وانت الي اخدته ياعيسي 
عيسي بصله بغضب  وطلع  برا القصر  ووراه دياب ويوسف
عامر: اظن عيسي ميعملش اكده  اكيد ده ملعوب
كامل:بس يا ابوي اني قلقان عليه اوي دا تصرفاته اخر يومين مش مظبوطه اكده
عامر بصرامه:جرا ايه يا كامل ولدك مش صغير عاد ولدك كبير البلد الي الكبير قبل الصغير بيهابه وبيترعب منه ياكامل ابنك سيد العاقليين وهتلاقيهم شويه ضغوط ووهيعدو لحالهم 
حسن بغضب:ياابوي دا عاوز يطلق بنتي هوا الجواز لعبه تب ليه اتجوزها من الاول
عامر بهدوء مخيف:عيسي راجل ويعمل اي حاجه ولو علشان هيتجوز ساره ف.هو مش غلطان ولو عاوز يطلق غرام بردو مش غلطان الراجل ميعبوش اي حاجه 
حسن بضيق:انت بتقول ايه يا ابوي ازاي يعني يضيع مستقبل بنتي ويتجوزها وبعد اكده يطلقها وبيتهيألي محدش غصبه يتجوز
عامر بجمود:قفل علي الحديد الماسخ ده ياحسن ميجيش منه الكلام وانا قولت الي عندي 
روحيه:اهدي ياعامر وان شاء الله خير بس انت مش واخد بالك ان الكلام دا في ظلم لغرام وانت مش ظالم ياعامر
عامر بصلها ومشي ووراه كامل ومصطفي  وخرجو برا القصر كله
بسمه بغيظ:ماخلاص يامرات عمي سبيه يعمل الي عاوزه وبعدين الشرع محلل اربعه 
روحيه بحده:انتي ازاي تتجرأي وتكلميني اكده يابنت المركوب انتي هنا في قصري يبقا تتكلمي معايا عدل 
ساره بشر:جرا ايه يا جدتي ماتتكلمي عدل ما امي 
روحيه شهقت بصدمه :اني روحيه الهواري انتي يابنت الشم"ام وتاجر المخدرا*ت هتعلميني اتكلم كيف
بسمه بغضب:لاء بقا احترمي نفسك ايه الي انتي بتقوليه دا
رحمه بحده:بسمه اتحشمي انا اقطعلك لسانك يوم ماتفكري
تعلي صوتك علي امي الحاجه
حسن بغضب:مرضيه ياست رحمه مجايبك السوده كان يوم اسود يوم دخلتيهم دارنا 
بسمه بعصبيه:انا الي يوم اسود يا الي مراتك خانتك قدام عينك ياراجل ياكيس جوافه عشان مش مالي عينها وياعالم بنتك دي من الحر. ام ولا جايه ازاي 
عم السكوت المكان لما نزل علي وشها كف قوي من غرام 
وصدم الجميع 
غرام بغضب:اسمعي انا ممكن اكون سكتلك كتيير انما انها توصل انك تتكلم في الشرف اقطعلك لسانك فاهمه يامرا 
ساره بغضب:انتي ازاي تستجرأي وتمدي ايدك علي امي 
اتصدمت ساره لما نزل علي وشها هيا كمان كف قوي من غرام 
غرام بحده:واي حد عاد هيفكر يرفع عينه في عيني او يقولي كلمه مهتعجبنيش  هنزل علي وشه بالمركوب مش بالقلم 
بسمه بغيظ وشر:هتدفعي تمن القلم دا غالي اوي يا بنت الخواجيه هتدفعي تمنه من عمرك 
وطلعت علي فوق وساره وراها والجميع مصدوم
نور بتصقف بحراره:بجد برافو بجدد بقا برافو عليكي ياروما
رحمه قربت منها وضربتها بالقلم والكل اتصدم وغرام بصتلها بدهشه
مريم:ضربتيها ليه ياما حرام عليكي
كل دا ورحمه بتبصلها بقوه ومستنيه غرام تتكلم
غرام:ليه ضربتيني ياما انا عملت ايه 
رحمه بحده:انا مش معترضه انك ضربتيهم بس انا ربيتك علي الادب والاحترام وعيب لما تمدي ايدك علي الاكبر منك هيا مهما كان ست كبير فسن حتي لو عدوتك انما لو علي بنتها ف. انا معاكي اه بس اوعك تمدي يدك علي حد اكبر منك عيب وحرام فاهمه 
غرام بضيق:دي اتكلمت في الشرف وكمان قالت اني بنت حرا.م ياما يرضيكي
رحمه:لو كنتي استنيتي كنت انا هعرفها شغلها بس بعد اكده ايدك متترفعش علي حد اكبر منك لو غلطان وظالم اتكلمي انما متمديش ايدك فاهمه 
غرام بزعل:فاهمه ياما رحمه 
رحمه بإبتسامه:بس منكرش انك عجبتيني في ردك 
وقربت وحضنت غرام والكل ابتسم وغرام نسيت كل حاجه
حسن:تب انا عاوزك في مشوار اكده ياغرام
غرام بستغراب:مشوار ايه دا 
حسن بتوتر:الي اتكلمنا فيه فوق
روحيه:علي فين ياحسن 
غرام فهمت:اه تمام هطلع اجيب شنتطي واجي
حسن:ماشي انا هستناكي متعوقيش 
روحيه:رايح فين ياحسسن
حسن بتوتر:رايح اعرفها علي نورا
تفيده بسعاده:نورا ياحبيبتي دا انا اتوحشتها جوي
روحيه:وانت قابلتها فيين مش اتجوزت
حسن بفرحه:لاء متجوزتش وكانت مستنياني كل ده وانا هتجوزها ياما 
روحيه :بس.... قاطعها حسن
حسن:مفيش بس ياما مع احترامي لقطع كلامك بس انا مش هسمحلك تفريقنا تاني ارجوكي انا بحبها وسافرت عشان انتي منعتيني عنها 20سنه
روحيه بإستسلام:ياولدي انا كنت فكراها طمعانه فيك بس لما انت سافرت وجت سألت عليك انا عرفت اني كنت غلطانه اعمل الي في خاطرك ياحبيبي
رحمه:مبروك ياحسن
حسن بإبتسامه:الله يبارك فيكي يامرت اخوي 
مريم ونور:مبروك ياعمي
............ في جناح عيسي 
غرام طلعت وقفلت الباب بالمفتاح ودخلت وقلعت نقابها ورنت علي عيسي 
عيسي:نعم يا حبيبي
غرام بخجل:وحشتني اوي انت فيين
عيسي بخبث:لو عوزاني اجيلك طياره بس. نعيد ليله امبارح
غرام بسرعه:لاء لاء مش عاوزه 
عيسي ضحك عليها:في حاجه ولا ايه 
غرام بتوتر:اصل كنت عاوزه استأذنك في حاجه اكده
عيسي بقلق:خير ياحبيبتي انتي كويسه جرالك حاجه
غرام:لاء يا قلبي انا بس كنت عاوزه اروح مع ابوي مكان
عيسي بغيره:علي فين ياست البنات
غرام بسرعه:رايحين نقابل نورا حبيبته 
عيسي ببرود:لاء متروحيش
غرام بحب:ونبي ياعيسي عشان خاطري وحياتي عندك 
عيسي :انتي اغلي حاجه في حياتي بس لاء
غرام بخبث:وحيات حبنا تب والله لو وافقت لهعملك زي امبارح وحياتي بقا
عيسي بضحك وخبث:مش ياستي بتساوميني عموما ياحياتي من غير ما اوافق او لاء هتعملي بس عشان خاطر عيونك روحي بس اول ما ارن عليكي تردي
غرام بفرحه:حبيبي حبيبي بعشقك ياعيسي 
عيسي بحب:وانا بعشقك ياغرامي 
غرام بحزن:بس هو هو انت هتتجوز بجد ياعيسي
عيسي بتفكير:سبيها لله ياغرام انا لسا مخطتتش
غرام بغيره وعصبيه:نعم وربي ياعيسي لو فكرت تتجوز غير لهقتلك واقتل نفسي بقا 
عيسي ضحك عليها وعلي برأتها:ماشي ياستي سبيها لله واوعدك ان كل حاجه فيا ملكك ياغرام ومستحيل تكون لوحده تانيه
غرام ابتسمت عليه وعلي حبه:باي ياقلبي بحبببك كتير اوي سلام ياحبيبي..... وقفلت وعيسي ابتسم 
وغرام قامت ولبست ونزلت لابوها 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مخزن.. يتبع لعيسي 
كان في هناك كرسي وكان مربوط عليه سليمان وجمبه منصور مساعده ومربوط هوا كمان ووشهم مليان جروح
منصور برعب:عيسي.عيسي مش هيرحمنا 
سليمان بتوتر:ايه هيقتلنا ولا ايه مش معقول
منصور بخوف:انا مرعوب انا مش عاوز اموت عيسي مش هيرحمنا قولتلك بلاش نلعب معاه واصل
سليمان بعصبيه:انت ازاي تتكلم معايا كدا يازفت وبعدين عيسي مين دا انت متعرفنيش ولا ايه
منصور بسخريه وخوف:ياشيخ اتنيل دا انت بتعملها علي روحك من الخوف من اسمه بس بلا معرفكش 
سليمان بدهشه:انت بتتكلم معايا كدا ليه يامنصور وازاي تستجرأ
منصور بغضب:بقولك ايه يا جدع انت انا ساكتلك بقالي زمان فحل عن سمايا عشان انا مرعوب لو عيسي وصل مش هيسيمي علينا دا شيطان مربينه عيله الهواري عارف يعني ايه شيطان ماشي علي الارض
سليمان بصله بصدمه وخوف وسكت ومنصور سكت برعب
وفجأة اتفتح باب المخزن الكبير ودخلت عربيت عيسي بسرعه جنونيه ولف حواليهم بالعربيه كذا مره وهما مرعوبين وفرمل قدامهم بسرعه ووقف العربيه في وشهم بالظبط ونزل وطلع قعد علي الكبوت وحط رجل علي رجل وطلع سجارته وولعها وبدأ ينفث دخانها ببرود 
عيسي ببرود:منوريين 
سليمان ومنصور بصو لبعض بتوتر وحطو وشهم في الارض
عيسي بصوت رجولي خشن ومرعب:مش قولت منوريين
سليمان ومنصور برعب واتخضو:بنورك ياكبير
عيسي :قولولي بقا ايه دخلكم في حوار انس 
سليمان اتصدم واتوتر جامد 
عيسي بحده :انت لسا هتتصدم مترغي يالا ولا هقتلكو هنا وهعرف بردوو
سليمان بخوف:انا معرفش حاجه انس انس ميين
فجأه اتضرب طلقه في رجل سليمان الي اترعب وكانت من مسدس عيسي
منصور برعب:اناعارف ياكبير وهقولك كل حاجه بس ونبي ماتموتني
عيسي ببرود:لو كلامك عجبني هشوف
منصور بخوف:سبب معرفه انس بجابر الشناوي كان سليمان والبت الي كان بيحبها انس كانت بنت اخو سليمان شروق وابوها مي"ت وكانت بتحب انس بس سليمان حب يفرقهم لان بنته كانت بتغير منها اوي وعشان يرضيها اخد كل ماتملك شروق ورماها في الشارع هيا وامها الي جالها سك'ته قلبيه وما"تت بحسرتها وشروق مكنش ليها الا انس الي راح لسليمان وهدده فسليمان وحي جابر عليه وكمان في واحده من اهل بيتك بس والله ما اعرف مين هيا الي كانت مبتحبش انس واتفقت مع جابر وسليمان يق*تلوه واصلا الي دخل الرجاله القصر حد من عيلتك يومها وهيا مكنتش بتحب انس عشان حاولت تقت"لك كتير بس انس كان بيقف في وشها من غير علمك وكمان سليمان خلي رجالته تغتصب شروق  ولع فيها بعد موت انس لانها كانت هتتجوزه غصب عنه وحطها في قبر انس وولع في القبر في شروق الي كانت مي'ته محر*وقه وانس الي كان مقت*ول والله دا كل الي حصل ياكبير 
عيسي نزل من علي العربيه بذهول وغضب وسليمان اترعب لدرجه انه عملها علي روحه وعيسي قرب منه ونزل فيه ضرب ومنصور مرعوب اكتر 
سليمان بخوف:ابوس رجلك ياعيسي ارحمني ونبي ارحمني صدقني معتش هعمل حاجه والله 
عيسي بغضب جحيمي وجنون :ليييه دا كان بيحبها دا ضحي بكل حاجه عشانها لييه بس انا مش هموتك كدا لاء انا هحرق قلبك الاول زي ماعملت فيه... هاتوهم 
ودخل الرجاله وفي ايدهم حكمت وابتسام الي بيصوتو
 حكمت بخوف:سيبونا انتو مين سليمان الحقنا يا اخويا ونبي 
دياب ويوسف:تمام ياعيسي 
سليمان بصدمه:انت هتعمل ايه ياعيسي 
ابتسام برعب:بابا الحقني يا ابوي هو في ايه 
عيسي بحده:يلا يارجاله اعملو معاهم الواجب ومع بنته بذات اتوصو
الرجاله بدهشه:نعمل ال.. بجد ياباشا 
عيسي بغضب وجبروت:زي مابقولك اكده يلا يارجاله اتبسطو وهنا قدام سليمان 
سليمان بصراخ:لاء ياعيسي لاء ابوس رجلك لاء ياعيسي 
عيسي:يوسف نفذ 
قرب يوسف من سليمان ومسك عينه كويس 
سليمان:ابعد عني سيب عيني
عيسي ببرود:لاء هتشوف كل حاجه زي ماكنت بتتفرج بدمبارد زعلي بنت أخوك لحمك ودمك ببرود اتفرج علي مراتك وبنتك يلاااا يارجاله 
وبالفعل الرجاله كلها قربت من حكمت وابتسام وقط"عو ملا"بسهم بوحش'يه وبالفعل اغتصبوهم كل الرجاله قدام عيون سليمان الي كان بيعيط بحرقه وافتكر شروق الي كانت بتستنجد بيه كدا بظبط وهو كان واقف ببرود بيتفرج
ابتسام بصراخ:يابابا الحقني يابابا انا معتدش قادره هموت يابابا الحقونيي 
عيسي بجبروت:اتفرج ياسليمان اتفرررج  علي بنتك اتفرج حلو عشان تفتكر الغلبانه اليتيمه الي عملت فيها كدا 
....... بعد شويه 
عيسي بصرامه:خلاص يارجاله كفايه كداا 
وبالفعل الرجاله بعدت بسرعه وسليمان كان بيعيط 
حكمت ببكاء:حسبي الله ونعم الوكيل فيك ياظالم
عيسي بغضب وصراخ:انا الي ظالم ياجاحده انا اومال البت الي كنت مشغلها عندك خدامه دي ايه انا الي كنت بضربها بليل وبنهار ياكف"ره انتو لسا شوفتو حاجه 
سليمان بدموع:سيبهم يمشو ياعيسي مش عملت الي عاوزه
عيسي ببرود:انت لسا شوفت حاجه دياب سويهم...... وطلع سيجاره وولعها وبدأ ينفث دخانه بغضب
دياب قرب وجاب جركن ابيض كبيير وقرب وكان فيه بنز*ين وبدأ يكب علي ابتسام وحكمت وهما بيصرخو ومش قادرين يقومو او يتحركو
سليمان برعب:هتعمل ايه لاء ياعيسي لاء بالله عليك ياعيسي بلاش تعمل كدا 
عيسي بسخريه:صحيح ياسليمان انت ملاحظتش ان بنتك منزلتش دم عذريه معني كدا انها مكنتش بنت 
حكمت بصدمه ورعب:ااه صح يامري 
عيسي بشماته:هههه مش بقولك خرووف 
سليمان بصراخ:بسس ياعيسي متعملش كدا ارجوك انا هربيها بس مشيهم من هنا ارجوك موتني اني
عيسي بحده:كان زمان يا سليمان.......... ورما سجارته عليهم والنا"ر هبت فيهم والاتنين بيصخو ودياب ويوسف غمضو عيونهم حتي الرجاله ومنصور معادا عيسي الي كان بيتفرج ببرود اعصاب وسليمان الي كان مقهور وبيفتكر عذرية البنت اليتيمه الي ضيعها وظلمه ليها وانه شافها بتتح"رق قدامه وكان بيبصلها بكل برود اعصاب زي عيسي
.......... بعد شويه بيسكت صوت حكمت وابتسام الي كانو خلاص اتفحمو وسليمان كان بيصرخ بقهر 
سليمان بقهر وصراخ:يااااارب انقذهم لااء مش عاوزهم يموتو لاء يارب سامحني يارب متعاقبنيش فيييهم لاءءءءء
عيسي ضحك بهستريه وجنون :ههههههه.هههههههه.مش قادر خلاص ياسليمان انا اخدت حق انس لسا حقي وحق ابويا الي حاولت تقتله والمخزن الي سرقته وحق الناس الي نهبته...... وطلع سلاح"ه وضربه طل'قه في رجله التانيه ومنصور مرعوب
منصور برعب:وانا وانا ياباشا معملتش حاجه والله
عيسي ضربه طلق"ه في راسه ببرود وسليمان كان مقهور وموجوع  وبيبكي بحرقه
دياب:ريحو بقت ياعيسي خلاص 
عيسي ببرود:لاء انا كدا دوقتو الي ابويا حس بيه والتجار 
انما الي انس حس بيه لسا مشافوش .... وقرب مسك الجركن الي فيه بنزي"ن وكبه علي سليمان ومنصور 
سليمان بقهر وبوجع فظيع:سامحني ياعيسي خلاص انا اسف سيبني بقا
عيسي بجبروت:لاء مفيش سماااح خلاص كنت تفكر وانت بتعمل كدا في اتنين شباب كانو بيبنو احلامهم سوا 
....... ومسك الولاعه الحديد وفتحها 
عيسي بسخريه:ابقي سلملي علي صاحب عمري... ورما الولاعه الي النا"ر اشتعلت بسرعه وسليمان كان بيصرخ لحد ما ما'ت
عيسي بحده:اخلصو منالزباله دي وتنضفو المخزن..... وخرج وهو مرتاح ووراه دياب ويوسف 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر....... وتحديدا في غرفه بسمه 
كانو قاعديين وبيغلو من الشر والسواد 
بسمه بغضب:بقا بنت الخواجيه الي مستشيخه علينا دي تمد يدها عليا اناا
ساره بغل:وكمان ضربتني بس لوعيسي كان هنا كان قتلها
بسمه بخبث:وهنا الفكره بعد ماعيسي يطلقها ويتجوزك هنقتل"ها
ساره بفرحه:بجد والله 
بسمه بشر:جد الجد كمان دا الدجا"ل ده مش خساره الفلوس الي اخدها 
ساره بتوتر:تب لو عيسي عرف اني مش بنت
بسمه بغضب:ماهوا لو كنتي صبرتي لحدما تتجوزيه وتعملي الي عاوزاه بس هقول ايه غبيه 
ساره بحقد:ما انتي عارفه ان هوا ضحك عليا وخلع بعد ما اخد الي عاوزه مني
بسمه:ما انتي الي غبيه وراحا تغلطي مع حتت عيل مش عارفه تغلطي مع عيسي ولا حد غني بس هقول ايه تتعوض 
ساره:المهم سيبك من الي فات هعمل ايه مع عيسي اليله
بسمه بتفكير:لما هتتطلعو الاوضه هيكون في عشا وعصير انا هديكي حاجه تحطيهالو في العصير فميحسش بحاجه ويحصل المراد تقومي تجيلي هكون مجهزه شويه د"م تاخديهم وتكبيهم علي السرير وخلصت
ساره بفرحه:يابنت اللعيبه ياما والله انتي احسن ام في الدنيا بس والي اسمها غرام
بسمه بشر:اصبري عليا وانا هربيها بعد جوازك من عيسي 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت بسيط في وسط البلد ومحاط بالزرع 
وصل حسن وغرام بعربيته الفخمه وطبعا كل البلد عارفه 
احد المزارعين:منورنا ياحسن بييه 
حسن:بنورك ياحااج 
الرجل:معوزش حاجه جاي لمين عاد
حسن بإبتسامه:تشكر ياحاج جاي لبنت العم همام رايدها في الحلال ان شاء الله
الراجل بإبتسامه:مبروك يابييه نورا من احسن بنات البلد كليتها وانا عارف انكم رايدين بعض من زمان ولو احتجت حاجه انا موجود
حسن بسعاده:تسلم يا ابو عمو يلا ياغرام 
ودخل هوا وغرام البيت وخبطو علي الباب
نورا:ميين 
حسن:احم .. دا انا يانورا 
نورا فتحت بسرعه:حسن حبيبي 
حسن ابتسم عليها :معايا ضيف
نورا بتوتر:ميين 
حسن:احم تعالي ياغرام 
ظهرت غرام الي كانت جمب الحيطه 
نورا بتوتر:اتفضلو اتفضلو..... ودخلت وغرام وحسن دخلو وراها وقعدو علي الانتريه البسيط ونورا قفلت الباب
حسن بتوتر:اقدملك يانورا غرام بنتي اقدملك ياغرام نورا حب حياتي الاول والاخير
نورا ابتسمت غصب عنها وغرامكمان ابتسمت علي حبهم
غرام بهدوء:تعالي اتفضلي اقعدي دا بيتك ياطنط 
نورا قربت وقعد جمبها:اسمك حلو قوي يا بنتي انا سمعت عنك كتير وعن عيسي زين ما اخترتي 
غرام بحب:تسلمي ياطنط 
حسن بحب:مالك يانورا مكسوفه ليه 
نورا بخجل:انا مهتكسفش عاد بس بتك هيا الي شكلها مش مبسوطه
غرام بسرعه ومسكت ايدها:بالعكس ياطنط والله انا فرحانه اوي ومرحبه بالموضوع بس كنت عاوزه اتعرف عليكي مش اكتر 
نورا ابتسمت علي طيبتها:انتي شكلك طيبه اوي يابتي ربنا يخليكي يارب بس ممكن طلب
غرام:طبعا اتفضلي 
نورا بخجل:ممكن اشوف وشك 
حسن:اه ياغرام انا بقالي كتير مشوفتش وشك ولا اعرف شكلك اما كبرتي 
غرام اتوترت وافتكرت كلام عيسي :ااه طبعا عادي يابابا
نورا:علي راحتك يابنتي
غرام ابتسمت ورفعت النقاب ببطيء ونورا وحسن انبهرو من جمالها وحسن فعلا ماشفهاش من يوم ما رجع 
نورا:بسم الله ماشاء الله الله واكبر عليكي ياضنايا ربنا يحميكي
حسن بإبنبهار:ماشاء الله اتغيرتي عن ماكنتي صغيره وعيسي عاوز يسيب القمر ده دا انا لو كنت اعرف مكنتش وافقت عليه حتي واخدتك وخبيتك ياغرام 
غرام بإبتسامه ظهرت غمازتها وزادتها جمال:ياجماعه الموضوع مش مستاهل
نورا بدهشه:وه وغمزات كمان لا دا انتي الحمدلله انك لابس النقاب يابتي ربنا يحرسك 
غرام ضحكت بخفه ونزلت النقاب تاني 
حسن:نزلتيه ليه تاني 
غرام في نفسها:لو عيسي عرف هيعلقني اليله هات العواقب سليمه يارب
غرام:احم معلش بس مش متعوده ارفعه غير في اوضتي معلش مش متعوده
نورا:خدي راحتك يابتي تشربي ايه
غرام:ولا اي حاجه انا جيت بس عشان اطلبك لابوي انتي زينه وفعلا طلعتي زينه بنات البلد يا طنط نورا
نورا اتكسفت وحسن ضحك بقوه :لسا بتتكسفي بردو
غرام:قولتي ايه يا خاله
نورا بكسوف:موافقه دا حسن ده حبيب عمري وايامي 
غرام:علي بركه الله عاوزين تتجوز امتا بقا
حسن بسرعه:اليله 
نورا بدهشه:اليله تب والعيله
حسن:ملكيش صالح ب العيله انا هكتب عليكي اليله موافقه
نورا بخجل:موافقه ياسي حسن 
غرام ضحكت علي حبهم:والله انتو عسل ربنا يخليكو لبعض 
نورا وحسن:يارب 
حسن :هجيب المأذون واجي جهزي خلجاتك ولا اقولك هجيبلك جديد خليكي ياغرام دقايق وجاي.... وقام بسرعه
نورا بخجل:انا مش عارفه هو مستعجل علي ايه
غرام بضحك:الراجل بيحبك ياخاله
نورا بتوتر:احم ممكن تقوليلي ياما عادي
غرام غمضت عيونها وافتكرت لما كانت تيجي تقول لمونيكا ياماما كانت تزعقلها دايما وتقولها قولي موني وبس
غرام فتحت عينها ودموعها نزلت من غير صوت 
نورا بحنان:وه انتي ليه بتبكي خلاص متقوليش خاله حلوه
غرام متكلمتش ونورا شدتها لحضنها وبقت تطبطب عليها بحنان وغرام حست بلحنان منها 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر.... وتحديدا في غرفه سامي
كان قاعد بيلعب في الموبايل فجأة دخلت موده
موده بتوتر:احم معاد الدوا ياسامي بيه 
سامي بصلها ومتكلمش وموده قربت منه وفي ايدها صنيه عليها فاكهه متقطعه وجمبها كوبايه عصير مانجو
سامي برفعه حاجب:ايه دا بقا دا الدوا
موده:لاء دول عشان تاكلهم ويغيرو طعم بوقك بعد الدوا لاني لاحظت انه مر عليك ومعجبكش
سامي اابتسم غصب عنه علي اهتمامها:تب هاتي الدوا
قربت موده وجابت الدوا وبدأت تدهوله في بوقه وتشىربه ميه وهو مبسوط بإهتماها 
موده بإبتسامه:كدا خلاص بالشفا ان شاء الله يابيه
سامي بهدوء:بلاش بيه دي وخليها سامي عادي ياموده
موده بسرعه:يا بيه العين متعلاش عن الحاجب
سامي بإبتسامه:ياستي مش عاوز كلمه بيه دي تاني تمام ويلا هاتي البتاع ده اكليني عشان مش قادر ارفع ايدي
موده مدت ايدها واخدت تفاحه وقربتها منه بتوتر وهو
ابتسم عليها 
بس فجأة سامي حس بحاجه فرصته في رقبته
سامي بألم:اااه ايه دا
موده بقلق:انت كويس
سامي:بسرعه شوفي في حاجه قرصتني في رقبتي من ورا 
موده قربت منه بسرعه وقلق وكان وشها قصاد وشه مباشراً
وسامي بص علي شفايفها ونسي الالم وموده حطت ايدها الناعمه علي رقبته الي جسمه قشعر اول ما حطت ايدها وهوا فجأة مقدرش يقاوم وباسها وووووووووو....... 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
موده فتحت عينها بصدمه وسامي لسا تايهه ومبعدش
عنها وموده زقته بقوه وفجأه ضربته بالقلم وهو استوعب هو عمل ايه
موده بغضب ودموع:انت حيوان ازاي تعمل كدا 
سامي بتوتر:انا انا اسف ياموده والله غصب عني معلش حقك علي والله 
موده بعصبيه:انت حقيقي انسان قذر وانا غلطانه اني جتلك وانا همشي وتبعد عني خالص..... وسابته وخرجت بغضب ودموع
سامي بصوت عالي:موده ياموده استني... وحاول ينزل مقدرش فرجع راسه لورا بندم
سامي:غبي انا غبي غبي اووووف اعمل ايه دلوك 
قاطع تفكيره بسمه الي دخلت وقفلت الباب
سامي بغضب:ايه الي جابك هنا يامره انتي امشي اطلعي برا يلا
بسمه قربت وجابت كرسي وقعدت عليه وبتبصله بخبث
سامي بضيق:انتي هتقعدي بقولك اطلعي برا مش طايق اشوف وشك
بسمه بهدوء:ليه ياسمسم ياولدي انا كنت عملتلك ايه 
سامي بغضب:انتي وليه بارده بصحيح متغوري برا بقا ياموده. ياموده 
بسمه بخبث:تؤتؤ اسكت ياسامي انت متعرفش اني جايه اسكتك خالص من الدنيا كلها
سامي بضيق:انتي حقيقي بجحه ووساخ"تك معتيش عارفه ولا قادره تخبيها
بسمه وقفت وقربت منه بخبث وهو كان بيبصلها بقرف
بس فجأه مسكته من رقبته وكانت بتحاول تخنقه وسامي مكنش عارف يدافع عن نفسه لان دراعه مكسور والتاني مجروح ونحيه الجرح ولو حركه االجرح هيفتح اكتر
سامي بخنقه:ابعدي ياشيطانه ابعدي ياموده ياموده... وكان خلاص معتش قادر ياخد نفسه وبيحاول يبعدها مش عارف
بسمه بشر:ماهو انا الي يعرف سري لازم يموت هههههه.... 
وكانت بتدوس علي رقبته اكتر وهو خلاص قرب روحه تتطلع بس فجأة بسمه لقت حد بيزقها جامد لدرجه انها وقعت علي الارض وسامي شهق بوجع
موده بغضب:ابعدي ياحيواانه انتي بتعملي ايه سامي سامي انت كويس.... وقربت بدون وعي واخدته في حضنها ودموعها نزلت غصب عنها وسامي اتنفس براحه 
بسمه وقفت ببرود اعصاب وقربت منهم ومسكت موده من فكها بقوه وغضب:اسمعي يابت انتي لو عقلك جابك تنطقي ههمل فيكي الي كنت هعمله فيه فاهمه وبردو مش هسيبك يا سامي وفكر تفتح بوقك بكلمه بنتي هتبقا مرات الكبير بس وهوريكو كلكو اهدو عليا 
(انا لو شفت العقرب*ه دي هقطعها 😠) 
سامي بتعب لان جرحه اتفتح:انت حقيقي انسانه قذره وهعرف عيسي كل حاجه واوعي تفكري ان العمل بتاعك هيدوم
بسمه بسخريه وخبث:لاء هيدوم وهوريك انا هوصل لأيه 
ههه احضنيه كمان احضنيه واد غني وحلو هيكونلك صيده سهله هههههه
فجأه موده تفت في وشها وبسمه اتعصبت بس مودهبعدت عنعن سامي ومسكت بسمه من رقبتها بقوه وزقتها لحد الباب وبسمه كان مصدومه ومتعصبه جامد وموده رمتها برا وقفلت الباب في وشها واتنفست براحه
وقربت من سامي بقلق :انت كويس ياسامي بيه 
سامي بتعب:اه بس الجرح بيوجعني اوي 
موده عدلته براحه ورفعت التيشرت بقلق وسامي هيموت من االوجع
موده بشهقه وخوف:يالهوي دا الجرح اتفتح ثواني ااستني 
وجريت جابت علبة الاسعافات وقربت منه وبدأت تعقمله الجرح وتخيطه من تاني وسامي كان بيموت حرفيا 
بعد شويه موده بتخلص وبتكون قلقانه عليه:حاسس نفسك احسن 
سامي بوجع:الحمدلله شكرا عشان لحقتيني 
موده بغضب:هيا الست دي هتعمل معاها ايه دي شكلها مش سهله خالص 
سامي بإبتسامه:عجبتيني لما رمتيها برا بصحيح اايه الي جابك تاني 
موده بتوتر:نسيت تلفوني فرجعاجيبه مش اكتر 
سامي بإمتنان وندم:انا اسف بجد حقك عليا والله غصب عني ووصدقيني مش هتتكرر تاني ابدا ممكن تديني فرصه 
موده اتنهدت :بما انك لسا خارج من الموت وكنت هتودع من دقايق ماشي 
سامي ابتسم وهيا ابتسمت:بس عجبني الحضن الفجأه دا... وغمز
موده بتوتر وإحراج :هو.هو الموضوع انا هروح اعملك عصير يروق دمك..... وخرجت جري وسامي ضحك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مقر المافيا ال EM .... كان جميع الاعضاء متجمعين 
جابر:هو في ايه 
توفيق:والله ما انا عارف 
احد الرجال: الرئيس عيسي بعتلنا و طلب مننا نيجي
جابر بتوتر:ربنا يستر 
فجأه بيتفتح الباب الكبير للمقر وبيدخل عيسي بعربيته ووراه اربع عربيات نقل ضخام جدا 
الجميع بيقف وعيسي بينزل وبيقرب ويقعد علي الكرسي بتاعه وبيخلع نضارته وبيحطها علي التربيزه
عيسي بحده:اقعدو 
بيقعد الجميع وبيدخل يوسف ودياب ويقفو جمبه 
جابر بتوتر:دا ايه يارئيس 
عيسي ببرود وهو بيرجع ضهره للخلف:البضاعه الي اتسرقت 
الجميع بصدمه:البضاعه!!!!!!!! 
جابر بدهشه:مستحيل تكون رجعتها ازاي
عيسي برفعه حاجب:انا عيسي الهواري والمستحيل بنسبالي اسهل مايمكن 
توفيق بتوتر:رجعتها ازاي يارئيس
عيسي ببرود:شيء ميخصكش ولا يخص حد فيكم 
جابر:انت بتتكلم جد العربيات دي فيها الشحنه
عيسي بحده:قوم اتأكد ومتكترش في الكلام 
قام جابر وتوفيق وجميع الاعضاء علي العربيات والحرس فتوحها واتصدمو 
جابر بصدمه:دا بجد 
كان موجود صناديق كتيير جدا ولقو فيها السلا*ح 
وكلهم بدأو يتأكدو 
جابر بفرحه:تسلم يارئيس كنت عارف انك انت الي هتعملها 
عيسي وقف وحط ايده في جيبه وابتسم بخبث:افتحو العربيه الاخيره
توفيق بضحك:ملوشلزوم وتطلع زي ماهيا علي المخازن 
عيسي ابتسم بخبث:لاءافتحوها ولا اقولكو هفتحها انا 
وقرب عيسي والباقي بصله بستغراب من اصراره وعيسي فتحها وكانت الصدمه كان العربيه فيه الشرطه واول ما الباب اتفتح كلهم نزلو وقربو منهم ونيموهم في الارض
العساكر:انززززل انزل انتو وهو يلااا
جابر بصدمه:عملتها ياعيسي 
عيسي حط ايده في جيبه ببرود وبصلهم وابتسم بخبث
الظابط حط ايده علي كتف عيسي وابتسم:تسلم ياعيسي متقلقش هتتطلع شاهد مالك 
عيسي بثقه:انا مبقلقش يا يابني
الظابط ضحك:ماشي ياصاحبي.... 
عيسي قرب منهم ونزل لمستواهم وبسخريه:انا كدا اخدت حق انس وحقي وحق كل الي اذيتوه ان شاءالله اعدام
توفيق بشر:مش هنسيبك ياعيسي 
عيسي بصلهم بسعاده وبرود:اسيبكم انا بقا واروح اجيب رجل باقي الكلاب 
وخرج ووراه دياب ويوسف الي فرحنين 
جابر بصراخ:مش هسيبك ياعيسي هنخلص منك
الظابط بحده:اخرس وكمان بتهدده قدامي ادي قضيه كمان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في ملهي ليلي كان فارغ..... كان يجلس منتصر العدلي وممسك بكأس خمر وبجانبه بنتين وبيضحكو بقوه وبيشربوه وكان مبسوط وبيضحك
منتصر بضحك:ياحلاوه النسوان هههههه 
احد الفتيات:لاء دا احنا هنعجبك خالص هههههه
منتصر ابتسم بخبث وبصلها بوقاحه وهيا ضحكت ضحكه خليعه 
فجأه دخل عليه خليل المساعد  
خليل برعب:الحق ياباشا 
منتصر:ايه الي حصل تاني يازفت 
خليل بتوتر:عيسي الهواري برا وكمان كمان المخزن الي كان فيالبضاعه اتسرق واتحرق
منتصر ااتنفض من مكانه بخوف :عيسي عيسي الهواري برا عاوز ايه ياترا واايه المخزن
خليل:عاوز يدخل بس بس 
منتصر بغضب وخوف: المخزن اتسرق كمان ازاي ياشويه بهايم وعيسي خليه يستني برا بس بس 
عيسي من وراه:انا مبستناش حد يامق"طف انا بدخل اي مكان بمزاجي 
منتصر وقف بصدمه ورعب:عيسي.عيسي انت 
عيسي بحده:اسمي الرئيس 
منتصر برعب:اتفضل يارئيس انا انا اسف 
عيسي قرب ووراه دياب وقعد علي االكنبه وحط رجل علي رجل وطلع علبه سجايره .الميرت. واخذ واحده وولعها بببرود وهيبه وبص لمنتصر بهدوء مخيف وهو بينفث دخانه ومنتصر مرعوب والفتيات ينظرو اليه بإعجاب 
عيسي ببرود: اقعد 
قعد منتصر بتوتر وخوف :خير يارئيس
عيسي بحده:ليه الحركه الوس"خه الي عملتها مع الرجاله دي يامنتصر
منتصر برعب:انا انا معملتش حاجه يارئيس هو هو
عيسى بغضب:مبحبش الكذب وانت عارف متلفش وتدور كتير 
منتصر بتوتر:ماهو البضاعه اتسرقت والمخزن ولع 
عيسي ببرود:انا الي عملت كدا 
منتصر بدهشه:ايه انت 
عيسي:ااه وكلمه زيادة هكون نهيك والحركه دي متتكررش تاني وخليك دايما فاكر ان ال EM ليها رئيس وهو عيسي الهواري فاهم 
منتصر برعب:فاهم فاهم تب نتكلم ونتعاقدمعمع بعض
عيسي ببرود :ما انت مش هتلحق 
منتصر بستغراب:يعني ايه 
عيسي بسخريه:يعني اتفضل ياباشا 
فجأه دخل الظابط ووراه العساكر الي مسكو الجميع والبنات كمان
منتصر برعب:انا معملتش حاجه لاء سيبوني ياعيسي 
عيسي بصله وضحك وخرج ووراه دياب 
........... في الخارج 
يوسف بسعاده:واخيرا بقينا نضاف
دياب بفرحه:انا هموت من الفرحه 
عيسي بصلهم ببرود بس فجأه ضحك بقوه وسعاده وحضنهم الاتنين بحب وقوه وكان مبسوطين
عيسي بفرحه:واخيراااا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر...... وتحديدا في الصالون كان قاعد الجميع حتي بسمه وساره
عامر:اومال عيسي فين وغرام
روحيه:عيسي لسا مجاش من الصبح لا هولا يوسف ولا دياب وغرام وحسن برا 
عامر بستغراب:فيين
روحيه :احم رايح يشوف نورا
عامر بإبتسامه:بجد والله ربنا يسعده 
قاطعهم دخول غرام لوحدها 
رحمه:اومال فين ابوكي يابنتي 
غرام بفرحه:اقدملكم ابويا ومراته 
الجميع:مراته!!!!!!! 
دخل حسن وجمبه نورا المتوترة
روحيه بضيق:انت اتجوزت ياحسن كمان
حسن بسعاده :ااه لسا متجوز من ساعه
عامر بضحك:مبروك ياولدي عقبالي
روحيه بتذمر وزعل:نعمم انت عاوز تتجوز عليا ياعامر 
عامر حضنها من كتفها وضحك 
روحيه قامت وقفت وقربت من نورا الي مسكت دراع حسن بتوتر
فجأه روحيه حضنتها ونورا اتصدمت والجميع ابتسم وبسمه وساره كان هيولعو من الغل
روحيه بحب:روحي وانا راضيه عنك يابتي وسامحيني عشان فرقت بينكم السنين دي كلها 
نورا باست ايدها وابتسمت:انتي زي امي ياحاجه وعلي راسي من فوق
روحيه بإبتسامه:ربنل يخليكو لبعياحبيبتي
غرام:مبروك يابابا
حسن حضنها بحب علي داخله عيسي ووراه دياب ويوسف
غرام بعدت واتوترت لما شافت عيسي وهو اتعصب 
دياب بمرح:ايه دا عندنا عريس ولا ايه
حسن بضحك:اتجوزت ياواد 
دياب بفرحه:بتهزر مبروك ياحسونه .... وقرب منه وحضنه 
يوسف قرب وحضنه:مبروك ياحسونه عقبال ما تخاوي غرام 
نورا اتكسفت وحسن ابتسم وعيسي ققرب منه وحضنه بقوه
عيسي بسعاده ووغيره:مبروك ياعمي مبروك يا مرات عمي
بسمه بخبث:فين المأذون ياولدي عشان انت كمان تتجوز
عيسي بخبث:موجود موجود ياخالتي اتصل بالمأذون يادياب
دياب بإبتسامه:من عيوني 
ساره بصت لغرام بشماته وغرام بصت لها بقرف وقربت وقفت قصاد عيسي وبصت في عيونه بحب وهو بس الي شاف الحب 
غرام بعصبيه مصتنعه:اولا لو انت ههتتجوز انا معنديش مانع بس هتطلقني الاول وبعدين تتجوز لان مش انا غرام الهواري الي ترضي انك تتجوز عليها البتاعه دي... وشاورت علي ساره الي اتغاظت
عيسي ببرود وحط ايده في جيبه :لاء انا هتجوز ساره الاول وبعدين هطلقك اصلي عاوز اهينك الاول
حسن بغضب:عيسي ما عاش ولا كان الي يهين بنتي لسا ابوها علي ضهر االدنيا ماماتش فتكلمها بأدب صوح انت الكبير بس انا عمك واكبر منك وابو غرام ولو فكرت تتعرضلها ولا حتي تهينها هنزعل قوي من بعضينا 
عامر بصرامة:حسسن هو حر يعمل الي علي هواه 
غرام بصدمه:انت ليه عاوز تظلمني ياجدي لييه انا بردو بنت ابنك زيه انت ظالم ياجدي ظالم 
عامر بغضب:اتحشمي يابت دا راجل ويعمل مايريد.....  فجأه مسك قلبه بوجع  والجميع جري عليه
عامر بألم:ااه قلبي ..... واغمي عليه
عيسي بقلق:جدي  دكتور بسرعه .... وقرب منه ودياب اتصل بدكتور وعيسي شاله ودخله اوضته وبص لغرام بغضب والجميع راح وراه
.......... بعد مده بيطلع الدكتور من الغرفه
الدكتور:الحمدلله كان عنده اعراض جلطه بس انا لحقته المهم لازم راحه تامه ويبعد عن العصبيه ومينفعلش ابدا ولازم هدوء حواليه وياريت تسبوه يرتاح... عن اذنكم
وخرج الدكتور وعيسي بص لغرام بغضب
عيسي بغضب:انتي السبب وربي ياغرام لو جدي جراله حاجه لهقتلك 
بسمه بعوجه بوق:الخير على قدوم الواردين 
عيسي بحده:خالتي.... بسمه سكتت بخوف ونورا اتحرجت
ساره بسرعة:تب والمأذون
عيسي بغضب:انتي شايفه الوضع يسمح دلوك لما اطمن علي جدي 
ساره بتمثيل الطيبه:خلاص ياسي عيسي علي راحتك انا معاك على الحلوه والمره
غرام بصتلهم بقرف ومشيت وبسمه وساره فرحو ونورا وحسن اتجهو لغرفتهم 
عيسي بحده:كل واحد علي اوضته انا عاوز اشوف جدي لوحدي يلا 
الجميع مشي بسرعه وعيسي اتأكد انهم مشيو ودخل االغرفه وقفل الباب وراح قعد جمبه علي السرير وكان عامر نايم 
عيسي بحزن:ياحبيبي ياجدي ياصغير علي الموت والمرض ياجدي اصحي ياجدي اصحي 
عامر فتح عينه فجأه:انا صاحي بتولول ليه يا ابن الكل"ب
عيسي ضحك بقوه وعامر ضحك وحضنه
عامر بغيظ:مشتشيلني عدل دا انا وسطي اتكسر خليها كدا غرام كان زمانك مطيرها مش شايلها
عيسي بضحك :ياجدي غرام دي اشيلها في قلبي 
عامر:ها ايه رايك
عيسي بإبتسامه:لاء عجبتني وكمان عندي ليك خبر حلو
عامر:امم خبر ايه
عيسي بتنهيده:انا بقيت رجل الاعمال عيسي الهواري وبس مش الرئيس 
عامر بفرحه:بتتكلم بجد والله
عيسي بضحك :ااه والله عملتلهم كمين واتقبض علي 
جميع الاعضاء وبقيت نضيف وطلعت شاهد مالك 
عامر حضنه بحب بس فجأه الباب اتفتح ودخلت غرام وقفلت الباب 
غرام بضحك:دا انت طلعت جامد جموده ياجدي وبتوزعو احضان كمان ايه ياعريس عجبك حضن جدي 
عيسي قام وقف وقرب منها بخبث :وانا عمر يعجبني حضن حد غيرك ياجميل دا انا كنت بجامله بس..... وقرب منها وحضنها بحب ... وقربو من عامر وقعدو يتكلمو في الي جاي ويضحكو 
بس فجأه الباب اتفتح وكانت الصدمه ووووو..... 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فجأه الباب بيتفتح والصدمه لما بتكون روحيه
روحيه بدهشه:عامر انت كويس هو في ايه 
قام عيسي بسرعه وشدها دخلها واتأكد ان مفيش حد برا وقفل الباب بالمفتاح 
روحيه بقلق:في ايه ياولدي غرام كيف 
عامر نزل وقرب منها وراحو قعدو علي الانتريه الموجود في الغرفه 
عامر :اهدي انا كويس 
روحيه بضيق:انتي جايلك عين يابنت الكل"ب تيجي هنا بعد الي قولتيه لجدك 
غرام ضحكت وقربت وحضنتها:انا اقدر دا عامر داحبيبي 
عيسي بجديه: اوعك ياجدتي حد يعرف
روحيه:هو في ايه فهموني 
عيسي :الي حصل.............. وانا مستحيل اعمل كدا
روحيه بغضب:بنت المركوب انا لازم اقتلها النهارده هيا وبنتها الحربايه
عامر:اهدي ياروحيه وخير ان شاءالله وهنخلص قريب بس اصبري 
روحيه اتنهدت بضيق بس فجأه الباب خبط 
عيسي بحده:ميين 
موده:دا انا ياعيسي بيه
عيسي قام واتجه للباب وشاور لعامر وغرام الي جريت علي الحمام وقفلت الباب وعامر نام علي السرير وروحيه قعدت جمبه بسرعه وعيسي فتح وكان بسمه وساره
عيسي ببرود:في حاجه يا انسه موده 
موده بتوتر:اه في سألت علي حضرتك وقالولي انك هنا كنت عاوزه اتكلم معاك في حاجه مهمه 
عيسي:بعدين 
موده بسرعه:لاء ما الموضوع مهم حضرتك ويخصك ويخص غرام 
عيسي بصلها بنظره مش مفهومه وطلع وقفل الباب 
عيسي:امممم
موده كانت هتتكلم لمحت بسمه طالعه علي السلم فبصتله بتوتر وجريت علي غرفه عامر وقفلت الباب بسرعه وروحيه اتخضت وعامر وموده شاورت ليهم بمعني اسكتو 
وعيسي استغرب بس لمح بسمه ففهم ان موده سمعت خطه ولا حاجه وطلع وموبايله 
بسمه بقلق:في حاجه ياولدي
عيسي :لاء مفيش كنت بعمل مكالمه بس 
بسمه:عمي عامل ايه دلوك
عيسى ببرود:كويس 
بسمه:تصبح علي خير ...... وكملت طريقها لغرفتها وعيسي اتأكد انها مشيت ودخل الغرفه وقفل الباب 
عيسي بغضب:ممكن افهم بقت في ايه 
موده بتوتر :حضرتك انا................. والله بس 
عيسي بدهشه:ياجبروتك يا وليه انا لازم اخلص منها
عامر بصرامه:اهدا ياعيسي عشان نفكر 
 موده بخوف:انا اسفه لو ازعجتكم بس مكنتش ههقدر اسكت انا راحه عشان معاد الدوا بتاع سامي بيه... ومشيت
وغرام طلعت علطول وجريت علي عيسي الي حضنها بخوف 
غرام:في ايه هو بجد الي انا سمعته دا صح 
روحيه بغضب:بسمه وبتها اتعدو حدودهم اوي
عيسي بذهول:تحصل انها عاوزه تقتله ليه والله ماهسيبها 
بس تصبر عليا 
عامر:اهدا ياعيسي وبلاش تتسرع ويلا روحو نامو والصباح رباح ياولدي
وبالفعل خرج عيسي ووراه غرام واتجهو للجناح بتاعهم 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور اسبوعيين كاملين والي حصل ان غرام وعيسي لسا بنفس الحال قدام الجميع وبسمه وساره بيخططو لشيء خطير وعامر لسا عامل نفسه مريض وسامي بقا بيمشي ويخرج عادي بس مقعد موده بحجه ان جرحه لسا بيوجعه لانه اتعلق بيها وحبها وهيا لسا محكتلوش مين الي ماشيين وراها ونور هيا كمان بقتحامل هيا ومريم والعيله كلها عرفت وفرحت وعيسي بقا يروح الشركه واتحكم علي اعضاء المافيا كلهم بلمئبد وعيسي خرج ممن القضية شاهد مالك وميرنا ومالك اتجوزو من اسبوع والعيله كلها حضرت 
....... علي الفطار 
كان قاعد الجميع معادا غرام 
حسن:فين غرام ياعيسي
عيسي ببرود:نايمه لسا 
بسمه بضيق:بيتهيألي ان احنا اجلنا جوازك من بنتي كتير اوي ياكبير 
عيسي بهدوءمخيف:بكرا كتب كتابي علي بنتك ياخالتي
نورا بطيبه:ليه يا ولدي دي غرام مفيش اطيب من قلبها 
عيسي بصلها ومتكلمش وبسمه وساره بصولها بشر 
عامر:عاوزك النهارده  ياعيسي تمر علي الارضي الزراعيه والمصانع وخد سامي معاك لو كويس
عيسي:بعدين ياجدي انا النهارده مشغول ولو علي سامي لما يخف ويشيل الجبس هنعمله مكتب في الشركه
سامي بفرحه:بجد ياعيسي 
يوسف ودياب بمرح:دا احنا هننفخك 
فجأه نزلت غرام وكانت لابسه دريس ذيتي وخمار ابيض ونقاب زيتي وكوتش اابيض وماسكه شنطه بيضه ورقيقه وكانت جميله جدا حتي وهيا لابسه واسع ونقاب 
غرام بسرعه:صباح الخير ياجماعه 
الجميع معادا بسمه وساره:صباح النور 
غرام كانت متجه للباب القصر بس عيسي قام وقرب منها
عيسي بحده: استني هنا انتي راحا فين 
غرام بسرعه:ارجوك ياعيسي نتكلم بعدين لازم امشي
عيسي بغضب:بقولك راحا فين
غرام بضيق:عندي امتحان دلوقتي والله وكلها خمس دقايق وهيبداء ولسا عارفه حالا 
عيسي بحده:قدامي يلا هوصلك 
غرام متكلمتش كتير وطلعت بسرعه وهو طلع وراها وانطلق بسرعه والحرس كان هيطلع معاه وهو رفض
غرام بتوتر:بسرعه ياعيسي انا خايفه اوي
عيسي بحنيه:اهدي ياحبيبتي مقولتيش ليه انا نزلت وحبيت اسيبك نايمه
غرام بدموع:ميرنا لسا رنه عليا حالا وبتسألني انا فين ف قالتلي 
عيسى ببهدوء:غرام متعيطيش وخدي نفس وان شاء الله خير 
غرام مسحت دموعها وعيسي مسك ايدها وطمنها بعيونه وهيا اتطمنت بوجوده 
.امام الجامعه كان عيسي وصل الجامعه في وقت قياسي وغرام نزلت بسرعه وعيسي نزل وراها 
غرام لمحت ميرنا الي واقفه مع مالك فقربت منها وعيسي راح وراها وهو لابس نظارته الشمسيه وبدلته السوده الرسميه وتحتهاقميص اسود وفاتح منهم اول تلت ازرار وكان وسيم جدا والبنات عيونها متشالتش من عليها وكانو بيبصو عليه بإعجاب
غرام بقلق:ميرنا ها الامتحان بدأ
ميرنا بتوتر:اهدي كدا لسا دقيقتين وهندخل انا كمان متوتره
مالك قرب وسلم على عيسي بإبتسامه 
عيسي:عامل ايه ياعريس
مالك بإبتسامه:انا زي الفل ياصاحبي انت عامل ايه 
عيسي بإبتسامه:الحمدلله ياحبيب 
ميرنا بتوتر:يلا ياغرام 
غرام بخوف:بدأ بجد.... وبصت لعيسي وهو طمنها بعيونه
عيسي قرب وحضنها بقوه وحنان:غرام انا واثق فيكي وواثق انك هترفعي راسي يامراتي وبنتي وحبيبتي ابوكي وحبيبك وجوزك عاوز يشوفك ناجحه 
غرام ابتسمت :صدقني مش هستسلم 
عيسي بحب:انا هستناكي في مكتب مالك 
غرام اومأت ليه ودخلت السيكشن وعيسي مالك اخده واتجه للمكتب 
....... بعد تلت ساعات بيخلص الامتحان وغرام بتكون مبسوطه وميرنا كذالك وبيتجهو للمكتب
عيسي وقف بقلق وقرب منها:ها عملتي ايه 
غرام بإبتسامه:اكيد حليت الامتحان كان سهل جدا 
عيسي ابتسم وضمها ليه ومالك كمان حضن ميرنا الي اتكسفت 
عيسي:هنمشي احنا بقا يا عريس
مالك:استني ياجدع وتعالي نروح نتغدي سوا
عيسي:معلش فرصه تانيه يلا ياغرام 
وبيحط ايده علي كتف غرام مقربها منه والايد التانيه في جيبه وبيمشي معاها وهيا كانت مكسوفه والبنات بتبصله بإعجاب من بنيته القويه وهيبته ووسامته ورجولته وخاصتاً رائحه عطره الجذابه جدا والفخمه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر...... وتحديدا في غرفه سامي كان قاعد علي الكنبه وبيلعب في الاب توب بتاعه فجأه الباب خبط 
بيتفتح الباب وبتدخل موده 
سامي بإبتسامه:تعالي ياموده اتفضلي 
قربت موده ووقعدت قصاده بتوتر وسامي قفل الاب وركز
سامي:كنتي محتاجه حاجه
موده بتوتر:كنت محتاجه امشي عشان انت الحمدلله صحتك بقت تمام وانا معتش ليا لازمه هنا اكتر من كدا
سامي اخد نفس وبصلها اوي:بصي ياموده اولا ينفع دلوقتي بس اتكلم معاكي بجد
موده:اتفضل يابيه
سامي:اولا متقوليش بيه انا سامي وبسس
موده بخجل:اتفضل ياسامي
سامي ابتسم وبعفويه:موده انا بحبك
موده بصتله بصدمه وفتحت عينها علي الاخر
سامي بتوتر:ايه اتكلمي انا مش متعود اخبي مشاعري يمكن اكون اتسرعت بس حقيقي انتي الوحيده الي قدرتي تفهميني وتكلميني بطريقتي انا قابلت وعرفت بنات كتير جدا مش هكذب عليكي بس انتي مختلفه عنهم جدا 
موده بخجل وتوتر:بس.بس انا وانت الفرق بينا السما والارض ياسامي وانت متعرفش عني حاجه 
سامي:ممكن تتكلمي وانا سامعك عاوز اعرف كل حاجه عنك ياموده ارجوكي
موده اخدت نفس بقوه:اولا انا كنت بنت عاديه جدا وانا كان عندي اب وام عادي بس حصل الي حصل وابويا اتوفي وانا عندي 11سنه وامي علطول حبت واحد اصغر منها وانا كنت بشوفه دايما بس معرفش انها بتحبه ومكنتش بطيقه ابدا عشان في عقلي انه اخد مكان ابويا 
وتلف الايام واليالي لحد ما بقا عندي14سنه بدأ يقرب مني بإسم الحب والحنان الي اتحرمت منه ف انا وافقت وبقيت احبه جدا واتعلقت بيه اوي اوي لحد ما اخدت صدمه عمري لما اتجوز امي ولماواجهته قالي انا بحبك انتي وبس وبعمل كدا عشان ابقا قريب منك فأنا زي الغبيه صدقت وبقيت احبه زياده لحد ماكانت امي نايمه في يوم ودخل عليا وكان عاوز نعمل ماحرمه الله بس ان رفضت خوفت لحد ماقالي خلاص وبدأ يبعد شويه بشويه لحد مافي يوم امي ماكنتش في البيت وهو استغل الفرصه وبدأ يقرب مني وانا مقدرتش ابعده وتجاوبت بس انا حاليا بنت لسا 
هتسألني ازاي هقولك معرفش واستمرت العلاقات دي في السر لحد ما بقاعندي16سنه وكبرت وفهمت وساعتها نهيت كل حاجه وحصل مشاكل بينه وبين امي وبعد وطلقها وبعدين بدأ يتقصدني في الراحه والجايه لحد ما كبرت وبقا عندي22سنه في يوم كنت في المستشفي وبعت ناس عشان يياخدوني الي انت ضربتهم دول وانا رفضت وانا من ساعتها حالفه اني ما هتجوز ولا هرتبط عشان مظلمش حد ودا مع اني بنت بنوت والله ما اعرف ازاي بس دي حكايتي ياسامي
سامي بذهول:انتي بتتكلمي جد كل دا حصل وانتي كنتي غبيه للدرجه
موده بدموع:انا قولت احكيلك عشان اخلص من الذنب يابيه وانا منفعش ليك وارجوك انا مستحقش فرصه تانيه انا بنت قذره ورخيصة انا عارفه وصدقني انا مش هوريك وشي تاني ابدا..عن اذنك
وقامت وكانت متجها للباب وقربت وفتحته وخرجت بسرعه وسامي مكنش قادر يتكلم ولا ينطق 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الجنينه
كانت نورا وتفيده ورحمه وروحيه ونور ومريم قاعدين تحت وكل الرجاله راحت شغلها
روحيه:الجو حلو النهارده 
رحمه:ااه فعلا بس انا قلقانه اوي
تفيده:خير كفاله الشر مالك عاد
رحمه بقلق:قلقانه.علي عيسي والي بيعمله دا معقول هيتجوز البت دي
روحيه بتنهيده:سبيها لله يارحمه ولدك مش صغير وعارف هو بيعمل ايه زين قوي
تفيده بشك:انتو مش ملاحظين ان عيسي متغير اوي اليومين دول مع غرام بذات
نور:فعلا وغرام متقبله دا عادي
مريم:ااه صح دي كانت بتتكلم بكل برود 
نورا:مش لازم غرام تتطلع مشاعرها دايما يمكن تكون زعلانه بس عاوزه تبين حالها تمام
روحيه:انا شايفه ان نورا كلامها صح وبعدين متتكلموش كتير وخليكوفي حالكم
فجأه دخلت عليهم بسمه وساره 
بسمه بخبث:متجمعين في الجنه 
روحيه بضيق:اللهم امين ان شاءالله متجمعين من غيرك انتي وبنتك 
سارة بغيظ :انتي عارفه لولا ان بكرا كتب كتابي كنت رديت عليكي
نورا:مينفعش تكلمي الحاجه كدا يابنتى عيب اكده
بسمه :والنبي علمي نفسك انتي انا بنتي متربيه احسن تربيه 
رحمه بغضب:طفح الكيل يابسمه اقفي عند حدك بقا انا ممكن بإشارة مني اخرجك برا القصر والصعيد كليتها
بسمه بخبث:اعلي مافي خيلك اركبيه انا مش همشي من اهنه يارحمه وانا هقعد وبأمر الكبير 
رحمه بسخريه:انا ام الكبير وست القصر بعد ماما طبعا وممكن الكبير الي هو ابني ده لو نسي تربيتي ليه في بلاد برا اربيه من اول وجديد بس انا عارفه ان ولدي راجل وسيد الرجاله ولو م عاوزه يتجوز بنتك مش هيتجوزها 
ساره بكره:في احلامك ياخالتي انا لعيسي وعيسي ليا وادعيلي بقا عشان اجبلك نونو بسرعه بدل الي غرام ضيعته يلا ياما مش فاضيين 
تفيده بغضب:ما تتحشمي يابت انتي وامك احسن وربي اجيبكم تحت رجلي دلوك واضربكو بالمركوب انتي وهيا
بسمه بضحكه خبيثه:اسيبكم انابقا عشان مش فاضيه خالص ورانا تجهيزت للعروسه بقا هههههه 
ومشيت وساره وراها بس وقفهم صوت نور
نور بغضب:خالتي عاوزه اعرفك انك بكرا هتتذلي ذله الكلاب عشان تكوني واخده في بالك ومش هتدوملك
بسمه بخبث :تب متكتريش في الحديد الماسخ. بتاعك ياقلب خالتك احسن ازعلك علي الي في بطنك ده
ومشيت وساره وراها والجميع حلت عليه الصدمه من بجاحتها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء باليوم التالي....... وتحديدا في الصالون
كان متجمع العيله كلها معادا غرام وكلهم قلقانين وكمان المأذون بس ساره مش موجوده وبسمه موجوده 
رحمه بغضب:عيسي انت هتعمل اكده بجد ليه ياولدي
عيسي ببرود:انا حر ياما فين بنتك ياخالتي عشان نخلص وحد ينده لغرام عشان اطلقها بعدها
حسن بغضب:والله انت اتجننت علي الاخر ياعيسي انا غلطان اني اديتك حتت الجوهره دي 
عيسي بصله وسكت وبسمه ابتسمت بخبث
بسمه:زمانها جايه ياولدي عروسه وبتتجهز 
عيسي بص لعامر:جدي قوم تعالى هخليك وكيلها لحد ماتيجي
عامر:حاضر ياولدي اكتب ياسيدنا الشيخ
وقرب وحط ايده في ايد عامر وبالفعل تم كتب الكتاب وبسمه فرحت جدا والباقى مصدوم حتي روحيه وغرام الي نزلت وشافت كل حاجه واتصدمت لانه كان مفهمها انه هيكشف كل حاجه ومش هيتجوزها
غرام بذهول:عيسي 
عيسي وقف وحط ايده في جيبه ببرود وخبي عيونه منها 
غرام بدموع:انت اتجوزتها بجد ياعيسي يعني خلاص بقت مراتك 
عيسي بحده:اطلعي فوق حالا 
غرام بعصبيه ودموع :لاء مش هطلع لاء انا مقبلش انك تتجوز عليا 
فجأه نزلت ساره بغرور وكانت لابسه فستان ابيض خفيف 
ساره بفرحه:دا بجد انت كتبت الكتاب 
عيسي بخبث:ااه يلا اطلعي جهزي نفسك ياعروسه عشان دخلتك الليله 
سارة ببجاحه:من عيوني..... وطلعت تاني بسرعه وبسمه هتموت من الفرحه والشماته
غرام حطت ايدها علي قلبها بوجع: دا بجد ياعيسي انت اتجوزتها وكمان هتدخل عليها ليه ياعيسي ليه انا عملتلك ايه
عيسي ببرود:خلصتي اتفضلي اطلعي وياريت تروحي اوضتك لان ساره هتيجي جناحي
غرام بعفويه وغضب وقريت ووقفت قصاده بظبط:مستحيل انا مش هسمحلك حتي دي تبوظها الا الذكري دي ش هسمحلك توسخها فاهم ولو كنت اتجوزت ف أنا كمان عاوزه اطلق واليله 
عيسي ببرود وحده:انتي طالق ياغرام......... 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عيسي ببرود وحده:انتي طالق ياغرام 
غرام اتصدمت وحطت ايدها علي قلبها ودموعها نزلت بحرقه والعيله كلها اتصدمت 
غرام بدموع:لييه ياعيسي لييه دا انا بحبك انا اذيتك في ايه عشان توجعني كدا
عيسي ببرود وهو بيتقطع :انتهينا وكل حاجه انتهت 
فجأه غرام بتوقع علي الارضمغمي عليها وبيجري عليها الجميع وعيسي لسا هيقرب منها بقلق وخوف وقف في وشه حسن
حسن بغضب:اياك تقرب منها انت دلوقتى محرم عليها ملكش الحق تلمسها
ولف شالها وطلع فوق ووراه نورا القلقانه عليها وكأنها بنتها
وعيسي كان بيبص عليها بحسره ووجع فجأه قربت منه رحمه وضربته بالقلم بقوه 
رحمه بغضب:ياخساره تربيتي فيك ياخساره ياعيسي دا انا مكنتش اتوقع منك كدا لييه ياعيسي ليييه البنت غلبانه حرام عليك انت لو كملت مع البت دي صدقني مش هسمحلك عاوز تكمل معاها يبقا برا بيتي فاهم
عيسي كان كل تفكير في غرام ومش مركز معاها اصلا 
ولف وبص لبسمه بنظره رعبتها وطلع من القصر وقال حاجه لاحد رجالته وركب عربيته وساقها بغضب جحيمي
......... بعد مده بيوصل عيسي عند البحر الفارغ من الناس لانهم في فصل الشتا وبيقلع الجاكيت بتاعه وبينزل من العربيه 
عيسي بصراخ:اااه يارب يارب انا قلبيي بيوجعني ياررررب
انا موجوع انا معتش فيا مكان لجرح جديد 
والدنيا مطرت بقوه وهو كان بيضرب كاوتش العربيه بغضب ودموعه نزلت واختلتطت مع المطر وبيطلع ينام علي سقف العربيه وبيبص للسما والميه بتنزل علي وشه بقوه
عيسي بوجع:سامحيني ياقلب عيسي سامحيني والله بعشقك غصب عني غرام انتي اكيد حاسه بوجع قلبي 
وبيغمض عينه وبيفتكر الي حصل
Flash back...... 
اليله الماضيه كان عيسي قاعد في مكتبه وبيشتغل في الاب توب ومعاه اجتماع اونلاين مع شركه امريكا
عيسي بحده:انتهت الاختيارات ياجانسون اريد هذه الثفقه هل تسمع وايضا الوفد الالماني علي ووصول الشهر القادم 
فجأه بتدخل بسمه ومن غير استأذان وبتقعد علي والكنبه ببرود وهو بيتضايق
عيسي بغضب: اوكي نكمل غدا..... وقفل الاب توب وقام اتجه وقعد قصادها 
عيسي بحده:انتي ازاي تدخلي. عليا كدا مش في بباب تخبطي عليه
بسمه بخبث:اسمع يا ابن اختي انا جيتلك قبل ما اعمل اي حاجه عشان بحبك بس انا عارفه كل حاجه انت بتخطط ليها دا اولا ثانيا انت غبي اصلك بتتغزل في غرام في الراحه والجايه دي وصلت بيك انك تدخل وراها الحمام
عيسي بغضب:انتي ايه الي بتقوليه دا انتي ايه كميه البجاحه الي عندك دي ياست انتي
بسمه مدتله ظرف ابيض :شوف دا كدا يا ولدي
وابتسمت بخبث وعيسي اخد الظرف بغضب وفتحه واتصدم لانها كانت صور لغرام وهيا بتستح*مي 
عيسي عروقه برزت بشكل مخيف وعيونه احمرت ووقف وقرب منها وهيا بتترعب ومسكها من رقبتها بغضب وجنون
عيسي بجنون:ازاي اتجرأتي وعملتي كدا ازاي يا زباله ازاي تتجرأي وتعملي كدا يا وسخ*ه 
فجأه بيدخل عامر 
عامر:بقولك ياعيسي كنت عاوزك تروح وه ايه ده 
وجري عليه وبعده بصعوبه بعد محاولات كتير وبسمه شهقت بطلوع روح
بسمه ببجاحه:والله ياعيسي ماهسكت بكرا هيكون كتب كتابك علي بنتيوطلاق غرام والا انت عارف انا ممكن اعمل ايه فاهم 
عيسي بغضب:سيبني ياجدي سيبني دي بتهددني بنت المركوب فكراني بتهدد 
بسمه:عموما لسا معايا نسخ كتير فمتحاولش سلام ياعريس بنتي...... وبتخرج بتوتر وعيسي بيتعصب
عامر:نسخ ايه وصور ايه 
عيسي رجع شعره لورا بغضب وجنون:بسمه حاطه كاميرا لمراتي في الحمام وصورتها 
عامر بصدمه:اايه وهتعمل ايه مش الحل اننا نقتلها
عيسي قعد وولع سسيجارته بغضب وجنون وعامر قعد جمبه وبدأ يتكلم معاه 
End back.......
بيظهر ابتسامه خبيثه علي ثغراته وبيقوم ينزل ويركب عربيته وبيروح لمكان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في االقصر..... وتحديدا في غرفه غرام القديمه
كانت نايمه فجأه صحيت مخضوضه:عيسييي 
جريت عليها نورا بقلق
نورا بقلق:في ايه مالك ياحبيبتي اهدي
غرام:مش عارفه قلب واجعني اوي
نورا طبطبت عليها بحنان ى:قومي ياحبيبتي خدي دوش وانا هطلعلك بيجامه قمر زيك كدا يلا 
قامت غرام من غير جدال ودخلت الحمام وقلبها بيوجعها 
علي عيسي مش عارفه لييه
..... بعد مده بتطلع وبتكون لابسه بيجامه قطيفه لونها ابيض وفيها ورود حمرا وكان جميله
طلعت ونامت علي السرير ونامت علي رجل نورا الي فضلت تمسح علي شعرها بهدوء لحد مانامت بتعب ونورا عدلتها وغطتها وسابتها وقفلت النور وخرجت 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح عيسي...... كانت ساره راحا هناك وكانت لابسه قميص نوم قصير جدا لونه احمر وعليه روب طويل ووسايبه شعرها ولسا هتفتح االباب لاقته مقفول بالمفتاح 
فتضايقت وحاولت كتير معرفتش فنزلت واتجهت لغرفه امها 
.........في غرفه ببسمه كانت ققاعده بتتفرج علي التلفزيون ببرود وبتاكل سوداني وفاكهه 
فجأه بتدخل عليها ساره 
ساره بغيظ:باب الجناح مقفول ياما
بسمه ببرود:ميهمنيش الي يهمني اني كسرت عيسي 
ساره بغل:انتي لسا معاكي صور 
بسمه بخبث:لاء الي معايا ادتهمله بس الكاميرا لسا مشيلتهاش بت لازم تجيبيها
ساره:لما ابقا ادخل يا ختي
بسمه بتفكير:هو مش هنا هو برا القصر دلوقتي لما يجي هو اكيد ماعرفش مكانها 
ساره ببرود:ميهمنيش الي يهمني اني عاوزه عيسي جوزي يدخل عليا هو ايه دا
بسمه. بصتلها بقلق وساره مكنتش مهتمه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في منتصف الليل.... وتحديدا في غرفه غرام 
كانت نايمه نعسانه ودموعها بتنزل هدوء فجأه الباب اتفتح ودخل عيسي ببطيء وقفل الباب وقرب منها وقعد علي حرف السرير ومسح دموعها بإبهامه ودمعته خانته ونزلت 
عيسي بوجع:صدقيني ياغرامي لهرجعلك حقك وحقي 
وباسها من شفتيها بخفه وقام وخرج بهدوء
....... في جناح عيسي وصل وفتح بالمفتاح بتاعه لانه هو الي امر الحارس انه يقفله ودخل وقفل الباب ودخل الحمام عالطول
...... بعد مده طلع وهو لابس بنطلون اسود وتيشرت اسود
وبص علي كل ركن في الاوضه وافتكر هزارها وحضنها ليه اول ما يدخل وضحكها وزعلها ودلعها وشقاوتها وغيرتها وعصبيتها وغزله ليها وكسوفها وابتسم بوجع
عيسي بضيق:معلش يانور عيني الليله  دي بس هتعدي واحنا بعاد معلش .... وافتكر حاجه
عيسي بتفكير وكان رايح جاي:هيا جابت الصور ازاي لازم يكون في كاميرا اكيد ااه فعلا 
ودخل الحمام بسرعه وكان بيبص لكل مكان بتركيز لحد مالاحظ حاجه سوده صغيره في ركن كبينه الاستحمام من الاعلي مد ايده جابها ووكانت كاميرا صغيره 
عيسي اخدها وخرج وابتسم بخبث واخد الاب توب وراح قعد علي الكنبه وكانت الكاميرا جواها شريحه فطلعها وحطها في الاب وانصدم لانها كانت فيديوهات لغرام وهيا بتستحمي وليه هو كمان فمسحم فورا نهائي وطلع الشريحه كسرها وكسر الكاميرا وجاب الصور وطلع البلكونه وحط الصور والكاميرا والشريحه وولع فيهم وبعد دقايق بيكون اتحول لتراب فبيبتسم بخبث وبيدخل الغرفه وبيجيب تيشرت من بتوع غرام وبياخده في حضنه وبينام بصعوبه 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح....... 
كان الجميع متجمع علي الفطار معادا عيسي والكل كان بياكل معادا غرام الي بتلعب في طبقها وسرحانه وسامي  الي سرحان وبيفكر في موده وبسمه وساره الي بيبصو لغرام بشماته فجأه نزل عيسي 
عيسي:صباح الخير
بسمه وساره وعامر:صباح النور 
عيسي استغرب دي اول مره محدش يرد عليه الصباح 
بس اتجه للكرسي بتاعه وقعد عليه وكان بيبص علي غرام لانها كانت وحشته جامد وغرام دموعها نزلت في صمت وهيا موطيه راسها في طبقها وعيسي الوحيد الي اخد باله وكان بيتقطع عليها بس نورا لحظت وطبطبت علي ضهرها بحنان 
نورا بهمس:كلي ياغرام كلي عشان تبقي قويه وتقدري تواجهي اي حاجه متزعليش ياحبيبتي انا معاكي
غرام رفعت راسها وبصتلها ونورا اومأت لها وغرام كملت اكل وعيسي ارتاح لحد ما 
فجأه رن تليفون غرام وكانت ميرنا
غرام:اممم 
ميرنا بتوتر:انتي فين ياغرام يلا بسرعه الامتحان نص ساعه ويبدأ
غرام بهدوء:خلاص تمام انا جايه حالا..... وقفلت
غرام بعد اهتمام:عن اذنكم..... وقامت وكانت متجه للباب 
عيسي بسرعه:راحا فيين 
غرام لفت ليه وببرود:ميخصكش ياطليقي 
عيسي اتعصب وعروقه برزت وجز علي سنانه:يعني ايه مليش دعوه متنسيش ان في عده لاء وكمان انتي بنت عمي فاهمممه..... وقرب منها
غرام بقوه وتحدي:بقولك يا عيسي انا مش فضيالك وورايا مشاوير اهم منك 
عيسي بصدمه خفيفه :انتي ازاي تتكلمي معايا كده 
غرام بحده:من النهارده غرام الضعيفه ماتت فاهم وانا معتش عاوزاك يا طليقيي 
وخرجت وعيسي كان هيموت من الغضب وخرج وراها وبسمه وساره اتغاظو
خرج عيسي ولاقها بتتكلم ف التليفون والسواق بيجهز العربيه 
غرام:خلاص تمام خلاص مش هتأخر
عيسى:انتي بتكلمي مين وراحا تقبليه 
غرام:خلاص لما اجي هنتكلم .... وقفلت وبصتله ببرود
عيسي سرح في عيونها الي وحشوه في ليله بس وغرام كمان بس مبينتش
غرام:قولتلك ميخصكش وانت ملكش الحق تسألني وبعدين انت راجل متجوز وانا واحده مطلقه ف انت ملكش الحق تقف معايا فاهم.... وكانت ماشيه
عيسي مسك ايدها بس غرام شدتها منه بسرعه وحده:اياك تفكر تتعدي حدودك انت محرم عليا فاهم 
السواق بإحترام وحاطط وشه في الارض :العربيه جاهزه ياهانم ...... غرام بصت في عيون عيسي الي كان متضايق من نفسه وفرحان انها بقت قويه وبتدافع عن نفسها 
غرام مشيت وركبت العربيه وبصت بصه اخيره علي عيسي الي لف وشه الناحيه التانيه والعربيه مشيت وهو اتجه لعربيته وركبها وخرج بسرعه جنونيه متجه للشركه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركه الهواري .... بيدخل عيسي وهو متعصب ووراها حاشيه من الرجال وهو يترأسهم وجنبه دياب وفي ايده تابلت والايد التانيه حاططها في جيبه والبنات كانت بتبصله بإعجاب شديد 
دياب بجديه:النهارده عندك 8اجتماعات والوفد الالماني هيوصل الشهر الجاي والوفد الايطالي موجود وليه اسبوعين هنا ومستنيك تفضي 
عيسي بحده:أعلن قيام اجتماع طارئ لجميع المواظفين حالا والوفد الايطالي هيكون في الاجتماع بتاع 2الضهر 
ودخل مكتبه والحرس وقفو علي الباب ودياب راح ينفذ
وعيسي دخل وقلع الجاكيت بتاعه وحرر اول ثلث ازرار من قميصه ورفع اكمام القميص الابيض وكان وسيم جدا وعضلاته برزت اكتر ووقف قصاد الزجاج الي بيطل علي النيل وحاطط ايده في جيبه ووبيفكر
عيسي بغضب جحيمي:وربي وما اعبد لهندمك يابسمه علي اليوم الي فكرتي فيه تلعبي معايا انتي وبنتك.... وابتسم بخبث وخففه.... قال اتجوزها قال دي متجيش ضافر رجل غرام حتي وبعدين غرام بقت قويه ككدا امتي بس عجبتني بقت شرسه والله لهرجعك لحضني تاني ياغرامي
قاطعه دخول سلمي السكرتيره الي انبهرت بيه وبهيبته 
سلمي بتوتر:مستر عيسي الاجتماع جاهز اتفضل
عيسي وهو عاطلها ضهره:تب روحي انتي وانا جاي
سلمي بدلع:اوكي يا باشا 
عيسي بحده:سلميي 
سلمي بخوف:اتفضل
عيسي بحده وصوت مخيف:اتظبطي عشان تاكلي عيش يابنت الناس عشان ممكن تطيري من هنا
سلمي برعب:تحت امرك يا مستر عيسي عن اذن حضرتك
وخرجت جري وعيسي لف وطلع واتجه لغرفه الاجتماعات
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جامعه الحقوق....... وتحديدا في لجنه الامتحان
كانت قاعده غرام في نص االمدرج وميرنا جنبها بس بعيد شويه وكان هناك طلاب كتير وكانت غرام بتحل بسهوله لانها بتحب الدراسه جدا ومالك الي كان مراقب في اللجنه وكان بيبص عليهم بترقب شديد هو ودكتوره كمان
غرام بتوتر :لو سمحت يادكتور ممكن ورقه 
الدكتوره بستغراب:ورقه ايه وليه
غرام :عاوزه ورقه خارجيه محتاجها في كذا حاجه عاوزه اشرحها بطريقتي عشان اعرف احلها ممكن
مالك بجديه:تمام ياغرام...... وقرب للمنصه وجاب ورقه فلوسكاب كبيره وقرب منها يعطيهالها
الدكتوره:لو سمحت يادكتور مالك مش هنديها ورق
مالك ببرود:حضرتك مسموح عادي جدا لانه عاوزه تحل صح ايه المشكله وتفهم وبعدين مفيش قوانين بتمنع دا
ودي ورقه فلوسكاب وتعالي اتأكدي بنفسك
الدكتوره بغيظ:لاء مفيش ورق تمام وانا اصلا ملاحظه انها بتبص جمبها ووراها من بدري 
غرام بعصبيه:حضرتك والله ماحصل انا معملتش كدا
مالك بهدوء:اهدي ياغرام واتفضلي وحلي بهدوء...... ومدلها الورقه والدكتوره اتعصبت
الدكتوره بعصبيه:يعني هيا تبجح فيا وانت بتكسر كلامي وبتديها الورقه بردو 
مالك بغضب:انا ممكن اقول للعميد والي متعرفهوش ان ممكن العميد يطردك عشان بس بصتلها بصه معجبتهاش لان الي متعرفهوش ان ممكن عيسي الهواري يهد علينا الجامعه كلهاودا اكيد مش سبب اني اديها الورقه لاني عادي هيا مغلطتش تمام 
الدكتوره اتوترت وسكتت بس كانت بتبص لغرام بغيظ وركزت معاها اكتر وغرام اتضايقت لما جاب سيره عيسي بس سابتهم يتخانقو وكملت الحل 
غرام وقفت ببرود:انا خلصت 
مالك بدهشه ىخلصتي ازاي دا لسا ساعه ونص دا عدي نص الوقت بس 
غرام ابتسمت بخفه:الحمدلله خلصت ممكن امشي يادكتور
مالك ابتسم:نشوفك علي خير اتفضلي ياغرام 
غرام بصت لميرنا الي ضحكت وخرجت وبعدها علطول والدكتوره اتغاظت
ميرنا بإبتسامه:انا خلصت 
مالك ابتسم بحب واخد منها الورق وحطها علي ورقه غرام
مالك بحب:شطوره يا قمر اتفضلي استنيني وانا هخلص ونروح 
ميرنا:تمام بس هنروح نفطر انا وغرام في المطعم الي برا ونشرب حاجه ونيجي 
مالك اومأ لها وهيا خرجت لغرام والدكتوره بصتله بغيظ
الدكتوره بشر:عيب لما تضحك مع الطالبات يادكتور مالك 
مالك ببرود وحده:اولا ميرنا دي مراتي ثانيا غرام مرات صاحبي وكبير البلد الي حضرتك فيها دلوقتي لو تعرفي وكمان خليكي في حالك وشوفي شغلك 
......... في مطعم خارج الجامعه
قعدت غرام وميرنا وطلبو اكل وكانو بيتكلمو
ميرنا بحب:عامله ايه مع الجواز انا معايا مليون من عشره بعشقه بعشه ياغرام وانتي
غرام ابتسمت بحزن:انا اتطلقت
ميرنا بدهشه:ايه اتطلقتي!!!!!! 
غرام بدموع مكتومه:ااه عيسي طلقني امبارح واتجوز بنت خالته 
ميرنا بغضب:الواطي الندل وهتعملي ايه 
غرام بحزن:هشوف بكرا كدا هسافر مع نفسي كدا يمكن افك واسيبني من كل القرف دا
ميرنا حطت ايدها علي ايد غرام وبحزن:معلش انتي جميله وتستاهلي الاحسن منه مليون مره،،،، اكملت بإبتسامه،،، وبعدين مش تباركيلي مش انا حامل 
غرام بفرحه:بجددد مبروك يا قلبي لو بنت هتسميها غرام
ميرنا ابتسمت:مش مصدقه انا هموت من الفرحه لسا عارفه النهارده الصبح ولسا معرفتش مالك
غرام بطيبه وحب :الف مبروك ياحبيبتي ربنا يتمملك علي خير يارب ويجعله طفل صالح ليكم
وقعدو يتكلمو كتيير لحد مانسو نفسهم لانهم من زمان مقعدوش مع بعض
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر...... وتحديدا في جناح عيسي 
دخلت بسمه وساره كانت بتراقب ليها برا وبسمه جريت علي الحمام تدور مكان الكاميرا ملقتهاش ف اتصدمت وكانت بتدور زي المجنونه
بسمه بصدمه والرعب دب في قلبها:يامرك يابسمه يامرك ليكوعيسي لاقها عيسي مش هيرحمني يامراري يامراري 
وخرجت برا وقفلت الباب بهدوء واتجهت لغرفتها الي في الدور الاول ليهم ولكامل ومصطفي وعامر وحسن والتاني لشباب العيله والبنات والتالت فيه جناح عيسي وهو الدور بتاع عيسي وبس 
....... دخلت غرفتها وساره وراها بفرحه 
ساره:ها لقتيها هاتي يلا بسرعه
بسمه قعدت علي الكنبه برعب:ضيعتي يابسمه ضيعتي يابسمه عيسي مش هيرحمني دل كان سلاحي الوحيد انا غبيه ازاي ارجعها تاني ليه وكان لازم اعمل نسخ بس قولت تصور اكتر ضيعتي يابسمه عيسي هيرميني لكلاب السكك 
وحطت ايدها علي دماغها وكانت بتضرب علي رجلها برعب 
ساره بصراخ:ااايه اهدي بقا في ايه فين الكاميرا
بسمه بخوف:معتش كاميرا عيسي لاقها ومش هيرحمني وكل حاجه اتكشفت عيسي هيقتلني 
ساره برعب:اايه يعني اكده عيسي هيطلقني ازاي مخلتيش معاكي نسخه كييف يعني
وفضلو مرعوبين وبيفكرو 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر.....في المساء ،،،وتحديدا في الصالون 
بيكون قاعد الجميع معادا بسمه وساره وغرام وعيسي الي مش في القصر
حسن:اومال فين غرام 
نورا:لسا مرجعتش من الجامعه 
حسن بقلق:ازاي دي الساعه 7 ازاي مش معقول
عامر:اهدا ياحسن زمنها جايه
حسن بص لابوها بغضب ومردش عليه :ااه علي اساس انك بتخاف عليها اوي
عامر بصرامه:حسن 
حسن بغضب:متقولش حسن عاوزني اعمل ايه وانا شايفك بتحط ايدك في ايده وبتكتب كتاب واحده علي بنتي لاء وكمان يطلقها وانت عادي بس احب اقولك ان بنتي مش لعبه يا ابوي 
كامل بضيق:خلاص ياحسن الي حصل حصل واكيد عيسي مش في طبيعته هيهدا ويرجعها ان شاء الله
حسن وقف بغضب:بنتي مش هترجع لعيسي تاني بعد كل الي عمله ده بنتي مش هترجع فاهمين وحتي لو غصب عنكم كلكم مش هترجع انا مش ضعيف واقدر احميها كويس وكفايه قله قيمه لحد اكده وبس وبكرا هاخدها وهاخد مراتي وهنسيبلكم مصر كليتها .....
 وطلع علي فوق ونورا طلعت وراه وعامر اتنهد وروحيه طبطبت عليه
عامر بتنهيده:الواد ده مهما بيكبر لسا عقله صغير صوح عنده بنت وكبر وقرب يعجز بس دماغه جزمه بس قلبه طيب انا خابر زين انه طيب من صغره وهو عنيد
كامل بإبتسامه:معلش يا ابوي لحظه شيطان وهتعدي علي خير أن شاء الله
مصطفي:بس والله عيسي متغير وفيه حاجه اليومين دول
رحمه:وانا بردو بقول اكده
مريم بدهشه:معقول عيسي هيسيب غرام تسافر
يوسف:تفتكرو بجد دي تبقي صدمه 
نور:لاء طبعا عيسي بيحبها ومستحيل يسبها حتي لو طلقها بس في إن في الموضوع
دياب بثقه:عيسي محدش يعرف دماغه فيهاايه .....وابتسم بثقه لانه عارف صاحبه كويس من غير مايتكلم ولا يحكي
بيقاطع كلامهم غرام الي بتدخل 
قالت:سلام عليكم
الجميع:وعليكم السلام
قالت بحب:متجمعين في الجنه ان شاء الله
عامر بإبتسامه:اللهم امين تعالي اقعدي
غرام بصتله بكسره وعامر فهم انها زعلانه منه
قالت بتوتر:عن اذنكم عاوزه انام.... وطلعت علي فوق 
تفيده:معلش ياعمي اكيد متأثره ما الي حصل مش هين بردو عليها والبنت قلبها مكسور
عامر بصلها بنظره غريبه وسكت وبص لدياب وابتسم ودياب ردله الابتسامه بخبث 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفه بسمه ،،،،، كانت قاعده ساره برعب علي الكنبه
وبسمه راحه جايه وماسكه تليفونها بضيق 
بسمه بعصبيه:بردو مقفول ماشي ياجابر الكل"ب وسليمان بردو مقفول ااه ياك"لاب 
ساره برعب:كدا كدا عيسي مش هيسمي علينا انا خايفه
ياما لاء انا مرعوبه
بسمه بغضب:اخرسي خالص مش نقصاكي احنا لازم نهرب 
ساره وقفت وبعصبيه:انتي عبيطه عيسي جوزي ومش همشي لاء ابدا دا حتي لسا مدخلش عليا ولافرحت بيه
بسمه بذهول:دا الي فارق معاكي ياخيبتي في خلفتي 
ساره بتفكير:مش يمكن يكون مش عيسي الي لاقا الكاميرا
بسمه بخبث :ممكن تفتكري اه صح عيسي مدخلش جناحه مش بتقولي كان مقفول
ساره بستغراب:ااه وكان بايت عند غرام انا شوفته وهو داخل عندها بس هيا كانت نايمه لاني كنت داخله امو*تها وعيسي كان طالع فجريت واستخبيت وروحت اوضتي
بسمه ببصدمه:انتي روحتي تقتل"يها
ساره ببرود:ااه وكنت لسا هخنقها بس سمعت خطوته التقيله فجريت 
بسمه:احمدي ربنا انو مشافكش ياموكوسه معني كدا ان عيسي بيعمل كدا بالغصب وبيقرب من غرام بس مش مهم المهم انه اتجوزك وقهرها 
ساره:بقولك ايه تعالي ننزل نتعشي ونشوف نظراتهم هيا الي هتعرفنا
بسمه بشر:عندك حق يلا..... ونزلو
....... تحت علي العشاء 
كان قاعد الجميع حتي غرام الي متكلمتش مع حد خالص 
حسن :اعملي حسابك مسافرين بكرا 
غرام بهدوء:فين 
حسن:امريكا او البلد الي تحبيها
غرام ابتسمت بحزن:ان شاء الله ... وكملت اكل والدموع بتتجمع في عنيها
نور بدهشه:غرام انتي هتسافري بجد
غرام مردتش عليها وكان كل تفكيرها في عيسي وفي تفاصيله وضحكته وهزاره معاها وعدي عليها شريط ذكرياته قدام عنيها حتي نزل ساره وبسمه وقعدو وهيا لسا سرحانه ومش معاهم اصلا 
بسمه:مساء الخير 
محدش رد عليها ف بصتلهم بقرف وغل وبدأت تاكل 
(تك شلل وانتي وليه بجحه بصحيح يارب تطفحيه🙂) 
....... بعد مده بيكون الصمت سيد المكان وعيسي بيدخل وبيكون شايل جاكيت بدلته علي ايده ورافع اكمام القميص وشعره نازل علي وشه وكان وسيم جدا واول ثلث ازرار مفتوحين من القميص وساره عينها متشلتش من عليه 
عيسي ببرود:مساء الخير 
الجميع معادا غرام:مساء النور
ساره حبت تغيظ غرام اكتر:اتأخرت كدا ليه ياسي عيسي تعالي اتعشي اكيد تعبان 
عيسي بإبتسامه خبيثه:ااه انا فعلا ماكلتش حاجه النهارده 
وقرب قعد علي الكرسي بتاعه وغرام كانت بتاكل بعد مامسحت دموعها وكانت بتاكل ببطيء
عيسي بخبث:ساره اطلعي اجهزي اليله دخلتي عليكي
الجميع بصله بصدمه حتي غرام الي رفعت وشها وبصتله 
وعيونهم اتقابلو وقلبها كان بدق بعنف شديد
ساره بفرحه:بتتكلم جدا 
عيسي ببرود :اومال ههزر
ساره بسعاده وشماته :هستناك في اوضتي ياسي عيسي
و طلعت جري علي فوق وعيسي بص عليها بغموض ورجع بص لغرام الي كانت لسا بتبصله بذهول وكسره وعيسي فهم نظراتها وكان بيتقطع بس فجأه غرام دمعتها خانتها ونزلت وكل العيله لاحظت والدمعه دي قهرت عيسي من جوا بس هو كمل اكل بغضب وحزن وبسمه بتابعهم بترقب
........ بعد مده 
عيسي:الحمدلله عن اذنكم 
وطلع فوق وغرام كانت بتتقطع من جواها من غيرتها ومن قهرها ان حبيبها الاول والاخير هيعمل نفس الي بيعمله معاها مع واحده تانيه حتي حضنه اتحرمت منه 
وقامت وخرجت برا القصر والجميع كمل اكل بحزن ووبسمه راحت المطبخ وطلعت منه علي الجنينه
........... فوق في غرفه ساره 
بتكون لبست قميص نوم ازرق قصير جدا وعليه روب طويل وسابت شعرها وحطت ميكب اوفر وبرفيم كتير
وقعدت علي السرير تستني عيسي 
فجأه الباب اتفتح ودخل عيسي ولاقها كدا وبصلها بقرف وقرب قعد علي الكنبه وولع سيجارته وبصلها بخبث وقرف وساره قربت منه بدلع واغراء وعيسي ولا اتهز ولسا ساره هتلمس صدره عشان تفك ازرار قميصه عيسي مسك معصمها بقوه وهيا خافت
عيسي بصوت رجولي مخيف:ايدك لقطعهالك دا ملك لغرام وبس فاهمه انا كلي ملك غرام وبس
ساره بذهول وخوف:بس انا الي مراتك وهيا طليقتك 
عيسي بسخريه:ههه وانتي فاكره اني هطلق حته الجوهره الي كانت معايا دي عشان اتجوزك انتي ياشما*ل يالي انتي اصلا مش بنت
ساره اتوتر وجسمها اترعش من الصدمه:بس هو. ايه الي بتقوله دا 
عيسي عيونه احمرت وعروقه برزت وفجأة ضربها بالقلم لدرجه انها وقعت علي الارض وعيسي نزل لمستواها وفضل يضربها بكره وغل لحد ماجسمها بقا عباره عن احمر وأزرق وورم وبس
(احسن لولولولي احسن ياصفرا زغرطو يا بنات 🥳😂) 
ساره بتعب والم:خلاص ياعيسي معتش قادره كفايه امي امي هيا الي عملت كل حاجه انا معملتش حاجه ارجوك ارحمني ياعيسي
عيسي وقف ومسكه من شعرها جامد وجرجرها وراها وهيا بتصرخ وجرها علي السلم وهيا بتصرخ وبتحاول تفلت منه
عيسي بغضب جحيمي:وحيات كل دمعه نزلت منها لهوريكو 
انا عيسي الهواري شويه نسوان يلعبو عليا وايه فاكرني هنخ وامشي وراهم لاء فوقو دا انا ادفنكم احياء عاوزه تشيليني شيلتك يا بنت المركوب 
ساره بصراخ :سيبني بقا حرام عليك ابعد عني 
عيسي بصوت هز القصر :يابسسمممه يابسسممه 
العيله كلها اتجمعت تحت السلم وعيسي لسا مكمل ونازل 
والجميع اتصدم وشهق من منظرها
...... في الجنينه كانت غرام طلعت وكانت وقفه وسرحانه في السما ودموعها بتنزل في صمت وهيا بتلعن قلبها الي حبه وبتفتكر كل حاجه وحبه وكلامه  وذكرياته
بسمه بشماته:عيطي كمان شويه عيطي
غرام مسحت دموعها ولفت ليها بغضب:ايه الي جابك ورايا ياوليه انتي 
بسمه بخبث:متقلقيش في الاخر بنتي الي كسبت يابنت الخواجيه 
غرام بضيق:الهي تولعو ميخصنيش واعك تكوني فاكره انك كسبتي بشرك يابسمه لاء خليكي فاكره... (ان الله عزيزاً جبار.... وإن ربك للمنكسرين جابر) وانا متأكده انه هيجيبلي حقي حتى لو بعد حيين
بسمه ببرود:ماشي ياست الشيخه بس انسي ان عيسي يرجعلك تاني هههههه 
قاطع ضحكها صوت عيسي الي رعبها وطلعت تجري علي جوا وغرام قلقت وراحت وراها بهدوء
....... داخل القصر 
دخلت بسمه واتصدمت من عيسي الي نازل وجارر بنتها وراه وغرام كمان ذهلت من االمنظر
بسمه بتوتر وعصبيه:سيب بنتي ياعيسي انتي بتعمل ايه
عيسي وصل لنهايه السلم ورما ساره علي الارض وهيا صرخت بألم وبسمه جريت عليها
عامر بدهشه:ليه اكده ياولدي
عيسي بحده:محدش يتدخل فاهممين 
بسمه بخوف:انتي كويسه يا بتت انطقي
ساره بتعب:لاء ياما مش قادره جسمي بيوجعنياوي 
بسمه وقفت وقربت من عيسي بعصبيه:انت ازاي تتجرأ وتعمل في بنتي اكده ازاي انطق 
فجأه اتصدمت واتصدم الجميع لما كف نزل علي وشها وكان من عيسي 
بسمه بذهول:انت بتمد ايدك عليا يا عيسي
عيسي بحده وغضب:اسمي الكبير يامراا فاهمه ولو علي بنتك الي هيا اصلا مش بنت وانتي كنتي عاوزه تلبسهالي
الجميع اتصدم اكتر وبسمه اترعبت
بسمه بتوتر:انت بتقول ايه دي مراتك
فجأه عيسي ضحك بقوه وسخريه وقعد علي السلم :هههههه انا اتجوز دي هههههه ضحكتيني اوعك تكوني فاكره اني دراعي بيتلوي انا لا طلقت ولا اتجوزت وغرام لسا مراتي وعلي زمتي والمأذون الي كان موجود يومها دا كان واحد من رجالتي انا مستحيل اتجوز علي غرام لو القيامه قامت 
غرام بذهول:ازاي دا انت رميت عليا اليمين 
عيسي بصلها بعشق:ورديتك في ليلتها 
غرام بغضب:بس انا مش عاوزه ارجعلك 
اتصدم الجميع وعيسي ما اهتمش لكلامها 
بسمه بغضب:لعبتها صح يا ابن الهواري بس انا مش ههنيكم ولا هسيبكم مبسوطين..... وقربت ومسكت السك..ينه الي علي طبق الفاكهة الي علي السفره وقربت من غرام بس عيسي لحقها وشد غرام وخباها وراه وهيا تلقائياً
مسكت في قميصه وعيسي بدأ يقرب منها وهيا بترجع بخوف وغرام ماسكه فيه
عيسي بقوه وحده :اعمليها يلا انا اهو يلا يامررا
بسمه بصتله بشر ولسا هترفعها عليها بس حست بحاجات صلبه علي دماغها وضهرها فبصت وراها وكانت رجاله عيسي الي مصوبين اسلحت"هم عليهاوهيا خافت والسك،،ينه وقعت من ايدها والرجاله اخدتها 
عيسي بحده:اطلعو برا حالا.... وبيطلع الرجاله 
بسمه بشر:فاكر انك هتفلت من شري ياعيسي 
عيسي ببرود :احب اعرفكم سبب طلاقي لغرام وتمثيل جوازي من البت دي وهو ان الست دي حطت كاميرا صغيره في حمام جناحي وصورت مراتي وهيا بتاخد شاور 
وهددتني بالصور ودا السبب لاني مكنش في ايدي حل غير ده عشان احمي بيه غرام من شرها 
الجميع:اييه!!!!!! 
عامر:وهي دي الحقيقه الي كنت مخبيها عليكم
غرام بدموع:ومقولتليش ليه 
عيسي مسك وشها بين ايديه:مكنش ينفع عشان متحسيش بالخوف ودا سبب منعي ليكي دخول الجناح وصدقيني عمري ما فكرت اتجوز او احب غيرك ياغرامي
غرام حضنته ببدون وعي وهو كأن روحه رجعتله بس هيا بعدت
غرام:بردو مش هرجعلك وهتطلقني
عيسي ببرود:دا في أحلامك يا غرامي... غرام بصتله بغيظ
بسمه سقفت بقوه وجنون:حلوه اوعك تفتكر اني ههنيك ياعيسي لاء انا هفضل أذيك اكتر وااه انا عملت كدا وانا الي عملتلك عمل وانا كمان االي حاولت اقتلك كتير بس انس منعني بس انا خلصت منه وانا الي اجرت ناس عشان تخبط سامي وحاولت اموت سامي عشان عرف سري وحاولت تاني بس البت الممرضه منعتني وانا الي هخلص عليكم
تفيده بشهقه:ولدي انت كويس ياسامي
سامي :كويس ياما انا عارف كل الي هيا قالته ده كله وكلنا عارفيين كدا
مه قربت منها ونزلت علي وشها بقلم قوي وعيونها احمرت وبغضب:لييه عملتلك ايه عشان تعملي كل دا لييه ياشيخه دا ااحنا ولاد شيخ البلد طول عمر ابويا كان يقولي حذري من بسمه عشان سوده وقلبها مليان غل وانا اقوله بس ياابوي دي اختي الصغيره وحبيبتي اتاريكي طلعتي سوده وقلبك اسود قوي
بسمه بكره :ايوا بكرهك يارحمه وبكره عيلتك كلها وعيني كانت علي جوزك من صغرنا وانتي الي اخدتيه انتي الي سوده وغلويه شبه ابونا الي كان ديما قاسي معايا وانتي الي في القلب بكرهك يارحمه وبكرهكم كلكم واولكم عيسي والله ما هسيبكم تفرحو
عيسي بحده:دياب
دياب:اؤمر 
عيسي بغضب:خد الزباله دي يلا لحد ما افضلها 
دياب نده للرجاله وقربو وشالو ساره ومسكو بسمه الي بتصرخ
بسمه بصراخ ورعب:هقولهم ياعيسي هقولهم علي سرك لو مسبتنيش هقولهم انك زعيم مافيا ووووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
الجميع اتصدم معادا دياب وغرام ويوسف وعامر وعيسي ولا اتهز وكان وجهه حاد 
رحمه بعدم تصديق:اايه الي هيا قالته دا ياعيسي
عيسي ببرود وحده:ااه انا كنت الزعيم السابق ل EM 
كامل بدهشه:الEM دي اكبر مافيا في الشرق الاوسط كله بس الي اعرفه ان زعيمها اسمه جابر الشناوي
عيسي بجمود:انا الي كنت حاطه مكاني عشان كنت بطلت بس اطريت ارجع من قريب وعملتلهم كمين واتحبسو كلهم
تفيده:لييه ياولدي اكده 
عامر:انا هحكيلكو انا ببعدين دلوقتي هتعمل فيهم ايه
عيسي بخبث:كل خير انا عشان نخلص من الشر بقا
رحمه بضيق:ازاي يا عيسي يعني انت طلعت زعيم مافيا ليه ياولدي لييه 
عيسي بحده:ياما جدي هيحكيلكم والموضوع انتهي مش عاوز حديد كتير 
غرام بتوتر:يلا طلقني حالا عشان مسافره الصبح
عيسى برفعه حاجب: دا في احلامك يا غرامي
حسن بغضب:يمكن تكون رجعتها وحامتها ااه بس حالا طلقها عشان هاخدها وهنمشي بعيد عنك 
عيسي بحده:مراتي ومش هطلق دي روحي 
حسن بضيق:طلق ياعيسي عشان نخلص من كل ده ونفضل حبايب
نورا:خلاص يا حسن سيبهم وربنا يخليهم للبعض 
عيسي قرب من غرام وبص في عيونها بقوه :عاوزه تتطلقي يا غرام 
غرام اتوترت وبعدت عيونها عنه:ااه انا مش سلعه ترجعها وقت ما تحب وتطلقها وقت ماتحب
عيسي ابتسم بخبث:بس انا مينفعش اسيب مراتي وابني
الجميع اتصدم وغرام اتوترت وعيسي ابتسم
حسن:انتي حامل؟ 
سامي بسعاده:مبروك ياعيسي الف مبروك يا اخوي
عيسي ببرود:ااه حامل وفي ولد كمان حامل في عيسي الصغير وعنده 3شهور
رحمه وتفيده ونورا في نفس واحد:لولولولولولي 
غرام ابتسمت غصب عنها
عيسي:مش هطلق يعني مش مطلق فاهميين قولتي ايه يا ام عيسي..... غرام اتكسفت 
غرام بتحدي:لاء ياعيسي لو حتي رجعتني انا بردو مش عاوزاك..... وطلعت فوق
عيسي حك رقبته بتوتر لاول مره وضحك:بتتقلي عليا وكدا يعني والله لهشتكيكي لعيسي حبيب بابا
غرام ببرود:في احلامك ياعيسي... وضحكت من قلبها
عيسي بإبتسامه:ماشي يامهلبيه.... والجميع ضحك وعيسي خرج ووراه دياب ويوسف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مستشفى الرحمه الخاصه...وملك عيسي الهواري
كانت موده خلصت ورديتها ووطالعه عشان تروح 
موده بضيق:ينعل ابو الشغل لابو الي عاوزه ااه ياضهري يارب توب علينا من الشغلانه دي بقا
سامي:ربك استجاب اهوو ياموده
موده لفت واتصدمت لما لقته سامي 
موده بذهول:سامي... 
سامي بضحك:ااه سامي مبسوطه انك شوفتيني مش كدا
موده بتوتر:هو هو انت ايه الي جابك انت كويس جرحك كويس
سامي بإبتسامه:كنت بفك الجبس وجيت اشوفك قالولي خرجت لسا 
موده:اهلا عن اذنك لازم امشي... ولفت عشان تمشي
سامي بحب:موده تتجوزيني
موده فتحت عينها بصدمه ولفت وبصتله بذهول
سامي بضحك:اايه بقولك تتجوزيني انا بنسبالي يوم ميلادك هو يوم ماشوفتك وانا كمان كنت بشع والماضي بتاعي كل وس"خ خلينا ننسي الي فات ونكون حياه جديده اجمل واحلي وانضف قولتي ايه 
موده ابتسمت ودموعها نزلت:موافقه ياسامي وعلي فكره انا كمان بحبك
سامي قرب وحضنها بقوه وهيا حضنته وعيطت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مخزن.. من احد مخازن الهواري 
كانت بسمه مربوطه في كرسي وساره جمبها علي الارض بس مربوطه بسلاسل من رجلها
بسمه برعب:ياترا ايه الي هيحصل فيا يارب اقف معايا يارب هما الي وحشين انا مأذتش حد هم الي ظلموني
(وهنا سأسكت قليلاً 😳) 
فجأه الباب اتفتح ودخل عيسي ووراه دياب ويوسف وحاشيه من الرجال 
عيسي ببرود:بصي انا مش هكتر عليكي انا جاي هقتلك وهمشي علي السريع عشان نخلص بقا 
بسمه برعب:حرام عليك ياعيسي ابوس رجلك ارحمني 
عيسي بحده:يلا مش فاضيلك لازم ارجع لمراتي عشان بصراحه وحشتني
ساره بتعب:انا بحبك ياعيسي اتجوزني انا سيبك منها 
دياب بسخريه:انتي بقا فيكي حيل ياعين امك اتنيلي 
يوسف وعيسي ضحكو 
عيسي بحده:عاوزه تموتي ازاي بقا 
بسمه بخوف واضح:ابوس رجلك ياعيسي ارحمني ونبي مش عاوزه اموووت سيبني وانا هبعد عنكم ومش هرجع 
عيسي بسخريه:وانتي فكراني عبيط عشان اصدق الكلام ده انا جاي عشان ننهي كل الشر وافتكرو انكم الي جبرتوني اطلع الوحش الي كنت مخبيه جوايا 
بسمه بدموع ورعب:عيسي ارجوك ارحمني ياعيسي ارحمني ابوس رجلك انا معملتش حاجه 
عيسي شد سلا"حه من جيبه ورفعه عليها وهيا اترعبت 
وقرب منها 
بسمه بدموع:ونبي ياعيسي ارجوك عشان ربنا سيبني انا معمعملتش حاجه
عيسي بخبث:خلاص هقتل ساره اكيد هيا الي عملت حاجه
بسمه بسرعه:ااه والله فكره الكاميرا فكرتها ياعيسي ونبي اارحمني
ساره بسرعه ورعب:كذابه هيا الي عملت كل حاجه والله دي حتي هيا الي بعتت واحد وهو الي ضرب غرام بسك'ينه وهيا كانت شايفه من علي الباب والله
عيسي اتعصب لما افتكر وجع غرام وضرب ساره بطلق"ه في بطنها وهيا صرخت وبسمه اتصدمت 
بسمه بصراخ:بنتييي!!!! 
عيسي ببرود وصوت مخيف كفحيح الافعي:متقلقيش هتحصليها دلوقتي ابقي سلميلي علي انس بقا.... وضربها طلقه في قلبها وهيا كانت بتشهق بقوه ومع كل شهقه بتفتكر كل الي عملته فيهم وفي الناس الي حواليها وبنتها
ووماتت 
يوسف بقرف:احسن انك غورتي والله ارتاحنا منك
دياب :يلا ياعيسي صحيح هو انت هترجع غرام ازاي
عيسي ابتسم بخبث:هرجعها دي ام العيال او عيسي
وخرج ودياب امر الرجاله ينضفو المخزن وراح وراه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر....... وتحديدا في غرفه غرام 
كانت راحا جايه بتوتر 
غرام بتوتر:ارجعله لاء لاء لو رجعتله هبقا كلبه ااه
فجأه الباب اتفتح ودخل عيسي وهو حاطط ايده في جيبه وبيبصلها بإبتسامه خفيفه وقرب منها وقفل الباب
عيسي بحب:وحشتيني
غرام بكذب:وانت موحشتنيش ولو سمحت ابعد كدا
عيسي فتح ذراعيه وبخبث:يعني حضني موحشكيش يا ام عيسي 
غرام بتوتر:لاء وبعدين ايه ام عيسي دي انا مش هسميه عيسي وهسافر وابعد بقا كدا
عيسي قرب منها وهيا كانت بترجع لحد مالزقت في الحيط
غرام بتوتر:عيسي
عيسي بهيام:قلبه وروحه
غرام سرحت في عيونه وتاهت وهو لاحظ وفرح وباسها 
وهيا تجاوبت معاه لانه واحشها 
عيسي بعد بحب وضحك:وحيات امي بتعشقيني يابت
غرام بخجل:ابعد انت وحش .... وفضلت تضرب في صدره وهو سابها لان ضربتها بنسباله بتزغزغه 
عيسي:خلاص اكتفيت ارتاحتي 
غرام بصتله ودموعها نزلت وحضنته  وهو حضنها بقوه وحب كبير
غرام بزعل طفولي:انت عارف انا ايه الي مزعلني اني طلعت كلبه 
عيسي ضحك بقوه وهيا ضحكت من بين دموعها 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور 6شهور ... وتحديدا في غرفه عيسي
كان نايم عاري الصدر وغرام نايمه علي صدره ولابسه قميصه وكانو نعسانين 
فجأه غرام حست بوجع :اااه عيسي ااه الحقني ياعيسي
عيسي بخضه:ايه في ايه 
غرام بصراخ:الحقني بسرعه بولد ياعيسي ااه
عيسي بغباء وتوتر لاول مره:اعمل ايه انده لامي تب
غرام بغضب:بقولك بولد يا غبي يلا ياحيوان 
عيسي برفعه حاجب :حيوان!! 
غرام مسكت الابوجوره الي علي الكومدينو ورمتها عليه بس هو تفادها 
غرام بصراخ:الحقني ياعيسي بسرعه وديني المستشفى يامتخلف اااه 
عيسي:ااه المستشفى 
وقرب وجاب اسدال ولبسه لها  ونقاب ولبسها بسرعه واي حاجه وشاله ونزل جري ونسي يلبس تيشرت حتي
وغرام عماله تعض في دراعه والعيله كلها نزلت وراه 
غرام بصراخ:الحقوني من الغبي ده هيموتني اااه
عيسي بغيظ:والله لهوريكي بس تولدي
غرام قعدت تشد في شعره وتعض فيه وهو بيجري والعيله كلها بتضحك بقوه وقرب ركبها العربيه ووانطلق الي المستشفى بسرعه جنونيه
سامي:عقبالك ياقمر كل العيله ولدت لسا انتي
موده بخجل:ان شاء الله 
........ في المستشفى وصل عيسي في وقت قياسي ووراه العيله كلها ونزل شالها  ودخل والعيله وراه
غرام بوجع:اااه قولتلك مش عاوزه انت السبب حسبي الله ونعم الوكيل 
عيسي بغيظ لان المستشفى كلها كانت بتضحك:يعني انا كنت عملت كدا غصب عنك مثلا ماكان بإرداتك
غرام بغضب طفولي:انت تخرس خالص الحقوني طلقني ياعيسي طلقني انت حيوان..... وشدت شعره وعضت كتفه
عيسي بغيظ:ااه يابنت العضاضه وربنا لما تتطلعي بس لهوريكي
غرام بصراخ:طلقنيي يلا انا بكرهك طلقني انت السبب حسبي الله ونعم الوكيل
عيسي ضحك غصب عنه:حاضر لما تولدي هطلقك جامد جدا صدقيني بسرعة خدوها
قرب منه الدكتاره والممرضات وكان كلهم نساء واخدوها 
وعيسي اتنهد بتعب والعيله قربت منه وهو هيموتو من الضحك
دياب بضحك:احسن مش ضحك عليا يوم ولاده اخته
 هههههه البس يامعلم
يوسف بمرح:هههههه مش كنت بتقول هتكون زي الملاك يوم الولاده احسن ياسطا هههههه مبسوط فيك
رحمه بضحك:خد ياقلب امك البس عقبال ماتتطلع اخرس ياض انت وهو دي قمر.... واخد منها التيشرت
عيسي بغيظ:قمر بستر ياما بلا قمر دي اكلت دراعي وجنبي
الجميع ضحك من قلبه وعيسي ضحك بس كان خايف عليها بس فجأه سمعو صوت بكاء طفل رضيع جوا وعيسي ابتسم وقلبه دق بسرعه ودموعه نزلت غصب عنه 
عيسي بسعاده:دا صوته اه دا صوته اخيرا بقيت اب
الكل قرب منه وحضنه وكان  فرحانين من قلبهم 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور خمس سنوات... وتحديدا في جناح عيسي
في الصباح
كانت غرام نايمه في حضن عيسي وهو نايم عاري الصدر
غرام بحب:بحبك ياعيسي 
عيسي حط ايده علي خدها:وانا بعشقك ياقلب وروح العيسي
فجأة الباب بيتفتح وبيدخل طفلين ولد اسمه عيسي وبنوته اسمها عائشه وبتكون نفس ملامح غرام وعيونها وعيسي نفس شكل عيسي وطباعه
عيسي الصغير بغضب:بابا 
عيسي اتخض وغرام اتوترت عشان كانت لابسه قميصه وعيسي ضحك عليها
غرام:عيسي ايه الي دخلك  انت وهيا
عائشه بحب طفولي:انا جيت عشان بابا وحشني ومش شفته خالث من امبارح..... وجريت واترمت في حضنه وغرام اتغاظت 
عائشه بغيظ:بابا وحضنه ليا انا وبث ياماما
غرام بذهول:بت انتي 
عيسي ضحك من قلبه علي الطفلتين دول
عيسي الصغير بغيظ:هو انا كيس جوافه ما تسمعوني
عيسي حط عائشه علي السرير وقعد وبص لعيسي الصغير بإنتباه :عاوز تقول ايه. يابطل
عيسي الصغير بغضب:عاوز اقولك ااني هموت دياب 
عيسي وغرام اتصدمو وبصو لبعض بذهول:لييه
عيسى الصغير:عشان عمال يحضن ويبوس في رحمه وانا بغير ومينفعش كدا عشان البت دي تخصني
عيسي بصله وضحك بقوه:يابني دي بنته مينفعش كدا
عائشه ببراءه:ااه ووفارس ابن عمتو نور قالي متقربيث من ابوكي تاني عشان بغير 
عيسي بصلها وابتسم بس قرب عيسي الصغير واخد سلاح عيسي من علي الكومودينو وطلع يجري
غرام بخوف:الحق ياعيسي الواد اخد السلاح 
عيسي بدهشه:اايه .... وقام بسرعه ومسك التيشرت ونزل
 ....... تحت في الصالون كان متجمع الجميع ودياب شايل رحمه بنته علي رجله 
عيسي الصغير بغضب:سيبها والا هقتلك يادياب
دياب اترعب والجميع خاف ليعور حد
دياب برعب:ايه يا عيسي ياحبيبي ده
عيسي بغيره:البت دي تخصني سيبها واياك تحضنها تاني او حتي تفكر 
فجأه لاقا حد بياخد من ايده السلاح ودياب اتنفس وكان عيسي
عيسي الصغير بغيظ:سيبني اخلص عليه
عيسي بصله شويه وانفجر في الضحك والجميع ضحك
وغرام نزلت هيا وبنتها
عيسي:روح خدها ولو اتكلم اناهقتله.... عيسي بصله وضحك بفرحه وقرب وشدها من علي رجل دياب واخدها في حضنه وكانت من عمر عائشه اربع سنين والجميع ضحك
عيسي بص لغرام:عاجبك كدا
غرام بضحك:هيطلع لمين يعني هيجبها من ببرا
عيسي ضحك وشكر ربنا علي النعم الي في حياته دي كلها 
عيسي بحب وصوت عالي:بعشقك ياغرام العيسي 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تمت بحمدلله

خلصتي؟ الرواية الجاية أقوى وأحلى… تعالي وعيشيها معانا👇

تعليقات